Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 15-10--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen! 

@bolletje wat een scheetjes, die hondjes van jou! :heart:

Ik zit in de klusmodes. Totaal geen fut voor, maar het moet. De keuken zaterdag uitgesopt. Mijn god wat een bouwstof! Liters waterzijn er doorheen gegaan. Gisteren de badkamer. Mijn lieve vriend heeft de lampen in de wc en badkamer opgehangen en de verwarmingsbuizen geschilderd. Tussendoor ook nog even bij mijn poezen geweest. De volgende keer hoop ik dat ik ze mee kan nemen naar huis. 

@Jeshen beterschap met je voet!! Wat rot dat je zo onrustig wordt van stilzitten :(

Ik krijg zometeen een vriendin op bezoek en daarna weer naar de flat om kozijnen te schilderen. Jeuj..... ze hebben mijn vinyl kapot gemaakt in de keuken en woonkamer... Ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen. Wc lekt nog steeds. Vloer van de badkamer is niet schoon te krijgen. Blijft een witte waas overheen zitten, hoe vaak ik ook sop. Krijg er vandaag een middeltje voor. Hopelijk werkt het....

Knuffie voor allemaal! En geniet, als het lukt, van de laatste warme dagen :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen, 

Ik voel me echt ellendig en stuk verdwenen van mijn lichaam angst,woede en verdriet ik weet het allemaal niet meer ik ben er helemaal down en zinloos van geworden. Met die verhoging van de Seroquel voel ik me gewoon een soort zombie. 

Ik weet het niet meer hoe het verder moet op dit moment wat ik met mezelf aan moet. 

Groetjes Tim...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kadia :lips:

Deligaf misschien worden de klachten van Seroquel in het begin erger voor het beter gaat.

Bah wat een ellende toch kerel. Heb je wel gegeten? Meestal schiet dat er bij in. En heb je niet iemand waar je een paar dagen kan logeren zodat je er niet alleen voor staat? Of heb je een gezinnetje?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer toch wel wat te eten tegen mijn zin in. Mijn moeder is vandaag op vakantie gegaan t/m vrijdag ben tot die tijd alleen.

Het werk belde me ook op waar dat ik bleef dat deed was ook al weer zo teleurstellend voor hun en mij.

Deze week gaat een naaste van mij mee naar het GGZ toe om te bespreken wat nu eigelijk de mogelijkheden zijn met het afbouwen en verder herstel, het is elke keer 1 stap vooruit en weer 2 terug. Gelukkig heb ik nog gewoon op 2mg kunnen blijven staan. En wat is 2mg nu eigelijk nog het einde is in zicht. 

Afgelopen vrijdag had ik een vervangende psychiater die zei jij slikt veelste veel medicijnen en veelste hoog gedoseerd en die benzo’s had je allang vanaf kunnen zijn. Ja dat weet ik ook wel maar afbouwen en werken dat gaat niet samen en nu krijg je het effect dat mijn afhankelijkheid alleen maar wordt verlengd. En nu zit ik ineens op een verkeerde afdeling van het GGZ, na 3 maanden tijd is er nog niks bekend van het verdere behandel plan. En mijn Spver die wil dat ik maar een dagelijkse routine heb ( werken en naar school gaan) en afbouwen het heeft niks met leven meer te maken alleen maar overleven elke dag. 

Ik sta open voor de mogelijkheid wat ze me te bieden hebben om van de laaste 2mg af te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kaida74:

Goeiemorgen! 

@bolletje wat een scheetjes, die hondjes van jou! :heart:

Ik zit in de klusmodes. Totaal geen fut voor, maar het moet. De keuken zaterdag uitgesopt. Mijn god wat een bouwstof! Liters waterzijn er doorheen gegaan. Gisteren de badkamer. Mijn lieve vriend heeft de lampen in de wc en badkamer opgehangen en de verwarmingsbuizen geschilderd. Tussendoor ook nog even bij mijn poezen geweest. De volgende keer hoop ik dat ik ze mee kan nemen naar huis. 

@Jeshen beterschap met je voet!! Wat rot dat je zo onrustig wordt van stilzitten :(

Ik krijg zometeen een vriendin op bezoek en daarna weer naar de flat om kozijnen te schilderen. Jeuj..... ze hebben mijn vinyl kapot gemaakt in de keuken en woonkamer... Ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen. Wc lekt nog steeds. Vloer van de badkamer is niet schoon te krijgen. Blijft een witte waas overheen zitten, hoe vaak ik ook sop. Krijg er vandaag een middeltje voor. Hopelijk werkt het....

Knuffie voor allemaal! En geniet, als het lukt, van de laatste warme dagen :)

 

Dankjewel @Kaida74 Ik hoop dat de zwelling snel over is, dan weet ik een beetje waar ik echt aan toe ben.

Wat een toestand toch met je huis. De woningbouw kan dit toch gewoon niet maken. Ik las dat er al raadvragen worden gesteld, heel goed! Dat is gunstig voor jullie bewoners, dan wordt het allemaal in ieder geval onder de loep genomen.

@Deligaf1 We gaan door diepe dalen om ergens op de top uit te komen! Ik merk het zelf dus ook nog af en toe. Jij zit er nog midden in. Van de week las ik ook positieve berichten. De negatieve worden dus afgewisseld door de positieve. Houd je daar aan vast. Echt hoor. Zo kom je er doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Deligaf1:

Ik probeer toch wel wat te eten tegen mijn zin in. Mijn moeder is vandaag op vakantie gegaan t/m vrijdag ben tot die tijd alleen.

Het werk belde me ook op waar dat ik bleef dat deed was ook al weer zo teleurstellend voor hun en mij.

Deze week gaat een naaste van mij mee naar het GGZ toe om te bespreken wat nu eigelijk de mogelijkheden zijn met het afbouwen en verder herstel, het is elke keer 1 stap vooruit en weer 2 terug. Gelukkig heb ik nog gewoon op 2mg kunnen blijven staan. En wat is 2mg nu eigelijk nog het einde is in zicht. 

Afgelopen vrijdag had ik een vervangende psychiater die zei jij slikt veelste veel medicijnen en veelste hoog gedoseerd en die benzo’s had je allang vanaf kunnen zijn. Ja dat weet ik ook wel maar afbouwen en werken dat gaat niet samen en nu krijg je het effect dat mijn afhankelijkheid alleen maar wordt verlengd. En nu zit ik ineens op een verkeerde afdeling van het GGZ, na 3 maanden tijd is er nog niks bekend van het verdere behandel plan. En mijn Spver die wil dat ik maar een dagelijkse routine heb ( werken en naar school gaan) en afbouwen het heeft niks met leven meer te maken alleen maar overleven elke dag. 

Ik sta open voor de mogelijkheid wat ze me te bieden hebben om van de laaste 2mg af te komen.

hallo deligaf1,

Vervelend voor jou allemaal.

Ik had wel al enigszins de indruk dat jij met enige doodsverachting aan het afbouwen was, maar dat kan ik misschien niet goed beoordelen.

Wat ikzelf misschien zou doen, maar ik ben jou natuurlijk niet, is het afbouwen voorlopig maar laten voor wat het is, en eerst proberen zoveel mogelijk te stabiliseren, in mijn geval zou het me niets uitmaken hoe lang dat zou duren, een maand, 3 maanden, of een jaar.

De 2 mg die je nu nog gebruikt is inderdaad niet veel meer, maar heeft toch nog een significante werking en in combinatie met je huidige instabiliteit is het een hobbel die je geenszins mag onderschatten.

Sterkte en wijsheid gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@karel12

Ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Je hebt deels wel gelijk ik kan er alleen zo slecht mee leven. Dat geld denk ik ook voor allemaal. Ontwennen van benzo’s dat is het ook niet alleen, Ik heb jeugd trauma’s die ook nog verwerkt moeten worden. Ik ben nu 26 jaar heel mijn leven ben ik eigelijk bezig naar herstel tot onvoorwaardelijk mezelf zijn. Ik heb door die klachten nooit kunnen leven eerder overleven en ook nog nooit een vriendin gehad of op stap kunnen gaan. Ik ben om het zo maar te zeggen in evolutie stil blijven staan. Alles om mij heen gaat opzich zelf wonen, trouwt, krijgt kinderen. Dat doet mij enorm pijn. En deze uitdaging heb ik nu ook extra mee gekregen om van de benzo’s af te komen. 

1x ben ik dat geweest onvoorwaardelijk mezelf daar streef ik na om dit weer en blijvend mee te mogen maken. Ik weet nu wat ik hier voor moet doen om het op te lossen maar dat kan nu niet omdat er teveel medicatie in het spel zit en dan wordt alles alleen maar erger. 

En nu moet ik er maar mee leren leven dat het niet anders is. Maar de oplossing ligt al voor handen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 Er zijn wat gedachten die ik even wil delen.

Ten eerste had je niet allang van benzo's af kunnen zijn, dat is echt meneer Onwetendheid die daar spreekt. Hoe sneller je afbouwt, hoe groter de kans op een Verlengt afbouw syndroom (paws in het Engels) en de langer je in acute ontwenning blijft. Je lichaam heeft tijd nodig om de afbouw bij te benen. En je afbouw tempo is al enorm snel geweest. Dus nog sneller?? Ik dacht het niet!

Dat je je niet goed voelt is evident aan ontwenning. Meer medicatie in de cocktail van chemicaliën in je lichaam is altijd een risico en adviseer ik alleen te doen bij risico op overlijden. Anders zou ik, op basis van de vele lotgenoten die ons voor gingen, het nooit adviseren.

Seroquel is geen lieverdje en afbouwen van die rommel heeft ook weer een ontwenningssyndroom. Met wat je nu al hebt doorstaan is verhogen van welke medicatie dan ook zeker niet te adviseren en kan zelfs averechts werken.  ( Maar hé... ik ben geen dokter. Die schrijft het je graag voor zo te zien).

Onvoorwaardelijk jezelf zijn.... ik denk dat dat kan, maar ook deels een utopia is. We leven in een gemeenschap van mensen en worden gevormd door alles wat er in ons leven gebeurd. Een puur onvoorwaardelijk zelf klinkt wel heerlijk en mogelijk zijn er momenten in het leven waarin we dat ervaren. Zelfacceptatie en eigenwaarde en en zelf-liefde is mogelijk iets wat wel helemaal hersteld kan worden en van waaruit je gezond en vrij kunt leven en gezonde keuzes en relaties kunt aangaan.  Dat wens ik je zeker helemaal toe!

Het advies om te stoppen met afbouwen en te stabiliseren, vind ik niet zinvol.  Je bent al zo lang bezig en je bent zo vreselijk dichtbij. Ja, je voelt je ziek. So what zou ik willen zeggen. Het hoort er bij. Er zijn velen die niets kunnen dan alleen thuis zitten en afbouwen, om weer te gezond te worden. Geef de afbouw prioriteit, zodat je daarna stabiel kunt worden en genezen. Zolang de afbouw niet volledig is, zit je toch nog met de * in je lichaam. Ga super langzaam indien nodig, maar laat je niet ontmoedigen door klachten. Deze horen erbij. Alles ziet er anders uit tijdens benzo- ontwenning en je voelt je mogelijk een tijd *. Dat kan niemand ontkennen. Maar geef niet op en haal je einddoel. Want deze benzo in je systeem zal met je blijven spelen, en je uit balans brengen zolang het in je systeem zit. Afbouwen is je antwoord hierop. Geen Seroquel, of andere chemische medicatie. Als de ontwenning minder wordt, ga je beter slapen en betere emoties en meer rust ervaren. Dat is niet met pillen op te lossen, maar met tijd. Die tijd moet je jezelf gunnen om van benzo's af te komen.

Mijn advies is om door te gaan met afbouwen, en ipv 0.1 af te bouwen, zou ik naar 0,04 gaan, of 0,03. Maar zet wel door, zodat je de moed niet verliest. Vecht tegen de greep van deze medicatie want een groot deel van wat je ervaart, komt juist door die *. Het helpt je echt niets om er op te blijven.

Als je wilt kunnen we eens bellen. Ik bied het bij deze aan. Jij zal het redden , dat weet ik zeker. Laat je niet ontmoedigen, maar wees je eigen held en haal jezelf uit de benzo ontwenning. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verwoord @Kannietmeer! Ik hoop dat Tim hier weer wat kracht uit kan putten!

Met mij gaat het steeds iets beter! Bijna 4 weken van de benzo's af en ik heb 3 goede dagen achter elkaar gehad! Voor het eerst in de afgelopen 4 weken zonder pillen 3 nachten echt goed geslapen en overdag maar heel weinig klachten gehad. Ik ben afgelopen zaterdag van 12.00 tot 21.00 uur in de sauna geweest en dat ging goed! HOERA! Dit maakt mij echt ontzettend blij! :)

5 weken geleden ging ik als een hoopje ellende, een depressief wrak de kliniek in en kijk waar ik nu al sta. Ik wens dit iedereen toe!

bewerkt door Weegschaal81
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Weegschaal81:

Mooi verwoord @Kannietmeer! Ik hoop dat Tim hier weer wat kracht uit kan putten!

Met mij gaat het steeds iets beter! Bijna 4 weken van de benzo's af en ik heb 3 goede dagen achter elkaar gehad! Voor het eerst in de afgelopen 4 weken zonder pillen 3 nachten echt goed geslapen en overdag maar heel weinig klachten gehad. Ik ben afgelopen zaterdag van 12.00 tot 21.00 uur in de sauna geweest en dat ging goed! HOERA! Dit maakt mij echt ontzettend blij! :)

Wauwie!! Ik ben zo blij dat je het goed met je gaat lieverd! Echt geweldig! GA zo door! En blijf alles delen. Goede en slechte dagen. Zo kunnen wij je op een slechte dag herinneren aan je goede momenten.

Ben jaloers op je vooruitgang hoor! Ik hoop dat ik binnenkort ook eens naar de sauna kan. Heb dat tot nu toe niet gedurfd eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Weegschaal81:

@Deligaf1, wat bedoel je met dat de oplossing al voor handen ligt?

Ik weet wat nu de kern is van het probleem en ik kan dit zelf met Emotional freedom techniek op lossen. Alleen dan kom ik weer in een healing crisis terecht en dat maakt zoveel los zowel mentaal als fysiek dat hierdoor ernstige complicaties te weeg kan brengen zodat ik nog verder van huis ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

Wauwie!! Ik ben zo blij dat je het goed met je gaat lieverd! Echt geweldig! GA zo door! En blijf alles delen. Goede en slechte dagen. Zo kunnen wij je op een slechte dag herinneren aan je goede momenten.

Ben jaloers op je vooruitgang hoor! Ik hoop dat ik binnenkort ook eens naar de sauna kan. Heb dat tot nu toe niet gedurfd eerlijk gezegd.

Je kunt het altijd proberen toch zo'n sauna dagje? Als het niet gaat ben je zo weer weg. Dat was ook mijn gedachte. Ik sta er zelf ook nog wel steeds van te kijken hoor, dat ik al zo snel vooruitgang boek. En dat zelfs na mijn bijna CT stop van de laatste 7 mg... ;) Ik ben nu ook in behandeling bij een energetisch therapeut, misschien dat dat het proces ook wel iets versneld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Weegschaal81:

Je kunt het altijd proberen toch zo'n sauna dagje? Als het niet gaat ben je zo weer weg. Dat was ook mijn gedachte. Ik sta er zelf ook nog wel steeds van te kijken hoor, dat ik al zo snel vooruitgang boek. En dat zelfs na mijn bijna CT stop van de laatste 7 mg... ;) Ik ben nu ook in behandeling bij een energetisch therapeut, misschien dat dat het proces ook wel iets versneld!

Maar als er fysiek iets moet aangroeien.... kan een energetisch therapeut daar voor zorgen? Dan hoor ik graag meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...