Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Annewiep1

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, mijn naam is Annewiep1 en hoop hier steun te kunnen krijgen bij het afkicken van mijn alcoholverslaving. Ik ben een binge drinker en gisteren is het zo uit de hand gelopen dat ik me vanmorgen heb aangemeld bij verslavingszorg. Daar kan ik uiteraard niet direct terecht dus hoop in die tussentijd hier wat steun te vinden en ervaringen uit te wisselen. Ik haat het drinken maar ik haat het nog meer dat ik er niet mee kan stoppen en alles om me heen kapot maak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Annewiep1. Heel goed dat je deze stappen hebt gezet. Maar nu niet gaan afwachten maar zelf ook doorpakken zou ik je willen adviseren. Maak maar een plan voor jezelf. Als langer stoppen teveel angst inboezemt kun je het ook dag voor dag aanpakken. Dan blijft het te overzien. En weet je, eigenlijk hoef je maar één glas te laten staan: het eerste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het en dat ben ik ook zeker van plan. Hoe moeilijk het ook wordt. Ik probeer inderdaad niet te lange termijn te denken want dan ga ik er tegenop zien. Stom hè, want ik heb zo'n hekel aan het drinken. Of vooral aan de gevolgen die het heeft. Vandaag onder de blauwe plekken wakker geworden, van het vallen omdat mijn man me tegen moest houden omdat ik anders het hele huis afbrak. Hij verdient dit niet, en ik ook niet. Waarom is het dan toch zo verdomde moeilijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je lieve bericht. Ik ben 36 en heb een zoontje van 2. Ik gun hem dit echt niet. Ik weet  dat de drang naar alcohol morgen al weer sterker wordt. Al zo vaak geprobeerd te stoppen. Ik heb een hele lieve man maar die drinkt helaas ook te veel, al levert het bij hem geen problemen op zeg maar dus ik vrees dat hij niet gaat stoppen. Dat maakt het ook weer extra moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat knap je dat kan! Je hebt gelijk met dat het toch wel om je heen is, zo had ik het nog niet bekeken.

Hier ook agressie en woede aanvallen, dat vind ik het ergste en ik ben bang dat het een keer echt uit de hand loopt. Nu zijn het blauwe plekken omdat hij me weg duwde omdat ik hem aan wilde vallen (en ik dus niet meer op mijn poten kon staan) maar wat als het volgende keer wel echt mis gaat? Dat wil ik niet door die stomme drank.

Misschien overheen gelezen maar hoe lang ben jij nu sober?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Annewiep1. Ook ik weet helaas hoe het voelt, de kater, spijt, schuld en schaamte. En de hele dag moeten herstellen, terwijl de zon schijnt en je lekker met je zoontje naar buiten kan en dit allemaal niet nodig was geweest. Het is zo fijn om je niet meer zo te hoeven voelen en jij kan dat ook! Dag voor dag de eerste niet nemen.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Annewiep1:

Wat knap je dat kan! Je hebt gelijk met dat het toch wel om je heen is, zo had ik het nog niet bekeken.

Hier ook agressie en woede aanvallen, dat vind ik het ergste en ik ben bang dat het een keer echt uit de hand loopt. Nu zijn het blauwe plekken omdat hij me weg duwde omdat ik hem aan wilde vallen (en ik dus niet meer op mijn poten kon staan) maar wat als het volgende keer wel echt mis gaat? Dat wil ik niet door die stomme drank.

Misschien overheen gelezen maar hoe lang ben jij nu sober?

Welkom!

waarom ben je zo agressief dan joh, als je gedronken hebt? Is dat niet iets waar je beter iets aan kan doen als je nuchter bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en een hapje vooral.
Wat de nadruk afhalen van drankjes.
Ikzelf proef mijn eten veel beter als ik niet drinken
en het genieten daarvan weegt ruimschoots op tegen drank.
De gastvrouw moet ook veel meer moeite doen voor de hapjes en
Is vast blij met komplimentjes. Vooral ook als je dat zelf bent☺

Welkom Annewiep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe hard dat duiveltje gisteren op mijn schouder ook schreeuwde dat 1 wel kon omdat ik dat wel "verdiend" had heb ik er niet aan toegegeven! Heerlijk nuchter wakker worden. Dat zit zo niet in mijn systeem dat ik zelfs automatisch vannacht rond 5.00 onrustig wakker werd om zoals altijd te denken Hoeveel heb ik gedronken en wat heb ik gedaan?? Op naar een nieuwe dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantastisch Annewiep! Heerlijk hè om zo fris wakker te worden, heel herkenbaar dat je in de ochtend ligt te voelen hoe erg de kater nu weer is om dan tot de ontdekking te komen dat er geen kater is.... super motiverend.

Succes met dag 3, geniet er van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok voel me nu al kansloos. Even 2 biertjes weg werken voor de verjaardagsvisite komt want ik ben zo druk geweest. Allemachtig wat baal ik van mezelf. Gelukkig weet ik dat het hier bij blijft nu want wil nooit te veel drinken bij familie enz en die staan met een uur op de stoep. Ik stap maar even onder de douche

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...