Annewiep1 Geplaatst 12 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Goedemorgen, mijn naam is Annewiep1 en hoop hier steun te kunnen krijgen bij het afkicken van mijn alcoholverslaving. Ik ben een binge drinker en gisteren is het zo uit de hand gelopen dat ik me vanmorgen heb aangemeld bij verslavingszorg. Daar kan ik uiteraard niet direct terecht dus hoop in die tussentijd hier wat steun te vinden en ervaringen uit te wisselen. Ik haat het drinken maar ik haat het nog meer dat ik er niet mee kan stoppen en alles om me heen kapot maak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 12 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Welkom, Annewiep1. Heel goed dat je deze stappen hebt gezet. Maar nu niet gaan afwachten maar zelf ook doorpakken zou ik je willen adviseren. Maak maar een plan voor jezelf. Als langer stoppen teveel angst inboezemt kun je het ook dag voor dag aanpakken. Dan blijft het te overzien. En weet je, eigenlijk hoef je maar één glas te laten staan: het eerste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 12 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Ik weet het en dat ben ik ook zeker van plan. Hoe moeilijk het ook wordt. Ik probeer inderdaad niet te lange termijn te denken want dan ga ik er tegenop zien. Stom hè, want ik heb zo'n hekel aan het drinken. Of vooral aan de gevolgen die het heeft. Vandaag onder de blauwe plekken wakker geworden, van het vallen omdat mijn man me tegen moest houden omdat ik anders het hele huis afbrak. Hij verdient dit niet, en ik ook niet. Waarom is het dan toch zo verdomde moeilijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 12 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Vallen liever niet meer juist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 12 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Dank je wel voor je lieve bericht. Ik ben 36 en heb een zoontje van 2. Ik gun hem dit echt niet. Ik weet dat de drang naar alcohol morgen al weer sterker wordt. Al zo vaak geprobeerd te stoppen. Ik heb een hele lieve man maar die drinkt helaas ook te veel, al levert het bij hem geen problemen op zeg maar dus ik vrees dat hij niet gaat stoppen. Dat maakt het ook weer extra moeilijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 12 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Welkom en veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 12 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Wat knap je dat kan! Je hebt gelijk met dat het toch wel om je heen is, zo had ik het nog niet bekeken. Hier ook agressie en woede aanvallen, dat vind ik het ergste en ik ben bang dat het een keer echt uit de hand loopt. Nu zijn het blauwe plekken omdat hij me weg duwde omdat ik hem aan wilde vallen (en ik dus niet meer op mijn poten kon staan) maar wat als het volgende keer wel echt mis gaat? Dat wil ik niet door die stomme drank. Misschien overheen gelezen maar hoe lang ben jij nu sober? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 12 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Welkom @Annewiep1. Ook ik weet helaas hoe het voelt, de kater, spijt, schuld en schaamte. En de hele dag moeten herstellen, terwijl de zon schijnt en je lekker met je zoontje naar buiten kan en dit allemaal niet nodig was geweest. Het is zo fijn om je niet meer zo te hoeven voelen en jij kan dat ook! Dag voor dag de eerste niet nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 12 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 4 uur geleden zei Annewiep1: Wat knap je dat kan! Je hebt gelijk met dat het toch wel om je heen is, zo had ik het nog niet bekeken. Hier ook agressie en woede aanvallen, dat vind ik het ergste en ik ben bang dat het een keer echt uit de hand loopt. Nu zijn het blauwe plekken omdat hij me weg duwde omdat ik hem aan wilde vallen (en ik dus niet meer op mijn poten kon staan) maar wat als het volgende keer wel echt mis gaat? Dat wil ik niet door die stomme drank. Misschien overheen gelezen maar hoe lang ben jij nu sober? Welkom! waarom ben je zo agressief dan joh, als je gedronken hebt? Is dat niet iets waar je beter iets aan kan doen als je nuchter bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 12 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Helaas door ervaringen uit het verleden die ik met een slok op op mijn man projecteer. Hier moet ik inderdaad iets aan doen. Ik denk dat ze dat bij verslavingszorg ook aanpakken toch? Weet ik eigenlijk niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 12 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Als je t aangeeft dan kunnen ze erop in gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 Welkom en succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 12 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2018 24 minuten geleden zei bumperjim: Als je t aangeeft dan kunnen ze erop in gaan Dat ga ik dan zeker doen, want met alleen stoppen kom ik er niet. Zondag een verjaardag hier, daar zie ik wel tegenop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2018 Dan moet je met jezelf een keiharde afspraak maken en je er ook aan houden. Verjaardagen zijn lastig. Maar dat ligt puur aan jezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 13 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2018 Ik vind inderdaad de alcoholvrije blikjes Mojito ook erg lekker! Ik ga inderdaad niet drinken maar het wordt wel lastig. Vanavond al, kater is inmiddels weg, vandaag druk met voorbereidingen dus wat doe je normaal dan 's Avonds. Jezelf belonen met een drankje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2018 en een hapje vooral. Wat de nadruk afhalen van drankjes. Ikzelf proef mijn eten veel beter als ik niet drinken en het genieten daarvan weegt ruimschoots op tegen drank. De gastvrouw moet ook veel meer moeite doen voor de hapjes en Is vast blij met komplimentjes. Vooral ook als je dat zelf bent☺ Welkom Annewiep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 13 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2018 Dank jullie wel voor alle lieve reacties! Ik denk dat mijn grootste beloning is wakker worden zonder kater! En morgen gewoon genieten van de verjaardag en niet denken hoe ga ik in hemelsnaam met deze kater de dag doorkomen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 13 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2018 Ook van mij welkom, het is zo lekker om helder en nuchter te zijn om in het ware leven te staan succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 14 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2018 Hoe hard dat duiveltje gisteren op mijn schouder ook schreeuwde dat 1 wel kon omdat ik dat wel "verdiend" had heb ik er niet aan toegegeven! Heerlijk nuchter wakker worden. Dat zit zo niet in mijn systeem dat ik zelfs automatisch vannacht rond 5.00 onrustig wakker werd om zoals altijd te denken Hoeveel heb ik gedronken en wat heb ik gedaan?? Op naar een nieuwe dag! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 14 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2018 Goed gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 14 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2018 Top!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 14 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2018 Fantastisch Annewiep! Heerlijk hè om zo fris wakker te worden, heel herkenbaar dat je in de ochtend ligt te voelen hoe erg de kater nu weer is om dan tot de ontdekking te komen dat er geen kater is.... super motiverend. Succes met dag 3, geniet er van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 14 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2018 Wat heerlijk @Annewiep1!! Geniet ervan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annewiep1 Geplaatst 14 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2018 Ok voel me nu al kansloos. Even 2 biertjes weg werken voor de verjaardagsvisite komt want ik ben zo druk geweest. Allemachtig wat baal ik van mezelf. Gelukkig weet ik dat het hier bij blijft nu want wil nooit te veel drinken bij familie enz en die staan met een uur op de stoep. Ik stap maar even onder de douche Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 14 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2018 (bewerkt) hihi ja die “want” die ken ik ook goed. Nie goe hè.....Probeer het met thee 14 oktober 2018 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden