Spring naar bijdragen

Zondag 30 september 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Lika:

Weet je eigenlijk hoe je ‘van nature’ bent @Lars? Ik ben mijn hele leven al van de diepe dalen en hoge toppen. Dat is mijn natuur. Dat heb ik gedempt natuurlijk met drank, werk, sigaretten. Maar mijn kern is niet bepaald rustig. 

 

Lika, dat had ik ook. Via de Breider ben ik bij een psychiater (= pillendokter) terecht gekomen. Die heeft mij het medicijn Escitalopram voorgeschreven. Sindsdien ben ik veel stabieler en kan ik gemakkelijker drank laten staan. Zodra ik een tijdje dit medicijn vergeet in te nemen wordt ik gelijk onzeker en instabiel. En staat drank weer hoog op het lijstje om alle indrukken om me heen te verzachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zowel de pieken als de dalletjes gaan waarderen. Ik denk dat iedereen ze heeft alleen de 1 legt er meer nadruk op dan de ander. Ik merk wel dat sinds ik niet meer drink ze minder heftig zijn, drank versterkte en verlengde ze. Ik kon dagen, soms weken, zwelgen in mijn eigen opgelegde ellende of overdreven trots op mijn troon zitten. 

 

Nu zonder drank vind ik het moeilijker om emotie te voelen en moet ik er soms mijn best voor doen, de tijd voor nemen. Daarom zijn pieken extra leuk geworden en een dal heeft ook zijn mooie kanten. Ik mis soms wel eens die explosie aan emoties van toen ik nog dronk waarin de tijd alleen bestond uit voelen. Nu is het veel meer doen en uitvoeren, scheelt wel een hoop zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook voor iedereen anders Lika. Ik kan jou situatie niet vergelijken met mij of andersom.

Ik verbaas mij er alleen zelf af en toe over dat je in 1 leven dezelfde gebeurtenis of ervaring op zoveel verschillende manieren kan beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...