Aeris Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 Hallo allemaal. Ik heb me toch maar aangemeld. Ik ben een vrouw van 34 en ik drink sinds mijn tienerjaren. Toen nog niet zoveel. Nu drink ik al jarenlang vrijwel elke dag. Met name wijn, gerust een fles. Ik functioneer verder prima, ik heb een goede fulltime baan, een Universitaire studie afgerond, een stabiele relatie, een opgeruimd huis en een prima vriendenkring. Er is dus in sociaal opzicht geen urgente reden om te stoppen, maar het is wel ongezond. Ik heb 10 kilo overgewicht, donkere wallen en een familie vol met kwalen. Kanker, hart- en vaatziekten, aneurysma's... Stoppen met roken is gelukt, nu 3 maanden vrij daarvan. Dus het is tijd dit aan te pakken. Over 2 weken ga ik op vakantie, dus het is geen ideale tijd. Ik dacht na de vakantie te stoppen. Ik zou graag leren met mate te drinken, want ik vind een goede wijn heerlijk. Ik denk alleen dat ik het niet kan nu; af en toe drinken. Ik probeer het weleens, dan ben ik een 5 dagen clean en dan pak ik een wijntje ergens en hop; ik ga weer. Ik hoop hier tips te vinden hoe ik het kan aanpakken, want alleen lukt het me blijkbaar niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 (bewerkt) Hoi en welkom! Over met mate drinken zijn de meningen hier verdeeld. Waar wel zo’n beetje overeenstemming over is, is dat minderen dwz soepeltjes van een fles naar een glas per dag of zo, vrijwel onmogelijk is. Het is echt een verslaving. Daar moet je eerst echt vanaf, een aantal maanden lang (sommigen zeggen een jaar) en dan kan je verder zien. Dus... de stekker eruit! Alles uit huis, adem in adem uit en... iets anders gaan drinken! Je wou eerst op vakantie lees ik. Je zou kunnen beginnen met tijdens de vakantie een béétje rustig aan te doen ipv helemaal het dak eraf en dan na de vakantie echt stoppen. Plan? 24 augustus 2018 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 Welkom. Wat BJ zegt . Je zal eerst een tijd "droog" moeten staan , voor dat je überhaupt kunt gaan proberen weer een normale relatie met drank op te bouwen. Dit is eigenlijk wat we allemaal willen en bijna allemaal proberen , maar wat maar heel weinigen lukt. Ik wil je niet ontmoedigen , het is de realiteit . Ik ben gestopt met drinken en roken. Heb het sporten opgepakt, mijn nieuwe verslaving , alles mateloos en ben 10 kilo kwijt en ben slanker en gespierder dan ik ooit geweest ben . Dat kun jij ook. 34 zeg je , nog een heel leven voor je wat je nuchter kan leven , gun het jezelf . Het is zoveel mooier. Hier veel schrijven en lezen . Het werkt als je er aan werkt . Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 (bewerkt) Welkom hier, je hebt al veel goede tips gekregen. Uit je verhaal blijkt dat je zomaar 5 dagen kan stoppen en dat het dan na 1 wijntje weer raak is. Dus neem de eerste niet, dat is een beroenmde uitspraak van het forum hier. En dan dag voor dag. Heel veel succes! 24 augustus 2018 bewerkt door Nietmeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 En op je vakantie stoppen is ook helemaal zo gek niet misschien? Ander ritme en gewoontes maken zo’n stap wellicht gemakkelijker? Maar eerst: welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 Welkom en veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 Welkom hier. Wat goed dat je er zo serieus mee aan de slag gaat voordat er echt problemen zijn ontstaan. Velen van ons hebben veel langer gewacht en eerst een hoop ellende meegemaakt vanwege die drank. Zelf ben ik twee jaar geleden gestopt, aanvankelijk ook met het idee dat een matig en beheerst drinkpatroon misschien op den duur ook een optie zou zijn. Ik merkte echter al gauw dat het in elk geval in het begin domweg veel gemakkelijker voor me was om helemaal niet te drinken, en toen ik dat een aantal maanden had gedaan kreeg ik daar steeds meer plezier in en voelde ik steeds minder behoefte om het weer eens te proberen. Toen ik stopte was het ook vlak voor de vakantieperiode en had ik een reisje naar Frankrijk ingepland. Aanvankelijk wilde ik het stoppen ook na die vakantiereis pas laten beginnen, maar toen kreeg ik een inval waar ik nog steeds erg blij mee ben. Ik dacht: probeer het eens meteen al tijdens die vakantie, juist in Frankrijk, dat wijnland bij uitstek, want als je dat lukt heb je een pracht begin gemaakt en wordt het daarna waarschijnlijk alleen nog maar gemakkelijker. En als het niet lukt kun je het altijd nog daarna laten beginnen zoals je eerst van plan was. Misschien is dat ook een overweging die op jou van toepassing is? Denk er maar eens over na. Wat me ook veel geholpen heeft is het denkpatroon bewust om te buigen door niet zo zeer stil te blijven staan bij wat je misschien moet missen maar mijn aandacht te richten op wat je wint met een gezonder leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2018 Welkom Aeris. Bobs advies lijkt me een positieve uitdaging. En misschien kun je de link bij thema's openen en nog meer motivatie vinden om voorlopig en juist niet op vakantie te drinken. Succes@ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 25 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2018 Welkom! Zoals ik in mn draadje schreef heb ik net vakantie achter de rug zonder alcohol. Drink nu meer dan 7 maanden niet en ben er nog steeds veel mee bezig. Vakantie zou idd goed moment kunnen zijn, maar ligt er ook aan wat voor soort vakantie je doet natuurlijk. Er is nooit een goed moment om te stoppen eigenlijk. Behalve nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aeris Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Stoppen, of in elk geval sterk minderen, op vakantie is een goed idee. Ik ben ook gestopt met roken tijdens een weekend weg. We hebben een zeer actieve vakantie in de planning met veel fietsen, wandelen en bergwandelen. Eigenlijk een perfect moment dus.... In elk geval de moeite van het proberen waard...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Dat klinkt als perfecte moment om te stoppen met zo n actieve vakantie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 7 september 2018 Rapport Share Geplaatst 7 september 2018 En, de vakantie?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 7 september 2018 Rapport Share Geplaatst 7 september 2018 Jee Aeris, ik lees je nu pas. Je zult nu wel op vakantie zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aeris Geplaatst 7 november 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2018 Zo, ik ben er weer. Nee, het werd niet de vakantie. Het werd 1 november. Nu dus een aantal dagen onderweg en het gaat goed. Ik slaap heerlijk. Vandaag wel wat moeite, ik had enorme zin in iets anders dan fris of thee of water, dus ik heb Crodino gehaald. Dat staat nu in een wijnglas naast me, lekker tijdens het koken. Ik ga dit doen voor 100 dagen initieel, ergens half februari zou ik dan weer mogen drinken, met mate. Maar ik ga kijken hoe dat gaat, hoe het bevalt en of het 'nodig' is. Merk wel wat korter lontje, net als met stoppen met roken eigenlijk. Hoop van harte dat ik er ook wat kilo's mee ga verliezen; wanneer zou je daar iets van merken/zien? Ik drink eigenlijk geen calorieën meer, behalve dan poedermelk in mijn ene kopje koffie per dag en nu dan die Crodino. Eet al een poos gezond en heb echt het idee dat het alcoholgebruik het afvallen in de weg stond. Hoop dat ik daar gelijk in had haha, zou wel extra motiveren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 7 november 2018 Rapport Share Geplaatst 7 november 2018 “Mogen”, “nodig”.... Mja... blijf eerst maar een paar maanden droog dan verandert het hopelijk in “willen” Kilo’s verliezen, ik ben er 5 of zo kwijtgeraakt sinds het stoppen. Niet spectaculair maar toch mooi meegenomen. Had ik wat fanatieker gesport al die tijd dat ik anders had zitten zuipen had ik er ook 10 af kunnen hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aeris Geplaatst 8 november 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 Ik wandel en fiets al veel gelukkig. Ik heb inderdaad tijd en bakken energie over. Dus maar eens even een plan maken nog meer te gaan sporten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aeris Geplaatst 14 november 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Nog geen gram kwijt, maar wel nog altijd alcoholvrij! Vanavond maar eens een sportschoolabonnementje afsluiten voor de komende donkere maanden. Vanaf april stap ik wel weer op de racefiets bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Lekker! Al 2 weken alcoholvrij dus. Hoe voel je je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden