Spring naar bijdragen

Dinsdag 21-8-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Kon moeilijk in slaap komen Lika. Maar na het verorberen van een megagroot stuk cake was ik zo weg. Bij onze dagbesteding gaan twee bestedingen samenvoegen. We komen dan in een grotere ruimte. Als het goed is ga ik met 2-3 anderen in een aparte ruimte dat een soort winkeltje wordt. We gaan daar dan, als ik het goed begrepen heb, kaarten maken en verkopen. Tja en dan ga ik in bed liggen malen hé, en verdien voor de besteding al heel veel geld voor dat het zaakje van start is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen!
Leuk om te lezen over je vakantieplannen @Lars, van 'nee dat wil ik niet' naar het spannende gevoel dat er iets leuks gaat gebeuren. En ik ben fan van die grappige dochter van je!
Voorheen startte jij vaak het dagpact, heb je daar geen zin meer in/behoefte aan?

Oh, ik zie nu dat je toch een dagpact bent begonnen :blush:,

bewerkt door Yana
zinnetje toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik las laatst dat jowan en ook Niwi gemist werd, heb ik ook.Heel sterk. Dan denk ik...zou hij/ze kwaad nu op mijn ingeslagen weg zijn? Wat zou hij gezegd hebben etc. Zo leven ze toch nog voort.  Net als Hannah die ik ook erg mis. Ik lees nog steeds de prive berichten terug die ik van ze gehad heb. Kan ze niet verwijderen, hoeft ook niet. Zij zou gezegd hebben, je moet doen wat je hart je ingeeft, zei ze mij altijd. Soms moest dat juist niet maar achteraf had ze zo gelijk. Wat mis ik dat mens.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Zonnig:

hoe werkt het met bv de dagpact of jaarpact etc? Hoe kan ik me daarvoor opgeven?

Voor het dagpact kun je de lopende lijst in de dagdraad kopieren en je naam er aan toevoegen. Als het je niet direct lukt kun je ook eerst iemand anders vragen je er op te zetten. Afmelden aan het eind van de dag is facultatief. Sommigen doen het consequent, anderen niet of af en toe.

Voor het jaarpact graag even een berichtje in de jaarpact draad dat je mee wilt doen en vanaf welke dag je geen alcohol meer drinkt, dan zet ik je er bij. De regels staan bovenaan de lijst die dagelijks wordt bijgewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Asterix:

Sjeez, ik wist niet dat Jowan er niet meer was... helemaal gemist.

Blijf het ongelovelijk vinden van jowan, kleine j he!! Asterix.

Toen hij ws al zo ziek was steunde hij mij zo, vol overgave. Hij plaatste ineens een bericht dat hij zou sterven over een paar dagen, euthanasie. Ik was echt in een shock. Hij had dat althans nooit met mij gedeeld. Zo was hij ook denk ik. Doe het zelf maar laat het wel weten als het echt moet, zo een enorme bewondering voor achteraf.

Asterix hoe gaat het met jou en je vrouw, iets rustiger vaarwater?? Hoop het zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Smaragd:

Blijf het ongelovelijk vinden van jowan, kleine j he!! Asterix.

Toen hij ws al zo ziek was steunde hij mij zo, vol overgave. Hij plaatste ineens een bericht dat hij zou sterven over een paar dagen, euthanasie. Ik was echt in een shock. Hij had dat althans nooit met mij gedeeld. Zo was hij ook denk ik. Doe het zelf maar laat het wel weten als het echt moet, zo een enorme bewondering voor achteraf.

Asterix hoe gaat het met jou en je vrouw, iets rustiger vaarwater?? Hoop het zo!

Nog niet echt Smaragd, de angst gaat maar niet weg, de angst voor alles.
Het trauma wat de medicijnen hebben aangericht lijkt wel een onuitwisbare wond te hebben achtergelaten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waardeloos voor haar en jou Asterix.. Ben wel blij dat ze jou heeft. Angst is killing maar ze heeft wel jou iig. Leuker kunnen we het niet maken maar wel dragelijker. Rot woord maar je moet iets he. Zelf 5 jaar een angst paniek stoornis gehad. Hel idd. Fijn je wel te lezen af en toe, hoe gaat het met jou? Je bent niet alleen je vrouw natuurlijk...…...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Smaragd:

Waardeloos voor haar en jou Asterix.. Ben wel blij dat ze jou heeft. Angst is killing maar ze heeft wel jou iig. Leuker kunnen we het niet maken maar wel dragelijker. Rot woord maar je moet iets he. Zelf 5 jaar een angst paniek stoornis gehad. Hel idd. Fijn je wel te lezen af en toe, hoe gaat het met jou? Je bent niet alleen je vrouw natuurlijk...…...

Ik houd me tot nu toe wel staande, al wordt mijn humeur er wel duidelijk door aangetast.
Als zij een betere dag heeft, of een beter uurtje, dat komt eerder voor, dan heb ik de neiging een muziekje te luisteren.

Ben jij er afgekomen dan?
Hoe dan? Oefenen en nog eens oefenen zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ben er afgekomen Asterix, soms nog een vlaag maar is geen vergelijk hoe met het was ooit, heeft wel meer dan 5 jaar geduurd. Ben eigenlijk vanaf mijn 25e tot over de 30 er mee bezig geweest. Uitdagen/exposure en wel een Ad Fevarin gehad. Hielp jaren niet maar na bijna 6 wel wat meer en toen kon ik weer leven. Daar lag denk ik nu ook de oorsprong van mijn overmatig drinken/alcoholisme. Heb er ook weektherapie voor gehad was hel om te gaan, durfde niet eens meer naar buiten. Zo erg die hyperventilatie/stikken. Mijn arme partner, heeft mij zo gesteund. En dat doe jij ook voor haar, top! Hoop dat je wat vaker relaxed muziekjes kan luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal weg gaan zal het wel nooit, als het maar leefbaar voor je is geworden.
Hebben ze de oorzaak weten te achterhalen? Of was dat niet van belang?

Dat vinden ze hier namelijk minder relevant, kijk hoe het er nu voor staat en werk daar maar aan luidt het devies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als kind had ik altijd al het idee dat mijn adamsappel te groot was, kreeg geen lucht. Had toen al hyperventilatie kun je nagaan. Ik was 6, groeide daar denk ik overheen. Hart/longen/luchtweg alles onderzocht als kind al. Bleef het wel altijd benauwd houden Mijn moeder vond het natuurlijk zorgelijk.

Bij heel veel spanning speelde het weleens op....tot het dus chronisch werd en ik er bijna meer dan 5 jaar last van kreeg.Ze zeiden als het hyperventilatie is dan val je niet flauw, ik viel natuurlijk wel constant flauw, echt out.n Toen ik ging drinken ontspande ik en werd het minder...….vandaar dat ik hier nog ben natuurlijk. Het drinken verminderde de paniek maar verergerde het ook toen.

Zeer gevoelig type, alles aantrekkend, de hele wereld op de schouders willen dragen etc dat was de conclusie. Denk dat dat ook wel zo was. 

Nu heb ik het bijna niet meer. Als ik eraan denk is dat best geweldig, toen had ik dat nooit gedacht. Sterkte Asterix, moet gaan werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...