Spring naar bijdragen

Voorstellen


roos2456

Aanbevolen berichten

Hierbij wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben Jessica en 47 jaar oud. Sinds 1,5 jaar kan ik echt toegeven dat ik alcohol probleem heb! Begin dit jaar 6 weken gestopt en oh wat was ik trots op mezelf had het graag willen voortzetten maar werd moeilijk daar mijn partner ook elke dag drinkt. We hadden afgesproken om mij te helpen dat hij niet thuis zou drinken in het begin ging dat goed....al wilde hij wel het liefst elke dag uit eten (omdat hij dan wel kon drinken) na 3 weken dronk hij gewoon weer in huis. hijzelf heeft ook al paar keer toegegeven een alcoholprobleem te hebben....meestal na avond teveel drank...... Daardoor had ik elke dag weer die confrontatie met alcohol en ben weer gezwicht dat ik wel 1 of 2 glazen kon drinken....dus zit nu weer op oude niveau van hoop drinken. Wil echt weer stoppen en hoop hier beetje steun te vinden daar ik dat thuis niet echt krijg. Denk dat ik drink om problemen te vergeten (hoop ruzie partner en geldzorgen) maar rare is dat als ik rond 13u denk van oke ik neem straks wijntje ik helemaal vrolijk wordt.....waardoor ik toch weer ga drinken....

Ga er weer voor nu!!!! en hoop dat er mensen zijn hier diezelfde situatie hebben waar partner ook probleem heeft met drank. 

Misschien is het beter te stoppen met deze relatie daar ben ik nog niet achter. zijn al zolang samen dat geef je niet zomaar op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Francoise, wat een fijn antwoord daar kan ik zeker wat mee....ik was zo trots op mezelf die 6 weken maar weet nu ook hoe snel het weer kan misgaan....moet inderdaad het positieve gaan zien van nuchter leven en dat is best heel moeilijk dacht die 6 weken heel vaak....o jee dit is saai zeg.....

nee ik heb geen kinderen.

Wat goed dat het jou gelukt is!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jessica

Ik ken het probleem niet, mijn vrouw drinkt geen druppel terwijl ik 20 jaar alcoholist ben geweest. Maar dat bewijst wel dat het mogelijk is om als vrouw van een alcoholist geen druppel te drinken... je moet het zelluf doen zoals Françoise schrijft, maar het is natuurlijk niet makkelijk dat begrijpen we allemaal hier. 

Als je echt wil stoppen, drink dan wat anders. Dat heeft mij in het begin erg geholpen: elke keer dat ik zin had in alcohol nam ik thee. Dan heb je iets om op te focusen. En blijft absoluut van de alcohol af. Het kan. Je man mag drinken wat hij wil maar je moet niet accepteren als hij je onder druk zou zetten om met hem mee te drinken. 

Als je een paar weken of maanden gestopt bent, dan ga je bepaalde dingen veel helderder zien, ook je relatie. “Misschien is het beter te stoppen” schrijf je. Hier op het forum zijn er velen met dit soort overwegingen. Laat het maar ff rusten en stop eerst met drinken zou ik adviseren en dan wordt dat relatieverhaal misschien helderder voor jezelf. Wat Françoise al schreef :) 

Dat verhaal van na een wijntje word il weer vrolijk, klopt dat nou echt? Na een wijntje krijg je zin in nog een wijntje en nog een en vele wijntjes later nog steeds geen vrolijkheid, tenminste das mijn ervaring. Er zijn een hoop mooie ideeën en ook excuses rond alcoholgebruik. Feit is helaas dat het gewoon een gif is dat je slechts met mate moet drinken. En als je “in de toverdrank bent gevallen” zoals vele van ons, dan kan dat niet meer met mate en dan moet je stoppen. Voor een tijdje of voor altijd dat is van later zorg. Dag voor dag stapje voor stapje :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Hoi Jessica

Ik ken het probleem niet, mijn vrouw drinkt geen druppel terwijl ik 20 jaar alcoholist ben geweest. Maar dat bewijst wel dat het mogelijk is om als vrouw van een alcoholist geen druppel te drinken... je moet het zelluf doen zoals Françoise schrijft, maar het is natuurlijk niet makkelijk dat begrijpen we allemaal hier. 

Als je echt wil stoppen, drink dan wat anders. Dat heeft mij in het begin erg geholpen: elke keer dat ik zin had in alcohol nam ik thee. Dan heb je iets om op te focusen. En blijft absoluut van de alcohol af. Het kan. Je man mag drinken wat hij wil maar je moet niet accepteren als hij je onder druk zou zetten om met hem mee te drinken. 

Als je een paar weken of maanden gestopt bent, dan ga je bepaalde dingen veel helderder zien, ook je relatie. “Misschien is het beter te stoppen” schrijf je. Hier op het forum zijn er velen met dit soort overwegingen. Laat het maar ff rusten en stop eerst met drinken zou ik adviseren en dan wordt dat relatieverhaal misschien helderder voor jezelf. Wat Françoise al schreef :) 

Dat verhaal van na een wijntje word il weer vrolijk, klopt dat nou echt? Na een wijntje krijg je zin in nog een wijntje en nog een en vele wijntjes later nog steeds geen vrolijkheid, tenminste das mijn ervaring. Er zijn een hoop mooie ideeën en ook excuses rond alcoholgebruik. Feit is helaas dat het gewoon een gif is dat je slechts met mate moet drinken. En als je “in de toverdrank bent gevallen” zoals vele van ons, dan kan dat niet meer met mate en dan moet je stoppen. Voor een tijdje of voor altijd dat is van later zorg. Dag voor dag stapje voor stapje :) 

Hoi bumperijm, bedankt voor je antwoord op dit moment heb ik daar heel veel aan. Het idee in de middag dat ik straks 1 wijntje kan kan drinken maakt me vrolijk.... uiteraard blijft het er niet bij 1. Daarna inderdaad geen vrolijkheid meer...als ik alleen ben ga ik me vreselijk eenzaam voelen en als partner erbij is meestal ruzie. Inderdaad ga het per dag bekijken. Dank je 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei SophieS:

Deels herkenbaar verhaal. Ik ben ook nieuw hier. Mijn man drinkt ook teveel. We maken alleen niet vaak ruzie. 

Ik hoop dat je er uit komt. Bij de dokter kan je ook pillen vragen waarbij je niet kan drinken. Misschien iets om over na te denken? 

Jij ook succes!!! Gebruik jij die pillen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...