bolletje Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 (bewerkt) Goeie morgen Kanjers, Ik durf het bijna niet te zeggen maar het regent hier. MyBattle heb je het vannacht een beetje rustig in je hoofd gehad en heb je nog een beetje kunnen slapen. Heb je er wel eens aan gedacht om naar het medisch Tuchtcollege te mailen of www.klacht.nl ? Dan heb je het gevoel er toch iets aan gedaan te hebben wat misschien lukt. En verder, schrijf hier van je af. Klaag huil wordt boos enz. Zo wordt het misschien toch wat dragelijker. Nou waren er gisteren nog wat mensen die het moeilijk hadden, ben alleen vergeten wie. Hoop ook dat het daar wat makkelijker mee gaat. Vannacht wel goed geslapen nadat ik nog een ventilator er bij gezet heb en dus had ik er twee staan, een voor bij m'n hoofd en een voor bij m'n benen, tja dan slaap je wel. Hebben jullie nog wat uurtjes gehad mensen. Citaat Citaat Nou er is iets verkeerd gegaan maar goed. Ik heb gisteren eindelijk een afvoer gemaakt om water op te vangen van m'n schuur, en weer af te voeren naar m'n vijver. Die is 15-5 mtr. en 90 cm. diep. Als ik die iedere keer moet vullen betaal ik me scheel aan het waterschap. Maar dan moet het wel flink gaan regenen anders heb ik er nog geen zak aan. 28 juli 2018 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 1 uur geleden zei bolletje: Maar dan moet het wel flink gaan regenen anders heb ik er nog geen zak aan Goedemorgen Bol! Lekker bezig altijd als ik je zo lees. Fijn lieverd dat al die dingen je lukken en dat je het allemaal maar doet. Respect! Mijn ouders hebben een regenton, en die kan vanaf het dag in 1 dag gevuld worden. Zo'n hele grote weet je wel van 100 liter ofzo. Ben benieuwd of je vijver zo op een dag gaat overstromen. Zou wat zijn! Heb je er vissen in? @MyBattleHoe is het op het moment? @Ey187 Heb je kunnen slapen? Ik bedacht me vanmorgen ineens dat je duidelijk nog niet over de schok heen bent wat er met je gebeurd is en dat is heel normaal. Het is er traumatiserend voor veel mensen om er achter te komen dat de medicijnen die je moesten helpen, je volledig naar de haaien helpen en dat de weg naar buiten een lange afbouw is. Het is keihard, maar de waarheid en dus duurt het even voordat de meesten van ons daar rust in kregen. Acceptatie is een pittig ding om in je systeem te krijgen. Maar wel noodzakelijk. Ik denk dat als je accepteert dat dit nu de weg is die voor je ligt en dat er niets is dat je daar aan kan veranderen, dan kan het mogelijk een stukje rustiger worden in je lichaam. Pas als jij het los laat, kan de chemie in je lichaam ook wat meer in balans komen. @Lynn86Bouw jij nog af of sta je even op 4 stil? Wat zijn jouw plannen? @DisHi Gerard, hoe gaat de afbouw bij jou? Stabiliseer je nog steeds na elke stap? @Cyclad58 Hoe ben jij de warme dagen doorgekomen? Zonder kleerscheuren hoop ik? @Kaida74Heb je even rust vandaag van de bouwvakkers? @Bernice We vergeten je niet hoor lieverd? Heb je de ergste hitte kunnen overleven? @doorbijterHoe gaat het met jou? Ben je al een beetje aan het stabiliseren? Nou lieve mensen, mijn dochter komt vandaag, dus ik zal pas vanavond weer even achter deze geweldige laptop schuiven. Ik Hoop dat jullie allemaal een betere dag hebben, dat er wat gabareceptoren aangemaakt worden, en dat we boven alles onze kalmte niet verliezen. We gaan allemaal genezen, en komen hier allemaal sterker uit! Let maar op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 @Kannietmeer ik stabiliseer nu op 5mg Ik hield het niet meer vol op 4 Gisteren ging niet zo goed Niet vol te houden Dan maar ff zo Xxxxx lynn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 Zojuist zei Lynn86: @Kannietmeer ik stabiliseer nu op 5mg Ik hield het niet meer vol op 4 Gisteren ging niet zo goed Niet vol te houden Dan maar ff zo Xxxxx lynn Getjakkes lieverd! Sterkte hoor! Die Lorazepam afbouwen is echt een knappe strijd die je voert. Weet niet hoe je het doet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 Zojuist zei Kannietmeer: Getjakkes lieverd! Sterkte hoor! Die Lorazepam afbouwen is echt een knappe strijd die je voert. Weet niet hoe je het doet! Ik doe het op gevoel Als ik denk dat het kan ga ik een stap verder Ik gebruik geen schema of iets Werkt beter voor mij Heb nu drie weken op 4mg gezeten en gisteren was 't niet meer te houden Dus dan maar weer ff stapje terug Dankjewel xxxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 Veel plezier met je dochter @Kannietmeer! Wat kan jij toch lekker knutsellen @bolletje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 K.N.M. heel veel plezier met je dochter. Ik heb een ton die ik ooit gekregen heb. Ik denk dat die zo'n 5oo ltr. is dus een hele grote. Daar heb ik een visnet boven hangen met daarin zo'n filter voor de afzuigkap zodat er rotzooi in de vijver kan komen. Vissen heb ik er ook in. Leuk joh. Lynn merk je nu al wat verschil? Ja Jesh. ik ben altijd bezig met bezig zijn, niet stil zitten maar actief zijn zodat ik het gevoel krijg dat ik leef. Ik geniet van creativiteit en het idee dat ik dingen moet uitpluizen en moet werken met dingetjes die ik nog heb liggen, is zo leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 27 minuten geleden zei Lynn86: Ik doe het op gevoel Als ik denk dat het kan ga ik een stap verder Ik gebruik geen schema of iets Werkt beter voor mij Heb nu drie weken op 4mg gezeten en gisteren was 't niet meer te houden Dus dan maar weer ff stapje terug Dankjewel xxxx Oef! Na 3 weken al op 4 mg.... dat is me ook wat zeg... ! Dat is echt balen! Let maar goed op jezelf. Ik hoop dat het je zo helemaal lukt! Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 55 minuten geleden zei Lynn86: Ik doe het op gevoel Als ik denk dat het kan ga ik een stap verder Ik gebruik geen schema of iets Werkt beter voor mij Heb nu drie weken op 4mg gezeten en gisteren was 't niet meer te houden Dus dan maar weer ff stapje terug Dankjewel xxxx Knuffel voor jou! Je pakt het goed aan door naar je lichaam te luisteren. Als dit voor jou het beste werkt: doen. Als je stabiliseert zet je de afbouwstapjes wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 55 minuten geleden zei Jeshen: Veel plezier met je dochter @Kannietmeer! Wat kan jij toch lekker knutsellen @bolletje! Lieve @Jeshen, gaat het met jou alweer wat beter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 (bewerkt) Ik ben de warme dagen prima doorgekomen. Op het werk was het relatief koel en thuis heb ik geen last van de warmte. Ook de nachten gingen goed. Ik ben wel blij dat het nu even wat frisser is, heb zojuist buiten keihard "hoera" geroepen toen de bui viel. Ach, de buren weten wel hoe ik ben Het duurt nog 6 weken voordat ik vakantie heb, onze beste vrienden zitten deze zomer op een mooie camping op de Veluwe tussen de reeën en de wilde zwijntjes. Zojuist een hotel geboekt op 2 kilometer van die camping en daar gaan we vrijdag t/m zondag heen. Gezellig en toch even een uitstapje om de tijd tot onze vakantie met leuke dingen te overbruggen. Houd allemaal het hoofd koel en sterkte aan degenen die het nodig hebben! 28 juli 2018 bewerkt door Cyclad58 Lynn86 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 42 minuten geleden zei Cyclad58: Knuffel voor jou! Je pakt het goed aan door naar je lichaam te luisteren. Als dit voor jou het beste werkt: doen. Als je stabiliseert zet je de afbouwstapjes wel weer. Dankjewel @Cyclad58 xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 Lynn hoe gaat het vandaag? Beter dan gisteren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 1 uur geleden zei Cyclad58: Ik ben de warme dagen prima doorgekomen. Op het werk was het relatief koel en thuis heb ik geen last van de warmte. Ook de nachten gingen goed. Ik ben wel blij dat het nu even wat frisser is, heb zojuist buiten keihard "hoera" geroepen toen de bui viel. Ach, de buren weten wel hoe ik ben Het duurt nog 6 weken voordat ik vakantie heb, onze beste vrienden zitten deze zomer op een mooie camping op de Veluwe tussen de reeën en de wilde zwijntjes. Zojuist een hotel geboekt op 2 kilometer van die camping en daar gaan we vrijdag t/m zondag heen. Gezellig en toch even een uitstapje om de tijd tot onze vakantie met leuke dingen te overbruggen. Houd allemaal het hoofd koel en sterkte aan degenen die het nodig hebben! Wat fijn @Cyclad58 dat je de warmte goed hebt doorstaan. Goed om nog even een paar dagen weg te gaan. Heerlijk! Wij gaan ook in september. Moet alleen nog boeken. Ik moet zeggen dat ik ondanks de hitte aardig heb geslapen. Sterker nog: van 00.15 ofzo tot 7.30 aan een stuk! Vandaag heb ik geen plannen. Ja, ik ga zo even naar de dierentuin. Alweer een tijdje geleden. Kan vriendlief even rustig leren. Morgen heeft hij de kids de hele dag omdat het vrijgezellenfeest van mijn zus is. Ik had het deze week even lastig. Ik weet niet waarom, maar ik was zo onrustig van binnen. Veel denken. Veel doemdenken. Huilen. En dan vind ik het moeilijk om positief te blijven. Ja inmiddels weet ik hoe het voelt, maar wauw wat is het toch naar. En sommige van jullie zijn minder ver en gaan nog door een hel. Zet 'm op schatten! Zonder is zoveel mooier! ××× Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 Goedemiddag, Vandaag de stap gemaakt naar 6mg, het afbouwen gaat een stuk beter zo nog 2 weken vakantie en dan wil ik op 5mg zitten dan wordt het licht aan de tunnel weer wat groter. Ik doe me dagelijkse ding gewoon wel af en toe met wat meer angst en woede maar het is leefbaar. De onderliggende oorzaak komt ook steeds meer omhoog dat is de kern, ik durf hem alleen nog niet te aanvaarde want daar zit de pijn. Het schilletje om mij heen wordt steeds dunner op een gegeven moment hopelijk dat ik het maar toelaat. En laat gebeuren. Het was weer een heel gesprek bij de spver ze adviseerde waarom blijf je gewoon niet op 5mg diazepam staan en de rest van de medicatie als je daar op gestabiliseerd bent dan kan je toch ook weer gewoon gaan werken en je dingen doen. Daar zakt je moet ook van in je schoenen. Ik zei tegen die spver, gelukkig zegt dat iets meer over jullie dan over mij. ‘Hu hoezo dan’ omdat jullie het niet meer weten worden er maar wat pillen uitgeschreven en als het te moeilijk wordt dan kiezen we maar de weg van de minste weerstand. Dan houden jullie mij maar een beetje ziek met pillen maar zo lang ik nog een beetje kan functioneren in de maatschappij met medicatie kunnen jullie niks meer voor mij beteken. En dat noemt zich het GGZ. En ik was kwaad weggelopen wat ben ik blij als ik daar weg ben bij het GGZ. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 Ohh lieve allemaal wat is het toch een strijd die wij moeten leveren.Gisteren dacht ik weer iets omhoog te kruipen , vandaag weer terug naar af. ervaar weer raar gevoel in mijn hoofd , soort druk op mijn hoofd, duizelig.Herkent iemand dit ? dat het zo lang duurt , 9 mnden vanaf 0 nu , zou dat te maken kunnen hebben met de TE snelle afbouw? ervaringen met GGZ ronduit slecht.Psycjhiater beaamde dat de verschijnselen die ik noemde bij de oxazepam hoorde , masr deed erverder laconiek over . Kom wel een ander psycofarmica middel krijgen , dit heb ik geweigerd , nooit meer troep die op je hersenen werken!!!!!!!! Kreeg toen cognitieve gedragstherapie , kwam bij therapeute die er werkelijk niets mee kon. Nooit van de afkickverschijnselen gehoord, terwijl ze zelfs op de site van de GGZ staan. Jong meisje , lief maar met me mee ging huilen. Bleek een behoorlijk christelijke instelling te zijn.Kreeg het advies om mijn verdriet in Gods handen te keggen. Ik heb niets tegen mensen die geloven, echt niet maar dit ging me echt te ver. wij alleen kunnen elkaar helpen, geen arts psychollog of therapeut te vinden Die er iets vanaf weet. Wel blijven voorschrijven deze troep. Wordt er toch echt zo vreselijk verdrietig van. Niet alleen om mezelf, maar om iedereen die hier zo onder lijdt. we vechten door en wachten op genezing.Hopelijk komt dat licht aan het einde van de tunnel. een verdrietige Eleo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 (bewerkt) Dat ze er niets van af weten tja dat is gewoon stom, maar ik krijg het gevoel dat we niet zo moeten zeuren en dat vind ik buitengewoon arrogant en infantiel. Je krijgt van mij een virtuele arm om je heen Eleo en huil maar. Het doet ook allemaal verrekte pijn en is erg zwaar. En andere pillen voor willen schrijven is juist omdat ze er de ballen verstand van hebben. Ze weten er zelf niets van. 28 juli 2018 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 (bewerkt) 24 minuten geleden zei Eleo31: Ohh lieve allemaal wat is het toch een strijd die wij moeten leveren.Gisteren dacht ik weer iets omhoog te kruipen , vandaag weer terug naar af. ervaar weer raar gevoel in mijn hoofd , soort druk op mijn hoofd, duizelig.Herkent iemand dit ? dat het zo lang duurt , 9 mnden vanaf 0 nu , zou dat te maken kunnen hebben met de TE snelle afbouw? ervaringen met GGZ ronduit slecht.Psycjhiater beaamde dat de verschijnselen die ik noemde bij de oxazepam hoorde , masr deed erverder laconiek over . Kom wel een ander psycofarmica middel krijgen , dit heb ik geweigerd , nooit meer troep die op je hersenen werken!!!!!!!! Kreeg toen cognitieve gedragstherapie , kwam bij therapeute die er werkelijk niets mee kon. Nooit van de afkickverschijnselen gehoord, terwijl ze zelfs op de site van de GGZ staan. Jong meisje , lief maar met me mee ging huilen. Bleek een behoorlijk christelijke instelling te zijn.Kreeg het advies om mijn verdriet in Gods handen te keggen. Ik heb niets tegen mensen die geloven, echt niet maar dit ging me echt te ver. wij alleen kunnen elkaar helpen, geen arts psychollog of therapeut te vinden Die er iets vanaf weet. Wel blijven voorschrijven deze troep. Wordt er toch echt zo vreselijk verdrietig van. Niet alleen om mezelf, maar om iedereen die hier zo onder lijdt. we vechten door en wachten op genezing.Hopelijk komt dat licht aan het einde van de tunnel. een verdrietige Eleo De Artsen en Psychologen ja ik ben er ook zwaar in teleurgesteld. Ze werken nu eenmaal volgens een protocol en wat ze vanuit de boeken leren. En zo zit het in elkaar want hun hebben het zo geleerd. En de farmaceutische industrie heeft gewoon te veel macht. De hersenen en de geest blijft een complex iets als alle geleerde met al hun kennis de koppen bij elkaar zou steken weten ze nog geen 10% van hoe dat het werkt. Je kan wel in god enzo geloven en alles daarna toeschuiven maar het blijft uiteindelijk in jezelf zitten de oplossing en herstel. sterkte eleo 28 juli 2018 bewerkt door Deligaf1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 Dank je voor je lieve troost arm Bolletje! Klopt Deligaf , die industrie is verschrikkelijk , het is gewoon maffia! Heb mijn tranen weer eens de vrije loop gelaten , fijn dat wij elkaar in ieder geval wel begrijpen en weten dat het niet tussen onze oren zit. Dan zou je van hele goeie huize moeten komen om deze lichamelijke symptomen zelf te bewerkstelligen we gaan door en werken en wachten op herstel!!!!! sterkte voor iederern Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ey187 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 5 uur geleden zei Kannietmeer: Goedemorgen Bol! Lekker bezig altijd als ik je zo lees. Fijn lieverd dat al die dingen je lukken en dat je het allemaal maar doet. Respect! Mijn ouders hebben een regenton, en die kan vanaf het dag in 1 dag gevuld worden. Zo'n hele grote weet je wel van 100 liter ofzo. Ben benieuwd of je vijver zo op een dag gaat overstromen. Zou wat zijn! Heb je er vissen in? @MyBattleHoe is het op het moment? @Ey187 Heb je kunnen slapen? Ik bedacht me vanmorgen ineens dat je duidelijk nog niet over de schok heen bent wat er met je gebeurd is en dat is heel normaal. Het is er traumatiserend voor veel mensen om er achter te komen dat de medicijnen die je moesten helpen, je volledig naar de haaien helpen en dat de weg naar buiten een lange afbouw is. Het is keihard, maar de waarheid en dus duurt het even voordat de meesten van ons daar rust in kregen. Acceptatie is een pittig ding om in je systeem te krijgen. Maar wel noodzakelijk. Ik denk dat als je accepteert dat dit nu de weg is die voor je ligt en dat er niets is dat je daar aan kan veranderen, dan kan het mogelijk een stukje rustiger worden in je lichaam. Pas als jij het los laat, kan de chemie in je lichaam ook wat meer in balans komen. @Lynn86Bouw jij nog af of sta je even op 4 stil? Wat zijn jouw plannen? @DisHi Gerard, hoe gaat de afbouw bij jou? Stabiliseer je nog steeds na elke stap? @Cyclad58 Hoe ben jij de warme dagen doorgekomen? Zonder kleerscheuren hoop ik? @Kaida74Heb je even rust vandaag van de bouwvakkers? @Bernice We vergeten je niet hoor lieverd? Heb je de ergste hitte kunnen overleven? @doorbijterHoe gaat het met jou? Ben je al een beetje aan het stabiliseren? Nou lieve mensen, mijn dochter komt vandaag, dus ik zal pas vanavond weer even achter deze geweldige laptop schuiven. Ik Hoop dat jullie allemaal een betere dag hebben, dat er wat gabareceptoren aangemaakt worden, en dat we boven alles onze kalmte niet verliezen. We gaan allemaal genezen, en komen hier allemaal sterker uit! Let maar op! @kannietmeer het is voor mij ook moeilijk te accepteren, maar ook veel twijfels waardoor dit kan komen dat een benzo dit kan teweeg brengen tot opgesloten aan toe, maakt het voor mij heel moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 Twijfelen doen we allemaal omdat het zo bizar is, maar we ervaren allemaal praktisch hetzelfde dus eigenlijk geen twijfel mogelijk. maar ik doe het ook hoor Ey , het hoort erbij , ook dat opgesloten gevoel.Maarhet is fuck....... zwaarrrrrr! pfffff eens gaat het allemaal over! liefs Eleo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 3 uur geleden zei Eleo31: Dank je voor je lieve troost arm Bolletje! Klopt Deligaf , die industrie is verschrikkelijk , het is gewoon maffia! Heb mijn tranen weer eens de vrije loop gelaten , fijn dat wij elkaar in ieder geval wel begrijpen en weten dat het niet tussen onze oren zit. Dan zou je van hele goeie huize moeten komen om deze lichamelijke symptomen zelf te bewerkstelligen we gaan door en werken en wachten op herstel!!!!! sterkte voor iederern Het is idd verschrikkelijk, ik kan er ook wel boos om zijn maar goed anyway ik hou het liever bij mezelf. Ik heb het ook voor een groot gedeeldte geaccepteerd met de medicatie en ontwenning. Het kost me weer een jaar van mijn herstel waar ik zo lang mee rond loop en als ik ervan af ben kan ik daar pas weer mee beginnen. Ik loop al heel lang met onverwerkt verdriet rond leed om het zo maar te noemen. Ik heb dit ook verteld aan de psy enzo maar die schijnen meer op angst en gedrag ‘gespecialiseerd’ te zijn en daar wordt ik ook in begeleid in de gevolgen. Ik heb een vraag voor mensen met ervaring of psychologische achter grond. Kan het zo zijn dan het emmertje verdriet zo vol zit dan er niks meer bij kan en dit door het reptiele brein beschermd wordt door vechten/vluchte/bevriezen? En dat ik door al dat gepieker en spanning en stress niet bij dat verdriet kan oftewel nogal wat gedissoceerd van ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juli 2018 (bewerkt) Dat kan Deligaf. Dat vluchtgedrag, vechten of bevriezen wil vaak zeggen dat je op dat moment vol zit, het brein zegt "stop niet verder". Het is een soort zelfbescherming. Of en dat kan ook, bevries je omdat je niet tegen datgene kunt wat je op dat moment ziet of hoort. Je laat het niet binnen komen. De geest laat datgene door wat je op dat moment aan kan. De moeilijkheid is om daar naar te luisteren en niet weg te drukken. Dat wegdrukken veroorzaakt vaak de spanning en stress. Piekeren kan ook een vlucht zijn. Zolang je piekert hoef je niet te voelen. Lichaam en geest zijn altijd gericht op herstel, altijd, maar er naar luisteren en het op een juiste manier te interpreteren is de grote moeilijkheid. Mijn man was klinisch psycholoog en we praatte veel over het menselijk gedrag, oorzaken, houdingen enz. 28 juli 2018 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 29 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2018 21 uur geleden zei Deligaf1: Kan het zo zijn dan het emmertje verdriet zo vol zit dan er niks meer bij kan en dit door het reptiele brein beschermd wordt door vechten/vluchte/bevriezen? En dat ik door al dat gepieker en spanning en stress niet bij dat verdriet kan oftewel nogal wat gedissoceerd van ben. Vechten vluchten en bevriezen zijn inderdaad beschermers. Heel gezond meestal, totdat ze te groot zijn en in de weg gaan staan als je je doel wilt bereiken om de pijn op te ruimen. Je kan dan in strijd raken met je beschermers, die willen dat je weg blijft van de pijn. Goed herkennen hoe je je voelt en hoe je reageert is een begin. Op een dag zal je de rommel opruimen... je bent er al zo bewust mee bezig, dat het onvermijdelijk aan de kant moet denk ik.. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 29 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2018 2 uur geleden zei Kannietmeer: Vechten vluchten en bevriezen zijn inderdaad beschermers. Heel gezond meestal, totdat ze te groot zijn en in de weg gaan staan als je je doel wilt bereiken om de pijn op te ruimen. Je kan dan in strijd raken met je beschermers, die willen dat je weg blijft van de pijn. Goed herkennen hoe je je voelt en hoe je reageert is een begin. Op een dag zal je de rommel opruimen... je bent er al zo bewust mee bezig, dat het onvermijdelijk aan de kant moet denk ik.. Sterkte! Thanks voor de reactie, z’n gedachte had ik er ook al over. Op een of andere manier snappen de de spver en de psy dat niet omdat hun eigelijk meer over de angst zijn ‘gespecialiseerd’ Mijn uit vlucht zoek ik ook meer in EMDR of hypnose want die pijn toelaten dat is een strijd die ik allang aan het vieren ben. En dat iemand zo als jij z’n theorie kan beamen snap ik ook heel het gebeuren van de psychologie ook niet. Terwijl de feiten zo voor handen liggen en dat ze maar met angsten en daar de gevolgen van vechten vluchten bevriezen bezig houden... De oplossing is dat verdriet verwerken en daar gaat mijn zoek tocht ook mee verder maar hoe? Er zijn zo veel verschillende wegen naar Rome. Dankje, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden