Spring naar bijdragen

Zondag 22 juli 2018

Lars

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Francoise ik heb even een stukje info opgezocht voor je over Parkinson.

Het ziektebeeld uit zich bij verschillende mensen heel anders dus niet alle verschijnselen komen voor. Je hebt ook nog parkinsonisme, dat zijn wel een aantal verschijnselen maar niet het ziektebeeld. Is vaak onder invloed van medicatie zoals ant psychotica en ook wel bij medicatie om de stemming te  verbeteren.

De ziekte van Parkinson is een ziekte van de hersenen. Wie aan de ziekte lijdt, kan uiteenlopende klachten hebben en de ziekte van Parkinson is dan ook erg complex. Voor geen enkele patiënt is het beeld van parkinsonsymptomen hetzelfde.

Voorbeelden symptomen ziekte van Parkinson:

• Trillen (tremor) van de handen, benen, kin of tong
  • Trager worden van bewegingen (bradykinesie), moeite met starten van bewegingen (akinesie) en ontbreken van automatische bewegingen (hypokinesie)
  • Stijfheid van de spieren (rigiditeit)
  • Houdings- en evenwichtsproblemen en soms vallen bij langer bestaan van de ziekte
  • 'Bevriezen' van de benen tijdens lopen (freezing), waardoor het lijkt alsof de voeten aan de vloer blijven plakken

Naast de bovengenoemde symptomen kunnen een breed scala aan andere klachten optreden zoals trager denken, verminderde reuk, slaapstoornissen, obstipatie, stemmingsproblemen en verandering van seksuele behoeften. Bovenstaande symptomen treden alleen lang niet bij alle patiënten op. Daarnaast verschilt de ernst van de klachten en het beloop van de ziekte van patiënt tot patiënt. Dit geldt zeker voor patiënten met aandoeningen die lijken op de ziekte van Parkinson, de zogeheten atypische parkinsonismen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Nietmeer:

Warm Kohtje pffffff

Wij waren met de auto, hoor.. airco aan. :) Rit van zo'n 70 km...
Nee, fietsen (zulke afstanden en al helemaal met dit weer) is aan mij/ons niet zo besteed.
Kijk ook soms met open mond naar die wielrenners die in de brandende zon, bergop óók nog eens hard gaan... kan me niet
een voorstellen hoe dat voelt, heb dat nooit willen proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn papa had de ziekte van Parkinson.

Alle symptomen die er puntsgewijs werden opgenoemd had ie wel. T sloop er wel in. Ik ben niet meer zeker op welke leeftijd hij de diagnose kreeg. Pas de laatste vijf jaar voor zijn sterven vond hij t echt lastig (waarschijnlijk eerder al maar hij kloeg raar of zelden). Hij nam medicatie maar te genezen was t niet. Vooral t trillen, t verlies van spierkracht en de evenwichtstoornissen vielen hem moeilijk. Maar hij kon nog lang heel goed uit de voeten hoor! T trillen deed ie alleen niet als hij sliep zei ie...daar had hij een grondige hekel aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Fleur,
Dit is niet op jouw van toepassing want zoals je vrijdag al schreef ben je anders dan anderen mensen met een alcohol probleem. Je bent niet zoals elke normale drinker zoals je het zelf noemde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt @Fruitvlieg. Ik ben niet zoals elke normale drinker (waarmee ik de mensen bedoelde die nooit een probleem met alcohol hadden) omdat ik altijd alert ben voor bepaalde patronen etc. Zo kan iemand 'normaal' best elke dag een wijntje dinken. Dat is voor niemand een probleem ook niet voor de persoon in kwestie. Ik zou dat zelf nooit nastreven gezien ik wel een verleden heb met alcohol. Miss begreep je me fout.

Ik voel wat vijandigheid bij je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...