Spring naar bijdragen

Het moet afgelopen zijn


Erwt

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik noem me hier Erwt. Wat zo voel ik me. Klein en geen controle over mezelf. Ik durf het met niemand te delen, maar hier wel. Ik drink te veel en wil er zo graag vanaf. 

bewerkt door Erwt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet zo actief hier maar kan wel zeggen dat ik eindelijk van de alcohol af ben.... hoe....Nou heb me voorgenomen af en toe 0.0 te drinken....gewoon omdat ik het lekker vind....daarbij wil ik geen alcohol meer omdat dat juist zorgt voor slechte nachtrust en wil zo graag van bepaalde medicijnen af dus moet zorgen dat ik goed slaap anders wordt ik weer depri.... Ik hoop voor iedereen dat er een tijd komt om je bij een te rapen en de knop kunt vinden om echt te stoppen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Erwt:

Hallo.

Ik noem me hier Erwt. Wat zo voel ik me. Klein en geen controle over mezelf. Ik durf het met niemand te delen, maar hier wel. Ik drink te veel en wil er zo graag vanaf. 

Zet hem op....voor mij heeft 0.0 drinken me geholpen....ben nu ruim een maand van de alcohol af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de fijne reacties.

Hoe ik wil stoppen.. ik ben nu bezig met afbouwen. Elke avond beetje minder. En nee, dat werkt niet. Ik moet en wil en ga helemaal stoppen. Geen slappe tussenweg. 

Het liefs morgen. Maar hoe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja als de fles eenmaal open is dan gaat ie leeg, minderen met wijn is nogal kansloos. 

Ik zou in ieder geval wat je ook doet geen tweede fles per dag openmaken. 

En als je er van af wilt is de makkelijkste manier echt radicaal/ niet meer inkopen, niet meer opdrinken. Dat is even pittig maar dan ben je er van af. Drink vooral iets anders, thee, water, sap, maaktniet uit wat. Als je geen dorst hebt is het al makkelijker om niet te drinken. 

Heb je nog wijn in huis, pleur het weg of geef het weg. Denk je dat je het kan? Als je echt wil dan kan je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste kan je helemaal stoppen, een paar maanden lang of beter nog een jaar. Van de gewoonte af raken. Dat kost best een hoop moeite. En na verloop van tijd komen er allerlei inzichten. Veel mensen drinken dan nooit meer. Maar dat besluit hoef je nu niet te nemen. Het gaat nu eerst om vandaag. En morgen gaat het om morgen. Enz :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erwt, je hebt deze stap gemaakt naar het forum en dat is een goede stap. Ik ben hier zelf ook nog maar heel kort. Je kunt hier veel goede info vinden omtrent alcohol, en daarnaast lezen en leren van de ervaringen van anderen. BJ heeft er gelijk in dat minderen niet werkt. Ik heb dat zelf wel gedaan omdat ik definitief wilde stoppen maar bang was voor ontwennings verschijnselen. Dat viel achteraf gezien wel mee en ik heb ervaren dat het minderen ofwel afbouwen voor mij moeilijker was dan het stoppen zelf. Ben nog maar op dag 9 maar elke dag voel ik me fysiek sterker en helderder in mijn hoofd. Ik kan nog steeds smakelijk lachen en heb mijn creativiteit terug. En natuurlijk zijn er de moeilijke momenten maar met drank erbij is het dubbel zo moeilijk. Hier krijg je ook nog eens een uitlaatklep erbij en steun en aanmoediging van anderen en daarnaast ook troost en mildheid als het even allemaal niet gaat zoals je wilt.

Heel veel sterkte en succes gewenst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erwt! Klein en geen controle, ik snap je.. Je hebt in ieder geval de stap gezet om aan de slag te gaan en indd laat het los. Dag voor dag! Daarom typ ik dit berichtje ook naar je omdat het voor mij ook dag voor dag is zoals vele hier. Laat die dop maar zitten op de 2de fles... Knuffeltje! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erwt, welkom hier. Goed dat je de stap hebt genomen op dit forum te schrijven en te lezen. Ben je wel eens eerder ineens gestopt nadat je gewend was de de hoeveelheden te drinken die je nu meldt? En had je toen veel afkickverschijnselen of viel dat wel mee?

Voordat ik iets meer dan 2 jaar geleden met de alcohol stopte dronk ik ook een tot twee flessen wijn per dag. Dat stoppen ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht. Ik had zoals ik verwachtte eerst wel problemen met in slaap vallen maar dat was binnen twee weken voorbij en vanaf toen sliep ik beter dan toen ik nog wel dronk. Die slaap had ik kennelijk ook wel nodig want ik voelde me nog een aantal maanden heel erg moe. Dat lees je vaker van mensen hier: terwijl het lichaam zich aan het herstellen is heb je extra veel slaap nodig.

Ik had een bewuste keuze gemaakt en ik begrijp dat jij daar ook wel aan toe bent. Gewoon doen, zou ik zeggen. En dan ook inderdaad helemaal stoppen voorlopig, zodat je niet met jezelf in discussie hoeft te gaan en je lichaam zich echt kan herstellen. Zoek misschien wat afleiding door andere dingen te doen in de tijd die je anders gewend was aan de drank te besteden en ga vooral niet zitten kniezen dat je zo zielig bent. Nee joh, zielig ben je als je niet van de drank af kunt blijven. Als je dat wel kunt leef je weer je eigen leven. Veel beter.

Geef jezelf als extra aanmoediging wat leuke cadeautjes van het geld dat je uitspaart. Bedenk of er dingen zijn die je eigenlijk altijd  graag hebt willen doen maar waar je nog niet toe gekomen was tot nu toe. Misschien is het nu wel de tijd dat eens aan te gaan pakken.

Je leest hier pakweg twee soorten van aanpak om het langere tijd vol te houden. De ene groep doet het gewoon van dag tot dag omdat een afspraak voor langere termijn beangstigend kan zijn. Dus 's morgens zeg je tegen jezelf: vandaag neem ik de eerste niet. Simpel, doeltreffend, en goed vol te houden als je het serieus neemt. Voor anderen voelt het meer als een knop die omgezet is; die groep maakt voor zichzelf een afspraak voor de langere termijn. Ik heb het op die laatste manier gedaan en dat is me tot nu toe erg goed bevallen. Je moet maar kijken wat het beste bij jou past.

Succes.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Erwt En ik ben een voorbeeld van zo iemand, die het dag-voor-dat doet en dat gaat, met enkele ontsporingen, sinds september vorig jaar, goed. Onderzoek je eigen drankgedrag: wat levert het je op en hoe ondermijnt het je? Kijk naar degene, die je bent, als je geen alcohol drinkt en ervaar wat een prettig mens je bent zonder drank. Succes:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...