Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Nou, dat zou ik wel graag willen weten. @Deligaf1 Ik heb zelf geen angst, dus kan het moeilijk testen. Ik slaap goed...  Kan ik met buikpijn testen of zie ik het dan verkeerd?

Zou graag feedback horen van anderen of ze resultaten ervaarden . Het is in ieder geval sneller dan EFT. Maar EFT is voor angst zeker ook effectief, en ook op andere gebieden zoals lichamelijke aandoening, zijn er mensen die het er voor gebruiken. Nu weet ik niet of dat gewoon de gelukstreffers zijn van de kansberekening. Maar ik geloof echt dat het wel werkt en heb het gezien bij zware getraumatiseerde groepen. TAT daarintegen ken ik niet, maar wel interessant.  DAnk je Deli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Het is inderdaad veel sneller dan EFT. Bij EFT is het zo dat je steeds aspecten moet benoemen, Bij TAT kan je daar gewoon simpel in 1 zin van maken dus inderdaad veel makkelijker. 

Over de buikpijn betreft, in de reguliere zorg komen ze er vaak ook niet achter waarom sommige mensen buikpijn hebben terwijl ze helemaal niks kunnen vinden. 2 weken geleden was er op Nederland 2 een documentaire geweest over Medische Hypnose ergens in een ziekhuis in Nederland. Daar hebben ze goede resulaten mee geboekt.

Je zou eens kunnen kijken op deze link  http://www.hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/

Je zou deze zin kunnen maken:

Het gevoel van de pijn in mijn buik wil ik NU loslaten. 

En dan de rest van de stappen volgen.

Wellicht voel je sensaties in je lichaam en of komen er gedachten omhoog daar mee kun je weer verder gaan. 

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-6-2018 om 22:16 zei Deligaf1:

Beste Forumleden,

Ik wil deze techniek graag met jullie delen die afkomstig is vanuit de energie-psychologie.

Het kan als ondersteuning bieden tijdens het ontwennen en of wellicht de onderliggende oorzaak waar door je benzo’s bent gaan slikken helen.

Misschien zijn sommige van jullie ook al bekend met EFT (emotional freedome technique) dit werkt iets krachtiger.

Het gaat als volgt.

 

ED6C5DD6-9396-49C9-BDA0-11C5922A00C7.thumb.jpeg.3bf9778799a79866a7cb8592c63d1030.jpeg

Stap 1: Neem deze houding aan.

Stap 2: Zeg hardop (voorbeeld) Het gevoel van angst om mijn medicijnen verder af te bouwen wil ik NU loslaten. Houdt de houding max 2 minuten vast of je als je lichamelijke sensaties voelt mag je eerder de houding loslaten bijvoorbeeld bij een zuchtje of gapen,dat is een goed teken! 

Stap 3 Zeg hardop (voorbeeld) Het gevoel van angst om mijn medicijnen verder af te bouwen wil ik VASTHOUDEN. Het zelfde geldt als bij stap 2 alleen je zult wat meer weerstand voelen.

Stap 4: Zeg hardop: Ik vergeef iedereen inclusief mezelf die bij dit gevoel betrokken is. Houdt dit ongeveer 30sec tot 1minuut vast.

Wat er gebeurd is dat je contact maakt met je onderbewuste en hier opdracht aan geeft. Probeer het maar eens uit wat je met je doet, je wordt er gegarandeerd rustiger van!

Er komen een hoop energieen vrij drink extra water 6-8 glazen om de energieen af te voeren.

Deze houding maximaal 20 minuten per dag aanhouden NIET langer. 

Waar je dit nog meer voor kunt gebruiken.

  • Angsten
  • Trauma
  • Allergieen
  • Fobieen
  • Verslaving
  • Slaapproblemen 
  • Chronische Pijn

Als er iets niet duidelijk is of iemand heeft moeite om TAT zinnen te maken stuur maar een PB of kijk naar de link hieronder, de stappen wijken iets af dan hoe ik het hier heb beschreven. https://www.scribd.com/document/24294251/Tapas-Acupressure-Technique-TAT-Dutch-Manual-TATlife-com

http://www.deheulenaar.nl/handleidingtat.html (Video’s)

Ik zal binnenkort nog meer technieken vrijgeven vanuit de Energie-Psychologie ter ondersteuning van het ontwennnen of andere klachten :) 

Graag hoor ik reactie’s van de genen die het hebben geprobeerd en wat het met je doet.

Succes!

Dank hè voor deze info Deligaf.

ik ga het proberen! Liefs Eleo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Theelichtje:

Ik probeer hem @Deligaf1. Kan je meerdere zinnen doen en heeft het ook herhaling nodig? Of is het 1 keer voldoende?

Natuurlijk je kan bijvoorbeeld 5 verschillende items, zinnen doen. Niet langer als 20 minuten deze houding aannemen  

Soms kan het zijn dat je het moet herhalen omdat het nog niet helemaal opgelost is. Dat zou dan de 4e stap zijn. Die kan je als volgt doen:

Neem de houding aan.

(Indien nodig) Stap 4: Alle overgebleven restanten van ...(reden) wil ik NU loslaten. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...