Spring naar bijdragen

Laatste kans


Mike88

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik zou mij graag even voor willen stellen en jullie op de hoogte brengen van mijn situatie. Ben en man van 29 jaar en sinds mijn 16e al een drinker (alleen bier). De laatste jaren wordt het alleen steeds gekker en inmiddels zitten we op mininaal 3 biertjes per dag. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik deze altijd drink op de zaak na werktijd en dan in de auto naar huis rijd. Natuurlijk weet ik zelf ook dat ik hardstikke fout ben en regelmatig zorgt dit voor discussie met mijn vriendin. Al een jaar of 5 beloof ik haar beterschap... ik zal beter mijn best gaan doen en het komt echt wel goed.

Tot deze week. Ik kwam thuis en mijn vriendin merkte aan mij dat het weer eens fout was gegaan (woensdag en al de derde keer). Zo erg zelfs dat ik met dubbele tong aan tafel zat. Hierop deelde ze mee dat ze haar tas ging pakken en weg ging omdat ze niet meer kan leven met mijn alcoholgebruik en loze beloftes. Woensdag en donderdag alleen op de bank gezeten (met de nodige biertjes) en gisteren gesmeekt of ze naar huis wilde komen en 0 gedronken. Dat gebeurd trouwens ook nooit meer maar dat ter zijde. Gelukkig kwam ze gisteren thuis waarna we een heel lang en emotioneel gesprek hebben gehad. Ik krijg nog 1 kans en wil deze absoluut pakken... het zal mij niet gebeuren dat mijn biertje gaat winnen van de liefste vrouw op deze wereld. 

De afspraak is dat ik vanaf gisteren in ieder geval 1 maand niks drink. Daarna gaan we samen kijken naar een plan van aanpak. Ik ben vol goede moed begonnen maar heb ook aangegeven dit verschrikkelijk zwaar te vinden. Thuis als mijn vriendin er is zal het wel lukken, ze steunt mij onvoorwaardelijk. Op het werk is dat erg lastig aangezien de collega waarbij ik blijf hangen ook niet vies is van een biertje. 

We gaan het allemaal mee maken. Daarom toch ook maar aangemeld op dit forum omdat ik hier fijne tips lees en mijn eigen verhaal van mij af kan schrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mike. Mij lukt heg helemaal niet drinken beter dan een paar. Wees gedurende deze stopperiode eerlijk, open en nieuwsgierigvoor jezelf. Kijk eens of het allemaal wel zo erg is zonder die biertjes. En kijk ook wat het je wel oplevert. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Mike, je bent je in elk geval bewust van je manier van met alcohol omgaan. Welkom hier, trouwens.
Je bent nog jong, zegt deze ouwe 'doorgewinterde' alcoholist, maar ook ik was ooit zo jong als jij. Wat ik toen niet doorhad
was dat biertjes en andere alcoholhoudende dranken me in de problemen zouden gaan brengen.
Wees je vriendin maar dankbaar dat  ze je zo voor het blok zet. Als je echt alles op alles wilt zetten om haar niet kwijt te raken
zul je 'aan de bak' moeten. Ik zie dat je hier al aan het rondlezen bent, op dit forum. Verslaving is een ingewikkeld iets, voor een
ieder ligt het anders, voelt het anders, zijn de omstandigheden anders.. maar wat gelijk is bij iedereen is dat we niet in staat zijn
om zorgeloos één of twee glaasjes kunnen drinken als we dat zélf willen, op een moment dat dat goed uitkomt en dan gewoon doorgaan met ons leven.
Alcohol en verkeer gaan absoluut niet samen. Daar wordt de samenleving zich gelukkig steeds bewuster van en zelfs gevangenisstraffen
zijn nu al aan de orde.
Wat betreft die collega: jij bent jij. Als jij er voor kiest om niet te drinken, dan hoef je niet te drinken omdat je collega drinkt. Als je collega een spuit
heroïne zou zetten, zou je dat dan óók doen? Je kunt alcohol best onder de (hard)drugs scharen.
Wees verstandig en drink in élk geval niet als je nog moet autorijden en thuis hoef je ook niet te drinken als je goed met je vriendin overweg kunt.
Bespreek met haar waarom je zou willen drinken. Daar zit méér achter dan alleen maar een beetje dorst hebben. Dáár is water goed voor.
Okee, je bent hier nog maar net binnen.. goed dat je jezelf bij de lurven wilt pakken. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mike, je verhaal raakt me. Misschien omdat je - zoals Kohntje opmerkt - nog jong bent en nu je leven al zo door de drank laat bepalen. Je relatie onder druk en een permanente risicofactor in het verkeer; het is niet niks. Ik zou je echt aanraden om alle hulp te zoeken die je kunt vinden. Samen met je vriendin. Ook zij moet gaan inzien dat jouw probleem misschien te groot is om het met een paar afspraken op te lossen. Verder je collega: ben gewoon eerlijk; vertel hem dat wat er aan de hand is. Ik weet niet of hij ook in de auto stapt na de gedronken biertjes, maar als dat zo is, zal hij waarschijnlijk begrijpen dat dit niet de juiste weg is....

Heel veel succes. Blijf hier komen, het kan je echt helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mike, 

Ja 3 bier per dag is een hele slechte gewoonte en dat kan alleen maar meer worden. In dat tempo zit je als je 60 bent op 3 flessen whisky per dag. Die kant wil je niet op denk ik. Dan moet je nu wat doen. Elke dag drinken is vreselijk slecht want dat wordt binnen de kortste keren een gewoonte waar je niet meer zonder kunt. Dat merk je nu al hoe moeilijk het is om te stoppen. 

Omdat het zo moeilijk is, kan je je voorlopig het beste alleen maar concentreren op vandaag niet te drinken. En als dat gelukt is, dan morgen niks drinken. En zo verder. Zet et geen termijn van een maand voor, want een maand is heel kort. Dan ga je alleen maar uitkijken naar het moment dat je weer mag drinken en dan haal je de schade in en dan zit je zo weer op x bier per dag. 

Je moet eerst van de gewoonte af. De stekker eruit. En daar kunnen een aantal maanden overheen gaan. Dat klinkt niet erg leuk ff, maar als je er echt vanaf wilt vooral omdat het de laatste kans is die je krijgt van je vriendin, dan moet je nu streng zijn voor jezelf en volhouden. 

Tegelijkertijd moet zij ook begrijpen dat het echt niet makkelijk is om te stoppen. 

Veel succes en laat maar weten hoe het gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid, Mike, het lijkt er nu misschien een beetje op dat jouw vriendin mede verantwoordelijk is voor jouw wel of niet drinken.
Dat is ze absoluut niet, zij leeft háár leven en als ze niets van jouw bier-probleem snapt, dan is dat haar goed recht. Jij moet er zélf voor zorgen
dat je biertjes geen probleem meer zijn in jullie relatie. Wel is het voor haar gemakkelijker om je te 'volgen' als ze zich (een klein beetje) inleest, maar
je 'verslaving' is niets meer en niets minder dan JOUW probleem. Je moet het zélf oplossen, maar met een beetje steun, hulp en begrip hoef je het
niet alléén te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor al jullie woorden en teksten. Het is inderdaad een behoorlijk probleem. Hier ben ik zelf pas achtergekomen doordat ze deze week ineens weg was. Gelukkig wil ze mij waar mogelijk overal mee helpen en leest ook zij zich in... daar kan ik mij alleen maar gelukkig mee prijzen. Gevoelsmatig is de knop op het moment ook om. Dit is dag 2 zonder alcohol en gelukkig voel ik mij goed. Ze heeft het bewust op deze manier gespeelt in de hoop dat ik een keuze zou maken om het probleem aan te pakken. Ik houd jullie op de hoogte!

En om onduidelijkheden te voorkomen; ik bem dankbaar dat mijn vriendin dit doet en ze alles wil doen om mij te steunen en helpen. Ik ben ook zeker niet boos op of teleurgesteld in haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lente dat vind ik misschien nog wel het fijnste idee op dit moment. Ze heeft mij laten inzien dat het mijn probleem is en ik het zelf op zal moeten lossen... al is het met al haar steun en goede zorgen.

Ik voel mij er tot nu toe (maar daar kun je eigenlijk nog niets over zeggen) gelukkig goed. En onze relatie als stok achter de deur voelt voor mij wel fijn. We zijn het er over eens dat we het echt geweldig hebben samen... ze wil zichzelf alleen niet meer afvragen in welke toestand ik uit mijn werk kom of thuis op de bank zit. En hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het kan begrijpen en hoe meer mij een schuldgevoel bekruipt dat ik het 5 jaar lang heb goed gepraat! Daar ben ik nu meer mee bezig als met mijn verlangens naar bier... zo zal ook dat zijn tijd nodig hebben denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mike,

Welkom hier.

Je hebt al veel helpende reacties gehad. Goed dat je je realiseert dat je een probleem hebt. Je vriendin heeft duidelijk een grens aangegeven.  Dat kan je helpen om je drank probleem aan te pakken. Fijn dat ze je ondersteunt, maar zoals al genoemd, het is jouw probleem...klinkt hard. Het goede nieuws is dat je dus ook zelf kunt aanpakken...je hoeft het niet alleen. Uiteraard heb je ondersteuning van je vriendin, mooi. Maar komt het op 'hulp' aan, dan adviseer ik je die op andere plekken te zoeken..als het je niet lukt 'gewoon' te stoppen. Er zijn veel verschillende manieren...zoals dit forum. Hier lezen geeft je veel info..en vragen kun je stellen. 

Ik wens je veel succes, je bent nog hartstikke jong, hebt een goeie relatie...laat de drank dat niet kapotmaken...ga ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Mike, welkom hier!

Wat had ik, nu in retrospect, graag gezien dat toen ik op 3 bier per dag zat mijn vriendin er een punt van zou maken, dan was alcohol misschien nooit zo'n groot probleem voor me geworden.

Je bent er op tijd bij, pak deze kans! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...