Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Onbekend

Aanbevolen berichten

Yes, herkaanbaar Debber. Mijn vriend kwam vanmiddag met een fles cava thuis (“ik weet niet of jij drinkt vandaag?”) Ik ga er niet boos om worden. Want ik zou dit zelf ook zeker kunnen doen en zeggen, tot twee weken geleden. Ineens is bij mij de knop om. Misschien gebeurt dat bij hem ook nog eens. Of niet. Het zou niet uit moeten maken voor mijn eigen pad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Debber:

Vandaag een confronterend gesprek gevoerd. Wederom uitgelegd dat het beter voor mij zou zijn als ik volledig stop met drinken. Gezegd dat ik me er onrustig en moe door voel. Ik krijg dan als antwoord; maar jij hebt echt geen probleem schat en als je niet drinkt vind ik je soms wat saai.  Leef gewoon een beetje en wees niet te streng voor jezelf. Vanavond gaan we lekker bbq-en en daar hoort wel een lekker glas bij, toch? Je kan straks lang genoeg saai en ingetogen zijn. Ik vind dat lastig om mee om te gaan. Daarom ook een besluit genomen. Ik weet zelf wel waar ik me beter bij voel en ik kies een ander pad. Maar het verandert hoe je naar jezelf kijkt. Ben ik saai als ik niet drink? Zou dat iets uit moeten maken? Ik voel me juist veel meer in contact met mezelf als ik nuchter ben. 

Jij zegt: 'ik heb er een probleem mee" en hij zegt: "nee hoor, jij hebt er geen probleem mee". Lekker meelevend :angry:.
Dat is echt niet lief hoor.
En jij gaat aan jezelf twijfelen? Niet doen! Jij voelt je meer in contact met jezelf als je niet drinkt, dat is toch heerlijk, dat vind ik meer 'leven' dan dat er een glas (eerder een fles natuurlijk) voor nodig is om het naar je zin te hebben. Waarom vraag jij je af of je echt saai bent als je niet drinkt? Ik zou me eerder afvragen waarom die man zo'n sukkel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Debber, je relatie loopt niet voor niets op de klippen,

deze man is door jou misschien gekonfronteerd met zijn eigen drinken,
je zou wel gek zijn om juist hem serieus te nemen nu hij dat jou ook niet doet.
Kies voor jouw gezondheid, jouw leven en je kidz. Niks saai en dat weet je al best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt wederom voor de reacties. Gevoelsmatig weet ik het eigenlijk ook best wel en ja, ik denk dat het hem ook confronteert met zijn eigen drankgebruik. Ik vind het een beetje ‘vuil’ van mezelf om dit zo over hem te zeggen, want het is ook een lieve man. Maar hij belemmert mij wel in het maken van juiste keuzes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, ik hou het in gedachten. Ik kan ook wel vrij giftig worden hoor. Ik heb ook letterlijk gezegd dat het niet leuk is om te horen. Eigenlijk zegt hij dat de persoon die ik ben niet leuk genoeg is. Maar ik vind het al heel wat dat ik überhaupt durf te zeggen dat ik een probleem heb en het op wil lossen. Met of zonder hem, maar het gaat lukken. Ik vind jullie wel toppers! Gelijk een reactie en opbouwend advies. Blij dat ik me aangemeld heb! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Debber:

Hahaha, ik hou het in gedachten. Ik kan ook wel vrij giftig worden hoor. Ik heb ook letterlijk gezegd dat het niet leuk is om te horen. Eigenlijk zegt hij dat de persoon die ik ben niet leuk genoeg is. Maar ik vind het al heel wat dat ik überhaupt durf te zeggen dat ik een probleem heb en het op wil lossen. Met of zonder hem, maar het gaat lukken. Ik vind jullie wel toppers! Gelijk een reactie en opbouwend advies. Blij dat ik me aangemeld heb! 

Fijn forum hè :) Je kan gewoon de helft vd tijd over jezelf lllen en het interesseert nog mensen ook, en de andere helft lekker nuttig anderen helpen. Met wisselend succes :D 

Dit kan op zich ook weer een verslaving worden (voor mij duidelijk het geval) maar dan een onschuldige. Je leert zo veel hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Debber:

Ik heb ook letterlijk gezegd dat het niet leuk is om te horen.

Wat in mij opkomt is dat je wel heel vriendelijk bent met deze opmerking. Dat is natuurlijk prima maar het is niet: 'goed nijdig worden' zoals bumperjim voorstelt. Het is natuurlijk psychologie van de kouwe grond maar laat je niet een beetje over je heen lopen?
Nou ja, ik hoop dat je mijn opmerkingen fluitend naast je neer legt als ik de plank volkomen mis sla.

42 minuten geleden zei Debber:

Met of zonder hem, maar het gaat lukken.

Mooi, that's the spirit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik begrijp dat het zo over komt. Maar ik ga het advies ter harte nemen en lief voor mezelf zijn. Ik kan dit. Ik ga nog even verder lezen op het forum. Zou het ook fijn vinden als ik steun aan iemand anders kan geven. Het blijft toch een soort van wisselwerking hè?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als update; heerlijke karaf water gemaakt met watermeloen, munt en limoen. Nu afsluiten met thee. Groene Jasmijn. Gelukkig heb ik in voorgaande periodes geleerd  daarvan te genieten. Heerlijk ‘saai’ aan het zijn met mijn theetje dus :)

bewerkt door Debber
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah, bah, bah. Vandaag ging alweer mis. Hele gezellige dag aan het water gehad. Einde van de middag overal om me heen de bbq aan en de biertjes op tafel. Daar zit je dan met je flesje water... Eenmaal thuis een warm onthaal met een Desperados, koel met een schijfje limoen en ik ging voor gaas... baal ervan. Stop er nu weer mee en morgen nieuwe kansen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat gelukkig wel. 2 flesjes desperados. Maar ik moet echt mijn mindset veranderen. Het wordt binnen een week weer veel te veel. Gewoon dag voor dag niks. Dat wil ik graag. Gaat ook lukken! Ik wil het echt graag anders! 

bewerkt door Debber
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat mij wel helpt op dit soort mooie vrije dagen is 's ochtends alvast bedenken dat het vanaf een uur of vijf wat moeilijker wordt, onafhankelijk van wat ik doe of waar ik ben op dat moment.En dat dat daarna ook weer afzakt. Ik zet me dus alvast een beetje schrap. Als ik dat nu doe kan het mij overvallen en dan is het risico een stuk groter. Zeker in het begin is het gewoon "alle zeilen bijzetten". Morgen weer een dag:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is het gelukt, maar niet van harte. Best een leuke gezellige dag gehad. Geen moeite gehad met niet drinken. Toch bij thuiskomst een gevoel van gemis. Over 4 dagen vertrekt mijn vriend naar een ander huis. En dat blijft gewoon een periode van rouw. Een gemis diep van binnen en een gevoel van angst en falen. Hoe ik daar normaal mee omga? Ja precies...temperen met alcohol. Maar ja, we weten hier wel hoe dat uitpakt... Dus gekozen om het niet te doen. De eerste paar weken zijn het zwaarst, waar zat ook alweer die ‘fast forward knop’...?! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja we gaan in ieder geval apart van elkaar wonen. Er zijn geen anderen in het spel en we hebben het vaak ook ‘gezellig’ samen. Maar de echte liefde is op... spijtig genoeg. Een periode van aanpassing en een nieuw ritme. Met voor mij ook voldoende ‘triggers’ dat realiseer ik me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En met ‘gezellig’ bedoel ik; we koken beide graag, reizen samen, fietsen, wandelen, gaan uit eten, zitten op een terras, bezoeken steden, gaan stappen... we zijn heel actief en hebben veel plezier. Dat ga ik missen. Alleen is erg alleen...

bewerkt door Debber
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen, je hebt toch 2 zoontjes?? Na alle alcohol en stappen en feestjes en pijnlijk uit elkaar gaan met je vriend kan ik me voorstellen dat je zoontjes graag eens een periode zouden willen chillen gewoon met hun moeder. Als je niet drinkt dan kan je er voor ze zijn. Als je blijft drinken, ja dan moeten ze zich nog steeds alleen redden, in hun steeds veranderende omgeving.  Hoe oud zijn ze?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...