Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 17-4-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen slaapkontjes,:lol: WAKKER WORDEN.      Plaatjes Schrikken

Hier weer rond 5 uur wakker. Anders begin ik al gelijk te denken aan wat ik vandaag eens zal gaan doen enz. Nu concentreerde ik me op  hoe ik lag en probeerde meer te ontspannen. Lekker warm niet te, gewoon lekker. Toen was het ineens 6.45.;)

Dadelijk weer werken. Yes heerlijk. Overmorgen m.r.i. scan. Ben zo benieuwd.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!

Na een onrustige nacht moest ik vanochtend om 8.45u bij de maag/lever/darm arts zijn ivm klachten na de galblaasoperatie die ik in januari jl. gehad heb. Kom ik daar, staat er in het systeem dat ik geen afspraak heb... Wat?? Ik naar de balie lopen, ''nee over 2 dagen mevrouw.''  ik''Nee, vandaag, heb de brief met afspraak bij me" Bleken ze op 10 april de afspraak verzet te hebben, maar mij geen brief gestuurd te hebben...... Lekker dan. Helemaal in de stress, zweet op mijn rug :-( Ze ging wel even kijken of er een arts was die even tijd vrij kon maken, maar dan kon het zijn dat ik wel ''even'' moest wachten.... Gelukkig duurde het allemaal niet super lang en ben ik uiteindelijk toch bij de arts geweest. Pfffff hoop stress alweer op de vroege ochtend. 

Daarna bloed geprikt, medicijnen opgehaald en een boodschap gedaan. Nu ben ik kapot! En doe de rest van de dag NIKS meer. Gelukkig is het mooi weer en ga ik straks, als het niet te hard waait, even een poosje op mijn balkon zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag,

Ik zou graag nog wat beter en vaster slapen. Ik word snel wakker, val niet altijd weer snel weg en de momenten dat ik echt uren achter elkaar slaap blijven schaars. Ook mijn zicht is nog niet wat het was. En ben snel moe. Maar verder gaat het best goed! Wil volgende week een uurtje erbij gaan werken. 5 uur ipv 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Goededag,

Ik zou graag nog wat beter en vaster slapen. Ik word snel wakker, val niet altijd weer snel weg en de momenten dat ik echt uren achter elkaar slaap blijven schaars. Ook mijn zicht is nog niet wat het was. En ben snel moe. Maar verder gaat het best goed! Wil volgende week een uurtje erbij gaan werken. 5 uur ipv 4.

Lieve Jes, ga niet te hard. Als je nu al merkt dat je snel moe bent zou ik zeer voorzichtig zijn met meer werken.  Wel fijn dat je het allemaal redt. Mijn ogen zijn ook nog steeds niet wat het moet zijn. Maar ik ben ondertussen zo ver dat ik er aan denk om echt een beetje betere bril te kopen dan de suffe oma-leesbril die ik van de Hema heb gehaald.

4 uur geleden zei Kaida74:

Goeiemorgen allemaal!

Na een onrustige nacht moest ik vanochtend om 8.45u bij de maag/lever/darm arts zijn ivm klachten na de galblaasoperatie die ik in januari jl. gehad heb. Kom ik daar, staat er in het systeem dat ik geen afspraak heb... Wat?? Ik naar de balie lopen, ''nee over 2 dagen mevrouw.''  ik''Nee, vandaag, heb de brief met afspraak bij me" Bleken ze op 10 april de afspraak verzet te hebben, maar mij geen brief gestuurd te hebben...... Lekker dan. Helemaal in de stress, zweet op mijn rug :-( Ze ging wel even kijken of er een arts was die even tijd vrij kon maken, maar dan kon het zijn dat ik wel ''even'' moest wachten.... Gelukkig duurde het allemaal niet super lang en ben ik uiteindelijk toch bij de arts geweest. Pfffff hoop stress alweer op de vroege ochtend. 

Daarna bloed geprikt, medicijnen opgehaald en een boodschap gedaan. Nu ben ik kapot! En doe de rest van de dag NIKS meer. Gelukkig is het mooi weer en ga ik straks, als het niet te hard waait, even een poosje op mijn balkon zitten. 

Goh Kaida, dat kan ik me nou helemaal voorstellen. Wat een gedoe als je al die moeite doet om naar je afspraak te komen tijdens benzo ontwenning en dan te horen krijgt dat het mis is gegaan. Zijn we ff minder flexibel dan voorheen en de stress komt gelijk onze oren uit.  Maar fijn dat het wel gelukt is zodat je niet weer hoeft te komen. En zeker gewoon de rest van de dag niets doen. Dat besluit neem ik ook iedere dag na een paar uur. Heel soms heb ik na een paar uur rust toch weer heel even wat energie. Zo maakte ik gisteren om 18.30 toch de w.c. nog even schoon. Maar direct daarna was het weer helemaal op.

 

Vandaag ben ik in Drachten. Moest vet ver rijden, maar mijn vriend had een belangrijke afspraak en met het ov is het wel echt een onmogelijke toer. Zou 3,5 uur onderweg zijn enkele reis. Dus hebben we een auto gehuurd, maar iemand moet dat ding ook besturen. Ik dus. Dus ik rijd ook direct  super lang vandaag en ben natuurlijk niet in vorm want ik heb een jaar niet gereden en  ben fysiek ook niet in vorm. Mijn rechtervoet was na een uur moe en bijna verkrampt van de gaspedaal.... zucht... wat een aftakeling heeft mijn lichaam dus ondergaan. Als zelfs je voet de gaspedaal vermoeiend vindt.  Ik zit nu bij Syrische mensen die ons ook een heerlijk maal hebben voorgezet. Deze familie is gewoon om op een kleed in de kamer te zitten met een grote schaal vol eten in het midden. Je kan op een bord eten of direct met brood de schaal in. Rijst en bulgur met lam en gebrande noten, salades en zuur en pepers en drinkyoghurt. Ik zit nu  stamp vol. De rest zit op de bank, en ik ben even in een hoek op een matras gekropen met een kussen in de rug. Een time-out. Ik moet ook nog terug, dus ik probeer te ontspannen en goed op te laden.

@Difficult Hoe is het jou vandaag?

@Senna33Hoe gaat het met jou?  Ben je stabieler aan het worden voor je gevoel?

Kan iedereen een beetje van het mooie weer genieten?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Jullie maken mensen helemaal gek en bang en jullie maken jezelf alleen maar zieker door zo langzaam mogelijk af te bouwen ik lees dat mensen soms maar een jaar gebruikt hebben en dan sporen jullie aan om twee jaar af te bouwen  of nog langer zo maak je jezelf helemaal kapot en je hersenen ook 

Ik lees dat jullie na elke vermindering afkickverschijnselen hebben en de meeste na het geheel stoppen ook nog waarom dan langzaam afbouwen 

Ik heb zelf 2 jaar gebruikt en ben op een goede dag in een keer gestopt ......tuurlijl was dat geen pretje maar nu 3 maanden later ben ik gewoon weer mezelf 

Heb in begin hier wel eens gelezen maar ik merkte dat ik me ging fixeren op alle bijwerkingen die jullie op noemenden en werd hier alleen maar zieker door nadat ik gestopt was met lezen ging ik me concentreren op mijn herstel en knapte veel sneller op 

Dit zal niet voor iedereen gelden maar het lijkt me ook niet juist om mensen elke dag angst in te spreken over hoe eeg en hoelang het wel niet allemaal duurt 

Ga door met je leven en geniet ervan je bent soms sterker dan je denkt en vooral denken dat je sterker bent dan de benzos je moet je hersenen trainer en leren dat er een leven is zonder die rotzooi

Sorry moest het ff kwijt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O wat een poepie. Ja ze zijn superslim en die van mij kunnen vreselijk manipuleren. Pas geleden voor e60,-- smikkeltjes gekocht, nou als ze er af en toe wat van nemen mag ik blij zijn:D Maar ze zijn m'n alles.

Balen ik kan geen foto plaatsen die zijn te groot.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sandylove:

 

Jullie maken mensen helemaal gek en bang en jullie maken jezelf alleen maar zieker door zo langzaam mogelijk af te bouwen ik lees dat mensen soms maar een jaar gebruikt hebben en dan sporen jullie aan om twee jaar af te bouwen  of nog langer zo maak je jezelf helemaal kapot en je hersenen ook 

Ik lees dat jullie na elke vermindering afkickverschijnselen hebben en de meeste na het geheel stoppen ook nog waarom dan langzaam afbouwen 

Ik heb zelf 2 jaar gebruikt en ben op een goede dag in een keer gestopt ......tuurlijl was dat geen pretje maar nu 3 maanden later ben ik gewoon weer mezelf 

Heb in begin hier wel eens gelezen maar ik merkte dat ik me ging fixeren op alle bijwerkingen die jullie op noemenden en werd hier alleen maar zieker door nadat ik gestopt was met lezen ging ik me concentreren op mijn herstel en knapte veel sneller op 

Dit zal niet voor iedereen gelden maar het lijkt me ook niet juist om mensen elke dag angst in te spreken over hoe eeg en hoelang het wel niet allemaal duurt 

Ga door met je leven en geniet ervan je bent soms sterker dan je denkt en vooral denken dat je sterker bent dan de benzos je moet je hersenen trainer en leren dat er een leven is zonder die rotzooi

Sorry moest het ff kwijt 

Het is dus niet voor mensen zoals jij, die er zo van herstellen. Ik help mensen die soms al een jaar cold turkey zijn gestopt en nog steeds in de hel zijn. Ik hoop dat je begrijpt dat iedereen zijn eigen weg heeft. Voor de groep die er relatief makkelijk vanaf komt is een forum als dit niet nodig. Maar voor mensen die zichzelf bijna liever dood maken, dan de symptomen ervaren die ze ervaren, is het een grote steun.  Fijn voor jou dat het voor jou niet zo naar was. Ik zou dat willen. Ben nu 4 maanden vrij, na 4 maanden gebruik en 8 maanden afbouw, waarvan ik er 6,5 in bed heb doorgebracht. Jouw antwoord aan ons, kan ik dus niet goed verdragen omdat je daarmee ontkent wat velen van ons wel ervaren. Jij bent niet standaard voor iedereen. Net zo goed dat als veel mensen pindakaas kunnen verdragen het nog geen wet is dat iedereen er dus tegen kan.  En helaas wijzen de cijfers uit dat benzo's  voor 35% van de gebruikers een afbouwsyndroom geeft dat maanden duurt.  Een beetje begrip van een andere gebruiker was voor onze groep wel fijn geweest, wat het komt mogelijk mede door gebruikers zoals jij, dat artsen soms ontkennen dat ons lijden practisch ondragelijk is voor sommigen.

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow @Kannietmeer Drachten!  Toch ook wel een overwinning! Even bijkomen nu. Maar dat moet met zoveel lekkers wel lukken. 

@Dis Hoe was de tandarts?

@bolletje En jouw werkdag?

Tja @Kannietmeer ik zit nu ook soms per ongeluk een half uurtje langer op mijn werk. Vind ik een goed teken: de tijd vergeten! En...i love my job!

@Kaida74 Lekker slordig. Gelukkig heb je je niet zomaar weg laten sturen!

@Sandylove Gefeliciteerd! Super fijn dat je na 3 maanden helemaal de oude bent. Helaas heeft niet iedereen dat geluk. Ik vond de herkenning hier juist super fijn. Waarvoor nam jij het? En hoe gaat het slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Dis:

@Kannietmeer Goede reactie op Sandylove, Ik heb héél veel steun en raad gekregen en HOOP! Daarom ben ik nu van 40mg dia op 12/13mg gekomen. Als ik CT was gestopt zou ik na een week weer snel zijn begonnen. Nu is het zwaar maar te doen. Even iets anders, weet je wat van L-Theanine?:)

Dank je Dis. Ik wilde niet reageren. Toen wilde ik iets aardigs zeggen zoals Jeshen, en toen kwam dit eruit. Ik wil ook eerlijk zijn en trouw aan de mensen die ik onder mijn handen zie afsterven als je begrijpt wat ik bedoel...

Op je vraag kom ik later terug. Als ik het vergeet, help me dan even herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Kannietmeer:

Het is dus niet voor mensen zoals jij, die er zo van herstellen. Ik help mensen die soms al een jaar cold turkey zijn gestopt en nog steeds in de hel zijn. Ik hoop dat je begrijpt dat iedereen zijn eigen weg heeft. Voor de groep die er relatief makkelijk vanaf komt is een forum als dit niet nodig. Maar voor mensen die zichzelf bijna liever dood maken, dan de symptomen ervaren die ze ervaren, is het een grote steun.  Fijn voor jou dat het voor jou niet zo naar was. Ik zou dat willen. Ben nu 4 maanden vrij, na 4 maanden gebruik en 8 maanden afbouw, waarvan ik er 6,5 in bed heb doorgebracht. Jouw antwoord aan ons, kan ik dus niet goed verdragen omdat je daarmee ontkent wat velen van ons wel ervaren. Jij bent niet standaard voor iedereen. Net zo goed dat als veel mensen pindakaas kunnen verdragen het nog geen wet is dat iedereen er dus tegen kan.  En helaas wijzen de cijfers uit dat benzo's  voor 35% van de gebruikers een afbouwsyndroom geeft dat maanden duurt.  Een beetje begrip van een andere gebruiker was voor onze groep wel fijn geweest, wat het komt mogelijk mede door gebruikers zoals jij, dat artsen soms ontkennen dat ons lijden practisch ondragelijk is voor sommigen.

 

KNM  zo de waarheid wat je schrijft, fijn dat jij het opschreef, ik was te verbaasd over deze onwetendheid. Dankje guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sandylove:

 

Jullie maken mensen helemaal gek en bang en jullie maken jezelf alleen maar zieker door zo langzaam mogelijk af te bouwen ik lees dat mensen soms maar een jaar gebruikt hebben en dan sporen jullie aan om twee jaar af te bouwen  of nog langer zo maak je jezelf helemaal kapot en je hersenen ook 

Ik lees dat jullie na elke vermindering afkickverschijnselen hebben en de meeste na het geheel stoppen ook nog waarom dan langzaam afbouwen 

Ik heb zelf 2 jaar gebruikt en ben op een goede dag in een keer gestopt ......tuurlijl was dat geen pretje maar nu 3 maanden later ben ik gewoon weer mezelf 

Heb in begin hier wel eens gelezen maar ik merkte dat ik me ging fixeren op alle bijwerkingen die jullie op noemenden en werd hier alleen maar zieker door nadat ik gestopt was met lezen ging ik me concentreren op mijn herstel en knapte veel sneller op 

Dit zal niet voor iedereen gelden maar het lijkt me ook niet juist om mensen elke dag angst in te spreken over hoe eeg en hoelang het wel niet allemaal duurt 

Ga door met je leven en geniet ervan je bent soms sterker dan je denkt en vooral denken dat je sterker bent dan de benzos je moet je hersenen trainer en leren dat er een leven is zonder die rotzooi

Sorry moest het ff kwijt 

Ik lees dit net en moet meteen even reageren, zonder de eventuele andere reacties te hebben gelezen.

@Sandylove, ik respecteer ieders mening, dus ook de jouwe. 

Fantastisch voor jou dat je na Cold Turkey te zijn gestopt maar 3 maanden hinder hebt ondervonden. Top voor je en het is je gegund. 
Ik ken ook iemand die CT met Clonazepam gestopt is en ook nagenoeg geen hinder ondervond. Dat komt voor (gelukkig maar) en dat is prima.

Deze categorie (hoe groot is die? Ik meen gelezen te hebben ongeveer 30% van de afbouwers/stoppers) mag zich gelukkig prijzen. Wij "doen "het hier echter voor de resterende 70% (correct me if I'm wrong). Die categorie lijdt. Zij willen wel snel afbouwen, maar worden dan getrakteerd op heftige ontwenningsverschijnselen. De ervaringsdeskundigen weten dat een langzame taper weliswaar de totale doorlooptijd verlengt, maar wel de scherpe randen van de afbouw haalt. Het leeuwendeel heeft daar baat bij en ook sommigen die abrupt zijn gestopt of te snel zijn afgebouwd nemen na heropstarten hun heil tot de langzame afbouw.

Ik neem er daarom absoluut stelling tegen dat wij mensen angst inboezemen. Het tegendeel is meestal waar, veel benzoslikkers zijn geholpen met onze benadering en voelen zich gesteund en begrepen. 
Ieder moet zijn eigen koers varen. Doe je het zelf op jouw manier, helemaal prima, zeker als dat lukt. 
Een belangrijk deel vindt hier steun, begrip en ondersteuning en vooral herkenning. 

Tot slot nog een betweterige tip, omdat ik dat niet kan laten: probeer in te zien dat ieder mens anders reageert. 
Dat jij het op jouw manier benadert is prima voor jou en wellicht ook voor sommige anderen, maar lang niet voor iedereen. Respecteer dat. 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Het is dus niet voor mensen zoals jij, die er zo van herstellen. Ik help mensen die soms al een jaar cold turkey zijn gestopt en nog steeds in de hel zijn. Ik hoop dat je begrijpt dat iedereen zijn eigen weg heeft. Voor de groep die er relatief makkelijk vanaf komt is een forum als dit niet nodig. Maar voor mensen die zichzelf bijna liever dood maken, dan de symptomen ervaren die ze ervaren, is het een grote steun.  Fijn voor jou dat het voor jou niet zo naar was. Ik zou dat willen. Ben nu 4 maanden vrij, na 4 maanden gebruik en 8 maanden afbouw, waarvan ik er 6,5 in bed heb doorgebracht. Jouw antwoord aan ons, kan ik dus niet goed verdragen omdat je daarmee ontkent wat velen van ons wel ervaren. Jij bent niet standaard voor iedereen. Net zo goed dat als veel mensen pindakaas kunnen verdragen het nog geen wet is dat iedereen er dus tegen kan.  En helaas wijzen de cijfers uit dat benzo's  voor 35% van de gebruikers een afbouwsyndroom geeft dat maanden duurt.  Een beetje begrip van een andere gebruiker was voor onze groep wel fijn geweest, wat het komt mogelijk mede door gebruikers zoals jij, dat artsen soms ontkennen dat ons lijden practisch ondragelijk is voor sommigen.

 

Ik lees nu pas jouw reactie, Liz. Top. Wij denken hetzelfde, schrijven het anders op, maar de boodschap is helder en terecht. Je bent en blijft een topper! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een update van mij. Laat thuis na een lange werkdag en een half uur stilstand voor die vermaledijde Leidsche Rijntunnel. 

Nachtrust was niet optimaal, viel pas tegen 1 uur in slaap en was er kwart voor 7 weer uit. Maar goed, met 5 uur slaap kom ik tegenwoordig de dag wel behoorlijk door. 

Leuk hondje, @Dis
Onze Foxy (foxterriër, vandaar die originele naam) is wat groter en eigenlijk om dezelfde reden door ons aangeschaft: als prettig gezelschap voor mijn eega, die doorgaans thuis is en heel blij is met de keffende viervoeter. Ik overigens ook,  het is een schat van een beest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dis:

Ja Ad, ik heb nooit een hond gehad, bij ons thuis waren we met z'n zessen en later toen ik zelf een gezin had was het te druk. Ik wilde graag een bordercollie maar die honden moeten rennen. Aan deze kleine hond hebben we veel plezier. Als ik dadelijk op de bank ga zitten dan komt ze tussen het bed van mijn vrouw, dat tegen de bank staat aan het raam, en mij liggen en dan wil ze even met mij ravotten. Ze kan geen klok lezen maar ze weet precies wanneer ze wat lekkers krijgt. Als ik koffie zeg springt ze meteen op, dat weet ze. Verder denkt de dame dat de hele straat van haar is, staat ze op de vensterbank te blaffen tegen alles wat langskomt. Als ze in de auto zit is de hele wereld van haar.

Geweldig is dat, Gerard. 
Wij hebben voordat we  Foxy  kregen een American Stafford (Steffie)  gehad, echt een schat van een hond. Ze was alleen te sterk voor mijn vrouw, als ze bij het uitlaten een kat zag of een andere hond was ze niet te houden. Helaas kreeg Steffie ataxie en moesten wij haar laten inslapen toen ze nog geen 5 was. Dat vonden we echt verschrikkelijk. Kort daarna hebben we Foxy als pup uit Brabant gehaald. Voor mijn vrouw een veel "handzamer" hondje en nu ze al 3 jaar bij ons is zou ik haar voor geen goud meer kwijt willen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed opgekomen KNM en Cyclad. Ik ben ook ct gestopt en weliswaar gaat het tegen verwachting in redelijk. Vervelend zo’n meningsvol iemand- het is intiem, zwaar en nog eens zwaar om het te delen en open te zijn. Fijn dat dit hier kan en blijf voorlopig mee lezen en delen. 

Goed dagje. Mijn wimpers laten doen, extensions. Mijn oogleden begonnen te trillen, niet in de hand. Paniek aanval voorkomen rustig blijven. Oogjes mooi en het gedurfd! Haakwerkje gekocht, ga ik uitproberen. Ik ben benieuwd of ik me kan concentreren. 

Fijne avond allemaal en slaap lekker alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar daagjes afwezig want ik probeer ook buiten het benzo verhaal te leven maar problemen brengen mij toch weer naar het forum en excuus als ik hier alleen ben om mijn ellende te dumpen! En excuus voor de lange post maar dit is eigenlijk de enige plek waar er ik begrip vind, en dus wat van me af kan schrijven.

Ik kan in 1 week van goed functionerend naar tegen suicidaal aanzitten ik las in de vorige huiskamers wat aardige berichten bedankt daarvoor! Mijn leven is echt een achtbaan op het moment en ik ben die rotpillen HELEMAAL ZAT! Ook loop ik tegen een berg onbegrip aan van mijn familie wat ik erg pijnlijk vind. Gaat het goed dan krijg ik een appje van ik ben trots op je maar gaat het slecht dan krijg ik een bak negativiteit over me heen dat ik mensen tot last ben en ze mijn geklaag en ellende niet aankunnen. Mensen begrijpen het gewoon echt niet, echte steun voor ieder die dat heeft KOESTER dat!! Niemand in mijn omgeving neemt echt de tijd om er wat meer te weten over te komen en dat die yoyo van emoties bij benzo afkick verschijnselen hoort. Het interesseeert ze gewoon niet ze willen wel dat het goed gaat maar daar blijft het bij. Ze houden van me maar zodra het slecht gaat dan gooien ze er nog ff eeen schepje bovenop.

Ik had een paar dagen verschrikkelijke angst, ik heb keihard moeten knokken om die dagen toch de deur uit te gaan en niet thuis te kniezen. De angst klaarde op van het ene op het andere moment en ik voelde me weer normaal ik was ergens heel trots op mezelf dat ik die storm had doorstaan. 2 dagen later krijg ik een andere mokerslag, verschrikkelijke vermoeidheid, niet een beetje moe maar zo moe dat je er depressief van wordt en heel somber ik wou graag wat gaan sporten want ben sinds dit benzo verhaal al 11 kilo afgevallen in een hele korte tijd maar dat zit er dus ook weer even niet in. Het lijkt gewoon alsof het je letterlijk en figuurlijk opvreet. Ik heb ooit pfeiffer gehad en zo voel ik me nu weer :(. Ik dacht dat angst het enige was waar ik mee te dealen had, helaas dus niet. En dit maakt me dan ook weer wat angstig gedachtes als hoelang nog is de vraag die ik mezelf dan stel en in denk iedereen die met deze hel te kampen heeft. Wanneer kan ik weer LEVEN??? Trek ik dit nog langer...

Ik heb Eergister weer een cut gemaakt van 4 naar 3,75 lorazepam. Ook zit ik nog in een ontwenning van paroxetine. Ik was helemaal gestopt maar dat was te snel dus neem nu weer even 5mg. Daar had ik ook weer ellende van dus het is ook altijd maar weer de vraag wat doet nou wat, wat betreft nare bijwerkingen. Ik moest wel stoppen met de parox want ik nam het pas sinds kort en werd er heel beroerd van.

Maar ik moet doorzetten want feit is dat die rotzooi me ziek maakt en als ik niet doorga dan ga ik hier aan onderdoor. Ik zit regelamtig tegen een breekpunt aan en die wanhopige emoties zijn ook niet helpend of gezond voor geest en lichaam.

Ik zit nu sinds eind december dagelijks aan de lorazepam dus zo een 4 maanden. van 1-2 mg p/d naar 5mg p/d. En nu dus sinds 2 dagen 3.75mg. Daarvoor gebruikte ik sporadisch maar merkte op het eind al dat het anders begon te werken en het vaak ook negatieve bijwerkingen had behalve een klein beetje sufheid. Zoals buikpijn en erg depressief na gebruik terwijl in het begin 1 lorazepam me uit een hele diepe put kon trekken voor weken.

Wat zou nou wijsheid zijn kwa afbouw duur vanaf nu? Ik wil het mezelf niet te zwaar maken maar ik denk ook hoe langer dat spul in mn systeem zit hoe meer impact het heeft en hoelanger het herstel duurt. Daarin moet in @Sandylove  wel wat credit geven ik denk dat je soms wel sneller af KUNT bouwen dan je denkt maar ik snap de langzame afbouw zeer zeker ook, haar bericht is wel heel kort door de bocht.

Ik wil dus zo snel en zo verantwoordelijk mogelijk afbouwen ook omdat ik er nog niet zo heel lang aan zit maar ik weet het dus gewoon niet, en helemaal stabiel ben ik dus ook niet. Maar met die pillen in mn systeem ook niet.

 

Sterkte en hugs aan iedere benzo warrior hier en ik hoop dat er ooit wat erkenning komt voor wat wij hebben moeten doorstaan van dat pilletje wat de alwetende dokter je heeft gegeven.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS Mijn familie zegt steeds ga dan hulp zoeken met dit verhaal maar er is naar mijn weten weinig ondersteuning wat betreft medicatie afbouw. Ik ben eigenlijk opzoek naar begeleiding hier in. En dan bedoel ik buiten dit forum. Mijn Psychiater is behulpzaam maar weet van benzo's niet veel af. Ik moest aan de potheek vragen of het beter was om de benzo's op nuchtere maag te nemen of met eten en dat is dan een arts die eigenlijk expert zou moeten zijn in die benzo's ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MyBattle

Volhouden!!! Langzaam afbouwen, echt, ik ben half cold turkey afgebouwd van 80 mg diazepam. Dat gun ik je niet, zeker niet gezien wat je nu al ervaar. 

Mijn tip is om contact op te nemen bij een verslavingsarts, die zijn gespecialiseerd en kun je in behandeling een afbouw plan maken. Zelf ga ik daar ook heen, hou wel rekening met een wachtlijst. 

Sterkte en volhouden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MyBattle Wat een verhaal joh! Kan me voorstellen dat je het even teveel werd en ik denk dat het goed is af en toe proberen te leven en dit forum te negeren als dat je helpt. En terugkomen om uit te huilen mag ook. Dat doen we allemaal.

Dat je geen steun hebt aan je familie vind ik heel naar om te horen. Steun van vrienden en familie kan zo veel positief verschil maken.

En hulp vragen ergens, blijft een lastige in mijn ogen. Verslavingsartsen zijn maar weinig op de hoogte van de echte schadelijke gevolgen. In UMCL doen ze benzoafbouw. In 6 weken. GEloof me, dat is een semi cold turkey. DAT zijn de Nederlandse specialisten. Precies de reden dat ik een benzocoach ben/ga worden. Omdat het nodig is. Omdat deze steun voor sommigen van ons onontbeerlijk is. Het is  de meest moeilijke situatie die we aan moeten gaan, en er is zo weinig begrip of steun.

Wat betreft je afbouw met Lorazepam, denk ik dat je een andere methode moet gaan hanteren. Maar ik heb een paar vragen: Hoe verdeel je nu de inname over de dag? Hoe lang ertussen etc. Hoe neem je 3,75mg in en hoe weet je dat je dat precies echt tot je neemt?

Ik heb een afbouwmethode die je mogelijk kan helpen, dus ik hoor graag van je  als je wilt dat ik je wat tips geef. Ook als je geen tips wilt , maar gewoon wilt delen.

Heel veel sterkte voor nu. Hoop dat je kan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...