Spring naar bijdragen

Donderdag, 12 april 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Is niet om kunnen gaan met complimenten onvolwassen? Ik vind het soms ook wel lastig, ben al gauw geneigd het weg te wuiven (maar ik ben dan ook niet echt volwassen nog geloof ik:D). Ik heb zelf meer het gevoel dat dat voortkomt uit een minderwaardigheidsgevoel. Goede hersengymnastiek dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kohtje:

Complimenten nodig hebben is dan misschien onvolwassen maar niet met complimenten om kunnen gaan is ook een vorm van
onvolwassenheid.
Dan is er ook nog het fenomeen aanbevelenswaardig.. een vakman/vrouw die aanbevelingen krijgt, krijgt ook complimenten en heeft
die ook wel nodig...
Of dwaal ik nu af?

Klein beetje misschien?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een (gemeend) compliment is volgens mij bedoeld om zowel de gever als de ontvanger een goed gevoel te geven. Een aanbeveling vind ik dan meer in de zakelijke sfeer thuis horen en is meer op iemands vaardigheden gebaseerd dan op de persoon zélf. En dient uiteindelijk meer ter informatie om een ander behulpzaam te zijn. Compliment is meer iets tussen twee personen onderling en meer in het gevoelsleven denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik niet Sandro, want ik schaar het ook niet onder onvolwassenheid. Wel dat hengelen naar complimenten, dat vind ik dan wel weer onvolwassen gedrag. Waarom ik daar zo allergisch voor ben weet ik niet, maar ik slecht tegen mensen die steeds maar weer die bevestiging nodig hebben. Maar dat zegt dan weer meer over mij dan over die persoon natuurlijk. Eigenlijk weet ik het dus ook gewoon niet en roep ik maar wat:D

Hoe gaat het nou met je ouders nu de scheiding rond is? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant onderwerp: Volwassenheid.
Het lichamelijke deel ervan lijkt me het gemakkelijkste waar we het niet over hoeven te hebben, wel?

Als ik naar mezelf kijk, hangt mijn volwassenheid samen met de persoon met wie ik het van doen heb. Mijn m'n vriendin heb ik een behoorlijk volwassen omgang, juist omdat ze dat is: vriendin en niet mijn partner. Bij haar kan ik open, eerlijk en kwetsbaar zijn.

Naar mijn buren is het een heel ander verhaal, daar gedraag ik me nogal onvolwassen. (In mijn hoofd en emoties is dat dan, want buiten een 'hoi' eens in de drie à vier weken praten we niet met elkaar.) Ik denk dat het daar met angst te maken heeft. Bang voor intrusies op mijn gebied, zoals die er zo vaak zijn: sigarettestank, vocaal geweld, spullen over de schutting en ga zo maar een eind door.
Met hen kan ik ook niet mezelf zijn, moet ik een masker van onaantastbaar, onoverwinnelijk op. De keren dat ik het in de afgelopen decennia met kwetsbaarheid probeerde werd daar in mijn ogen flink misbruik van gemaakt. Verdere onvolwassenheid mbt dit stuk anno nu: de broek vol om het aan te gaan, niet het lef kunnen vinden voor mezelf op te komen. Technisch gezien onvolwassen, dus.

Afijn, zo zal de nuance voor iedereen weer anders liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei NickyLJ80:

Ik niet Sandro, want ik schaar het ook niet onder onvolwassenheid. Wel dat hengelen naar complimenten, dat vind ik dan wel weer onvolwassen gedrag. Waarom ik daar zo allergisch voor ben weet ik niet, maar ik slecht tegen mensen die steeds maar weer die bevestiging nodig hebben. Maar dat zegt dan weer meer over mij dan over die persoon natuurlijk. Eigenlijk weet ik het dus ook gewoon niet en roep ik maar wat:D

Haha, beetje kinderachtig is het steeds bevestiging nodig hebben misschien wel ja ;) Of een laag zelfvertrouwen, om welke reden dan ook.

9 minuten geleden zei NickyLJ80:

Hoe gaat het nou met je ouders nu de scheiding rond is? 

Weer een stapje genomen, maar er moet nog veel gebeuren voordat ze echt los van elkaar zijn, op praktisch gebied (huis verkopen, nieuw huis huren/kopen) en emotioneel gebied (zichzelf opnieuw "uitvinden" zonder partner). Zware weg. M'n moeder verandert erdoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kohtje:

Daar kan ik in meegaan, Lars. Maar ik denk dat, als ze dit leest, ze uitgebreid gaat vertellen waarom ze NIET volwassen is... :huh:

Nee dat ze mij toen altijd vertelde of altijd is ook overdreven dat ik een verwend jochie was en volwassen moest worden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne draad om gelezen. Lang ook... en stof tot nadenken. 

Heb een mooie dag achter de rug en net een hele mooie opname van concert van Nick Cave gezien. In de bioscoop. Stil van en wakker en blij en geraakt. 

Borrel met werk. Wat stinken mensen uit hun mond met drank op! Bah!! Nooit opgemerkt. Vreselijk.

en @Lars ik bedoelde geen ijsbeer , maar ijscobar. Winkel. Ijswinkel.

@Quinn gaat het?

slaap lekker allen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Lente:

Hoi @hub, ik weet niet of ik het mag vragen, maar bedoel het gewoon goed: is het je wel gelukt zelf adb te blijven afgelopen dagen? 

Fijn dat je er weer bent trouwens. 

Jazeker mag je dat vragen, Lente. Dat is toch precies waarom we hier op het forum zijn? Ja hoor, ik heb niet gedronken. Ik heb een eigen praktijkje met van die zweverige dingen. Ik ben ook hypnose practitioner. Ik heb in mijn onderbewustzijn gedachten “voorgeprogrammeerd” ingeval zich een bepaalde situatie voordoet. Als ik bv. op een terrasje zit, en de zin in een glas bier me begint te irriteren, denk ik als volgt: als ik nu dat glas bier bestel, dan smaakt dat, dat is pas heerlijk!  Maar dat is ook zo op. En dan neem ik er nog een, dat smaakt minder, want ik heb dan geen dorst meer en wil alleen nog die roes, die dromerigheid. Die roes komt niet echt, of is niet zo leuk als gedacht, en dan blijf ik drinken drinken uit teleurstelling of om toch nog te bereiken wat ik wou. Dan zit ik de hele middag met mijn ogen de ober te achtervolgen, stel dat ik te lang op mijn bier moet gaan wachten. Ik word straks helemaal gestrest als ik nu dat bier bestel.  Kan ik niet eens meer naar huis rijden, de hele dag naar de knoppen (ha, knoppen, leuk woord he?). Ik zit nu lekker, Radler 0 % voor me, zonnetje schijnt, geen stress, wat is het toch lekker zo.  

Nou ja, wordt een beetje saai wat ik vertel, maar ik heb zo voor verschillende situaties dit soort programma’s in mijn hersens opgeslagen die ik oproep als dat nodig is. Vaak werkt dat voor mij. Ik heb voor voorvallen zoals die waarschuwing van de mod. ook zo’n programma, maar je moet natuurlijk wel even tot drie tellen en je computer in de bovenkamer aanzetten. Was ik nu dus wat laat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...