Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen 

Heel diep geslapen en nu duf wakker geworden. Eerst maar eens koffie dus. Heerlijk stil buiten nu, op wat zingende vogeltjes na. Vanmiddag weer lekker in de tuin met een boek. Heerlijk zo'n weekend :sun:

Geplaatst

Bewolkt hier, vogelgeluiden. Goedemorgen! 

Zwemmen zo, eerst thee, dan koffie, dank @Yvonne.

Vanmiddag vriendin helpen die gaat verhuizen. We gaan inpakken. 

Gisteren lag mijn man met zijn kleren aan in bed. Hij had iets gedronken voor het eerst na lange tijd, snurken, moe, met kleren aan in bed. Niet meer in staat tot iets. Zo zie je maar wat het met je doet, wow.....  

Geplaatst

Dacht dat je een stuk jonger dan mij was begon nu te twijfelen van 40 jaar drinken. Maar ik herken het hier ook een dikke 40 jaar en nee ik kan en wil niet meer 

Geplaatst

Goeiemorgen op deze mooie zondagmorgen!

Mooi gezegd Hub :rose:

• Ik ga nog even aan de slag in de tuin. Ik ben bij mijn zitje overal horren aan het maken omdat ik naast een paardenboer woon en ik anders gek van de vliegen word. Dat is een aardige klus met mijn slechte rug. Maar als het klaar is kan ik heerlijk met een boek op mijn ligbedje dus het moet af vandaag! Nu eerst eens de koffie van Lars proeven:)
Geplaatst

Goedemorgen. 

Ook ik vind het fijn dat ik niet meer hoef te drinken. Ik mis het niet, ook niet op een terras of met vakantie. Ik heb genoeg gehad voor de rest van mijn leven. 

Nu naar het zwembad met kleindochter, fijne dag allen. 

Geplaatst

Ik heb soms nog wel momenten maar steeds minder bedoel trekmomenten. Of niet eens trek maar meer van kon ik maar. Of als ik het moeilijk heb dan heb ik wel meteen de gedachte kon ik maar even verdoven 

Geplaatst

Verhalen van jullie 'langstoppers' sterken mij zo. Het lijkt een eind weg, 2,5 jaar alcoholvrij, maar dat deert me niet meer. Het roept geen angst meer op. Waar ik voorheen dacht ooooo was ik daar maar vast, denk ik nu, ik kom er vanzelf. Stap voor stap. Kostte me jarenlang stoppen, uitglijden, stoppen, doordrinken en weer opnieuw goede voornemens maken om vervolgens er weer ééntje te nemen. Zolang ik voordelen zag in het drinken van alcohol, bleef het trekken. Nu zie ik gewoon geen voordelen meer in het drinken. Maar ik vind het echt héél fijn om als starter jullie verhalen te lezen. Toch een extra bevestiging dat ik de goede weg aan het bewandelen ben:sun:

Geplaatst

Die craving heb ik ook niet echt, geen situaties ofzo waar voor mijn gevoel drank bij hoort. Maar wel wat @Lars zegt, als het te moeilijk en zwaar wordt, is er drank. En die momenten zijn vele.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...