Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 april 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei jowan:

Vraag:

Hoe staat het met je gevoel voor eigenwaarde als je het nodig heb iemand of groepen in de maling te nemen als je een flauw grapje wil maken?

Waarom insinueren dat er überhaupt iets mis is met iemands gevoel voor eigenwaarde omdat een grap je niet ligt? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jowan:

Vraag:

Hoe staat het met je gevoel voor eigenwaarde als je het nodig heb iemand of groepen in de maling te nemen als je een flauw grapje wil maken?

Ik ben altijd meer voor gewoon man en paard noemen, in plaats van dat cryptische *. In elk geval, mijn aandeel in het thee geintje, mocht het daarom gaan... Ik vind het lollig om op de bank te hangn met koffie, te kijken naar vriendin en vriend met hun beker thee en de betreffende politiek incorrecte opmerking over theedrinkers te herhalen tot in de eeuwigheid amen. 

En goedemorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och @jowan toch. Ik heb gisteren nog gevraagd aan @bolletje van meen je dit? Schrok er in eerste instantie ook van. Als ze dan uitlegt dat ze dit absoluut niet meent dan is het goed. Over het thee drinken kan ik alleen maar lachen en zelf een tegen grapje maken dat ik toch ga twijfelen. Hier in huis worden veel grappen gemaakt. Ik duw altijd de rolstoel van mijn lieveling medebewoonster. Nou mevrouw K loopt nooit meer ze zal wel gek zijn nu ze een persoonlijk hulpje heeft. Nee mevrouw K zal ook nooit meer lopen. Geweldig vind ze de grappen. Ik ga wel eens mis met naar de wc gaan erg vernederend en dan moet je ook nog om hulp vragen. Laatst was er iemand die zei nou Lars je wilde een extra douchebeurt vandaag? Mag je de volgende keer ook gewoon zeggen. Het leven is soms al moeilijk genoeg. Iemand opzettelijk kwetsen is een ander verhaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Quinn:

Ik ben altijd meer voor gewoon man en paard noemen, in plaats van dat cryptische gelul. In elk geval, mijn aandeel in het thee geintje, mocht het daarom gaan... Ik vind het lollig om op de bank te hangeet koffie, te kijken naar vriendin en vriend met hun beker thee en de betreffende politiek incorrecte opmerking over theedrinkers te herhalen tot in de eeuwigheid amen. 

En goedemorgen.

Jij drinkt natuurlijk koffie EN thee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei lady jane:

jowan je vraagt hoe het met hun gevoel van eigenwaarde staat, maar waarom niet zeggen wat het jou doet als je zoiets leest?
Wat zal het je bommen van waaruit mensen zijn zoals ze zijn, jij hoeft de wereld niet te verbeteren, anders dan bij jezelf te beginnen (en blijven doen?)
Ik las het gisteren net zoals de Startrek-gesprekken; mij zegt het niet veel, maar fijn dat anderen er lol om hebben, toch?
En flauwe grapjes zijn flauw, meer niet. Van de een kan ik het hebben en van de ander krijg ik irritaties. Is mijn eigen reactie, zegt weinig over hen.
Maar waar ik een beetje bang voor ben soms, en ook bij mezelf herken: om zo'n vraag te stellen kan ook wijzen op ego: ik voel me soms "beter" wanneer
ik zgn slechte eigenschappen van anderen benoem, ken jij die ook? Bij vrouwen is dat vaak roddelgedrag, bij jou herken ik geen roddelen, maar vermoed wel ego.

 

Dank voor je reactie met een toch ietwat cynische ondertoon in je bewoordingen.
Ik vertelde vanmorgen al wat het met me deed: ik was verbijsterd. Dat mensen in één huiskamer zo over, onder andere, huiskamergenoten misselijke, neerbuigende grapjes proberen te maken. Ik hoef inderdaad de wereld niet te verbeteren, maar ik mag wel voor mijn gevoel uitkomen; bij deze.
Als verslaafde ben ik bekend met mijn ego, daar werk ik hard aan om dat binnen de perken te houden, dank je wel voor je tip.
Ik denk verder dat het juist ego is wat het gebrek aan gevoel voor eigenwaarde moet compenseren bij degenen die dit soort grappen maken en of er in meegaan.
Als dat ego alleen jezelf zou schaden zou ik er niet veel over zeggen, maar hier is het duidelijk tegen andere mensen en groepen gericht. Iemand minkukelen om je eigen zwakte niet te hoeven laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lars:

Jij drinkt natuurlijk koffie EN thee 

Ja, maar niet tegelijkertijd hoor.

@jowan blijft fascinerend hoe goed jij de wereld puur vanuit je eigen perspectief bekijkt, wat voor argumenten en verklaringen anderen ook geven. Als het afwijkt van jouw mening is het niet okee. Althans, zo komt het op mij over. Persoonlijke mening, niet aanvallend bedoeld en als het om minachting naar groepen gaat (wegens het homo gegrap) hebben mensen uit juist die groep (hele en halve homo's) flink recht van spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei jowan:

Dank voor je reactie met een toch ietwat cynische ondertoon in je bewoordingen.
Ik vertelde vanmorgen al wat het met me deed: ik was verbijsterd. Dat mensen in één huiskamer zo over, onder andere, huiskamergenoten misselijke, neerbuigende grapjes proberen te maken. Ik hoef inderdaad de wereld niet te verbeteren, maar ik mag wel voor mijn gevoel uitkomen; bij deze.
Als verslaafde ben ik bekend met mijn ego, daar werk ik hard aan om dat binnen de perken te houden, dank je wel voor je tip.
Ik denk verder dat het juist ego is wat het gebrek aan gevoel voor eigenwaarde moet compenseren bij degenen die dit soort grappen maken en of er in meegaan.
Als dat ego alleen jezelf zou schaden zou ik er niet veel over zeggen, maar hier is het duidelijk tegen andere mensen en groepen gericht. Iemand minkukelen om je eigen zwakte niet te hoeven laten zien.

Ik vond je er niet duidelijk in. Je vertelde niet wat het met je deed. Je stelde slechts een raadsel achtige vraag. Heb je ook de Posts gelezen nadat je je had afgemeld? Dan zou ik dat alsnog doen. Dan lees je dat het niet zo is bedoeld 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...