Aline38 Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Laat ik me voorstellen, ik ben Lisa 46 jaar oud. Vandaag voel ik me slecht want ik heb gisteren weer teveel gedronken. En ik heb er genoeg van. Ik drink al jaren teveel, het is erin geslopen. Ik drink vrijwel elke dag , 1 dag in de week niet. Dit is iets van de laatste tijd dus ik maak me zorgen. Ik drink dan een halve fles wijn maar nu steeds vaker 3/4 fles. Nog even en ik drink 1 hele fles. Ook drink ik nu als ik de volgende dag moet werken. Dus mijn grenzen vervagen. Bijna elke dag moet ik herstellen van een kater, ik neem me dan voor savonds niet te gaan drinken maar doe het toch. Omdat ik een half jaar geleden gestopt ben met roken haal ik daar motivatie uit omdat ik een zware roker was en ik nooit gedacht had daarmee te kunnen stoppen. Ik hoop hier wat steun te kunnen vinden. Normaal gesproken begin ik nu met drinken, en vanmiddag was ik daar behoorlijk gespannen over. Over dat ik dat niet ging doen. Ik heb het restant wijn van gisteravond weggegooid en heb geen nieuwe gekocht vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Goed zeg. Welkom hier. Ik herken je patroon. En het kan. Stoppen kan. Neem het besluit en voer het uit. Dat klinkt makkelijker dan het zal gaan waarschijnlijk. Maar als ik het kan.....succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Welkom, en en wat goed dat je gister al de resten hebt weg gegooid. Ik wens je vandaag en komende tijd veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 4 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Dankjewel Lente en Lika. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Welkom en succes Nina! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 4 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Dankjewel Rosee Ik kijk nu al uit naar morgenochtend. Ik weet dat ik me dan veel beter voel. Ik zal wel licht slapen verwacht ik dat is minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Gelukkig wordt dat slapen vanzelf beter. Heerlijk he, morgen wakker worden zonder kater en een trots gevoel over jezelf. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 (bewerkt) Hoi Nina, Welkom en mooi besluit heb je genomen! Je drinkpatroon lijkt op de mijne. Ik ben vandaag precies één maand gestopt, het gaat jou ook lukken. Het ging mij verbazingwekkend goed af. Mijn advies voor de komende periode, drink veel water. Je lichaam gaat nl ontgiften en water voert goed af. Je zult je wat moe voelen en slapen zal ook wat lastiger worden, je mist nl je roesje. Ik heb de eerste week een melatonine pilletje ingenomen, dat werkte voor mij goed. Wees je bewust van je patronen en vervang ze door nieuwe patronen. Wat helpt is ook om na te gaan wanneer je drinkt en wat maakt dat jij het gevoel wil verdoven; Waar loop je voor weg? Ik wens je veel kracht en innerlijke stevigheid toe. Sterkte de komende week die kan pittig worden.., maar het is echt heel fijn om geen katers meer te hebben. 4 april 2018 bewerkt door Sensitief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 @Sensitief gefeliciteerd met je maand!!! Sensitief reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Welkom Lisa (of heb je liever Nina?). Goed dat je inziet dat het de verkeerde kant op gaat. Heel herkenbaar, steeds meer nodig hebben en steeds minder grip er op. Er staan al goede tips in de eerdere reacties. Gewoon een tijd helemaal stoppen en ontgiften is het beste. Oude gewoonten veranderen door nieuwe en als het "drankduiveltje" begin te zeuren over "ach eentje kan toch zeker wel" dan moet je hem gewoon hartelijk uitlachen en de deur uit zetten want voortaan ben jij weer de baas, toch? Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 30 minuten geleden zei Nina: Dankjewel Rosee Ik kijk nu al uit naar morgenochtend. Ik weet dat ik me dan veel beter voel. Ik zal wel licht slapen verwacht ik dat is minder. Dat lichte onrustige slapen hoort er helemaal bij inderdaad. Maar als ik voor mezelf spreek dan voel ik me de volgende ochtend altijd nog beter dan toen ik me elke avond kapot zoop. En dat nadenken heeft ook een functie. Alleen komt het snachts meestal niet zo gelegen Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 4 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Dankjewel Sensitief knap van je al een maand gestopt. Ik heb in kaart wanneer en waarom ik drink. Emoties positief of negatief , rust ontspanning zoeken, etc. Hoelang en hoeveel heb jij gedronken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 4 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Het is het willen verdoven van mijn emoties inderdaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Klinkt als omgaan met overprikkeling, ook voor mij herkenbaar. Ik dronk op het laatst dagelijks 3 glazen rode wijn en in het weekend soms wel meer, iets van 10 jaar. Ook dus als ik de volgende dag ging werken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Valt nog mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 4 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 3 glazen wijn klinkt in mijn oren als niet zoveel ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 4 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Bob Lisa is mijn naam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Nou, dat is al gauw 3/4 fles hoor...ik voelde mij in ieder geval aangeschoten en had de volgende ochtend een kater. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 4 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Ik ben klaarwakker. Morgen werken. Normaal was ik op dit tijdstip al behoorlijk verdoofd. Of niet, en dan keek reikhalzend uit naar de volgende avond, wanneer ik weer mocht drinken van mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Lekkere warme douche nemen of een kopje thee. Tegen overprikkeling helpt ontspanningsoefeningen, genoeg te vinden op YouTube..., tenminste als het bij je past. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Welkom Nina en veel succes op je pad! Het slapen zal nog wel een tijdje een dingetje zijn en de avonden lijken straks ook ineens erg lang is mijn ervaring. Maar die avonden kun je dan mooi gebruiken om je hier op het forum in te lezen Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Welkom hier Nina, dapper dat je hier bent gekomen en heel veel succes Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Welkom Lisa, dit zou wel eens het beste kunnen worden wat je de laatste tijd voor jezelf gedaan hebt; je hier aanmelden. (en een wandelingetje of een banaan eten voor je gaat slapen, kan ook een goede stap zijn, magnesiumrijk eten helpt ontstressen en tot rust komen) succes! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 4 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 24 minuten geleden zei Sensitief: Lekkere warme douche nemen of een kopje thee. Tegen overprikkeling helpt ontspanningsoefeningen, genoeg te vinden op YouTube..., tenminste als het bij je past. Dankjewel ja die filmpjes luister kijk ik al heel lang werkt goed. Maar ik heb er nu geen zin in. Ik ben beetje sagerijnig. Dat komt omdat ik niet gedronken heb. Misschien zet ik me er straks toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 4 april 2018 Rapport Share Geplaatst 4 april 2018 Doe wat goed voor je is. Welterusten alvast Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden