Spring naar bijdragen

Paasmaandag 2 april 2018


Aanbevolen berichten

Verdriet, pijn, moedeloosheid: het hoort erbij, bij het mens zijn en alle facetten daarvan.  Bij sommige mensen betrekt het een groot vlak van de diamant bij anderen is t een heel klein onderdeeltje.  Soms wordt t bijgeslepen door ervaringen.

Naast geluk, vrede en acceptatie  blijven het prachtige schitteringen van mooie zielen. 

Dus ik vind herkenning in het lezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

......... @hub Heb ik vandaag al meer dan vijf keer gezegd dat ik blij ben dat je niet bent weggebleven? .......

 

 

Nee nog niet.

Je bent echt een schat, hoor.

Ook al hou je van de verkeerde startrekcaptain. Nou ja, kun je aan werken. Voor de rest ben je wel in orde, vind ik.

O ja, vergeet niet the walking dead te kijken vanavond. Niet dat je elke aflevering moet zien om het te kunnen volgen,  maar altijd leuk om te zien hoe ze elkaar de schedel tot pulp slaan. Wordt tijd dat Carol weer eens in actie komt. Echt zo’n type bij wie je ’s avonds niet moet vergeten de afwas te doen. Word je ’s morgen vermoord wakker met een bijl tussen de ogen of zo.

bewerkt door Gast
Toevoeging TV-tip
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. Lekker gelopen hier vlak buiten de stad. Landgoed 'Nieuw Rande' waar Thorbecke ooit regelmatig te gast was.. (Tja, wat moet je dáár nou mee??:huh:)
Geen regen, prettig temperatuurtje. Hondjes blij, wij blij, iedereen blij. En dan nu nog maar een kopje koffie en een koekje voor de honden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Reacher:

... wat nog meer... gaat het vandaag @zeilbootbewoner?  @hub Heb ik vandaag al meer dan vijf keer gezegd dat ik blij ben dat je niet bent weggebleven?

Succes met de fitness @fleurtje,! en fijn dat jij er ook weer bent @Lente :heart:

@Liefje ik lees heel erg uit je berichtjes dat je ‘dankzij’ de drank weer enorm over je grenzen bent gegaan. En nu voel je die grenzen weer. Rust nemen meisje en zoeken naar dingen die je energie geven. En geen grensverruimende middelen meer innemen. 

 

 

IK begin langzaam een beetje op te knappen,ook komen me black outs beetje bij beetje terug,nou dat is niet best kan ik vertellen.

Ben waarschijnlijk helemaal door het lint gegaan tegen me buurman,Die op mijn geschreeuw is afgekomen en mischien is er ook een handgemeen geweest,heb blauwe plekken op me arm die verdacht veel op die van een hand lijken.

 

En het is nog wel een hele aardige man :blush:

Wat een vreselijke terugval

Ook heb ik spullen in me boot gesloopt:face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Etty:

Herkenbaar.    Mij helpt het om mezelf te observeren, wat kom ik halen, wat wil ik brengen, wat heb ik nodig?  En wat in mezelf wordt geraakt ?   Op een forum als deze komen betekent geconfronteerd worden met alle soort gevoelens, benaderingen.  We zitten hier niet voor onze zweetvoeten, wie zei dat ook alweer?  

Het betekent niet dat je jezelf er maar ongebreideld aan bloot moet stellen.   Ik trek in het dagelijks leven soms ook gezelschap niet, en ga dan niet, blijf thuis.  Met mensen weet je het nooit:)  

Mijn doel om op het forum te komen is; steun vinden, ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren, bewustwording van eigen gedrag etc. Dit vind ik hier wel  maar ook best wat negativiteit wat ik niet wil. 

Ik begrijp de worsteling van een ieder en ik weet ook waarom ik hierdoor geraakt word, maar of het forum in mijn behoefte voorziet vraag ik mij dan af. Ook dat geruzie hier raakt mij. Ik begrijp niet waarom mensen zo lelijk tegen elkaar kunnen doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei fleurtje:

Ai ai @zeilbootbewoner, dat klinkt niet goed.. 

Vergeet t vooral niet. Het kan altijd erger en ik ga er vanuit dat niet t beeld van jezelf is dat je wil nalaten.

 

Tja kan altijd erger,dat blijkt maar

Kan me geloof ik herinneren dat zoiets een paar keer eerder is gebeurd,maar niet zo erg als nu.

Nuchter ben ik (denk ik) een heel rustig en vriendelijk persoon.:face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het opvallende is dat de hevige discussies meestal later op de avond ontstaan. @Reacher bent een lieverd, ik ben al een tijdje mijn grenzen aan het verleggen en dat heeft vooral ook met het werk te maken en situatie hier thuis recht te houden, daar kwam de drank dan nog eens op (en die drank terugval was maar een paar dagen), maar merk gewoon dat de impact enorm was. Gisteren slechte dag, vandaag veel beter. Kwestie van tijd zeker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Sensitief:

Die bewustzijn heb ik, ik kan zeker de hele wereld niet helpen. Ik heb gisteren weinig op het forum gezeten. Had een leuke dag met lieve mensen om mij heen. 

Net lees ik op iemands draadje dat ‘het niet meer hoeft’. Poeh....ff slikken. Mijn doel om op het forum te komen is; steun vinden, ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren, bewustwording van eigen gedrag etc. Dit vind ik hier wel  maar ook best wat negativiteit wat ik niet wil.

Steun bieden ook wellicht? Want halen is leuk, maar brengen zorgt voor meer interactie, al kun je dan de triestigheden niet vermijden.

Hier inmiddels drie potten koffie en twee zakken chips verder. Sigaretten tel ik niet en de drank staat op nul. 

Ik heb beloofd te koken, maar geloof dat de kinderen geen bezwaar tegen pizza hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinn ik heb je waarschijnlijk geraakt, dat is niet mijn bedoeling geweest en daarvoor excuses. Uiteraard steun ik anderen ook en dat kun je in mijn reacties teruglezen. 

Ik geloof dat ik meer op zoek ben naar gelijkgestemden,  in de mate van drankgebruik; ik ben niet een hele zware drinker geweest, wel een probleemdrinker en de manier van communicatie; meer met respect. 

Top bezig trouwens!

bewerkt door Sensitief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sensitief well, ik vond het vrij duidelijk dat je naar mijn draad verwees met je eerdere opmerking. En dat is okee, als ik je raak, mag je dat gerust zeggen. Al ben ik meer voor straight up benoemen. Dat je steunend bezig bent hier, geloof ik meteen trouwens hoor! Wat ik bedoelde, is vooral dat juist wanneer je wilt steunen, het onvermijdelijk is dat je ook tegen heel andere types en achtergronden aanloopt. Dat kan heel verrijkend zijn. 

En dank je wel ook :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toen is de dag heel anders verlopen dan ik dacht. Om 11 uur stond mijn dochter hier opeens. Pa Djana is heel erg ziek en kan niet meer beter worden. Haar nieren werken niet meer. Ben mee gegaan en afscheid genomen. Mijn kameraad mijn hond. Ze lag stil in haar mand kwispelde toen ze me zag en likte mijn hand. In mijn oude huis wat mijn huis niet meer is. Dat was verder wel goed koffie gedronken en samen gepraat over Djana. Ik mocht mee naar de dierenarts maar dat kon ik niet. Dus ik met jongste mee naar huis en hun (ex en nieuwe partner) zijn naar dierenarts gegaan. Uit eten hadden we geen zin in hebben dus chinees gehaald. Ben net terug wil niet in de woonkamer. Wil alleen zijn en het liefste zou ik nu willen drinken maar het lost niets op helemaal niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Lars, wat verdrietig. Dat hakt er zo in, het overlijden van je huisdier. Je maatje. En nee, asjeblieft niet drinken, want dat lost inderdaad niets op. Heel heel veel Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Lars, wat een rotdag is het geworden. Je zult haar vast erg missen, zo trouw als zo'n beestje is. Vind het heel erg voor je, sterkte. Niet gaan drinken jongen, Djana is beter waard. Heb gewoon nuchter en eerlijk verdriet om je maatje. Nogmaals, sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Quinn:

@Sensitief well, ik vond het vrij duidelijk dat je naar mijn draad verwees met je eerdere opmerking. En dat is okee, als ik je raak, mag je dat gerust zeggen. Al ben ik meer voor straight up benoemen. Dat je steunend bezig bent hier, geloof ik meteen trouwens hoor! Wat ik bedoelde, is vooral dat juist wanneer je wilt steunen, het onvermijdelijk is dat je ook tegen heel andere types en achtergronden aanloopt. Dat kan heel verrijkend zijn. 

En dank je wel ook :)

Jouw uitspraak is niet het enige wat mij heeft geraakt er zijn er echt meerdere. Wellicht wil ik mij ervoor afsluiten omdat ik  in scheiding lig met iemand die bekend is met depressies en er niet uit lijkt te komen. Naast dat hij destructief is voor zichzelf, is hij dat ook voor zijn naasten. Mijn drankgebruik heeft veel te maken met stress om de gemoedstoestand van mijn ex. Nog steeds roept hij dat ik de enige ben die hem kan helpen. Ik weet inmiddels allang dat alleen hij zichzelf kan helpen als hij zich ervoor openstelt. Hij kiest voor slachtofferschap en daar kan ik niet mee omgaan. Ik wil hier niet meer in meegesleurd worden, al helemaal niet voor mijn kinderen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...