Spring naar bijdragen

Woensdag 21 februari 2018


Antoinnette

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Bor:

Goedemorgen..

@spirit

En daar wil ik heel erg graag weer uit. Dat is moeilijk en m"n zelfvertrouwen is weer gedeukt, ik twijfel enorm aan mezelf, vandaar dat ik me soms heel laat, pas ergens in de middag of zo, nog eens de dagpact zet maar soms ook bewust dan maar helemaal niet. En blijkbaar is dat niemand opgevallen, dat hoeft ook niet, ik loop hier zelf ook niet mee te jammeren met waar ik mee bezig ben, dat had ik maar eerder moeten bedenken.

Astemblief he!!! 

Ik vroeg je nog niet zo lang geleden of je weer dronk omdat je al een tijdje niet op t dagpact stond en je zei me nee. En dat moest t zo zijn geweest je je niet hoefde te verantwoorden tegenover iemand.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer jezelf weer te herpakken Bor en voor jezelf te zorgen. Over het algemeen krijg jij wat heftigere reacties als je meld dan iemand anders die weer gevallen is maar daar heb je het zelf ook naar gemaakt, ik bedoel jij neemt ook geen blad voor mond. Maar daar gaat het niet om; belangrijkst is dat je weer uit drinkflow komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei jowan:

Er is hier niemand bij mijn weten die garanties vraagt en kan bieden.
 

Klopt.
Wat ik zeggen wil is dat Bor niets verweten kan worden. Je kunt je elke dag op het dagpact zetten en elke dag falen. Afmelden hoeft niet.
Je kunt dus nergens de openheid, bereidwilligheid en eerlijkheid aan ophangen hier. Dat is puur persoonlijk voor de betreffende persoon
thuis (of waar dan ook) achter het computertje.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat schrappen we dan maar weer van t lijstje.

Wat ik me afvraag is of jij je zelf ooit wel eens serieus hebt genomen? Want als t je uitkomt ben je een 'minderaar' en sta je op je achterste benen als ze je in twijfel trekken om twee minuten later te vervallen in t niet onder controle hebben. Een heel verhaal over verlies aan zelfvertrouwen etc. Om terug van voor af aan te beginnen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Kohtje:

Klopt.
Wat ik zeggen wil is dat Bor niets verweten kan worden. Je kunt je elke dag op het dagpact zetten en elke dag falen. Afmelden hoeft niet.
Je kunt dus nergens de openheid, bereidwilligheid en eerlijkheid aan ophangen hier. Dat is puur persoonlijk voor de betreffende persoon
thuis (of waar dan ook) achter het computertje.
 

Ik wet niet wat je zeggen wil, maar ik zie niet waar iemand haar iets verweten heeft. Als ik hier iets neerzet (inderdaad voor mijn computertje, waarschijnlijk net als jij), dan heb ik het over mezelf, wat voor mij belangrijk of zelfs doorslaggevend was/is.
Ze heeft zo haar eigen reputatie opgebouwd hier, en dat zie je soms terug in reacties. Niets menselijks is ons vreemd, toch?

En die "regels voor het dagpact"  bestaan volgens mij niet eens. Iedereen interpreteert d dat naar eigen believen en kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Antoinnette

jowan

Rosa

Reacher

Amethist

Lars

Rosee

IJsvogel

Spirit

bosrat

 

Goedemiddag iedereen.

Beetje laat opgestaan met verschrikkelijke hoofdpijn maar het gaat nu weer wat beter. Komt door slaaptekort denk ik.

Misschien leuk om te melden: Ik vertelde twee weken geleden tegen mijn buurman dat ik al zo lang en veel gedronken had en dat ik daar sinds eind December 2017 een punt achter heb gezet. Hij trok het zich erg aan en gaf toe zelf ook zijn eigen alcoholgebruik als 'probleem' te zien. Nadat ik hem vertelde gestopt te zijn, is hij vanaf dat moment ook gestopt met drinken, nu twee weken dus. Dat vind ik echt mooi om te horen dat ik hem onbewust heb gemotiveerd om van zijn eigen drankgebruik af te komen. 

Voor jullie allemaal een hele mooie en zonnige dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mooi, bosrat. Iemand motiveren kan soms zomaar uit het niets ontstaan. Maar goed voorbeeld doet makkelijker goed volgen dan geen voorbeeld.
Voor je buurman ben je dus een goed voorbeeld. Onbewust en dus belangeloos.

Toen ik net gestopt was met drinken had ik ook vaak hoofdpijn. Dat heeft een tijdje zo voortgesudderd. Hetzelfde had ik toen ik besloot veel minder
koffie te gaan drinken en dat ook deed, uiteraard. En na het stoppen met roken idem dito. Stoppen met slapen raad ik mezelf niet aan en zal me
ook nooit lukken zoals de zaken er nu voorstaan. Ik kan bijna de hele dag wel slapen... :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei fleurtje:

Volgens mij loog jij vlakaf in mijn gezicht @Bor

En ik geloofde je zelfs toen nog op je woord. 

 

 

 

Hou eens op fleurtje en beheers je wat. Duidelijk dat jij een bor-allergie hebt. Prima, maar dat doe je dan zelf. Er zijn wel meer mensen in de wereld die je (jou of mij) prikkelen. 

Je daar juist op richten of juist niet doe je toch echt zelf. Je ergernis dus ook. 

Lees jane gisteravond. Zo vergaat t mij ook. Eigen keus dus, en alle ergernis van mij zegt dan meer over mij dan over die ander. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier overigens alweer een heerlijk productieve klus-dag achter de rug. Voornamelijk buiten en dat mag wat mij betreft een kadootje heten. 

Wat een werkelijk heerlijke dag!

(Zie een klein beetje tegen de zo zwaar aangekondigde vorst op. Grappig want t is er nog niet eens.....wat helpt me dat dan????)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...