Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 februari 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei jowan:

Jammer dat je het zo ziet, je krijgt hier meer steun dan je beseft.

 

Dat is: steun om te stoppen, niet om te drinken. Maar dat mag toch wel duidelijk zijn, niet?

Jij valt mij aan en steunt me dus niet, zo zie ik het. De rest is gelukkig meelevender.....En je reageert gewoon niet op mijn bericht over jouw naam, ook autistisch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei zeilbootbewoner:

Hoi gypsy

Ook ik heb last van sociale problemen als ik nuchter ben.

Dus begrijp je ergens wel.

Er zijn sofa trainingen die je kunnen helpen om er mee om te gaan.

Denk ook dat het belangrijk is om jezelf (nuchter)te accepteren,niet dat ik al zover ben hoor.

Google maar eens op sociale vaardegheids trainingen enzo..

Mischien kun je er iets mee?

Groetjes zbb

 

Lief van je! 

Ga ik zeker even doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Gypsy:

Jij valt mij aan en steunt me dus niet, zo zie ik het. De rest is gelukkig meelevender.....En je reageert gewoon niet op mijn bericht over jouw naam, ook autistisch?

Aanvallen: het is maar net hoe je het bekijkt. Ik ben redelijk doelmatig in mijn kijk op alcoholmisbruik.
En nee, ik ben niet te verleiden met zaken die er niet toe doen. Als je met iemand ruzie wil zoeken over een naam of zo, moet je echt iemand anders zoeken.
Ik wil het hier voornamelijk over alcoholisme hebben, daar heb ik verstand van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei jowan:

Aanvallen: het is maar net hoe je het bekijkt. Ik ben redelijk doelmatig in mijn kijk op alcoholmisbruik.
En nee, ik ben niet te verleiden met zaken die er niet toe doen. Als je met iemand ruzie wil zoeken over een naam of zo, moet je echt iemand anders zoeken.
Ik wil het hier voornamelijk over alcoholisme hebben, daar heb ik verstand van.

Ok, met jou kan ik dus helemaal niets, dat is duidelijk. Veel sterkte met jouw problemen, daardoor lijken de mijne veel minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op Gypsy we gaan er voor hé? Iedereen reageert vanuit zijn eigen gevoel autistisch of niet. Als een bericht je niet aanstaat ook al zou de persoon autistisch zijn, laat het dan gaan en reageer niet meer. Dat is het beste. Richt je op de mensen waarvan jij denkt dat deze je niet aanvallen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Kom op Gypsy we gaan er voor hé? Iedereen reageert vanuit zijn eigen gevoel autistisch of niet. Als een bericht je niet aanstaat ook al zou de persoon autistisch zijn, laat het dan gaan en reageer niet meer. Dat is het beste. Richt je op de mensen waarvan jij denkt dat deze je niet aanvallen.;)

Precies! Jij bent een wijs persoon... ga ik doen in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Lekker geslapen en ook weer vroeg wakker. Zo anders is dat. 

Over drinken....ik kan alleen voor mezelf spreken. Ben geen stopper, drink alleen eigenlijk nooit. Gewoon  omdat ook 1 glas mij suffer maakt, niet helder. En slechts zelden wens ik dat. 

Ja, ook van slechts 1 glas bier s avonds lig ik morgens langer in bed, heb ik de volgende dag minder energie, maar vooral: neem ik de volgende dag minder initiatieven. 

O getwijfeld is (was) t met drank in mijn mik sociaal makkelijker. Kon ik ook naar feestjes en verjaardagen. Nu lukt dat nauwelijks. Misschien ook autist? t Zal me letterlijk worst zijn: ik moet t ermee doen.  En het lukt. 

Kost wel wat, gaat niet allemaal, kan niet allemaal, maar t is wel IK die dit leven leidt. Niet een gedrogeerde of opgevoerde ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei jopie:

Goedemorgen allemaal. 

Lekker geslapen en ook weer vroeg wakker. Zo anders is dat. 

Over drinken....ik kan alleen voor mezelf spreken. Ben geen stopper, drink alleen eigenlijk nooit. Gewoon  omdat ook 1 glas mij suffer maakt, niet helder. En slechts zelden wens ik dat. 

Ja, ook van slechts 1 glas bier s avonds lig ik morgens langer in bed, heb ik de volgende dag minder energie, maar vooral: neem ik de volgende dag minder initiatieven. 

O getwijfeld is (was) t met drank in mijn mik sociaal makkelijker. Kon ik ook naar feestjes en verjaardagen. Nu lukt dat nauwelijks. Misschien ook autist? t Zal me letterlijk worst zijn: ik moet t ermee doen.  En het lukt. 

Kost wel wat, gaat niet allemaal, kan niet allemaal, maar t is wel IK die dit leven leidt. Niet een gedrogeerde of opgevoerde ik. 

Mooi gezegd! Kan jij wel uitleggen waarom je geen hoofdletter hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees zeker geen promoten van drank Gypsy, slechts een worstelen mèt.

Je bent hier net zo welkom als ieder ander, en ik hoop oprecht dat je de steun ervaart die hier ook voor jou is.
Je kunt dit forum ook best gebruiken om te oefenen/spelen met socialer worden, en misschien datr je het dan in het echie ook beter lukt zonder drank.
En ook zijn er sociale vaardigheidstrainingen, sportclubs, andere hobby-clubs koren en weet ik nog meer, plekken waar je best vrijblijvend kunt oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei lady jane:

 

En ook zijn er sociale vaardigheidstrainingen, sportclubs, andere hobby-clubs koren en weet ik nog meer, plekken waar je best vrijblijvend kunt oefenen.

Psies...

En..... je kan er ook voor kiezen dat hele sociale aspect íets minder belangrijk te vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gypsy Fleurie is een van de jongste telg van het zooitje ongeregeld hier, en een beetje onze kwajongen. En ze heeft een huisknecht, Meneer Schildpad die nu even uit de running is.:P

Fleurie hoe is het met meneer Schildpad? Is ie al wakker?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...