Spring naar bijdragen

Hello


Gypsy

Aanbevolen berichten

Ik zal me even een beetje voorstellen. Momenteel werkeloos, drink minimaal een halve liter sterke drank op een dag. Doel is sociaal kunnen drinken, maar dat lukt nog niet. Ik hoop hier erachter te komen hoe het aan te pakken. Probeer nu minimaal 1 dag per week niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gypsy. Welkom op dit forum. Ik zag dat je ook de dagdraad al ontdekt heb. Mooi zo. Door je hier te melden heb je een belangrijke stap gezet. Dat is heel goed. 

Je schrijft dat je minimaal een halve liter sterke drank per dag drinkt. Dat is behoorlijk veel. Je lichaam trekt dat op den duur niet. Maar je wilt dan ook minderen en hebt ook gemerkt dat dat niet meevalt. 

Weet je wat het probleem is? Zolang je alcohol drinkt blijf je de trek naar meer in stand houden. En dat maakt het verduiveld lastig het nog te reguleren als je eenmaal aan forse hoeveelheden gewend bent. Je moet maar eens op het internet zoeken naar de lezing van Dr Els Noorlander over verslaving. Die duurt ongeveer een half uur dus doe het op een moment dat je er even de tijd voor kunt nemen. Hij geeft echter goed inzicht in de mechanismen die een verslaving in stand houden. Ik heb er zelf erg veel aan gehad.

Wat ik je adviseer is om met je huisarts te overleggen welke mogelijkheden er zijn je te helpen er voor langere tijd geheel mee te stoppen. En dan moet je denken aan een half of zelfs een heel jaar. Dat zou je de kans geven vanuit een heldere start naar de verdere toekomst te kijken. Maar nu ineens stoppen is medisch gezien misschien niet verstandig, vandaar mijn advies je huisarts erbij te betrekken.

Maar je kan natuurlijk ook eerst proberen het drastisch te verminderen. Als dat lukt heb je ook al veel bereikt.

Succes in elk geval, en blijf op dit forum komen. We helpen je graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gypsy,

Je wilt graag minder drinken en hebt nu als doel dat je één dag per week niet gaat drinken. Ik zou zelf ook het liefst alleen nog willen drinken in sociale situaties, maar weet niet of me dat ooit gaat lukken. Als je een drankprobleem hebt, is dit erg lastig. Ik heb er daarom voor gekozen om eerst volledig te stoppen. Ik ben ook nog vrij nieuw hier, zit vandaag op dag 20. Ik heb de laatste tijd veel nagedacht over waarom ik eigenlijk dronk (ik dronk iedere dag). Die vraag zou jij jezelf misschien ook eens moeten stellen. Heel veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor jouw reactie. Ik weet wel waar het vandaan komt, ik heb problemen met de omgang met mensen. Ik ben autistisch en begrijp mensen daar vaak niet door. Ik vat ook alles meteen heel persoonlijk op en ga dan drinken om het te vergeten. Al diverse keren therapie gehad, maar ik kan er slecht mee om gaan. Daarom wil ik ook sociaal kunnen blijven drinken, want dan gaat de omgang met mensen wat makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gypsy en welkom hier,

Voor de meesten hier is sociaal drinken niet meer mogelijk, mezelf incluis. Maar sommige is het gelukt om na een periode van stoppen weer af en toe wat te pakken zonder door te slaan. Wat ik van hen wel hoor dat je dat minderen pas kans van slagen heeft na een stopperiode. Heb zelf geen ervaring in het drinken van sterke drank en of je dat zelf kunt stoppen of afbouwen. Misschien hebben anderen hier tips?  Heel veel succes :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom en succes! 

Dapper besluit en steun en tips genoeg hier. Ook ik ben afgeschreven als sociaal drinker. Ik kan het niet houden bij een. Die fles ging dan leeg. En als dat te vlug gebeurde ging ik mij ook nog eens misdragen. Ik stond droog van 1 jan dit jaar. Vorige week een flinke uitglijder gehad. Nu weer een week droog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel. Gebeurt dat vaak? Een uitglijder of terugval? Hoe reageert de omgeving daarop, of weet niemand het probleem? Hier weet bijna niemand het, omdat ik vrij geïsoleerd leef. Als ik niet drink, wil ik niemand zien. Ik kan er slecht mee omgaan. Daarom besluit ik wel te drinken, anders zit ik echt altijd alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gypsy.

Je hebt autisme, je bent het niet! Voor mij een heel wezenlijk verschil,
want het geeft meer ruimte om met een karaktertrek om te gaan, dan een soort van vonnis te hebben.
Ik heb een zoon met autisme en die is meer gameverslaafd. Er schijnt altijd een item te zijn wat op
de voorgrond staat met autisme, en dat leidt vaak tot verslavingsgevoeligheid. Maar ook bij mensen zonder autisme
kan dat gelden en zelf merk ik ook dat mijn drinken wel weg is, maar dat ik nog steeds worstel met onmatigheid.
Dat probeer ik dus te accepteren en het te verdelen over meer gezonde dingen. Ik volley dus bij 3 verenigingen, heerlijk!
Mijn zoon is gelukkig ook gaan sporten en heeft daar zijn passie van gemaakt, samen met extreem veel met gezonde voeding bezig zijn.
Hij ziet er nu dus stukken beter uit dan een paar jaar geleden en komt door dat sporten op een vrijblijvende manier toch onder de mensen.

Drank hebben we niet nodig, echt niet! Ik wens jou veel mooie inzichten toe, je leven bestaat uit zoveel meer dan uit autisme of drinken.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jouw reactie. Het is een middel om toch onder de mensen te komen. Zonder durf ik dat niet, kan ik dat niet. Dat is een beetje het probleem. Het is niet goed, dat snap ik ook nog wel maar anders word ik echt een kluizenaar en dan zal het helemaal fout gaan vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer met mijn autisme om te gaan en grenzen te verleggen, soms lukt dat soms niet. Heel soms ga ik mee met een wandelgroep, dat is wel leuk. Ik heb 1 vriend die mijn probleem kent en met hem kan ik wel goed praten, dat scheelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 11-2-2018 om 08:44 zei Gypsy:

[....] ik heb problemen met de omgang met mensen. Ik ben autistisch en begrijp mensen daar vaak niet door. Ik vat ook alles meteen heel persoonlijk op en ga dan drinken om het te vergeten. Al diverse keren therapie gehad, maar ik kan er slecht mee om gaan. Daarom wil ik ook sociaal kunnen blijven drinken, want dan gaat de omgang met mensen wat makkelijker.

Hoeveel of hoe weinig wil je eigenlijk blijven drinken? Minder dan een halve liter sterke drank per dag, neem ik aan.
Ik zie in jouw manier van 'sociaal drinken' ineens een heel andere betekenis dan die ik er altijd bij dacht.
Jij hebt drank 'nodig' om sociaal te kunnen doen, om beter met mensen om te kunnen gaan. Maar bij hoeveel kom je 'los' dan? En kun je het daar dan bij laten?
En moet je ook wat drinken voor je naar je werk kunt?
Probeer je nu helemaal alleen oplossingen te vinden voor je best grote problemen of heb je daar hulp en ondersteuning bij?





 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...