Berlioz2015 Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Het moment iedereen ervaart het denk ik.. het moment dat je het WEL kan.. en dan is er de duivel die je eenmaal terug aan een druppel zet. Ik heb misstap gedaan.. de drang is erg. Meer dan ooit. Maar ik ga door. Ik stop, ik wil geen afhankelijkheid meer... tips, hulp? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Wees niet te streng voor jezelf, dit kan gebeuren. Leuk is anders, maar heee, je bent ook maar een mens. Probeer het maar als een lastige steen op je weg te zien, maar zie vooral wel de weg die je gaan wilt. Doorrrrr dus. Sterkte voor nu, maar kom op, je kan het! Berlioz2015 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Stapje voor stapje weer verder gaan, ook dit hoort er helaas soms bij. Niet bij de pakken neer gaan zitten nu, dat heeft zo geen zin, hoewel ik me dat wel kan voorstellen, hoor. Even een roosje voor jou. Berlioz2015 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Alle dagen die je niet gedronken hebt heb je toch maar mooi in de zak. En nu weer stoppen Berlioz2015 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Jezelf afstoffen en opnieuw beginnen! Niet teveel blijven hangen in je terugval. Probeer er iets van te leren. Wat triggerde je en hoe kun je de volgende keer voorkomen dat je er weer intrapt. Maar wees vooral niet te hard voor jezelf. De meeste van ons hebben 1 of meerdere terugvallen. Maar uiteindelijk lukt het. En al die droge dagen die heb je toch maar in the pocket Succes!! Berlioz2015 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Mijn tip is; stoppen met dingen buiten jezelf leggen; er is geen duivel, monster, gremlin; er is alleen jij en je verslaving. Wat jij de duivel noemt is gewoon een deel van jou, wat ikzelf een schaduwkant zou noemen. We hebben allemaal mooie en minder mooie en soms ook slechte kanten in onszelf. Hoe we daar mee omgaan bepalen we zelf. Met hulp wanneer dat nodig is en als je je drankprobleem serieus neemt, ook met zelfkennis, zelf-inzichten en de absolute bereidheid om daar naar te handelen. Niet streng zijn is mooi in de vorm van compassie en mild zijn.... wanneer dat kan, in geval van drank, en andere zware afhankelijkheden die killing zijn, is echt discipline en soms streng zijn voor jezelf vereist. En dit geldt uiteraard voor mensen die verslavingen de baas willen worden vanuit het inzicht dat we ooit destructief bezig waren met onze verslaving(en). kruidenthee67, Tine, Nietmeer en 2 anderen reageerden hierop 4 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Ik kan me aansluiten bij LJ. waarbij absolute bereid voor mij eruit springt. Dat betekende voor mij zelf de verantwoording nemen. En daarmee de stappen zetten naar hulp die ik nodig had. En alles wat ik al wist over mezelf, mijn zelf-kennis en de inmiddels vergaarde kennis en ervaringen over verslaving toe te passen. Het daadwerkelijk te gaan doen. Ik. Zelluf. Niet alleen. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Berlioz2015 en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 (bewerkt) Niet terug kijken in boosheid en wrok. Er is alleen nu. Nu drink je niet. Geef jezelf wat je waard bent. En durf jezelf hierin serieus te nemen. Fijn dat je terug bent en sterkte en succes! 21 januari 2018 bewerkt door Lika Berlioz2015 en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Goedemorgen, No hard feelings. Kijk naar de tijd toen je droog stond, en borduur vanuit daar weer verder Tine en Berlioz2015 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 21 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 11 uur geleden zei nancy: Wees niet te streng voor jezelf, dit kan gebeuren. Leuk is anders, maar heee, je bent ook maar een mens. Probeer het maar als een lastige steen op je weg te zien, maar zie vooral wel de weg die je gaan wilt. Doorrrrr dus. Sterkte voor nu, maar kom op, je kan het! Thanks ik doe mijn best. Maar voel me gefaald. Ik slaap er zelfs bijna niet meer van... waarom toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 21 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 (bewerkt) Op 21/1/2018 om 07:59 zei bumperjim: Alle dagen die je niet gedronken hebt heb je toch maar mooi in de zak. En nu weer stoppen 22 januari 2018 bewerkt door Berlioz2015 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 21 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 5 uur geleden zei lady jane: Mijn tip is; stoppen met dingen buiten jezelf leggen; er is geen duivel, monster, gremlin; er is alleen jij en je verslaving. Wat jij de duivel noemt is gewoon een deel van jou, wat ikzelf een schaduwkant zou noemen. We hebben allemaal mooie en minder mooie en soms ook slechte kanten in onszelf. Hoe we daar mee omgaan bepalen we zelf. Met hulp wanneer dat nodig is en als je je drankprobleem serieus neemt, ook met zelfkennis, zelf-inzichten en de absolute bereidheid om daar naar te handelen. Niet streng zijn is mooi in de vorm van compassie en mild zijn.... wanneer dat kan, in geval van drank, en andere zware afhankelijkheden die killing zijn, is echt discipline en soms streng zijn voor jezelf vereist. En dit geldt uiteraard voor mensen die verslavingen de baas willen worden vanuit het inzicht dat we ooit destructief bezig waren met onze verslaving(en). Thanks! Het is idd iets vanuit mezelf... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 21 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 4 uur geleden zei Senna33: Goedemorgen, No hard feelings. Kijk naar de tijd toen je droog stond, en borduur vanuit daar weer verder 1 zwak moment. Niks gebeurd eigenlijk. Maar toch voel ik mij zoooo gefaald... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Kom op Berlioz , wees eens lief voor jezelf . Kijk eens naar al die maanden droog . Go for it Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Herkenbaar dat gevoel van falen....zwart of wit, perfectionistisch...whatever...probeer wat genuanceerder te kijken. Het heet niet voor niets 'proces' vallen en weer opstaan. Leren van deze misstap, de draad weer oppakken...kop op he? Niet blijven hangen in dit gevoel, daar kom je niet verder mee. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 21 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Dat is waar. Ik doe men best. Niemand weet zelfs van iets of heeft wat gemerkt.. ik was alleen thuis.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 6 uur geleden zei Berlioz2015: Thanks ik doe mijn best. Maar voel me gefaald. Ik slaap er zelfs bijna niet meer van... waarom toch? Concentreer je op vandaag niet drinken. De rest is onbelangrijk. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 21 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 Doe ik :-) bent aan het werk :-) Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2018 9 uur geleden zei Berlioz2015: Thanks ik doe mijn best. Maar voel me gefaald. Ik slaap er zelfs bijna niet meer van... waarom toch? Maar......euh..... je hébt toch ook gewoon gefaald???? Mild zijn is niet: van jezelf eisen dat je niet meer faalt!!! Sufferd! Omdraaien, dat denken. Veroordelen blokkeert, omarmen bevrijdt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 22 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2018 Berlioz2015 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 22 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2018 (bewerkt) Op 21/1/2018 om 03:40 zei nancy: Stapje voor stapje weer verder gaan, ook dit hoort er helaas soms bij. Niet bij de pakken neer gaan zitten nu, dat heeft zo geen zin, hoewel ik me dat wel kan voorstellen, hoor. Even een roosje voor jou. 22 januari 2018 bewerkt door Berlioz2015 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 22 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2018 Berlioz? Ik zie dat je je berichtje hebt weggehaald bij een quote van mij. Hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 22 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2018 3 uur geleden zei nancy: Berlioz? Ik zie dat je je berichtje hebt weggehaald bij een quote van mij. Hoe gaat het met je? Heej Nancy, het is weggehaald omdat het er al eens op stond. Het gaat redelijk met mij, dankje om er naar te vragen. Slapen blijft echter een probleem, maar wil geen extra medicatie nemen. Dan kom ik van de ene verslaving in de andere terecht.. hoe gaat het met jou? grtjs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 22 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2018 14 uur geleden zei jopie: Maar......euh..... je hébt toch ook gewoon gefaald???? Mild zijn is niet: van jezelf eisen dat je niet meer faalt!!! Sufferd! Omdraaien, dat denken. Veroordelen blokkeert, omarmen bevrijdt. Dank je idd ik heb gefaald.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden