Spring naar bijdragen

Ik ben Koen en ik ben een alcoholist

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Goede middag allen. Ik heb de intentie om hier anoniem van me af te praten, te lezen, vragen te stellen, hulp te vragen en te bieden.

Laat ik zeggen dat ik inmiddels een ervaringsdeskundige ben. Iris, Novadic, Refusal, ijzeren wil. Door alcohol talloze beschamende en levensbedreigende verhalen te vertellen.

Ikheb de introductie van Francoise gelezen, nou, dat ben ik. Maar dan een man van 44. Ik kan prima stoppen, bij voorkeur met refusal. dagen, weken, maanden gaat dat prima en heb ik een fantastisch leven en dan komt de slappe zak weer boven drijven, beginnen de excuses en smoesjes, het vooruit plannen en dan vol erop. Zoveel drank in korte tijd.

Er is maar één weg voor mij. Nooit meer!

Ik heb dat al vaker voor genomen en verschillende keren maanden gestopt maar ik sta op de rand van nooit meer. Het is de enige manier om niet mijn eigen leven (en dat van anderen) compleet naar de kloten te helpen.

Morgen weer naar den bosch voor een afspraak bi novadic. Het is stoppen of sterven.

Ik ben moe, op, verslagen, uitgeput. 

bewerkt door Gast
Geplaatst

Welkom Koen.

Helder verhaal. Stoppen kun je...nou nog volhouden.

Stoppen of sterven, zijn twee wegen...maar daarvoor schrijf je dat je gekozen hebt voor de eerste..stoppen. Nu op zoek naar de hulp die jou helpt op die weg te blijven. Succes morgen bij Novadic. Op dit forum vind je hopelijk steun en info die voor jou helpend is. Ook jij bent het waard om te Leven.

Geplaatst

Klinkt goed. Tuurlijk is het belangrijk dat je een goed gevoel hebt, gehoord wordt, een klik met je herstelmedewerker hebt. Ik heb er een goeie ervaring mee, over twee weken sluit ik het traject daar af. Heb je ook een online traject erbij?  Maar...het allerbelangrijkste voor mij was voor welslagen dat ik er zelf helemaal klaar voor was. Mijn eigen motivatie. Geholpen willen worden.

Succes Koen!

Geplaatst

Voor mij gaf het traject heel veel inzichten in mijn patronen, hoe ik denk en doe.  Ik heb best veel weerstand gevoeld bij het invullen (moet dit nou? stom! Ja, dit weet ik onderhand wel en nog meer van dit soort gedachten). Juist dat verzet was een signaal voor mij. Ik heb veel aandacht geschonken aan het nuchter zijn/worden. Was nodig. Omdat de aandacht niet mag verslappen. Daarom ook dagelijks contact met maatje en elke week een AA avond. Wat ik wel merk is dat ik nu, vijf maanden droog, na drie jaar modderen de gedachten aan en over drank minder worden. Maar mijn aandacht blijft. Zelfzorg, zo zie ik dat. Onderhoud om dit proces in de goede richting te laten blijven gaan, waarbij goed staat voor droog.

Succes Koen, met jouw traject. Hoop dat je een goeie klik heb met je herstelmedewerker (zo noem ik haar tenminste) en dat het een stevige basis mag worden voor een nuchter bestaan.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Geplaatst

Fijn om weer van je te horen! Goed dat je niet gaat hangen in de terugval maar doorpakt. Zelf kon ik er weken van slag van zijn, baalde dan zo van mezelf :( Niet dat het nut heeft.

Geplaatst

@Koenje bent een sterke! Idd goed dat je doorpakt na een 'terugval' (stom woord) dat is lastig. Ik ben nu bezig met week 9 maar ben nu al bang dat ik na deze 3 maanden een uitglijer krijg en dan de moed verlies (wat gedachten allemaal niet kunnen aanrichten)alsof je op ijsschotsen loopt of zoiets. Goed aangepakt iig!:rose:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...