Gast Geplaatst 16 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2018 (bewerkt) Goede middag allen. Ik heb de intentie om hier anoniem van me af te praten, te lezen, vragen te stellen, hulp te vragen en te bieden. Laat ik zeggen dat ik inmiddels een ervaringsdeskundige ben. Iris, Novadic, Refusal, ijzeren wil. Door alcohol talloze beschamende en levensbedreigende verhalen te vertellen. Ikheb de introductie van Francoise gelezen, nou, dat ben ik. Maar dan een man van 44. Ik kan prima stoppen, bij voorkeur met refusal. dagen, weken, maanden gaat dat prima en heb ik een fantastisch leven en dan komt de slappe zak weer boven drijven, beginnen de excuses en smoesjes, het vooruit plannen en dan vol erop. Zoveel drank in korte tijd. Er is maar één weg voor mij. Nooit meer! Ik heb dat al vaker voor genomen en verschillende keren maanden gestopt maar ik sta op de rand van nooit meer. Het is de enige manier om niet mijn eigen leven (en dat van anderen) compleet naar de kloten te helpen. Morgen weer naar den bosch voor een afspraak bi novadic. Het is stoppen of sterven. Ik ben moe, op, verslagen, uitgeput. 16 januari 2018 bewerkt door Gast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2018 Welkom Koen. Helder verhaal. Stoppen kun je...nou nog volhouden. Stoppen of sterven, zijn twee wegen...maar daarvoor schrijf je dat je gekozen hebt voor de eerste..stoppen. Nu op zoek naar de hulp die jou helpt op die weg te blijven. Succes morgen bij Novadic. Op dit forum vind je hopelijk steun en info die voor jou helpend is. Ook jij bent het waard om te Leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 16 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2018 Welkom Koen en succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 16 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2018 Welkom hier Koen en alvast succes voor morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2018 Welkom Koen ik hoop dat je voor stoppen en leven kiest. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2018 Koen welkom hier, wij leefden voorheen dus hetzelfde leven , wat zoals ik me nu voel en erin sta dus eigenlijk gewoon geen leven is . Je bent gewoon langzaam maar zeker aan het doodgaan. Aangezien je langer dood dan levens bent kun je maar beter die tijd ook aan volop leven besteden. En geloof me zonder alcohol lukt dat vele malen beter . Wanneer de knop echt om is wil je en hoef je geen alcohol meer. Dat is zo' n bevrijding. Je kunt hier bij ditjes/datjes dagdraad je aanmelden voor het dagpact waar je aan jezelf beloofd vandaag niet te drinken. Zo begin je dag voor dag aan een nuchter vol leven. Je moet het zelluf doen , niet alleen . We helpen elkaar. Veel succes morgen bij Novadic . Den Bosch, dat is dichtbij. Ben ook een Brabander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ansie Geplaatst 16 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2018 Welkom Koen en zet hem op met je battle! Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 17 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2018 Welkom Koen. Soms is er geen andere uitweg meer en kies je in één keer voor de enige, juiste afslag. Voor jou de weg zonder alcohol. Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 17 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2018 Vandaag naar Novadic toch? Veel succes met deze goede stap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2018 Super dit, dank jullie wel voor de opbeurende woorden en aanmoedigingen. Gisteren inderdaad bij Novadic geweest en over twee weken weer. Het voelt goed (alle begin is makkelijk, i know). Na alle andere gesprekken is een eerste indruk wel belangrijk en het gevoel dat je niet wordt afgescheept met een of ander wijsheren geneuzel. Goed gesprek gehad, huiswerk, dagplanning, alternatieve bezigheden, noem maar op. Ik ga voor de bevrijding waar Francoise over praat, lijkt me zo heerlijk! Nogmaals dank allemaal, ik zal hier vaker zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2018 Klinkt goed. Tuurlijk is het belangrijk dat je een goed gevoel hebt, gehoord wordt, een klik met je herstelmedewerker hebt. Ik heb er een goeie ervaring mee, over twee weken sluit ik het traject daar af. Heb je ook een online traject erbij? Maar...het allerbelangrijkste voor mij was voor welslagen dat ik er zelf helemaal klaar voor was. Mijn eigen motivatie. Geholpen willen worden. Succes Koen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2018 Inderdaad Kruidenthee, ook een online traject. Daar ga ik me morgenavond in verdiepen en dagelijks inloggen. En ik ben er zeker helemaal klaar voor en kijk er naar uit. Maar ken ook maar al te goed de zwakke momenten waarbij je denkt, ach, zo erg was het toch niet. Terwijl ik een boek kan schrijven over stomme, gevaarlijk, beschamende en illegale dingen die er zijn gebeurd onder invloed. Dank je wel, ik ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2018 Mooi! Best pittig dat traject online, maar het kan je veel opleveren. Ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 18 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2018 Je klinkt blij en gemotiveerd dus dat gaat je lukken! Succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2018 Welkom Koen,eerste stap heb je al gezet. Heel herkenbaar jouw verhaal...bij mij precies hetzelfde . Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2018 Vanavond een begin maken en inloggen bij mijn online modules. Over twee weken weer een afspraak, maar mijn hoofd staat goed! Houden zo en eindelijk meer inhoud geven aan het leven. Prioriteiten stellen en alcohol hoort daar niet bij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2018 Succes met de modules @KoenEn vooral dus met het niet drinken . Ik had er niet zoveel aan , is tenminste niet veel van blijven plakken maar heb dit dus ook gedaan bij Novadic. Beetje gênant maar herinner het me pas nu jij erover begint. Zou de drank mijn hersenen al aangetast hebben? Schiet er dan door me heen. Maar niet te lang over nadenken en nuchter door ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2018 Dank je wel @Francoise Na alle hulpmiddelen die ik in het verleden voorbij heb zien komen ga ik niks meer uit de weg. Van de ene kant wil ik er juist niet te veel aandacht aan schenken, van de andere kant denk ik dat ik het juist wel moet doen zodat het niet verslapt. Goede vraag voor mijn volgende bezoek, mss start ik hier een draad over. Ik zal eens kijken. Ga nu iig even inloggen bij het online traject, we zullen zien. Fijn weekend iig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 19 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2018 Voor mij gaf het traject heel veel inzichten in mijn patronen, hoe ik denk en doe. Ik heb best veel weerstand gevoeld bij het invullen (moet dit nou? stom! Ja, dit weet ik onderhand wel en nog meer van dit soort gedachten). Juist dat verzet was een signaal voor mij. Ik heb veel aandacht geschonken aan het nuchter zijn/worden. Was nodig. Omdat de aandacht niet mag verslappen. Daarom ook dagelijks contact met maatje en elke week een AA avond. Wat ik wel merk is dat ik nu, vijf maanden droog, na drie jaar modderen de gedachten aan en over drank minder worden. Maar mijn aandacht blijft. Zelfzorg, zo zie ik dat. Onderhoud om dit proces in de goede richting te laten blijven gaan, waarbij goed staat voor droog. Succes Koen, met jouw traject. Hoop dat je een goeie klik heb met je herstelmedewerker (zo noem ik haar tenminste) en dat het een stevige basis mag worden voor een nuchter bestaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2018 Dank je wel voor deze zeer interessante inzichten Kruidenthee. Dit neem ik zeker mee! En knap hoor, vijf maanden! Ga zo door, heel veel respect. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2018 Ja @kruidenthee67, dat had ik ook met invullen, die weerstand . Maar het "er mee bezig zijn" houdt mij ook scherp Koen . Ik heb hier inmiddels een klein bibliotheekje aan boeken zoals" hallo muur" , Tonic, de val , help ik verzuip en nou nog ééntje dan . En natuurlijk iedere dag hier komen en het dagpact Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 Zo, een paar dagen al goed aan het snotteren maar het ergste lijkt voorbij. En er is goed nieuws. Behalve dat de dagen zonder alcohol langzaam aan mij voorbij kabbelen en ik er erg opgewekt van wordt was er toch iets wat gedaan moest worden. Ik ben geen geboren sporter, maar ik vind het wel lekker en heb het ook nodig op mijn leeftijd anders raak ik uitgezakt en dat kan ik niet hebben want ik ben een beetje ijdel. Zo, dat is eruit. Nee serieus, 2017 was het jaar van de 7 - 13 - 19km stong viking en eergisteren hebben mijn beste maat en ik een nieuw doel gesteld. Eind maart 18km trailrun cauberg. Nu hebben we weer iets om naar toe te werken en dat doet het voor mij altijd erg goed. Ik ben er daarom ook erg blij mee. Ik ga mijn nieuwe salomons uit de doos toveren en de komende twee maanden de bossen in de omgeving maar eens grondig onder handen nemen. Daarna zien we wel weer verder, maar we hebben een doel, dat is het belangrijkste. Oeraah! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 Je gaat goed Koen , fijn van je te horen . Ja sporten is ook bij mij de nieuwe "verslaving" , tevens ijdel helaas . Altijd ged8 tijdens mijn rook en zuip festijnen (liefst in mijn ééntje) dat als je zo gezond leefde en veel sportte, dat je dan wel supertrots op jezelf moet zijn . Maar helaas dacht ik dan , dat zit niet in mijn DNA. Nu sport ik 5x per week en ga 2x per week kickboksen . Ik ben nu die persoon geworden die ik nooit d8 te kunnen zijn. Je leven wordt zó veel rijker en fijner wanneer je echt voluit gaat leven in plaats van overleven. Koen gij komt er wel. Alle vertrouwen in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lefty Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Klasse Koen!! Goed bezig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Een nieuwe gezonde verslaving, helemaal goed!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden