Spring naar bijdragen

Powerless!


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik meld me ook omdat ik maandag wil stoppen na n relapse van 3 maanden en ik niet meer in mijn eigen * wil geloven.Ik ben het zat ...ben niet echt meer aan leven maar meer aan het overleven.Ik heb wel steun nodig ...ik kijk niet echt uit naar ontwenningsverscijnselen.

So....wish me luck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, Sappho, en welkom op dit forum. Ontwenningsverschijnselen zijn maar tijdelijk en de fitheid die je er uiteindelijk mee terugkrijgt is het ruimschoots waard. Geluk wens ik je uiteraard, maar het moet niet alleen toeval zijn of het wel of niet gaat lukken. Daarom wens ik je ook sterkte en veel blijheid als je straks terugkijkt op die voorbije periode en je realiseert dat je daar gelukkig overheen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de steun en lieve reacties!

@Harp Ik was 13 maanden nuchter en dat kwam doordat ik vooral de eerste 3maanden heel intensief aan miin herstel werkte.

Ik ging dagelijks naar n meeting en was gefocust op herstel en nam ook wat gas terug wat betreft werk/verplichtingen.

Ik voelde me goed  zat vol energie en had weer zin in het leven!

Drie maanden geleden gebeurden er n aantal dingen familie/werkgerelateerd en Ik viel terug in oud gedrag...geen nee zeggen(pleasegedrag) wrok niet uiten en daardoor in slachtofferrol gaan zitten...perfectionisme (keihard werken) en duidelijk over mijn grenzen heen gegaan.Ik was doodmoe...alle HALT triggers dus.

Ik schoot in de"*"modus en de grootste valkuil ever!"Ik neem maar 1 glas"

En nu ben Ik drie maanden verder en n hoop ellende rijker.

Ik hoop dat het me lukt om morgen droog te blijven..wel heel spannend.

Nogmaals dank voor de steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij is het helaas niet gelukt tegen de avond vloog ik tegen de muren op en de ontwenningsverschijnselen waren heftig.

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en die heeft me thiamine injecties en chloordiazepoxide voorgeschreven.

Ik heb ook goed nieuws gekregen ...ik heb me n tijdje geleden bij The Home Clinic aangemeld en kreeg vandaag groen licht.

(ik vond het te lang duren en was t zo zat en besloot daarom om zelf maar te stoppen...ik heb me erop verkeken want ik drink extreem veel (sterke drank).Ik heb vrijdag n afspraak en ga nu proberen om af te bouwen.Mijn huisarts vindt het trouwens ook geen goed idee om het alleen te doen.Ik heb hoop en voel me dankbaar dat het toch zo snel is gegaan.

Dank allemaal

Wordt vervolgd

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat het niet gelukt is maar je bent toch goed bezig met voorbereidingen voor een nieuwe start, met professionele hulp. Ik hoop dat wij je ook nog kunnen helpen. Het is ongetwijfeld een groot voordeel dat je eerder al 13 maanden droog bent geweest en ervaren hebt dat je je daar erg goed bij voelde. Laat dat je kracht geven om de moeilijke begintijd door te komen. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdag een afspraak, dat is gelukkig al snel. Jammer dat gisteren niet lukte. Misschien is het je wel gelukt om wat minder te drinken? En wat Bob al zei, je voorbereidingen zijn goed om straks wel door te kunnen pakken. Fijn dat je er wat hulp bij krijgt. Succes! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob Dank je wel voor je lieve reactie jullie helpen me zeker,ik voel me begrepen en gesteund.Ik hou me vast aan hoe ik me voelde toen ik droog stond.

@AmethistIk heb samen met de verslavingsarts n afbouwschema opgesteld en ik sta er versteld van maar het lukt me ook nog.

Verder hou ik mezelf bezig om niet teveel in mijn hoofd te gaan zitten...ik heb met mezelf afgesproken om minimaal 3 dingen te doen per dag als n stok achter de deur, zoals afspraken buiten de deur,administratie of boodschappen doen en lekker voor mezelf te koken.Dus eigenlijk iets positiefs doen voor mezelf...en dat werkt.Ik drink minder dan voorheen en kijk uit naar mijn afspraak vrijdag.

@lady jane Nee helaas niet.Dank je wel.

@Nancy dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een plan de campagne is een goed begin.

Houdt het doel altijd voor ogen, wat je er allemaal voor terug krijgt! 

 

Heel veel succes, ik ben ook nieuw hier en ook onlangs een traject gestart. Samen staan we sterk!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Rosee,lief dat je naar me vraagt en nogmaals welkom.

Hoi allemaal,even n update...na mijn afspraak is het heel snel gegaan ik ben vorige week maandag begonnen met de Detox 

en dat was zoals verwacht heftig ...lichamelijk rot voelen en heel slecht slapen...maar het was gewoon door de zure appel heenbijten.Mentaal vond/vind ik het moeilijker ....nuchter ondergaan wat er allemaal is gebeurd,beschamende dingen die ik heb gedaan en alle ruzies die ik heb uitgelokt ,accepteren dat sommige mensen afstand van mij en de situatie hebben genomen na weer n terugval.Ik ga dat nu even parkeren kan het (nu) toch niet veranderen en richt mijn focus op herstel!Ik heb wel veel steun aan mijn behandelaar middels huisbezoek/online.Ik heb nu zeven dagen niet gedronken en vandaag ga ik dat ook NIET doen,zo begin ik mijn dag...vandaag ga ik niet drinken...ik hou het klein voor mezelf en morgen weer n dag!

Donderdag heb ik nog n afspraak om mijn behandelplan door te nemen en daar kijk ik naar uit want het helpt om in de actie te komen en om te veranderen wat ik kan veranderen ...en dat is ...de controle over mijn leven weer terug te krijgen!

 

Ik wens jullie ook allemaal veel succes en kracht

Lieve groet

Sappho

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sappho , ik zie dat ik nog helemaal niet op je gereageerd heb. Begrijp er niks van . Welkom dus en super goed bezig.  Het houd me ook bij de les.  Ik meen dat ik , nu ik dik 4 maanden gestopt ben , dat ik alles weet van stoppen en nooit meer verslaafd ga Worden omdat ik me nu zoveel beter voel.  Altijd alert blijven dus .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...