Spring naar bijdragen

Maandag 1 januari 2018


MarQ

Aanbevolen berichten

mogguuhh....

het nieuwe jaar start gewoon op een maandag , hoe bijzonder !

hier nog een droge afmelding van gisteren en zijn niet zoveel oud en nieuw dagen geweest die ik broodje nuchter heb doorstaan,maar even dagpact starten !

Dagpact :

MarQ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

Voelt voor mij toch altijd een beetje anders zo'n 1ste januari. Op zich is alles hetzelfde als gisteren en toch voelt het ook anders. Toch een begin, een soort schone lei. Hoe vaak ga ik me de komende tijd vergissen wanneer ik het jaartal in moet vullen? Veel! Migraine is minder nu. Volgens Google heb ik vandaag een migraine kater, hoe vindt je die! Niet gezopen, toch een kater. Zeg maar twee, want er zit er ook nog eentje spinnend op schoot;) Gelukkig heb ik vandaag meer praatjes dan gisteren, want wat was ik beroerd! Voor degene die mijn nieuwjaarswens gemist hebben: een fijn en gezond 2018! 

Dagpact :

MarQ

Moosje 

Kohtje

Amethist

bewerkt door Amethist
Link naar opmerking
Deel via andere websites

     Ja, het was heerlijk rustig vanmorgen om een uurtje of acht. De jongste hond vertrouwde het eerst nog voor geen meter, maar gaandeweg de
route werd ie steeds wat vrolijker. Staartje ging langzaam maar zeker steeds meer in de hoogte en kwispelstand.. De oudste zal het allemaal 'worst wezen'..:)
Het viel me op dat er relatief weinig troep op straat lag. Terwijl ze hier gisteren toch behoorlijk tekeer gingen. Misschien voor een groot deel
weggespoeld en -gewaaid..
    
Net de scheurkalender op de wc vervangen. Was eerst een (voor het zoveelste jaar) Peter van Stratenkalender en nu weer eens (na jaren) een Happinezkalender.
Kan ik jullie misschien af en toe eens vervelen met een inzicht dat ik dan van die kalender heb geplukt... wc-wijsheid, zeg maar. ;)
Mijn voor mij meest waardevolle inzichten heb ik trouwens altijd verkregen in periodes van betrekkelijke rust. Als ik onrustig ben kom ik er vaak niet toe om
nieuwe ideeën toe te laten, dan ben ik wat paniekerig en chaotisch in m'n doen en laten en vooral ook denken. Daarom is meditatie, pas op de plaats, voor mij ook
zo helpend om mezelf er toe te bewegen om het over een andere boeg te gooien. Vanuit rust kan ik nog wel eens een snelle bocht van negentig graden maken
maar in de volle vaart des levens wil ik diezelfde bocht nog wel eens uitvliegen. Met als gevolg nog meer rotzooi..
    
Eén januari is óók een soort meditatiemoment, een 'pas op de plaats dag'. Even het/de voorgaande jaar/jaren overzien, kijken waar dat me
heeft gebracht en dan een flinke teug adem voor de volgende stap in het nu nog ongewisse. Maar wel een stap vanuit rust. Een stap die begint
in nuchterheid en vanuit de overtuiging dat ik nergens voor kan en hoef te vluchten. De confrontatie met het leven met z'n inhoud is in elk geval echt en
de enige manier voor mij om daar op een eerlijke manier mee om te gaan is zonder vervorming van m'n denk- en belevingsvermogen. Drinken zou voor mij geen
vluchten voor de realiteit meer zijn maar een nodeloos ingewikkeld maken van de realiteit. Omdat voor mij als alcoholist dronkenschap niet meer een vluchtweg
is maar niets anders dan behorend tot de realiteit.

Genoeg. Het is nog maar 1 januari. :P
  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is écht heel rustig buiten. Net even een uur gewandeld met dochter. Heerlijk zo buiten in het zonnetje. Genieten van het niét hebben van een kater. Gewoon gezellig wakker zijn om 8:15 in plaats van mopperend, kreunend en zuchtend.

Zo blij dat ik niet meer hoef, dat besef blijft. Daar ben ik zo blij mee. Bij vorige pogingen raakte dat fijne gevoel al snel naar de achtergrond, waardoor ik toch weer begon te drinken. Nu blijf ik dat voordeel zien. Het plezier van niet drinken blijft voorop staan in plaats van dat het gemis van drank de boventoon voert. 

We doen wel gewoon kalm aan vandaag. De buitenlucht zijn we al in geweest. Lekkere gezonde maaltijden vandaag, beetje lezen, wat tv kijken, spelletje doen. En op tijd naar bed vanavond. 

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei fleurtje:

Hang wat in de zetel, tv kijken. Op t kanaal TLC toonden ze al een paar keer n t reclameblok 'Happy 2017'.

Begon ik al ff te twijfelen aan t jaartal zeg :face-icon-small-shocked:. Daar is er ene blijven hangen in t foute jaar. 

In België lopen ze toch ook wat achter @fleurtje?☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:


Mijn voor mij meest waardevolle inzichten heb ik trouwens altijd verkregen in periodes van betrekkelijke rust. Als ik onrustig ben kom ik er vaak niet toe om
nieuwe ideeën toe te laten, dan ben ik wat paniekerig en chaotisch in m'n doen en laten en vooral ook denken. Daarom is meditatie, pas op de plaats, voor mij ook
zo helpend om mezelf er toe te bewegen om het over een andere boeg te gooien. Vanuit rust kan ik nog wel eens een snelle bocht van negentig graden maken
maar in de volle vaart des levens wil ik diezelfde bocht nog wel eens uitvliegen. Met als gevolg nog meer rotzooi..
    
Eén januari is óók een soort meditatiemoment, een 'pas op de plaats dag'. Even het/de voorgaande jaar/jaren overzien, kijken waar dat me
heeft gebracht en dan een flinke teug adem voor de volgende stap in het nu nog ongewisse. Maar wel een stap vanuit rust. Een stap die begint
in nuchterheid en vanuit de overtuiging dat ik nergens voor kan en hoef te vluchten. De confrontatie met het leven met z'n inhoud is in elk geval echt en
de enige manier voor mij om daar op een eerlijke manier mee om te gaan is zonder vervorming van m'n denk- en belevingsvermogen. Drinken zou voor mij geen
vluchten voor de realiteit meer zijn maar een nodeloos ingewikkeld maken van de realiteit. Omdat voor mij als alcoholist dronkenschap niet meer een vluchtweg
is maar niets anders dan behorend tot de realiteit.

Genoeg. Het is nog maar 1 januari. :P
  

Mooi gezegd @Kohtje  , ga ik nog een paar x lezen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...