Spring naar bijdragen

Zondag 31 december 2017


Lars

Aanbevolen berichten

Pfff... Mijn bed uitgekomen met migraine. Pil erin gejast en nu gaat het iets beter. Toch nog wel een schroevendraaier in mijn linkeroog. Manlief is sporten en ik ga maar even terug naar bed. Hopenlijk gaat het over een paar uur beter. Vanavond zijn we thuis met ons gezin. 

Dagpact:

Lars

jowan

MarQ

Francoise 

Kohtje

Amethist

b71190dc89a44871ae4611b874020c92.jpg

bewerkt door Amethist
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kohtje:

Sorry Yvonne, je hebt m'n bericht geliked terwijl ik het aan het weghalen was... :blush:
Chaos. Lekker. Maar nu ben ik weg. (Misschien voor altijd, misschien voor enkele minuten.. ik zal me maar niet uitschrijven hier.)

Geeft niks Koh, maar NIET voor altijd weggaan hoor... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Eerste werkuurtjes er alweer opzitten
Begint eindelijk wat lichter te worden
Wat een regen vanochtend !

Lars,

Zou best kunnen dat parkieten bang zijn voor vuurwerk
Heb bij mijn parkieten nooit wat gemerkt, dat dan weer niet
Maar die gele van jou is toch de meest schuwe ?
Misschien, gewoon wat schrikkerig van aard (net als wij mensen soms dus :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forummers, 

even iets van mij laten horen op de laatste dag van 2017. Oudejaar maakt me altijd wat terugblikkerig en vooruitkijkend. 

Het gaat goed met mij. Ik heb, wat ik zo graag  wilde, een evenwicht gevonden qua meetings van de aa en voel me daar erg prettig bij. Drie over de week verdeeld van twee groepen. De ene kwam ik al, de ander sinds kort. Ik ervaar inmiddels veel meer rust in mezelf. Dat was ik een poosje echt kwijt. Bij de brijder hoop ik zeer binnenkort te kunnen afronden, het is goed zo, en brengt me niet echt meer iets , vind ik. Gelukkig nu ook leuke contacten en activiteiten van koor, haakclub, en binnenkort weer schilderles op kunnen pakken. Ook ga ik mijn feestje dat fout liep in november ( ik kwam de nacht voor mn verjaardag plots op de hartbewaking en daarna nog tweemaal op oncologie)  over twee weken alsnog doen en ook zoon komt dan. Allemaal dingen waar ik heel erg dankbaar  voor ben. Herstel vindt dus meer en meer haar herstel op diverse gebieden.

ik wil jullie graag een goede jaarwisseling wensen, maar vooral een mooi en gezond 2018, waarbij we de alcohol de baas worden of blijven. Lieve groet van Herstel. ( ik wip hier nog wel weer af en toe binnen) 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,
De charme van de laatste dag van het jaar...  het carbid schieten is begonnen, alsof er oorlog uitbrak. Hm, weinig aan te doen. Ondergaan. Idem de poes die er ook bij ligt zonder de bedoeling vandaag nog naar buiten te willen.
Jammer dat het geen wandelweer is. Meer tijd om het eten voor te bereiden en netjes te maken in huis. Dat wel.
Verheugen op bezoek, lekker eten (hoop ik) en gezelligheid.

Voor allen: een fijne rustige jaarwisseling en een gezond en happy 2018! :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Harp:

Hoera. Het is 31 december, de laatste dag van het jaar. De dag waarop we ons volvreten en klemzuipen, spullen van anderen vernielen en in brand steken, onze dieren en medemensen de stuipen op het lijf jagen met levensgevaarlijk vuurwerk, onszelf en anderen verwonden met datzelfde vuurwerk, dat ook nog eens goed van pas komt voor het bekogelen van politiemensen en ambulancepersoneel. Wat een nare, enge avond en nacht. Ieder jaar weer. Wat een traditie. Wat een feest. Morgen lezen we weer hoeveel gewonden en doden er nu weer waren, lezen we over de branden en vechtpartijen, de lastiggevallen hulpverleners, de vuurwerkongelukken, en dan luidt – zoals ieder jaar – de bizarre conclusie weer dat het een “rustige jaarwisseling” was. We moeten het normaal vinden, kennelijk. Want “traditie”…

Kunnen we dit niet gewoon overslaan? Even 24 uur vooruitspoelen?

Tja, hetzelfde smoezenboek wat ik zelf gebruikte om te kunnen zuipen. "Het feest". Terwijl het dat in het allerbeste geval misschien heel even was aan het begin. Het verwerd al snel tot een liederlijke braspartij, keer op keer weer. Daarbij ontzag ik niets en niemand in mijn omgeving. Mezelf helaas ook niet.
Ik slaag er heel langzaam aan in om te kiezen voor soberheid en herstel en daarmee voor geluk. Dit jaar voor het eerst in vele jaren redelijk onbekommerd "de dagen" doorgekomen. De laatste horde moet nog. Ik ben het met je eens @Harp: die zogenaamde traditie (vanaf ca 1965 langzaamaan begonnen....waar hebben we het over...) van vuurwerk heeft dezelfde waanzinnige componenten als alcoholisme, zo mooi hierboven aangehaald. Ik voeg er nog het kenmerk zelfzucht en egoïsme aan toe wat voor de meeste mij zichtbare misbruikers van vuurwerk geldt.

Ik heb een oliebol (traditie! want dat steunt op honderden jaren) en op een grootbeeldscherm de Top2000, wat me helaas ook soms terug brengt naar het muzikantendeel van mijn gebruikerstijd, maar ik kan die gevoelends hanteren nu ik een mooi 12-stappenprogramma heb.

Ik blijf binnen, ramen en deuren hermetisch gesloten, want ook die stank wil ik later op de dag niet binnen. Luchten doe ik morgen wel weer. Waken over de veiligheid van mezelf en huis en haard. En misschien wordt ik wel miljonair vanavond. Dan heb ik er weer een uitdaging bij om met de voeten op de grond te blijven en dicht bij mezelf te blijven en geen gekke dingen te doen. Misschien geldt ook daar wel: "We kunnen alleen behouden wat we hebben door het te delen." Ik wens eenieder een fijne en vooral veilige dag en avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei jowan:

 En misschien wordt ik wel miljonair vanavond. Dan heb ik er weer een uitdaging bij om met de voeten op de grond te blijven en dicht bij mezelf te blijven en geen gekke dingen te doen. Misschien geldt ook daar wel: "We kunnen alleen behouden wat we hebben door het te delen." Ik wens eenieder een fijne en vooral veilige dag en avond.

Hihihi.... 'we kunnen alleen behouden wat we hebben door het weg te geven' veranderen in 'we kunnen alleen behouden wat we
hebben door het te delen'  snap ik in geval van (een) miljoen(en) euro(s) heel goed.. Maar gelijk heb je. Ik denk ook dat (verstandig) delen beter werkt
en voor een zuiverder 'geweten' zorgt dan als een Dagobert Duck je bezit alleen maar te houden voor het hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Hier lijkt het nu ook wel oorlog. Blijkbaar hebben ze gewacht tot de kerkdiensten voorbij zijn en ik moet zeggen dat vind ik bijzonder netjes. Respect! 

Er zijn gemeentes in Friesland die zich houden aan de zondagswet, dus niet eerder schieten dan 13.00 uur... er zijn ook gemeentes waar ontheffing is verleend en daar mag vanaf 11 uur carbid geschoten worden Bor. 
 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een paar uurtjes en dan heerlijk een avondje voor mezelf. Merk dat mensen dat niet begrijpen, vinden het raar. En ik zit me juist zó te verheugen. Ik laat het me ook niet aanleunen meer, ik vind het namelijk gewoon wél heel gezellig alleen. En ja zélfs als het oudejaarsavond is. 

Wens iedereen een fijne avond toe, hoe je hem ook gaat doorbrengen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je wel degelijk hoor Nicky. Ik zou er ook absoluut geen probleem mee hebben... 
Ik wens je een heel fijne avond toe. 

En Bor, tegenwoordig mag er alleen op door de gemeente aangewezen plaatsen carbid geschoten worden met 
allerlei voorwaarden om het zo veilig mogelijk te houden.. 
In onze gemeente mag het maar tot 5 uur vanmiddag, maar er zijn ook gemeentes waar het tot 2 uur vannacht mag... 
Er schijnt ook veel toezicht en controle te zijn... nou, daar gaan we dan maar van uit.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vriend gaat straks naar een feest. 16 man. Allemaal straalbezopen na een uurtje of wat. Keihard muziek aan. En dan met dronken kop met vuurwerk gaan klooien. Wens hem veel plezier, voor mij is een dergelijke afsluiting van het jaar een nachtmerrie. Ik was daar na mijn puberteit al wel klaar mee. Mijn dochter lijkt mijn aversie tegen vuurwerk te hebben geërfd dus die slaapt lekker door, net als alle voorgaande jaren. Wij steken na het eten straks een paar sterretjes aan buiten en dan lekker badderen en naar bed. En dan top2000 op de achtergrond en heerlijk alleen met mijn gedachten. Én morgen fit weer op, ook niet onbelangrijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...