Rosee Geplaatst 9 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2018 Herkenbaar @Pytje. Lastig moment voor je. En gelukkig gaat het voorbij. Zet m op hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2018 (bewerkt) Heb ik ook altijd vrijdags extra erg. Vreselijk moe thuisgekomen, wierp nog ff een verstrooide blik op de whisky en andere flessen. Toen maar de best of Marvin Gaye op gezet en een pot gunpowder gezet en de krant erbij gepakt... Uurtje later is de drang weg. 9 maart 2018 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 9 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2018 (bewerkt) Op 25-2-2018 om 18:49 zei Pytje: Hier nog één, als ik deze avond doorkom red ik het eerst wel weer even, mijn avond met mijn flesje (fles) wijn helemaal alleen. even alles weg en vergeten, 9 maart 2018 bewerkt door reboot Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 9 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2018 Drang inderdaad voorbij. Glaasje prik was prima. Fijn weekend allemaal! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 10 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2018 Goed bezig Pytje! En zo vanavond weer, je kunt het. En hoe langer je doorpakt hoe gemakkelijker het wordt. Je houd echt nog wel je lastige momenten dan, maar de alcohol zit dan niet meer vast in je gedachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 12 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 Het weekend zonder alcohol ging goed...totdat we midden in de nacht gebeld werden omdat er iets zeer ernstigs was gebeurd. Sindsdien niet meer geslapen en weggeslagen uit mijn basisrust. Gisterenavond gedronken. Ik weet even niet waar ik het vandaag moet halen nu. Eigenlijk dacht ik: ik ga ook even niet meer schrijven, maar ik wil jullie toch op de hoogte houden en mezelf weer zo gauw mogelijk op de rit zien te krijgen. Mijn hoofd weet dat het juist nu niet moet, maar, zoals ik al zei, ik weet even niet waar ik het vandaan moet halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 Goh...sja...je weet het wel, zeg je, en dat het juist niet moet, drinken...dat kan ik alleen maar beamen.. Niet wegblijven hier, delen is helen...en tja, waar moet je het halen? Uit het 'weten'...misschien? Weten dat het je niet helpt? Dat je er sterker doorheen komt? Dat je juist bij je basisrust wegdrijft...? Moed, kalmte en wijsheid gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 12 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 Pak het weer op. Elk moment kun je opnieuw beginnen. Een andere keuze maken. Nu dus. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 12 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 Je hebt gedronken, maar daar kun je nu niets meer aan doen. Het heeft nu dan ook geen zin om daar spijt van te hebben of het gevoel te hebben dat je gefaald hebt o.i.d. Je bent hier nu en dat is een goed teken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 12 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 Ik sluit me bij de vorige sprekers aan Sterkte Pytje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 12 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 De moeilijke momenten zijn de triggers. Weet je nog wat je voelde op dat moment? Welke boodschap kreeg je, wat wilde je verdoven, niet meer voelen? Het heeft geen zin om jezelf te beschuldigen, het is gebeurd. Pak de draad weer op, elke dag is weer een nieuw begin! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 12 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 Ach vervelend @Pytje. Soms kun je het nergens vandaan halen helaas. Hoop dat je je snel weer krachtig voelt, goed dat je op het forum bent. Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 12 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 Gewoon weer opnieuw beginnen je deed het zo goed en je kan het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 12 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 Wat ik probeer weg te drinken... ik denk na over de vraag. Het komt het meest in de buurt bij onmacht. Het gaat heel slecht met iemand die mij heel lief is en ik kan daar niets aan veranderen. Ik weet dat dat zo is en toch ga ik al mijn grenzen over omdat ik denk dat ik het kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 En lukt dat, de onmacht wegdrinken? Dat bedoel ik niet sarcastisch of flauw...ook met drank op verandert er niks aan de situatie, die jij niet kunt veranderen. Hoe kijk je straks terug...? Wat Lika zegt, je kunt ieder moment het besluit nemen om te stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 12 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2018 Er gebeurt iets ernstigs waar jij geen invloed op hebt, geen controle! Het overkomt je en dat doet pijn! Kun je de pijn doorvoelen en accepteren dat het is wat het is. Het is buiten jouw bereik..laat los. Sterkte met dit proces Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2018 (bewerkt) 8 uur geleden zei Pytje: Wat ik probeer weg te drinken... ik denk na over de vraag. Het komt het meest in de buurt bij onmacht. Het gaat heel slecht met iemand die mij heel lief is en ik kan daar niets aan veranderen. Ik weet dat dat zo is en toch ga ik al mijn grenzen over omdat ik denk dat ik het kan. Pytje, dit is misschien ff hard maar, als je er echt wil zijn voor die ander is het wel zo aardig voor die ander als je nuchter bent. Ook als je er ineens plotseling naartoe moet kan je niet bezopen achter het stuur stappen. Dit is geen goede situatie om te drinken. JUIST niet. Tanden op elkaar voor wat de alcohol betreft en nu aan de ander denken niet aan de fles. Sterkte 13 maart 2018 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 13 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 maart 2018 Helemaal gelijk @bumperjim. Rot voel ik me toch, ook met fles bij de hand. Rotter eigenlijk nog... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2018 Ja dat he...dat je je nog rotter voelt. Sterkte meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2018 Pytje meid , heel veel sterkte in deze zware tijd. Probeer nuchter de pijn en onmacht te trotseren. Dit te doorvoelen . Het is een leerschool . Als je dit nuchter doorstaat , word je weer een stuk sterker. Wees extra lief voor jezelf, want eeehh je drinkt niet . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 13 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 maart 2018 Ik moet in deze situatie heel goed naar mezelf kijken. Daarom heeft het ook geen zin om te melden wat er aan de hand is. Als het er op aankomt zijn mensen om je heen altijd figuranten in je eigen leven. Het had iedere willekeurige andere situatie kunnen zijn die mij mijn grenzen overhelpt. Dat ben ik me bewust. En ik word me bewust dat ik daar hulp bij moet gaan zoeken. Omdat ik alleen de regie over mijn eigen gedrag kan voeren, niet over dat van anderen. Maar wat ben ik daar slecht in... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2018 Wat een mooi inzicht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 13 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2018 Heel mooi inzicht. Je bent sterker dan je denkt! Het klopt dat anderen en situaties figuranten zijn. Je hebt iets te doen met de boodschappen die jij onbewust krijgt, als je daar inzicht in krijgt kun je het keren. Ik wens je de juiste hulp. Stap 1 is bewustwording, volgens mij ben je aardig op weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 15 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart 2018 Als ik mijn alcoholgebruik nu niet stopzet, ben ik over niet al te lange tijd weer terug bij af. En dat wil ik niet. Niet weer van voren af aan beginnen. Niet helemaal vergeten hoe prettig het is om niet te drinken. Ik voel me nu net zo zenuwachtig als een jaar geleden en een half jaar geleden toen ik besloot om op te houden. Zo raar.... ik heb inmiddels toch echt wel bewezen dat ik langere tijd zonder alcohol kan? Het voelt nu even alsof die tijd helemaal weggevaagd is. Ik blijf een enorme struikelaar als ik zo doorga en dat is niet wat ik wil. Ik heb vanochtend mijn man gevraagd om weer een periode geen alcohol te drinken in mijn buurt, Ik heb daar niet echt last van gehad in de afgelopen tijd, maar ik heb die ondersteuning nu even nodig, merk ik. Hij hoefde er geen seconde over na te denken. "Natuurlijk doe ik dat voor jou". Zo lief! Kan om alles janken vandaag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden