Spring naar bijdragen

Zondag 24 December


MarQ

Aanbevolen berichten

Ga ik de volgende keer ook es met bloemkool proberen @Lika :D. Broccoli is ook lekker met vis of spek en eitje. Moet er wel windjes van laten :face-icon-small-shocked:

Ik ken t recept niet volledig uit t hoofd. Ligt in de keuken en ben beetje lui om t te gaan halen maar t is één broccoli fijnmalen in de keukenmachine. Vier (denk ik) eieren en 200gr (of was t 250?) Amandelmeel erbij. Wat zout en peper + Provençaalse kruiden. Op de bakplaat...weet niet meer hoeveel graden of hoe lang uit t hoofd. 

Is jouw recept gelijkaardig?

Pompoenpittenpasta? Maak je dat zelf? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak ook altijd crackers. 50gr havermoutvlokken, 120gr speltmeel, 4 eetlepels gebroken lijnzaad, 10 eetlepels zaden naar keuze, 2 eetlepels olijfolie, 150ml water en wat zout. Door elkaar mengen en 10min laten rusten. Intussen oven op 160gr. Massa uitrollen op bakpapier. Op de bakplaat en in de over voor 30 min. 

Je kan t ook alleen met lijnzaad en water maar de crackers breken dan nogal snel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Zucht) je hebt zo van die dagen dat veel tegen zit. Vanmiddag hondje ziek. Veel spugen enz. Maar gelukkig is dat voorbij.

Was ik nog iets vergeten dus hup op de fiets. Tja daar lag ik bijna weer. Dacht ik "dadelijk eten daar kan gelukkig niks verkeerd mee gaan". Schiet ineens m'n brug, 4 tanden, los.  Dadelijk heel stil zitten, en alles wat ik nodig heb alvast op tafel zetten, dan hoef ik alleen nog maar te douchen en in bed te stappen. Daar kan ook van alles verkeerd gaan.

O ja, gisteren ook nog vergeten de diepvries goed te sluiten. Heerlijk zo'n dagje.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah @bolletje....

Ja @fleurtje, recept is net zoiets. Ik deed het in cakevorm. Crackers maak ik vaak van alleen lijnzaad met water. Soms voeg ik chiazaad, maanzaad en pitten toe. Lekker hoor. Crackers maak ik in de magnetron. 

Bloemkoolbrood, was met 500 gram bloemkool, 2 eiwitten, en 4 eieren, 100 gram kokosmeel, 1 theelepel wijnsteenbakpoeder en halve theelepel citroenrasp. 45-50 minuten op 175 graden. 

Topper!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga me weer droog afmelden voor de dagpact, weer een succesvolle dag. En een dag nuchter blijven is voor mij helemaal niet zo vanzelfsprekend.

De nachtmis was ok, er zat wel een organist die kennelijk haast had, wat speelde die man jachtig. Het gemengde koor kon hem af en toe niet bijhouden. Maar wel precies in het uur klaar en afgewerkt. Ik heb niets met religie en met de kerk, dus ik neem het er als kerstgast gewoon allemaal bij. Ik ben wel gelovig, dat helpt me nuchter en sober te blijven.

Nu te kooi, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook van mij weer welterusten voor allemaal.

Zit nog even af te trillen in het chauffeurshok voor ik in bus en bed kruip. Lange dienst, minimaal pauze. 

Leuk, al die passagiers onderweg naar hun diner. Sommigen mooi aangekleed, velen met een pan of schaal met zilverfolie. 

Morgen weer een dag. Ah.....de verjaardag van mijn oudste zoon, is ook zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...