Spring naar bijdragen

Zondag 24 December


MarQ

Aanbevolen berichten

Succes Francoise!

 

Voor het eerst sinds jaren zie ik niet op tegen de feestdagen..wat drank betreft. Heerlijk!

En voor de rest...vandaag op de koffie bij schoonouders. De kerstdagen thuis met eigen gezin.

Geen stress, geen gedoe...goh...dat kan dus gewoon. Zelluf gedaan :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En jullie hier natuurlijk op het forum...en m n maatje...en mijn herstelmedewerker...de haptonoom...de huisarts die me naar de praktijkondersteuner verwees...m n AA groep...mijn geduldige, altijd achter me blijven staan partner...mijn lieve kinderen....goh...ja zelluf, maar niet alleen. Poe...zomaar spontane overpeinzingen hier op de dag voor kerst...naar binnen kijkend...beetje terugkijkend...vooruitblikkend....pittig jaar....heel pittig...maar wel goed.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

 

Dagpact:

MarQ

Lars

Francoise

jowan

 

Ik heb me in de loop van de jaren 'ontdaan' van 'het gedoe met de kerst'. Het zijn nu voor mij dagen als de overige 365.
Dat loslaten heeft er toe geleid dat ik nu beide dagen gevraagd ben. Enne, of ik iets kan koken en meebrengen, iets lekkers Itliaans of zo......
Met alle plezier ben ik nu dus in de keuken aan de gang. Drank is al een poos geen onderwerp meer, ook niet als het bij anderen wel op tafel komt. Zolang het geen zuipen wordt kan ik daar mee omgaan. Die anderen hebben geen probleem, dat heb ik alleen. Daar hoeven zij geen last van te hebben.
Dus kook en poets ik vandaag in mijn huis, ga vanavond te voet naar een NA meeting en op de terugweg doe ik  een kerk aan waar een nachtmis is waarin twee koren zingen.
Daarmee krijg ik mijn  dag mooi gevuld om en heb toch de ruimte voor goede intenties. Ik heb Frank Boeijen op staan, zijn latere muziek. Die amerikaanse kerstingeltangel  hoef ik niet te horen of me aan te ergeren. Ik kan zelf kiezen en mijn verantwoordelijkheden nemen. Internet biedt voldoende muziekkeuze.
Morgen ga ik naar mijn beste vriendin. Door omstandigheden zijn we niet met 9 maar met 3, ik vind het niet erg. Eten, wandelen maar vooral samen zijn, bij elkaar zijn.
Daags erna ga ik naar mijn schoonzusje, ongeveer hetzelfde, maar dan iets anders, voornamelijk: bij elkaar zijn.
Ik kan het me slechter voorstellen. Het was wel eens anders: dip, depressie, winterblues, weet ik hoe ik het allemaal genoemd heb om het maar in drank te kunnen mogen verzuipen, om een aanvaardbare reden te hebben.
Ik heb nu gelukkig de keuze om het anders te doen. En ik doe het anders. Gemakkelijk is dat niet.
Zuipen leek zoveel gemakkelijker. Was ook steeds hetzelfde: die ouwe afgedankte circusbeer aan een ketting in een ijzeren kooi die de hele dag dezelfde rondjes bleef draaien. Ik noem mijn actieve alcoholisme nu een geestesziekte.
Daarvan kan ik herstellen middels het 12-stappenprogramma van AA en NA. Ik dank God op mijn blote kniën dat ik dat mocht vinden. Ik heb weer een leven zonder vechten en strijden. Daar moet ik wel wat voor doen: opnieuw leren leven, alles veranderen, sober leren denken, mijn emoties erkennen en toelaten, me met mensen om me heen verbinden en ga zo maar een eind door. Hard werken, maar ik hoef het niet alleen te doen, gelukkig.
Ik wens iedereen die daar ontvankelijk is sobere en nuchtere dagen.
Terug de keuken in.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei kruidenthee67:

Dank je wel jowan. Ik lees 'rust'...

 

En ik ben ook wel nieuwsgierig..naar wat voor lekker Italiaans jij kookt?

Rust oftewel: kalmte, sereniteit is wat ik nastreef. Soms slaag ik daar een enkele keer in....
En Italiaans koken, och, op mijn reizen neem altijd iets uit de keuken mee, niet echt een  'recept' maar meer de intentie. Italiaans staat voor mij het ontbreken van gefrutsel en tierelantijnen, dus heel simpel en eenvoudig en 'slow'. Het uitliezen van de goede ingrediënten van de goede kwaliteit is het voornaamste wat ik daarvan geleerd heb. Dus in de super niet voor de goedkoopste, maar voor de lekkerste tomaten gaan. Dat vind ik in Italië ook zo heerlijk: inkopen doen op de markt. En maar proeven, proeven, proeven...... En ondertussen een praatje maken. Dat leverde me al vaker hele wonderbaarlijke en lekkere tips op.

Hé, het wordt weer tijd dat ik weer eens die kant op ga!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal

Heerlijk, morgen Kerst
Voel me helemaal vredig en gelukkig worden ha,ha
Morgen al op tijd naar oudste dochter
Uitgenodigd voor brunch , diner, hele dag gezelligheid
Haar schoonouders komen ook, en die ken ik ook goed
Echt leuk...en dat vieren met hun twee pubers (wat gaat de tijd toch hard)

Tweede kerstdag ontbijten bij jongste dochter, en in de middag met de trein, naar familiebijeenkomst met broers en zussen
Zin in, ik kom mijn dagen wel door

Hoop voor jullie allen, ook een hele fijne kerst !:heart:


 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net iets akeligs mee gemaakt. Stond voor de winkel boodschappen in te laden hoor ik een kindje paniekerig  krijsen. Kijk rond en na lang kijken zag ik een zwarte man zijn kindje uit het raam laten hangen, dus ik schrok me het ongans en wijs naar m'n hoofd. Inmiddels stonden er zo'n 6 man bij me die ook mopperden. Nou daar kwam die donkere man aan en iedereen was binnen een mum van tijd weg. Nou dat doe ik voor niemand.

Ik zei tegen hem dat ie gestoord is om dit te doen. Zag dat ie spijt had en gaf mij een hand. Nog één keer, dan foute boel.:angry: God wat een idioot zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heb ik ook aan zitten denken Raps. ik ben zo kwaad. In zijn land hebben ze geen bovenverdiepingen en misschien is het daar normaal dat je je kindje, als het lastig is, het raam uit zet, maar hier is dat strafbaar. Van de andere kant ik weet niet wat ik daar mee aanricht. Misschien worden ze wel het land uitgezet en is het kindje daar de dupe van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Al weer erg lang geslapen. t Zal wel ergens goed voor zijn maar echt lekker wakker worden is t niet (om over glad en mooi nog maar te zwijgen, maar dát blijft, liet @Sowhat me al eerder weten). Ik doe t doorgaans beter op 5 a 6 uur en een middagdutje.

Nu t licht is vind ik een hele lieve kerstkaart. Door een lieve collega in het raampje gepropt. Dat doet me wel wat. 

Terugkijktijd, deze laatste dagen van het jaar. Rustig en niet zwaar, maar wél. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jowan:

 niet echt een  'recept' maar meer de intentie. Italiaans staat voor mij het ontbreken van gefrutsel en tierelantijnen, dus heel simpel en eenvoudig en 'slow'. Het uitliezen van de goede ingrediënten van de goede kwaliteit is het voornaamste wat ik daarvan geleerd heb. Dus in de super niet voor de goedkoopste, maar voor de lekkerste tomaten gaan. Dat vind ik in Italië ook zo heerlijk: inkopen doen op de markt. En maar proeven, proeven, proeven...... En ondertussen een praatje maken.

Ik kan dit niet maar wat klinkt dit helemaal zoals t (leven?) volgens mij bedoeld is te zijn. Mooi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat akelig Bolletje, :brokenheart: Goed voor die meneer om te weten dat de buurt hem in de gaten houdt. 

Ha jowan dat klinkt goed die feestdagen van jou! En fijn dat je af en toe eens langskomt. 

Heftig Jopie: vijf dagen achtereen werken. Ik denk dat het wel een speciale sfeer zal zijn met de kerstdagen. 

Kruidenthee :heart: 

@Suikertje? Francoise en MarQ we gaan ervoor vandaag.

Fijne dag @Larsmannetje en sterkte met de schoonmaak Fleurtje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...