Spring naar bijdragen

En nu lukt het!!!


Gast

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en las een beetje mee. Heftig en herkenbaar zijn jullie berichten. Zelf ben ik nu ruim een half jaar nuchter. Dat gaat me goed af, maar ook ik heb moeilijke momenten. Ik lees hier en daar wat over "het moeten uitleggen aan anderen". Zelf trok ik me de mening van anderen ook aan, maar nu ik niet meer drink valt me op dat anderen helemaal niet zo reageren als ik had gedacht. Ik drink niet meer, want dat is niet goed voor me. Als ik dat zeg, is het vaak wel klaar. En mensen die mijn verhaal helemaal kennen... die hebben alleen maar bewondering. 

Ik blijf graag meelezen en wens iedereen succes! En onthou: just for today!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kennelijk stond je besluit nog niet vast. Niet erg, komt vaker voor. Maar ik zou inderdaad bij jezelf te raden gaan wat je nu eigenlijk wilt. Los van wat anderen doen of gedaan hebben en los van de kersttijd of andere toevallige omstandigheden.

Wat wil je zelf met betrekking tot je alcoholgebruik? Wil je stoppen? Probeer die vraag eerlijk te beantwoorden. Gewoon ja of nee.

Stel dat het antwoord ja is, dan kun je daarna nadenken over een plan van aanpak. Daar kun je misschien ook je partner bij betrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig hoor Moosje. Hoeveel stoppogingen heb je gedaan? En denk je dat je het kunt op termijn, alleen in de weekenden drinken. Zelf heb ik dat heel vaak geprobeerd, maar het bleek onmogelijk. Ik was (ben) verslaafd en dat heb ik aanvaard.

Denk je zelf dat je verslaafd bent? Dan is helemaal stoppen de enige oplossing ben ik bang...

Succes!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moosje

Ik ben begonnen met niet meer drinken doordeweeks en alleen in het weekend. Het gevolg was wel dat ik in het weekend mijn inname inhaalde en overdag met een kater op bed lag en in de avond zat te drinken. Als het dan zondagavond was dan stopte ik met drinken maar dan sliep ik de eerste paar dagen slecht omdat ik volgens mij aan het ontwennen was en dan pas op donderdag was mijn stemming weer beter en sliep ik ook weer goed maar dan was het de volgende dag al weer vrijdag en kon ik weer drinken. Voor mijn gevoel werkte dat niet omdat ik in een cirkeltje bleef gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je klaar, ha lekker, biertje. Ben je blij, lekker een biertje. Ben je sacherijnig, eerst maar eens een biertje. Ben je moe, ha lekker een biertje. Ben je boos, eerst maar eens een biertje. Ben je onzeker, biertje. Ben je verdrietig, biertje. Teleurgesteld, biertje. Oftewel, normaal gesproken had je gisteren wat gedronken om je gevoel te reguleren. En nu niet, dat is wennen. En dan mag je ook nog eens iets niet van je zelf, word je sacherijnig van. Wat normaal gesproken ook weer een biertje waard was. 

Probeer het maar eens als een nieuw avontuur te zien, je emoties voelen. Ik kan er wel van genieten. En wat mij helpt: het hoeft niet altijd leuk te zijn. Alles gaat 'vanzelf' weer over, ook zonder bier. Per saldo word ik er veel vrolijker van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Pelle2:

Ben je klaar, ha lekker, biertje. Ben je blij, lekker een biertje. Ben je sacherijnig, eerst maar eens een biertje. Ben je moe, ha lekker een biertje. Ben je boos, eerst maar eens een biertje. Ben je onzeker, biertje. Ben je verdrietig, biertje. Teleurgesteld, biertje. Oftewel, normaal gesproken had je gisteren wat gedronken om je gevoel te reguleren. En nu niet, dat is wennen. En dan mag je ook nog eens iets niet van je zelf, word je sacherijnig van. Wat normaal gesproken ook weer een biertje waard was. 

Probeer het maar eens als een nieuw avontuur te zien, je emoties voelen. Ik kan er wel van genieten. En wat mij helpt: het hoeft niet altijd leuk te zijn. Alles gaat 'vanzelf' weer over, ook zonder bier. Per saldo word ik er veel vrolijker van!

Zo is het exact. Alles is een reden om te drinken. Ik hoorde eens iemand die dronk als er "dag" in het woord stond. Dus Kerstdag, Paasdag, Hemelvaartsdag, maar vooral maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag zondag... Ik kon het niet alleen en ging naar een kliniek. Dat was het beste dat ik ooit heb gedaan. Simpelweg omdat ik daar heb leren aanvaarden. Ik vecht niet meer, ik accepteer. En dat heeft nog dagelijks mijn aandacht, maar dat vind ik niet erg.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Moosje:

Hallo Eva en Esther 

Eva je vraagt denk je zelf dat je verslaafd bent. 

Ik denk het wel. Blijk wel want ik heb moeite om het niet te doen.  Drink niet veel ( 4 flesjes bier) in de weekenden soms meer. Maar ook kleine hoeveelheden zijn verslavend.  Het is echt een gewoonte geworden. En dat is moeilijk af te leren.  Doe mijn best,  moet blijven omdenken dat duiveltje misleid me telkens. Was gisteren heel chagrijnig,  weet niet waarom.  Het duiveltje fluisterde... neem maar een biertje.... dan voel je je straks wel wat relaxter. 

Dat duiveltje ben ik gewoon en ik moet leren om tegen mezelf te zeggen.  Die chagrijnigheid gaat ook zonder dat biertje wel weer over. 

In mijn hoofd weet ik hoe ik het moet doen,  maar het uitvoeren lukt nog niet. 

Die knop moet om....... Helemaal....!!!!! 

Nou succes allemaal vandaag 

 

Uitvoeren begint met niet meer inslaan hè ;) als je het niet in huis hebt is het heel simpel om de eerste niet te nemen. Maar als je brein smoesjes verzint om het wel in huis te halen, dan moet je je afvragen wat je nou echt wilt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het vervelend voor je dat je partner het wel mee vindt vallen, Moosje. Want jijzelf vindt dat niet en juist als je zelf zo dapper bent om te starten met verandering heb je de hulp zo hard nodig. Mijn tip: schroom niet om hulp te vragen! Herstel hoef je niet alleen te doen.

En ik zal voor mezelf spreken, maar ik had het alleen nooit gekund. Jij vindt het jouw probleem, maar overwinningen vier je ook samen, dus deel ook je probleem! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier drinkt mijn vriend ook gewoon alcohol. Dus ook hier is alcohol in huis. Maar hij drinkt bier en dat kan ik makkelijker laten staan. Wijn heb ik nu in huis vanwege de afgelopen kerst en ons bezoek. Die 3 flessen heb ik nu in de halkast gezet en uit mijn zicht. Wanneer ik merk dat ze blijven zeuren in mijn hoofd dan geef ik ze aan mijn vriend en vraag ik aan hem om de flessen voor me te verstoppen. Dat heb ik eerder zo gedaan en dat helpt. Heb net in de supermarkt wat alcohol vervangende drankjes gehaald. Ik ga vanavond voor de spiced tomato juice! (klinkt beter dan water toch? :D

Sterkte met de buikpijn en maak er een mooie dag van! 

Misschien helpt het om je iedere dag hier even te melden en te vertellen hoe of het met je gaat? Ik merk dat dat mij helpt, ik doe dat op mijn "wie is wie" draadje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat is nog eens motivatie!

 

Wat betreft drank in huis en vinden dat het moet kunnen...ik snap je wel. 

Maar mij helpt het enorm dat het niet in zicht is. 

Wel in huis, maar op de werkkamer van man, in kast met slot :blush:

Ik schenk ook niet.  Dat is  zijn afdeling.

Ook als hij 's avonds een glas wijn drinkt, gaat de open fles wijn in die kast terug.

Het maakt het voor mij  stukken makkelijker. En op termijn zien we wel of dat nodig blijft.

Het betekent voor mij ook zorgen voor mezelf. Doen wat goed voor me is.

O, dat verstoppen hebben we ook ooit geprobeerd...maar dan ging ik zoeken.

Nu kan ik er niet bij...sja...wel zo prettig.

 

Succes he? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moosje...goed dat je niet wegloopt, en toch hier schrijft. Dat vind ik dapper. Je bent beslist geen loser of zwakkeling. Speaking for myself, ik herken je woorden, gedachten en gevoelens. Heb zelf behoorlijk lange tijd lopen aanmodderen.  Blijf kijken naar jezelf, leer van anderen, en geef niet op. Zoals Bob zegt, het is een leerschool, het ADB worden proces.

 

Goeie jaarwisseling en tot in het nieuwe jaar.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je er nog bent Moosje en ik hoop echt om je hier weer terug te zien. Fijn dat je nog even laat weten hoe of het zit. Het is ook niet gemakkelijk om te stoppen of minderen, zeker niet in het begin. Een zwakkeling ben je niet, echt niet. Ik ben ook meerdere keren gestopt en terug gevallen. Weet je in mijn hoofd ben ik wel 100 keer gestopt. Maar uiteindelijk (is mijn ervaring) neem je die hobbel wel. 

Jij ook een fijne jaarwisseling! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik leg alleen maar uit wat ik denk dat ze met het spreekwoord bedoelen. Denk dat er een kern van waarheid in zit. Ik denk dat jullie wanneer jullie gedronken hebben en ruzie maken dingen ongenuanceerder tegen elkaar zeggen dan wanneer je niet gedronken hebt. Is dat eerlijker? Niet altijd denk ik en het komt harder binnen bij de ander zodat die ook harder uithaalt. Stapelen zogezegd. In mijn ogen lossen die ruzies niks op. Ik praat liever ruzies uit zonder drankje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En over eerlijk zijn met drank op. Ik zat daar net nog eens over na te denken. Ik ben zelf niet eerlijker met drank op. Ik vind gemakkelijker alles ok met drank op, vind mijn vriend liever, kan blèrende kinderen beter handlen, verzin het maar. Dus ben ik in het gesprek niet 100% eerlijk. Ik ben dan onder invloed. Een beetje of veel, maakt niet uit. Voor mij dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Moosje, je kunt toch beter in plaats van met een smoes het jaar te beginnen gewoon meteen zeggen dat je het jaar alcoholvrij in wilt gaan.
Te beginnen op 1 januari, waar voor de meeste mensen het jaar begint, dus nu, op dit moment..
Juist met een verkoudheid moet je oppassen dat ze je niet omver kletsen met de 'smoes' dat alcohol de bacteriën doodt.
De waarheid is helemaal zo gek nog niet. En hoeft ook niet bij elkaar verzonnen/gesmoest te worden.
Succes mevrouw Moosje. :):heart: en ook alvast beterschap.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...