Spring naar bijdragen

Morgen met medicatie stoppen met drinken


Bobje

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Graag stel ik me even kort voor, ik ben een alleenstaande werkende moeder van 2 volwassen uitwonende studerende kinderen. Ik ben 51 jaar en begin elke dag rond 16.30 te drinken of een uurtje later dan dat als ik een werkdag heb gehad.En dan tik ik binnen een paar uren zo'n 8 tot 10 glazen wijn weg per avond...... limonade zou ik minder snel drinken in zulke hoeveelheden! :(

Zojuist heb ik me aangemeld op deze site en dit forum. Ik drink ook al mijn hele volwassen leven teveel. Baal er al jaren van en heb de afgelopen weken een plan gemaakt met mijn huisarts om te stoppen. Morgen is het zover, mijn medicatie bestaat uit een schema waarbij ik de eerste 7 dagen Librium gebruik en in de weken daarna Refusal.

Ik ben zeer gemotiveerd op te stoppen maar vind het ook heel eng. Hoop dat jullie je ervaringen (ook ivm stoppen met de genoemde medicatie) met mij willen delen. Verder hoop ik ook steun te krijgen van jullie en wil ook graag jullie steunen. Ik wil de sluipmoordenaar genoemd alcohol overwinnen!

Groet, Bobje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bobje, goed dat je hier bent gekomen, samen met de hulp van je arts
en de krachtige motivatie van jezelf om nu spijkers met koppen te slaan, moet het haalbaar zijn.
Ik zou je aanraden veel wie is wie draadjes te lezen, die geven al een pracht voorbeeld van delen.
Jouw draadje hier kan jouw vitrueel dagboej van progressie worden als je wilt. En op de ditjes en datjes-draad
hebben we dagelijks een pact voor mensen die extra een commitment met elkaar en naar zichzelf maken die dag
niet te drinken. Dat helpt als een extra stok achter de deur. Neus maar lekker rond hier en veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Lady Jane! 

Bedoel je met de 'ditjes en datjes draad' wat ik nu lees en plaats? Ben nog niet helemaal thuis op dit forum.

Ik neem nu mijn laatste wijntje en dan vroeg slapen. Morgen nieuwe dag en begin van mijn leven zonder alcohol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bobje.

Dapper dat je deze stap zet.

Zit net te typen dus zal je vraag beantwoorden:

Wat je nu plaatst is op je 'wie is wie' draad. Dat zijn allemaal persoonlijke 'draadjes'. Wat Lady Jane schrijft, soort van dagboekjes. Daar kun je je persoonlijke verhaal kwijt en lezen hoe anderen hun proces doorlopen.

De 'Ditjes en datjes' draad is is een soort van virtuele huiskamer, gezamenlijke ontmoetingsplek. 

 

Ik heb geen ervaring met medicatie, maar als je hier rond gaat lezen, vind je vast ervaringen van anderen.

 

Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bobje. We zijn bijna naamgenoten. Leuk! Morgen de grote dag dus. Daar kun je in de toekomst heel blij naar terug kijken wil ik wedden. Het begin wordt even lastig, maar dat wist je al. Hoe het verloopt en welke motivatie en inzet het beste helpt kan van persoon tot persoon behoorlijk verschillen. Een mooie kans om jezelf op dit punt goed te leren kennen dus, zou ik zeggen.

Ik ben eind mei 2016 gestopt met alcohol. Ik was toen 65 en net met pensioen gegaan. Voor die tijd had ik ongeveer net zo'n drinkpatroon als jij beschreef. Ik ben ook in overleg met mijn huisarts gestopt, maar zonder medicijnen. Ik drink nog steeds niet, en voel me daar prima bij. Al je wilt kun je mijn persoonlijke verhaal hier teruglezen: 

Nog even wat verduidelijking voor zover nog nodig: Zowel dat draadje (thread) van mij als die van jou waar ik nu op reageer staat onder "Wie is wie" of voluit "Start > Alcoholdebaas.nl > Wie is wie?"

De "Ditjes en datjes" groep is voluit  "Start > Alcoholdebaas.nl > Ditjes, datjes & dagdraad". Daarin wordt onder meer elke dag een nieuwe draad geopend met de datum als titel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank julie voor de ondersteunende berichtjes. Ik wilde me 'klem zuipen' op deze laatste avond met alcohol voordat ik er voorgoed mee stop.

Heb ook weer in korte tijd 10 x alcohol gedronken vanavond ter afscheid van mijn 'beste' maar zeker ook slechtste vriend. 

Maar ben er toch echt klaar mee, jullie herkennen het vast, ik wil gezond verder leven zonder verslaving aan alcohol.Neem nu mijn laatste slok en ga morgen vol goede moed (met waarschijnlijk eerst een kater) beginnen met algehele onthouding en medicijnen.

Wil graag jullie ervaringen horen en evt steun ontvangen.

Liefs, Bobje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei kruidenthee67:

Ja hoor dat mag je vragen. 

Ik ben in maart 2014 gestopt en een half jaar droog geweest.

Daarna tot 17 augustus van dit jaar een periode van afwisselend droog en drinkend.

Nu dus weer ruim twee maanden. 

 

Heb jij al eerder pogingen ondernomen om te stoppen?

Hi Kruidentheetje, ik heb de afgelopen jaren voluit gedronken. Heb 2 jaar geleden 3 weken geen alcohol gedronken. Ben ook in behandeling geweest voor wekelijkse gesprekken bij Brijder kliniek, psycholoog was een topper maar arts was een enorme sukkel. Heeft me toen helaas niet geholpen. Ik ga nu verder op eigen kracht en met hulp van medicijnen en huisarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bobje, welkom hier.

Voor iemand die zijn laatste avond aan de borrel zit, schrijf je nog redelijk samenhangend;)

Succes morgen!

Ik zag er ook vreselijk tegenop maar uiteindelijk viel het mij enorm mee; gelukkig is er ook een bepaalde trots die je zeker de eerste tijd er door heen trekt...en je motiveert. Hier regelmatig langskomen en je ervaringen delen helpt ook.

Good luck!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bobje, welkom!

Ja ik heb wel ervaring met librium. Het heeft mij heel erg geholpen de eerste 2 dagen. Het verlaagde mijn  zeer hoge hartslag en angst/paniek/onrust die ik kreeg door de onthouding van alcohol. Dit is natuurlijk per persoon verschillend, mij hielp het erg goed. Ik wens je veel succes en sterkte, echt het kan heel veel positiefs gaan opleveren, zo ervaar ik dat nu wel. Heb weer grip op mijn leven, niet afhankelijk van....de controle is terug, vrijheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update van mijn eerste dag zonder alcohol: het gaat goed! Heb wel afleiding gezocht en ben bij mijn dochter gaan eten. Nu weer thuis en aan een glaasje tonic (zonder gin!). Heb mezelf een fijn boek cadeau gedaan en ga zo lekker op tijd naar bed en lezen.

Sterkte voor jullie die het moeilijk hebben, hou vol voor iedereen die op de goede weg is!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-11-2017 om 09:56 zei Francoise:

Succes Bobje.  Vandaag dag 1 . Zet m op en blijf hier schrijven 

Hi Francoise,

Dank voor je berichtje! Is dit de beste plek op het forum om updates en overdenkingen te plaatsen door de tijd heen? Of gaat dat via een persoonlijk 'draadje' of zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francoise zal het wel niet erg vinden dat ik vast reageer: Deze plek is nu al jouw persoonlijke draadje en die kun je inderdaad goed gebruiken voor updates en overdenkingen door de tijd heen. Dan kun je het later ook makkelijk terugvinden als je het nog eens door wil lezen. 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag alweer dag 5 droog! Net een vriendin even op bezoek gehad, ze had trek in een biertje en vroeg of ik dat erg vond. Nou dat vond ik zeker niet erg, heb gewoon lekker aan een frisje en koffie gezeten. Kan in de toekomst toch ook niet alle situaties waarbij alcohol aanwezig is uit de weg gaan, bovendien is het mijn weloverwogen beslissing geen alcohol meer te drinken en dat doe ik dus ook niet. Nog steeds wel wennen maar voel me er goed en sterk bij.

Fijne avond gewenst allemaal en slaap lekker straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...