Lars Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Goedemorgen wat een lange nacht Dagpact: jowan Lars
Antoinnette Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Goedemorgen, weer flink oefenen vandaag. Ik hoop dat je vandaag naar huis mag Lars
Lars Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Goedemorgen Suikertje ik ga er wel van uit. Jij succes met oefenen
fleurtje Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Goedemorgen Alleen maar ff binnen om bollie dikke kus te geven SMAK Laters
MarQ Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Mogguuhh... droge melding van gisteren en zo turven we lekker door Dagpact: jowan Lars MarQ
Kohtje Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Goedemorgen. Dagpact: jowan Lars MarQ Kohtje
bolletje Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Goeie morgen lieve mensen, Herstel ik begrijp dat de buurvrouw weg is en ook nogal stevig drinkt? Wat er ook gebeurd is, zij is verantwoordelijk voor haar eigen doen en laten. Net zo als jij nu verantwoordelijk bent voor dat rotgevoel. Je kan er mee stoppen het heeft geen nut om je zorgen te maken. Is de politie gebeld en is er ook al iemand in haar huis geweest?
Yvonne Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Goedemorgen frummers. Eerst maar even een bakje. Bolletje, heel veel sterkte meis.
Lars Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Ik mag naar huis lady jane, kruidenthee67, jowan en 1 andere reageerden hierop 4
Antoinnette Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Goed nieuws Lars, terug naar je parkieten en dat op dierendag
MarQ Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 tja dierendag......... al 25 jaar onlosmakend met de bijlmerramp.........
Kohtje Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Nog wel zin in een droge dag, Herstel? 1 uur geleden zei Herstel: Ik kan haar niets vertellen. Ze is weet ik veel waar. Weet niemand. Letterlijk niet te bereiken. Op geen enkele manier. Zus, ex man, niemand weet. Ik zocht dat in m'n donkerste periodes op.. onbereikbaarheid. Pas als ik hulp 'verwachtte' gaf ik érgens een teken van leven. Me er niet van bewust dat ik dat deed vanuit de slachtofferrol, vanuit zelfmedelijden., niet vanuit de wens geholpen te worden maar vanuit de wens geaccepteerd te worden zoals ik was. Maar dát wilde niemand na verloop van tijd meer accepteren, zoals ik was, want ik was niet meer wie ik was. Ik was juist op de vlucht voor wie ik was. Echte hulp kwam pas binnen toen ik er zélf achteraan ging. Toen niemand me meer uit de prut trok. Toen ik zelf ging accepteren dat ik alleen nog maar op de vlucht voor mezelf en iedereen was. Ik ben (bij vlagen) nog steeds de mensen dankbaar die me, na me keer op keer de hand boven het hoofd te hebben gehouden, loslieten en me daarmee de verantwoordelijkheid over m'n eigen leven terug dwongen te nemen.. Jannigje reageerde hierop 1
Muffin1956 Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Hi allemaal, weer een slechte dag gehad, niet droog kunnen houden, tot 3 uur vannacht in het restaurant gezeten met klanten. En nu is mijn vrouw, door de vele problemen in en rond het restaurant in een depressie gevallen en wil ze zelfs niet meer het bed uit. Wat moet ik nu doen? Ik geraak zelf niet voor- of achteruit, het is nu zover dat ik tegen zwarte gedachten moet vechten, wou vannacht zelfs naar het hospitaal omdat ik schrik kreeg van mezelf. En nu ligt ook mijn vrouw, het arme mens, in haar bed, zwaar depressief. Hoe moet ik nu verder? Ik kan niet meer.
jowan Geplaatst 4 oktober 2017 Auteur Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 @Muffin1956 eerst jezelf, vandaag Er is geen andere weg. Je kunt voor niemand iets betekenen als je er zelf niet toe in staat bent, morgen of volgend jaar moet erst nog maar eens gebeuren, gisteren en vorige week is passé, daar valt niets meer aan te veranderen.
Muffin1956 Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 ik weet het echt niet meer, ik zit in een zwart gat en geraak hier zelf niet uit, en ik wil mijn o zo lieve vrouw helpen en steunen maar dat lukt me niet. En net nu zitten we twee ploegen in huis die bezig zijn met de nieuwe ramen en het nieuwe dak dus rust is er ook zeker en vast niet.
jowan Geplaatst 4 oktober 2017 Auteur Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 (bewerkt) @Muffin1956 e kunt AA Vlaanderen bellen: 03 239 14 15 Dat lost niet al je problemen op, maar het kan je helpen je hart te luchten. 4 oktober 2017 bewerkt door jowan
bolletje Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Muffin je kunt jouw o zo lieve vrouw wel helpen en steunen als je die drank laat staan. Ik denk dat je vrouw bij jou veel te kort komt vanwege de drank en de klanten. Zij is veel meer als de klanten, en laat in godsnaam die drank staan. Ik heb het gevoel dat jouw vrouw zich veel te veel wegcijfert dus komt ze ook veel te kort. Knuffel ze, geef ze een mooie bos bloemen, luister naar haar zonder grote preken maar ben er voor haar, dat heeft ze nodig. Niet iemand die zichzelf zielig vindt, omdat hij z'n vrouw niets kan geven, dan ben je niet met je o zo lieve vrouw bezig maar met jou tekortkomingen. Kom op, wees eens een echte vent, niet een slapjanus. Mensen ik ben werken. Het gaat redelijk met me.
lady jane Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Muffin, kom op zeg, hup uit die slachtofferrol en actief aan de bak nu. Als je, oh zo lieve vrouw mee heeft gedronken, is die depressie waarschijnlijk ook niet iets wat ze is, maar wat ze heeft, als gevolg van........ Voor jou geldt dat in elk geval wel, en alleen jij kan dus uit dit gat klimmen, stukje bij beetje, maar wel in de actie dus. Niemand van hier, maar ook niet daar, kan dit doen voor jullie. Misschien is Refusal een tijdelijke oplossing, en AA kan je ook steunen, maar jullie zijn volwassen mensen, een goede relatie schijnbaar, dus samen ook de schouders er maar onder zetten. Over een maand ziet alles er dan weer veel beter uit.
Muffin1956 Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Thanks @lady jane en @bolletje en alle anderen. Ik ga het vandaag proberen droog te houden en morgen zien we weer verder. En ik zal proberen zo lief als maar mogelijk te zijn voor mijn lieve vrouw ....
Lars Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Geplaatst 4 oktober 2017 Op de 1 of andere manier word ik een beetje zenuwachtig van je @Herstel. Ik ben heel slecht in dingen uitleggen maar zal mijn best doen. Het zijn steeds weer onderwerpen die langs komen. De benedenburen ook verslaaf de buurvrouw ook in herstel. Je lichamelijke toestand. Het zal niet mee vallen dat geloof ik graag. Toch kan ik voor mezelf de vinger er niet op leggen waarom ik zenuwachtig van je word. Je zet wat neer anderen reageren daar op en dan lig je op je knietjes om ze te bedanken en ja ze hebben helemaal gelijk. Dat is bij iedereen zo wat men ook zegt. Natuurlijk komen er reacties waar je wat aan hebt of wat mee kunt. Maar lijkt me dat je ook zelf een mening hebt? Je hoeft het niet met een ieder eens te zijn. Ik ben op dit moment aardig rustig maar heb mijn periodes ook gehad. Zelfs al wist ik dat een ander gelijk had dan nog liep ik te schoppen. Het ja maar... Uiteindelijk kom ik dan vaak (niet altijd heb ook weleens gelijk) wel op een punt van ze hebben gelijk. Uren ben ik met mijn maatje bezig geweest. Altijd een weerwoord. Ze kon 100 keer hetzelfde uitleggen en met een beetje geluk zag ik het na de 101 keer. Wanhopig was ze soms je zuigt me leeg en je kost me zoveel energie. Nu zeg ik niet dat je het net zo moet doen als mij. Beter van niet en ik ben erg hardleers en duurt wat langer tot iets tot me door dringt. Maar dit nederige van jou vraag ik mij af of dat echt is. Je had het niet meer verwacht van de buurvrouw ook in herstel. Het is toch nog niet zolang geleden dat je met die zus er ook mee bezig was? Dat de aa helpend kan zijn dat geloof ik meteen. Hoef ik geen enkele discussie over te hebben. Ook daar tja... ik weet het niet kwijlen is misschien niet het goede woord welk woord wel weet ik niet. Je hoeft er niets mee te doen. Het gaat erom wat jou helpt en als ik er zenuwachtig van word dan is dat mijn probleem. In ieder geval ik ben weer thuis. Net gegeten en nu even een uurtje op bed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden