Spring naar bijdragen

Maandag 11 september 2017


Gast

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Kohtje:

Ja Herstel, van een mug een olifant gemaakt..

Hm, was wel 'in' voor een mooie 'Koh-verhandeling' ..... 
Komt misschien dan nog wel... 

Oei Sheila, waterschade is niet leuk...


Ik ga er weer vandoor lui, eerst de ramen boven even goed dicht doen want zie weer een buitje naderen... 
Maak er een mooie dag van... dansen in de regen of zoiets ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt mooie ogen, toine. :)

Maar je hebt min of meer wel gelijk. Mijn ervaring is dat werk dat ik niet leuk vind energie slurpt, die gaat vooral
in de weerstand zitten.. en voor werk dat ik wél leuk vind blijk ik méér dan voldoende energie te hebben. Mits de tijd waarin
dat werk zich afspeelt (liefst ruim) voldoende is, dus dat het niet alléén maar werken en dan al gauw weer 'moeten' is..
Hierbij moet ik dan wel aantekenen dat ik al jaren geen werk in dienstverband meer doe. Al jaren scharrel ik hier en
daar wat bij elkaar met werk dat ik leuk vind en dáár moet dan weer de kanttekening bij dat ik (we) niet afhankelijk ben/zijn
van dat "scharrelinkomen"... als dát zo zou zijn zouden we zelfs niet in een campertje kunnen wonen, m.a.w.
't stelt niks voor, dat inkomen van mij. Financieel gezien dan, want in onze relatie zorg ik voor de mogelijkheid van 2 hondjes,
oude hobbyauto's, een (redelijk) schoon huis, eten op tafel... kortom, mijn inkomen bestaat uit 'huisvrouw' zijn...
Dat is zo gegroeid en we zijn daar tevreden mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Mootje

Lars

jowan

Kohtje

Muffin

Hi, even weekje in België. Is altijd gevaarlijk maar so far so good. Heb contact met mijn AA club in Panama, per whatsapp. Zit wel goed, hou alle de AA principes in gedachte. Ben nog ni toe aan de satppen maar hou wel altijd voor ogen: te accepteren de dingen die je niet kan veranderen, de moed opbrengen om te veranderen wat je kan en de wijsheid vinden om het verschil te zien (vrije vertaling van Muffin). Wie had dat ooit gedacht dat ik mijn ding zou vinden in de AA. Wel het "back to basis" AA, op zijn Amerikaans (de groep in Panama bestaat sinds 1945). En dan vooral het spirituele (wat ik in België niet vind), dat heeft toch wel zijn effect op mijn doen. Voor de eerste keer in 30 of 40 jaar drinken een maand sober, zonder antabuse. 

Ik wens iedereen een gezonde, "droge" en blije week toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...