Spring naar bijdragen

Afbouwen met lorazepam en/ of diazepam....


Aanbevolen berichten

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichtjes en adviezen! We zijn allen het slachtoffer van de farmaindustrie, al hou ik niet van het woord slachtoffer. Wij gaan het niet meer slikken!

Geen idee of mijn zorgverzekeraar tapering wil vergoeden, toen ik dit jaar vroeg of ze 'altenatieve geneeswijzen', de neurofeedback vergoeden, was hun antwoord erg ingewikkeld, en moest ik heel veel moeite doen voor een verwijzing etc. Deze therapie is aan te bevelen, ik begon minder te piekeren voor het slapen gaan, en kreeg ineens het inzicht dat ik van die rotzooi af moet. Dit is een van de weinige therapieen die bij je onderbewustzijn komt, zonder  dat het vervelend is zoals EMDR. Ik heb 16 sessies gedaan, ik zou het misschien als ik clean ben weer doen, het is ook een fitness voor je hersenen.

Dus de tapering pfff, de Regenboog apotheek kun je volgens mij elke pam laten taperen en kost zo'n €140 per maand.

Vanaf vorig jaar zomer had ik zoveel medicatie, voor bloeddruk, hart, maag, cholesterol, ik slik pillen voor de pillen! Het cholesterol is nu netjes, ik gebruik nu rode gist rijst hiervoor i.p.v. de chemische. Dat cholesterol is verhoogd toen ik nog seroquel gebruikte als slaapmedicatie. Het kan best zijn idd dat de diazepam ook weer invloed heeft op je cholesterol. Voor mij is het niet anders nu dan met lorazepam afbouwen.

Hoe vaak kun je dat het best innemen? Ik neem 2 maal 0,75 mg en voor de nacht 1 mg.

Gisteren hoorde ik van iemand dat er ook al wat homeopatisch is om de bloeddruk te verlagen, dat wil nog wel eens omhoog gaan tijdens het afbouwen. Ik had de bloeddruk zo hoog dat ik naar de huisartsenpost ben geweest, onderdruk 110, boven 150. Tja, stress mijden!

Vandaag ging het wat beter gelukkig, als ik 's middags ga slapen een uurtje doe ik de bel gewoon uit, at deed ik eerder niet. Ik slaap nu 4 a 5 uur, soms met twee maal wakker worden. Ik merk toch dat als het even kan je toch even naar buiten moet de frisse lucht doet echt goed!

Ik schrijf hier gewoon, en ik hoop dat jullie er wat aan hebben, allemaal heel veel sterkte, en liefs van mij!:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi !

Dank voor je verhaal.

Dat schommelen van de bloeddruk had ik ook tijdens de periode van ontwennen. Vaak schrikbarend hoog. Was volgens de mensen, die er verstand van horen te hebben , geen ontwenningsverschijnsel, ik wist wel beter...Ik at dagelijks gedroogde abrikozen tegen hoge bloeddruk.

O ja, seroquel verhoogt de cholesterolwaarden vaak. Diazepam doet dat niet, hoor.

Gelukkig dat het nu wat beter met je gaat. Neem de tijd !

bewerkt door sneeuwhoen
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwhoen,

Klopt helemaal, je kunt de bloeddruk verlagen zonder chemische rotzooi, zonet even gekeken naar alternatieven. Als ik clean ben zal de bloeddruk wel omlaag gaan. Het probleem is nu als de enalapril niet gebruik wordt ik duizelig, misselijk en wankel op de benen, werken ook op je hersenen, die kan ik na het afbouwen er af gaan halen.

De seroquel is echt grote troep, in 2011 slikte ik die dagelijks 600 tot 800 mg, ik ben er mee gestopt, alleen voor de nacht 50 mg. Mijn lever was al aangetast, een half jaar ziek na seroquel! Zoals ik schreef gebruikte ik een aantal maanden nog 25 mg seroquel voor de nacht. Totdat ik schrok, in de afbouw van de lorazepam, wat dit middel deed, en dat ik het ook niet meer verdragen kon. Maag reageerde heftig, dus weer beland bij de huisarts (was niet mijn eigen huisarts) , ophogen van maagbeschermers tot 80 mg, en wel de seroquel gebruiken, anders raakt u in de war! Niet naar geluisterd, want van benzo's ga je slecht slapen, slecht geheugen en raak je dus in de war.

Ben jij nog aan het afbouwen, of sta je al op 0 Sneeuwhoen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb ik toch een andere psych. want die van mij is anti pillen. Toen ik onder behandeling kwam is er eerst wat medicatie afgegaan en sinds kort  dus ook Lora.

Zijn motto, eerst al het andere proberen als dat niet helpt, dan medicatie. En dan nog heel weinig.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anoniem48, bedankt voor je verhaal. Je bent op de goede weg, maar hebt nog wel even te gaan. Alle sterkte gewenst! 

Zelf heb ik nu voor de 2e nacht 0,5 mg Lorazepam genomen i.p.v.  1. Dit op advies van psych na de 1e mislukte stoppoging. 
Het gaat nog goed, hopelijk blijft dat zo, maar mij ervaring is dat dag 3 en 4 na een dosisvermindering er het stevigst inhakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren 0.5 naar beneden van 4.5 naar 4 mg. Vandaag voel ik me niet goed.  Bibberig en  last van onrust/angst. Viel net gek genoeg even in slaap. Terwijl ik al even niet slaap overdag.  Raar ...en wat een gedoe.  

Wat ik vooral lastig vind is dat je weet dat iedere stap gedoe geeft.  Erg vermoeiend en het vraagt  echt moed elke keer om weer een stap te kiezen.  

Vloek vloek vloek. ..ik vind het echt zwaar vandaag.  Hoop niet dat het morgen nog erger is :-/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vloek even mee, want ik begrijp je zo goed. Vrijdag van 1mg Lorazepam naar 0.5 mg gegaan. Elke afbouwstap staat je wat te wachten en dat weten we. Dat maakt het loeizwaar. Het is de moeite waard, anders zouden we het niet doen. 

Soms is de motivatie wel even weg, maar uiteindelijk lukt het wel weer.

Sterkte! Hopelijk blijven bij jou de afbouw symptomen relatief mild.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring was vorig weekend de 2e dag dat het niet goed ging, ik was van 2,5 naar 2 gegaan. Ik zit ruim 3 weken op 2,5 mg en blijf daar maar even. Ik gebruik zoetjes in de thee en koffie, die heb ik ook maar weg gelaten, ik heb sinds 2 jaar zoveel trek in zoet, en dit kun je beter beperken. Zoetstoffen is ook slecht voor je hersenen. Tja, ik ben veel thuis net als jullie, en dan ga ik maar lezen en info zoeken.

@Kannietmeer het is zeker vermoeiend, en ik zit veel hoger dan jou, heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat het snel weer een stukje beter gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk nog steeds, tussen de 5 en 8 uur per dag. Nu even steady op 6 uur en probeer dat weer op te bouwen tot 8. Werk geeft afleiding, maar het lukt niet altijd. 

Anoniem48, jij bouwt toch ook Lorazepam af? 

Mijn verschijnselen zijn voornamelijk onrustiger en minder slapen, zweten, buikklachten. 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik knap dat je werkt, dat lukt mij niet! Ik gebruikte bijna 5 jaar 10 mg lorazepam per dag, na een jaar werd ik steeds vermoeider, steeds meer vreemde klachten. Nu ben ik al blij als m'n boodschappen in huis heb, en wat huishouden en tuin pfff.

Mijn klachten zijn nu erbij: steeds erg warm, zweten, slecht slapen, en de maag is gevoelig. En slecht geheugen!

De andere klachten is een hele waslijst die ik dus al lang heb, en 1 klacht ervan is nu verdwenen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat is het toch een gedoe.  Ik zit inderdaad al lager dan jullie en heb toch ook de bibberietus. Ik noem het maar zo. ..met de lorazepam had ik dat nog meer. Mijn ingewanden leken te vibreren,  longen of hart ofzo.  Vooral in de ochtend bij het wakker worden merk ik dat. 

Dat weer beter worden of kunnen worden,  dat geloof ik wel.  Maar de moed hebben om jezelf steeds weer door de hel te slepen,  hoe die er ook voor jou uitziet. ....dat vind ik heftig.  

Zij die ons voorgingen zijn helden. En wij moeten hun volgen en ook helden worden.  

Zucht. ..ik wil weer even pauze :-(

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je bolletje! Ik had geen hulp, niemand, het was afschuwelijk, ik zou het niemand aanbevelen te snel af te bouwen, het kost toch heel veel tijd. Vooral psychisch, ontzettend angstig, en steeds moest ik ergens knijpen van de spanning, ik had geen sinaasappel of stressballetje... Ik wist ook niet hoe ik naar de wc moest komen vanwege mijn vele plassen en evenwicht pfff Erna ging het afbouwen langzamer, nu had ik even een moment dat ik energie had, een maaltijd gemaakt, en kijken naar gezonde voeding om te herstellen.

Tja die rotzooi heb je niet zo snel uit je lichaam, en dat merk je als op een lage dosis zit of o.

Rustig aan Kannietmeer.

Sterkte X

bewerkt door Anoniem48
spellingsfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Cyclad58:

... ach, het zal binnenkort vast wel weer beter gaan. 

Daar MOET je je ook aan vast houden, weten dat het niet eeuwig is, dat het weer over gaat. Maar das verrekte moeilijk en ik ben niet jaloers.

Toch heb je het  al zo ver geschopt. Heel veel sterkte.Bloemen Plaatjes

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi @Cyclad58

Ik lig ook te bibberen op de bank en ben 1/5 deel van jouw stap gegaan sinds zaterdag. Zelfde soort klachten: Misselijk, heftig buikpijn, koud /warm wisselt zich af in mijn lichaam maar vooral koud, vibrerende spieren of pezen willekeurig in mijn lichaam, sombere gevoelens en gebrek aan energie. 

Let wel: ik werk niet en woon bij mijn ouders ( tja, dat blijkt even een voordeel nu) dus ik kan me meer ziek zijn veroorloven. Ik zou het vreselijk vinden naar de winkel te moeten, of eten te moeten koken nu. Ik zou het niet kunnen verzinnen of keuzes kunnen maken. Daar ben ik wel te beroerd voor. Ik twijfel  nu dus ook voor de toekomst over de methode van  afbouwen en of ik niet nog langzamer of anders moet gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bolly,

ik eet en drink absoluut voldoende. Vanwege een zware depressie ben ik 9 maanden aan het worstelen, maar kan me nu niks meer veroorloven. BMI is 17 dus daaronder wil je niet komen. Ik ben zelfs aan het aankomen denk ik. Ik eet zoveel mogelijk eerlijk gezegd, zodra ik kan, om mijn reserves weer op te bouwen. Dat heb ik hard nodig. Door een beetje discipline eet ik sowieso drie keer per dag netjes met ouders mee, en drinken zijn zij ook behoorlijk strak in... ja, ik weet zeker dat ik genoeg gebruik. Zoals ik zei: ik heb mazzel dat ik bij mijn ouders zit, want was anders rustig in een hoekje gaan liggen om dood te gaan denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar voor je @Kannietmeer, ik wens jou heel veel sterkte! Wel fijn dat je bij je ouders kan zijn.

Vandaag ging het op zich, tot na de tweede dosering, erg nerveus, bah. Wie herkent ook pijnlijke ogen, en wazig zien? Ik heb vanmiddag capsules visolie gehaald en hoop dat dat het herstellen van zo'n hoge dosering bevorderd, ik denk een aanrader, de gezonde vetten.

Het denken en het geheugen is erg slecht, ik heb het ook helemaal koud, en dove plekken, vreemd allemaal.

Ik was vandaag ook gestopt met zoetjes in de thee, en ik drink nogal wat thee, ik heb het op internet op gezocht, natuurlijk is het niet goed. Verder kan ik niks over zeggen, maar ik heb vanavond toch weer een kop thee genomen met zoetstof. Ik reageer misschien daarom nogal heftig vandaag. Ik heb de laatste twee jaar veel koffie met zoetjes gedronken, ik wist dat aspartaam niet goed is, maar de andere... Dus ook maar mee nemen in de afbouw, niet abrupt. Mijn darmen waren dus ook van slag. Na de thee met zoetjes werd ik wat rustiger, maar het kan aan mij liggen.

Ik schrijf hier wat ervaringen en tips, zo kunnen we elkaar helpen.

Gezonde voeding en goed drinken, max 2 liter water, is belangrijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht wel wat beter geslapen gelukkig. 
4e dag na afbouw is altijd rot, maar voorlopig gaat het wel (al ben ik net uit bed).

Wel besloten thuis te werken vandaag. 2 keer 53 kilometer rijden zie ik niet zo zitten, bovendien moet ik met schoonvader naar het ziekenhuis. Ook spannend, hij hoort vandaag of er nog een behandelplan is voor zijn ziekte. Erg heftig. 

Even inhakend op Anoniem, ik merk ook dat het beter is sommige dingen niet meer te nuttigen.
Zo drink ik koffie alleen cafeinevrij en hoogstens 2 bakjes per dag. Thee alleen `s morgens. Zo weinig mogelijk suikers en beslist geen alcohol. 
Gezond eten is nu het credo en inderdaad voldoende water drinken. 

@Kannietmeer, heftig wat jij moet meemaken! Fijn dat je bij je ouders verblijft, dan kun je zo rustig mogelijk herstellen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreselijk voor je Kannie. om al 9 mnd. te moeten afzien zeg. Is er hoop op verbetering? Weet je waar die depressie vandaan komt, en heb je hulp? Jij krijgt van mij een hele bos:rose::rose::rose:

Anno. ik heb het niet koud maar juist overdreven warm. Maar het rotste van alles vond ik die spanning en sombere gevoelens. Maar het hoort er allemaal bij, en gaat over;)

Hier gaat het gelukkig wat beter alleen bij het opstaan is het nog wat moeilijk. Dan voel ik me nog niet prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor het meeleven. Is toch echt fijn om te weten dat er mensen zijn die het begrijpen. Ik zie zo langzamerhand erg op tegen het verder afbouwen omdat ik gelijk helemaal aan de bank geplakt lig en niks meer wil en doe of kan. Ik ga toch maar zoeken naar een methode om de stap nog kleiner te maken. Vloek vloek:angry: 

Nou ja, van de positieve kant bekeken ben ik nu toch weer een stap naar beneden en heb geen pijn op dit moment. Beroerd zijn en pijn zijn toch ook weer verschillende dingen he.

Wat voeding betreft: Ik drink al sinds mijn 23ste geen koffie met cafeïne meer, alleen thee zonder en ik doe geen suiker of zoetjes in iets. Ik eet twee keer fruit, eet vezelrijk voedsel en volkoren producten. Neem een multi-vitamine, omega3 ( neem nooit omega 6 erbij, dat is een ontsteking bevorderaar en krijg je al veel te veel in je voeding naar binnen), Vit D3, en Vit B12. Zelfs als ik weinig eet (wat dus al heel lang zo is) blijven mijn bloedwaarden geweldig. Ik ben ook verder helemaal niet ziek geweest.

Ik kan wel zeggen dat zwaar depressief wel nog erger is dan dit. Dan zit ik echt continue in de hel, zonder dat iets me kan verlichten of afleiden. Eindelijk met de juiste medicatie is dat dus nu wel weer 'normaal' geworden en kan ik weer lezen en schrijven en lachen en dingen doen. Als ik na een verlaging me weer somber ga voelen en futloos, doet me dat zo aan de depressie denken, dat dat me nog het meest beangstigd. Maar ja... ik zal kijken hoe ik dit verder ga aanpakken met afbouwen. Het zal toch nog moeten he.... 4mg Diazapam nog te gaan. Klinkt veel erger dan 0,9 Lorazepam, maar dat is het dus niet.

Heb ook net van De Amersfoortse te horen gekregen dat ze tapering niet vergoeden. Boeven zijn het..... Ik ga toch nog kijken of ik ze zover kan krijgen. Dit is niet oke!

@Cyclad58 en @Anoniem48 Jullie ook weer heel veel sterkte. En schrijf het maar lekker  van je af, dat doe ik hier ook zoals je ziet :-)

 

Pijnllijke ogen heb ik trouwens ook en wazig zien. Mijn ogen zijn denk ik gewoon sneller moe en focussen niet goed. Zijn toch ook spiertjes daar he @Anoniem48

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...