Spring naar bijdragen

Afbouwen met lorazepam en/ of diazepam....


Aanbevolen berichten

http://www.benzobuddies.org/forum/index.php?topic=66397.0

in dit topic word het in het engels perfect uitgelegd hoe het zou kunnen zijn door een arts. Heeft zelf veel ervaring met het brein en ook met allerlei symptomen. Als je het kan lezen dan helpt het je mogelijk om minder bang te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze zware strijd kun je ook zo bekijken, met al dat gebruik ging het al helemaal niet meer, je bent nu op de goede weg Kannie! Met welke pillen ook, ze helpen voor even, en dan komt de depressie of angst toch weer terug, en meer gebruik is geen optie! De pijnlijke ogen heb ik niet gevonden op 'benzobuddies', dus nu weet ik dat het een afkickverschijnsel is, dus niet zorgelijk.

Heel veel sterkte Kannie! X

PS Het is schandalig dat tapering niet vergoedt wordt, verder zeg ik maar niks... Ik weet niet of er goede weegschaal is, is goedkoper dan de tapering betalen.

 

bewerkt door Anoniem48
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent echt goed op weg, Kannietmeer! 
4 mg Valium is niet zo heel veel meer, dat gaat je lukken!

En ja, inderdaad schandalig dat de taperingstrips niet vergoed worden. 
Toch overweeg ik het wel als mijn laatste 0,5 mg Lorazepam niet op "eigen kracht" lukt. 

Dan kost het maar wat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het kunt betalen, maar gewoon doen dan.

@Ikbenzovrij, hoe lang ben jij er nu van af? Ik kijk uit naar die dag, net als iedereen hier natuurlijk.

Ik heb net 'braingymer' gedaan, ik heb nu het idee dat ik echt nog dommer ben dan met veel pillen, ik scoorde op allerlei vlak al beter dan 2 jaar geleden, wat die rotzooi met je doet. Ik begin nu gelukkig wat wakkerder te worden pffff. Dus ik ga er voor, het kan alleen maar beter worden.

Sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Guys,

gisteren deze weegschaal gekocht. Omdat het pilletje een paar gram  weegt is het prima te gebruiken om langzaam of langzamer af te bouwen. Misschien ook wat voor jullie@Cyclad58 en @Anoniem48. Zeer veel goedkoper dan tapering.

http://www.dx.com/p/digital-precision-scale-20g-max-0-001g-resolution-10515#.WW89VulcKM8

tip voor u allen.

Het enige waar ik zeer dankbaar voor ben op het moment is dat ik echt goed kan slapen en veel. Naast de bizarre en chaotische en zeer gedetailleerde dromen waar mijn hele leven in combinatie voorbij komt, en zweten, slaap ik toch. En dat is het belangrijkste he.

Vandaag iets beter .... denk ik ... Bedankt voor al jullie steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch wel positief als je goed slaapt, kun je sneller herstellen hoop ik voor jouw! Wat naar dat heel je verleden voorbij komt, dit had ik vooral in het begin, een enorm trauma, was erg eng, het leek nl alsof het gisteren gebeurd was. Dit is ook de reden dat ik de lorazepam heb gekregen in hoge dosis, terwijl ik 15 mg diazepam per dag gebruikte, en dat genoeg was die periode.

Is die weegschaal goed, er staat dat hij erg nauwkeurig werkt en dat is ook de bedoeling. Let me know...

Jij bedankt voor je bijdrage, met z'n allen slaan we ons er wel doorheen! Sterkte! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is toch bizar dat ik vandaag als enige buiten zit, dit scheelt voor pijnklachten, en heb ik het minder koud. M'n zoet ben ik drastisch aan het terugbrengen, ik weet dat dit helemaal niet goed is nu. En sinds ruim 2 jaar drink nauwelijks koude dranken, gevoel van kiespijn, vreemd koud gevoel, alsof je de hele dag van die sterke pepermunt snoepjes eet. Wie heeft dat ook? Verder ook tintelingen, dan verlaat de stof geleidelijk je lichaam, denk ik, en soms wat duizelig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Anoniem.  Ik vind het buiten ook wel fijn ja. Binnen zIt ik af en toe met een deken.  

Ik denk dat de weegschaal goed gaat werken want deze heeft een vriendin van mij die haar pilletje mirtazepine heeft gewogen en die woog 0.155 gr op het weegschaaltje.  De meeste pilletjes zullen ongeveer zoiets wegen denk ik.

Ik ga dan veilen tot het goede gewicht 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dat jouw overstap naar Diazepam niet lukt. Ik moet zeggen dat ik dat wel begrijp ergens... je hebt eigenlijk echt verpleging nodig bij dit soort stappen omdat je je echt ziek gaat voelen.

Als je met de Lorazepam gaat wegen en veilen, lijkt me ook de stapjes echt te kunnen verkleinen. Dat hoop ik in ieder geval voor jullie. Het duurt allemaal wel lang.

Ik zag vandaag ook iets heel vreemds gebeuren op mijn huid: ik had kleine plekjes op mijn benen met kippenvel als reactie op de warmte in de auto. Max zo groot als en rijksdaalder maar niet perse rond van vorm. Hoe gek is dat???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ken ik niet plekken op de huid, mss moet ik nog meemaken pffff Het is idd een lange weg! Ik ga heel langzaam met lorazepam afbouwen, zo min mogelijk ontwenning omdat ik alleen woon. De weegschaal komt morgen, maar nog niet echt toe aan een verminderen,  ik zit al 4 weken op deze dosis. De hulp van de verslavingszorg, na twee idiote gesprekken met de psychiater, heb ik weinig vertrouwen in. Ik had een fijne 'svp er', maar ze is zo ineens met vakantie.....

Diazepam gaat niet, ik word er nog zieker van, en erg deprie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima tip van die weegschaal! Zo kan ik mijn laatste 0,5 mg Lorazepam geleidelijk verminderen. Het nagelvijltje van mijn partner komt dan goed van pas :)
Die plekken op mijn huid had ik in het eerste stadium van afbouwen ook. Een soort droogteplekken, die jeuketen en grillig van vorm waren. Zo snel ze verschenen waren ze ook weer weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 2 maanden van de afbouw kreeg ik ook een erg droge huid en veel dorst, en soms van die vetbulten. Als je weer gaat af taperen wordt er geadviseerd om bijvoorbeeld op donderdag te beginnen, als je werkt, dag 3 en 4 heb je het meestal het moeilijkst, dus dat valt is precies in het weekend, misschien ook een tip.

bewerkt door Anoniem48
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een droevige, beklemmende angstige en depressieve dag. Voel me eenzaam  en zoooo bedrukt..... :-( Eetlust weg, energie minimaal.  Ik probeer mijzelf af te leiden, maar gaat lastig vandaag.

 

Moet wel zo naar mijn broer die is geslaagd voor zijn HBO die die naast zijn en gezin en werk heeft gehaald. Wel mooi en moet gevierd. Hopelijk leid het me goed af.

Heeft iemand gelezen wat deze klachten kan verergeren? Qua eten of .... weet ik veel.... iets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Extra nemen voel ik me eigenlijk nooit echt toe verleid.  Maar stoppen met de afbouw vind ik wel verleidelijk.  Het is gewoon vet zwaar.  

Als ik mijn energie terug krijg als ik niet afbouw dan zal ik echt even een pauze nemen denk ik en dan pas langzaam gaan veilen om te zien wat er dan gebeurd.

Mijn vrienden vragen steeds of iemand me hier bij begeleid.  Triest dat je dan moet zeggen dat dat niet echt bestaat en dat ik aleen hulp heb van lotgenoten en het verder zelf moet uitzoeken. 

Geloof wel dat ik me weer minder somber voel.  Gelukkig.  

 

Hoe gaat het met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig voel je je al wat minder somber! Je moet het inderdaad alleen doen, de hulpverlening is er niet of faalt. We trekken elkaar er wel doorheen.

Ik blijf zoals ik aangaf op 2,5 mg, ik vind het beide wel een verleiding; maar meer als het weer een beetje gaat te minderen. Twee weken geleden voelde ik dat het absoluut niet ging, en ik heb besloten nu dus te pauzeren, kijken wat er gebeurd. Ik heb in 4 maanden de 7,5 lora eraf, daarnaast ook wat andere middelen, ik ben erg moe.

Gisteren kon ik fietsen zonder echt buiten adem te raken! Ik had het voor het eerst sinds 5 jaar een stuk warmer over de hele dag! Dus ik wacht wat er nog meer gaat komen. Ik vind dat ik al winst heb! Ja, de rest gaat er ook af, maar nu niet.

De zoetjes gebruik ik niet meer in de thee, ik heb nog brandnetelthee, een detoxthee erbij gehaald, tja baadt het niet...

Veel sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het erg knap wat je doet. Elke keer weer er doorheen gaan en dan al zoveel tijd.  Ik ben zo vreselijk slap. Ik durf eigenlijk niet eens mijn fiets op te gaan.  

Soms denk ik dat echt een aansteller ben geworden.  Ik wil niks, durf niks, kan niks, doe niks. 

Door de depressie verlies ik veel in mijn leven,  en dan nu dit erbij. ..begrip van mensen houd misschien wel ergens op. ..daar ben ik bang voor tenminste :-/. Als ik niet zo gecompliceerd was zou het leven heel mooi kunnen zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kannie, dat dacht ik ook dat ik een aansteller was, totdat ik de verhalen hier las, het heeft mij geholpen om te zien dat het tegendeel waar is. Voor jou dus ook, jij bent moedig en een doorzetter, het kost tijd en geduld, maar dan krijg je jouw leven weer terug. Heel veel sterkte!

En... bij mij gaan de meeste dingen ook maar net, ik weet dat ik echt de normale dingen en 'spannende' dingen ook nu niet kan, boodschappen deed ik ook altijd als het rustig was in de winkel, nu gaat het iets beter. Erg veel prikkels, de drukte, de lampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

 

@Anoniem48 en anderen. Doorzetten allen. Het komt goed. Even kort ik ben er nu 10 maanden van af. Ik heb in totaal 13maanden benzo's geslikt, van alprozolam tot diazepam en alles wat er tussen in zat. En enkel en alleen omdat ik vanwege een vervroegde overgang paniekaanvallen had. Ik begin werden mijn klachten alleen maar erger en ik wist dat het door de pillen kwam. Ashtonmaunual er bij gehaald maar niemand geloofde mij. Uiteindelijk op eigen kracht de kortwerkende benzo omgezet naar de langwerkende diazepam en in 7 maanden tijd afgebouwd. Voor het slapen nam ik mirtazepine. Dat heeft me echt goed geholpen. Deze week sliep ik voor het eerst 8 uur achter elkaar. Dat heb ik in twee jaar tijd niet meer gehad. Ik slaap nu gemiddeld  6 a 7 uur per nacht, ook zonder dus de mirtazepine (ad in lage dosering gebruikt 7,5 mg ook dmv taperingstrips afbouwd). Dus het wordt beter. 

Ik werk weer fulltime en bij die baan moet ik mijn hoofd er goed bijhouden. Dat is voor mij gelukkig geen enkel probleem, ben niet vergeetachtig, eigenlijk ben ik weer als vanouds, voel me gewoon weer mezelf.

Toen ik aan de benzo's zat heb ik vooral last gehad van depressies, akathesia (10 maanden lang), niet kunnen eten, niet kunnen slapen, zeer veel onrust en suicidaal... Dat heb ik in mijn hele leven nooit gehad. Ik ben nooit met de psychiatrie in aanraking geweest. En ik wil ze ook nooit meer zien. Wat een boevenbende, ze stoppen de mensen alleen maar vol met pillen.  

Ik ben blij dat ik weer de oude ben, enkel en alleen nog spiertrekkingen (trilliingen en mijn rechterbeen doet pijn) maar dat zal ook wel minder worden. zo niet er valt mee te leven. 

Ik wil iedereen aanmoedigen om door te gaan. Het wordt echt beter.... Zonder pillen... Echt waar!!!! :heart:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de aanmoediging, ikbenzovrij! Vanaf welke dosering ben jij gaan afbouwen?

Ik merk nu dat de stap van 1 mg naar Lorazepam naar 0,5mg  wat rigoureus was, al gaat het vandaag weer een stukkie beter. Ik denk dat ik net als Anoniem maar even stabiliseer. Volgens mij kun je ook nooit te traag afbouwen, maar zeker wel te snel. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI  friends,

gelukkig zijn de onttrekkingsverschijnselen bij veel van ons hetzelfde. Maar het herstel is toch verschillend in tempo.

Vorige week zaterdag ging ik van 4,5 mg naar 4 mg diazepam die ik verdeeld heb over twee inname momenten: 1,5 overdag, 2,5 bij het slapen. Idee is dat ik de dagdosis eerst afbouw en dan pas de nachtdosis. Ik had verwacht dat ik zou opknappen na een dag of 4, maar het gaat verrekte langzaam....:-(

Mijn klachten nu: Maag en darmen van slag, geen eetlust, verslapte ademhaling, gapen, energieloos, chaos in gedachten/ ook tijdens dromen, trillende organen en spieren over het hele lichaam, hartkloppingen in vlagen, spanning/stress/angst/ depressie gevoelens( bij het opstaan ben ik een ballon die op knappen staat qua gevoel), verminderd evenwicht/rare manier van lopen door zwakke benen ( denk ik).

 

Wat ik mij afvraag is of je lichaam echt hersteld en of langzaam afbouwen niet ook zijn nadeel heeft omdat het de tijd dat de benzo's in je lichaam zitten verlengd. Iemand daar idee over?

Ik trek het heel slecht allemaal. Gisteravond een uur zitten huilen, enorm overstuur, even erg moedeloos. Zal ook wel door de benzo's komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...