Spring naar bijdragen

Afbouwen met lorazepam en/ of diazepam....


Aanbevolen berichten

Bedankt @Kannietmeer ik heb momenten alsof je het leven ziet zoals je tv kijkt, niet wakker maar ook niet slapen. Alsof je bent neergeslagen, weer opstaat en verder loopt. Dat gevoel. Ik heb ook enorme hoofdpijn gehad, gelukkig nu minder. Laatst was ik in de gym en keek tijdens een oefening met gewichten naar mezelf in de spiegel, ik vroeg me haast verbaasd af:  "wie is die man eigelijk" . Ik was zo aan het depersonaliseren dat ik stiekem de fitness verliet om maar geen raar figuur te slaan. Ik kon amper die baliemedewerker gedag zeggen. Ik heb overal spierpijn en mijn onderrug voelt aan alsof er iemand in getrapt heeft. Wat ik er ook heb bijgekregen is een " short of breath". Het lijkt net of je een luchtweg infectie hebt of bronchitis. Het ademen gaat traag, een gevoel alsof het dicht zit. Ik heb het zeer beangstigend verschijnsel opgezocht en kwam terecht in een Engelstalig topic over benzo ontwenningsverschijnselen. Ook dit is een ontwenningsverschijnsel. Het verotte van dit alles dat je er niks mee kan. Bij roken waar ik nu 2 jaar vanaf ben kan je nog iets doen om je te wapenen tegen dat nicotine monster. Een bijkomend verlichtend punt is dat stoppen met roken gewaardeerd wordt en algemeen gezien wordt als moeilijk. Dat heb ik nu zeker niet.  Ik heb wat naasten doorverwezen naar youtube withdrawal benzo filmpjes. Dat vonden ze maar overdreven...@kannietmeer Hoe gaat het nou met jou?  Las ik nu iets over relatieproblemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Benzodizzy,

Dat naasten je niet willen geloven of kunnen volgen is vreselijk. Ik heb dat gelukkig nog niet gemerkt, ben ben vaak behoorlijk in staat het onbegrijpelijke begrijpelijk te maken met woorden. Misschien dat het daarmee toch overkomt wat er aan de hand is.

Het verrotte is inderdaad dat je niks kan, je weet niet precies wat er gebeurd als je verlaagt en ook niet hoe je jezelf echt kan hepen om er doorheen te komen,

Relatieproblemen.... ja zoiets ja. Hij is echt mijn allerliefste... hij vind het ingewikkeld en heeft het gevoel dat hij me beter kan steunen als ie gevoelsmatig niet zo verbonden is...ofzo... of voelt gewoon die love making liefde niet meer zo doordat ik al bijna een jaar ziek ben en verder weg uit zijn leven doordat ik niet meer bij hem woon. Ik heb het weekend wat tijd met hem doorgebracht. Deels heel pijnlijk omdat hij echt probeerde op afstand te blijven. Maar eenmaal thuis hebben we ook in de avond nog gebeld en liet hij zo zijn trouw en liefde in zijn woorden blijken dat dat me weer het gevoel gaf dat het ook best weer goed kan komen. Daar houd ik me voorlopig maar aan vast. Voelt nu beter.

Dat ademen is wel herkenbaar voor mij.... Dat had ik de eerste twee weken na de verlaging. Maar is nu weer over. Ben nu echt ruim een maand op 4 mg Valium en ga dus echt langzaam. Voel me weer behoorlijk goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat iemand, misschien Bolletje me een antwoord kan geven. Wat is een redelijke ontwenning van 10 mg lorazepam, ik heb het bijna 5 jaar geslikt. In maart begonnen, in april zat ik op 3 mg per dag, nu al lange tijd op 2,5 mg, waarvan ik 's nachts nu 0,1 mg eraf haal. Mijn plan was om eerst goed te stabiliseren, dus de meeste ontrekkingsverschijnselen weg, ze zijn er nog bijna allemaal!

Verder, ik luister naar m'n lichaam, als ik er wat afhaal, krijg ik maagpijn erbij, en al eens andere angstige gedachten. En ik zit met dat doseren, de pillensnijder is erg lastig. 1 mg van een 1 mg tablet afhalen gaat nog wel, gedoe zeg.

@Kannietmeer, fijn dat je je goed voelt, ondanks de relatieproblemen.

Heel veel sterkte weer allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anoniem niemand kan jou zeggen hoelang het gaat duren.  De lichamelijke ontwenning duurt 14 dagen, dan is het spul uit je lichaam. Maar hoelang je geestelijk afhankelijk blijft is voor iedereen verschillend. Sommigen hun hele leven. Wel weet ik, omdat ik alc. verslaafd ben, dat ik nooit geen alc. meer kan drinken, omdat ik dan gegarandeerd weer de vernieling in ga.

Die angstige gedachten kunnen ook een soort afleiding zijn. Als je nu maar nare gedachten hebt die nog meer pijn doen dan die ontwenning voel je het laatste niet meer;)

Maar ik ben geen dokter of zo. Veel afleiding en rust zoeken. Dat helpt mij altijd goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Anoniempje ...De ontrekkingsverschijnselen kunnen naar mijn weten gewoon blijven bestaan al zou het minder moeten worden, maar kunnen dus net zo goed maanden lang nog de kop op steken.  Wegblijven gaat denk ik pas als het middel echt uit je lijf is en je lichaam de tijd krijgt zichzelf te herstellen.

 Ik voel me de afgelopen twee dagen echt beroerd. Down en gespannen.  Mood is echt killing.

Fysiek voel ik de spanning heftig in mijn maag. Maar net warme cafeïne vrije koffie gedronken en de knoop in mijn maag is nu minder... wist niet dat dat kon heloen.  Ik begin nu te denken dat te lang wachten dus ook zinloos is. Je lichaam blijft dan ook zeuren omdat het niet genoeg krijgt. De tolerantiegrens maakt mensen namelijk ook ziek dus de wondows en waves zijn er gewoon.  Ik vind het ook echt even heel heel zwaar omdat het gewoon maar niet ophoud en we nog zo veel stappen te gaan hebben.  

Om de lorazepam af te bouwen zonder taperingstrips heb je echt een weegschaaltje nodig denk ik en een veil. Dan is het mogelijk.  Een pilkutter zegt het al.  Het is echt een gedoe want ze snijden eigenlijk nooit echt goed. Ik heb twee geprobeerd. Weggegooid geld. 

@bolletje er is denk ik wel een verschil tussen de verslaving aan alcohol en de gewenning van je lichaam aan pillen die de dokter je voorschreef voor een klacht. Ook juist psychisch. Ik ben nog nooit aan iets verslaafd geweest,  eerder zelfs een afkeer ervan door een ex die drank en marihuana misbruikte en er niet mooier van werd in zijn gedrag.  Ook ben ik anti farmacie omdat het zoveel rommel is,  wat nu ook nog eens word bewezen in mijn eigen lichaam.  En die vreselijke domme hulpverlening maar roepen dat ik moest relaxen en slikken. Dat ik er zo ellendig aan toe was heeft mij doen vergeten dat mijn intuïtie de juiste was en dat zij er naast zaten. Ik heb naar ze geluisterd. ..dom dom dom Liz. 

Geen weg terug dus zinloze gedachte....  Ik moet mijn spirit vinden om dit te kunnen doen.  Ik heb jullie daar keihard bij nodig jongens. Kan wel janken vandaag maar heb geen tranen. Alleen een bonzend hart.

@Cyclad58 @Anoniem48 @bolletje

@Chelle @benzodizzy 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Ja, het gaat heen en weer. Zo gaat het even beter of zelfs bijna goed en de dag daarna is het weer hopeloos. 
Helaas deel ik die ervaring. Vandaag gaat het wel aardig. Net wat hardgelopen en met partner Cyclady boodschappen gedaan en een visje gegeten. Gelukkig was het net even droog.

Met de gedachte dat langer wachten zinloos is heb ik ook gespeeld. Ik ben er toch van teruggekomen omdat te snel afbouwen echt heel lastig is. De tolerantiegrens kan ook klachten geven, maar ik heb geen idee of ik die bereikt heb. Mijn dosering is al zo lang zo laag dat ik dat niet eens geloof. Bovendien heb ik absoluut geen last van craving (hunkering) naar de Lorazepam als het minder gaat. Maar goed, zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet. Daarnaast heb ik ook goede dagen zonder hinder. Bizar, niet? 

Wat rot dat je nu 2 dagen zo waardeloos voelt. 
De spirit vind je wel, maar ben je nu even kwijt. En ja, we moeten elkaar er doorheen helpen. 
We zijn er voor jou. Hier op het forum, mag ook in een privebericht of zo. Gewoon aangeven waar je mee kampt en waar je aan twijfelt, dat helpt soms al. 
Houd moed, Liz!

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je lange tijd een hoge dosering hebt gebruikt zijn er veel bijwerkingen en ook onttrekkingsverschijnselen, het was bij mij invaliderend! Ik had zelfs een afspraak bij het slaapcentrum, omdat mijn adem stokte, de afspraak heb ik gecanceld, omdat ik bijna zeker weet dat het van die rotzooi komt. Hartfalen, vorig jaar zomer durfde ik bij hoge temperaturen niet meer naar buiten, nu dit jaar een uur lang bij 30 graden buiten kunnen zijn.

Ik heb het zo koud, vannacht met sokken aan geslapen, het is gewoon adnormaal, en een waslijst andere klachten.

De pillensnijder had ik al, superscherp mesje, gaat niet nauwkeurig, weegschaaltje, pillenverpulver, het meest nauwkeurige het schuurpapiertje of nagelvijl.

@Cyclad58 Ik sta ook al lang op een vaste dosering, pffff.

Het typen gaat nu lastig, allen veel sterkte gewenst!

bewerkt door Anoniem48
info aanvullen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een grote knuffel brengen aan Kannietmeer en een stevige arm om je schouders meisie. Hèhè wat is het toch allemaal bout zeg. En niemand kan het leed van je af nemen, maar we zijn er hoor, je bent niet alleen.

                                                                      Bloemen Plaatjes

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Cyclad58:

@Kannietmeer Ja, het gaat heen en weer. Zo gaat het even beter of zelfs bijna goed en de dag daarna is het weer hopeloos. 
Helaas deel ik die ervaring. Vandaag gaat het wel aardig. Net wat hardgelopen en met partner Cyclady boodschappen gedaan en een visje gegeten. Gelukkig was het net even droog.

Met de gedachte dat langer wachten zinloos is heb ik ook gespeeld. Ik ben er toch van teruggekomen omdat te snel afbouwen echt heel lastig is. De tolerantiegrens kan ook klachten geven, maar ik heb geen idee of ik die bereikt heb. Mijn dosering is al zo lang zo laag dat ik dat niet eens geloof. Bovendien heb ik absoluut geen last van craving (hunkering) naar de Lorazepam als het minder gaat. Maar goed, zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet. Daarnaast heb ik ook goede dagen zonder hinder. Bizar, niet? 

Wat rot dat je nu 2 dagen zo waardeloos voelt. 
De spirit vind je wel, maar ben je nu even kwijt. En ja, we moeten elkaar er doorheen helpen. 
We zijn er voor jou. Hier op het forum, mag ook in een privebericht of zo. Gewoon aangeven waar je mee kampt en waar je aan twijfelt, dat helpt soms al. 
Houd moed, Liz!

 

Het heeft echt geen zin om snel af te bouwen! Dat heb ik ook in het begin gedaan, zo 7 mg eraf, je lichaam en jijzelf hebben tijd nodig, dit kun je niet versnellen! Daar ging ik ook de fout in. Je leest de verhalen hier, als je kunt elke twee weken 10 %.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi lieve schatten.  Dank voor al jullie lieve reacties.  Eigenlijk geen verandering vandaag.  Zoeken naar afleiding. 

Ik heb een afspraak met een huid therapeut die me hopelijk kan helpen met de verandering in mijn huid.  Veel kleine pukkel achtige gerstekorreltjes achtige dingen op gezicht nek buik schouders en rug. Hebben jullie ook veranderde vetproductie van de huid?  Of iets anders dat opvalt aan de huid?  Ik heb ook gerommel met mijn menstruatie trouwens.  Na 10 dagen gewoon weer een week. Heel vreemd.  Hormonen dus in de war.  

Mijn maag voelt als een dikke knoop en het ging ook niet weg in de middag. Misschien toch gewoon de fysieke spanning.  Ik slaap wel,  maar ben niet gecharmeerd van mijn slaap ritme.  Als ik naar bed ga is het 12 uur. Maar dan ben ik nog onrustig en ik kijk dan 'even' you tube. Niet goed. ..weet ik.  Als ik ga slapen is het half twee.  Opstaan echt na 10 uur de laatste dagen.  Voel me er 'schuldig' over en lui. Bizar eigenlijk dat ik nog steeds zo over mijzelf oordeel ondanks het hele gevecht dat ik moet leveren. 

Ik hoop dat ik net als jij Cyclad wel weer ook een up ga voelen. Vanwege de verhuizing van mijn vriend doe ik nog 1 week niks.  Dan neem ik een 5 of 10%  duik. Nog niet besloten door onzekerheid 

De 23 heb ik een afspraak met ggz...ik ga vragen of ze me toch wat extra kunnen ondersteunen.  Niet met pillen natuurlijk maar met wat gesprekken ofzo.  

@Chelle ik ben van 1mg Lorazepam naar 5 mg diazepam gegaan.  Geen gemakkelijke overstap,  mogelijk had ik hoger moeten zien met de diazepam.  Maar heb het wel gewoon overleefd. Ik heb geen idee of ik het een fijn middel vind. ..afbouwen voelt gewoon niet goed.  Weet niet of dat het middel is nu of de afbouw snap je.  

http://www.cinderella-tx.org/nl/taperingstrips-voorschrijven-en-bestellen/

Deze website is de enige manier om taperingstrips te krijgen van welke middelen dan ook.  Lorazepam staat er bij. Welke apotheker sprak jij Chelle?  

 

Dank voor je knuffel Bolletje. Al is ie virtueel,  ik vind het erg fijn.  

@Anoniem48 Wat akelig dat je zelfs moeite hebt met typen!  Komt dat door pijn of vermoeidheid of door een benzo hoofd?  

 

Sterkte allemaal jongens.  Ik ben zo dankbaar dat jullie er zijn! Wat zou je moeten zonder Internet! ! Dat je niet weet waarom je zo ziek bent? ! Dan word je toch echt gek? !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder dit forum worden we inderdaad gillend gek, maar Internet heeft ook nadelen, de immer de verkeerde diagnoses stellende Dr. Google, die ons dikwijls op het verkeerde been zet. Ik consulteer hem maar niet meer.

Liz, de goede momenten komen zeker. Wellicht had je die al, maar als het minder gaat vervaagt dat allemaal weer. 
Slaapschema probeer ik smooth te houden op 11 uur tot 7 uur doordeweeks en in het weekend tot hooguit half 9. Het lukt me meestal wel om de 7 uur slaap te halen of te benaderen, met af en toe een nachtje slecht. 

Vandaag wel een mindere dag. Gisteren ging het erg goed, hardgelopen, boodschappen gehaald en wielerkoers bezocht. Zou te veel kunnen zijn geweest, vandaag wat slappe benen en zweterig. Er is jaarmarkt vandaag hier in mijn woonplaats met optredens. Ga ik altijd heen, maar nu twijfel ik. Als ik ga wordt het voor het eerst alcoholvrij, drank en benzo`s gaan echt niet samen. 

@Chelle fijn hè, dat er ook taperingstrips zijn voor Lorazepam. Ik ga dat eind september doen. Arts moet wel tekenen, maar dat zal wel lukken. Hopelijk helpt het jou ook met dat laatste stapje. 
Allemaal sterkte en een fijn weekend! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Cyclad,

Ben net op de fiets naar de huidtherapeut geweest. Fijn weer buiten. Ik voelde me echt wel iets beter door er even uit te zijn. Eerste stap was onzeker, maar eenmaal buiten toch wel lekker. Heerlijk weer vandaag... had ik misschien niet geweten zonder die afspraak ( oeps)

Ik hoop dat je veel plezier hebt op de jaarmarkt. Klinkt gezellig, maar kan soms ook teveel zijn idd door de heftige prikkels. Hopelijk kan je gewoon heerlijk genieten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd als het weer slecht gaat denk je minder aan je momenten dat het wel goed ging. In het begin van de afbouw toen ik nog niet op dit forum zat, schreef ik dingen op die wel/ niet goed gingen, dat was mijn houvast, en ik had hier wel contact met een afbouwmaatje waar ik ook baat bij had.

@Kannietmeer Het typen gaat net zo beroerd als het praten, mijn hoofd is een grote chaos geworden, slecht geheugen, en het cognitieve, ik ben zo dom geworden na 5 jaar zwaar gebruik. Het reactievermogen is verbeterd gelukkig, de score zag op de computer bij m'n 'braingym': twee jaar geleden 3 maal zo traag.

Verder heb ik ook problemen met m'n huid, soms nu grote vetbulten, maar dat trekt dan weg, eerder eczeem, is er nu niet, en couperose de laatste twee jaar erg. Het zit niet in de genen, laatste jaren nauwelijks alcoholische drankjes etc. Ik heb een laserbehandeling laten doen bij de huidtherapeut, nog 1 behandeling denk ik.

Vandaag en gisteren ging het redelijk, best wel wat dingen kunnen doen. Het slapen is oppervlakkig, veel dromen, steeds wakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bolletje:

Een goeie zondagmorgen beste doorzetters,

Vandaag naar een grote rommelmarkt. Wordt voor mij een eind lopen. Maar kijken of ik het 3 uur vol houd. Zou een prestatie zijn.;)

Een hele fijne dag kanjers En hopelijk veel genieten.:rose:

Heb je het volgehouden, bolletje? 
Dit soort uitjes zijn eigenlijk best krachtmetingen, maar de voldoening is er als het je gelukt is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Cargogel

Ben nieuw op deze groep en ben wel een beetje geschrokken van wat ik las nu slik ik zelf voor het slapen gaan altijd 2 paracetamol 1 codiene20mg en 5 mg diazepam,dit vanwege fybriomyalgie slap er goed op en dat blijft ook zo nog geen gewenning.Van mijn huisarts kreeg ik 1 mg lorazapam Sanden met propranol van vanwege het hart mist een slag.Nu is de fybriomyalgie in alle hevigheid teruggekomen,prikkende brandende pijn een zwaar griep gevoel en koude rillingen bij elke beweging.Liggen in bed op de rug geeft spijkerbed gevoel en dat geldt voor alle lichaamsdelen kleding etc.Dus huisarts gebeld en die verhoogde de lorazapam tot2,5 mg dit met paracetamol codeïne.Maar nu ik deze informatie las op deze groep weet ik het niet meer moet ik zo doorgaan met dat slikken zijn die koude rillingen al niet een teken van verslaving.Slik er ook nog 2 anti depressieve bij en nog veel andere medicijnen voor bloeddruk etc,klein apotheekmedewerkers zeg maar..Maar wat vinden jullie van dit alles? De lorazapam en diazepam blijven nemen?Ik weet t niet meer zo!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Carbogel:

Cargogel

Ben nieuw op deze groep en ben wel een beetje geschrokken van wat ik las nu slik ik zelf voor het slapen gaan altijd 2 paracetamol 1 codiene20mg en 5 mg diazepam,dit vanwege fybriomyalgie slap er goed op en dat blijft ook zo nog geen gewenning.Van mijn huisarts kreeg ik 1 mg lorazapam Sanden met propranol van vanwege het hart mist een slag.Nu is de fybriomyalgie in alle hevigheid teruggekomen,prikkende brandende pijn een zwaar griep gevoel en koude rillingen bij elke beweging.Liggen in bed op de rug geeft spijkerbed gevoel en dat geldt voor alle lichaamsdelen kleding etc.Dus huisarts gebeld en die verhoogde de lorazapam tot2,5 mg dit met paracetamol codeïne.Maar nu ik deze informatie las op deze groep weet ik het niet meer moet ik zo doorgaan met dat slikken zijn die koude rillingen al niet een teken van verslaving.Slik er ook nog 2 anti depressieve bij en nog veel andere medicijnen voor bloeddruk etc,klein apotheekmedewerkers zeg maar..Maar wat vinden jullie van dit alles? De lorazapam en diazepam blijven nemen?Ik weet t niet meer zo!

 

Hallo @Carbogel

Allereerst welkom hier! Je bent ook van harte uitgenodigd in onze huiskamer, waar lotgenoten en ervaringsdeskundigen dagelijks met elkaar praten over de benzoverslaving, ontwenning en andere zaken. Je vindt het onder Ditjes, datjes en dagdraad. 

Je hebt nu dus qua benzo 5 mg Diazepam en 2,5 mg Lorazepam? 
Hoe lang slik je de Lorazepam al? Je kunt daar alleen abrupt mee stoppen als dat niet langer dan een week of 2, hooguit 3 is. 

Je schrijft ook dat je 2 AD's slikt. Mag ik welke vragen welke middelen dat zijn? Niet alle AD's gaan even goed samen. Het is onmogelijk aan te geven waar jouw huidige toegenomen klachten precies vandaan komen. Het kan de toevoeging van de lorazepam zijn, maar gezien de vele medicijnen die je slikt kan het ook door een andere combi komen. 

Heb je al met je arts besproken wat je huidige klachten zijn? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...