Spring naar bijdragen

Afbouwen met lorazepam en/ of diazepam....


Aanbevolen berichten

Kannietm. veel van de klachten herken ik wel hoor alleen geen trillende organen. Ik weet niet hoe dat voelt.En hoe langzamer je afbouwt hoe minder klachten. Ikzelf zou nooit meer een halve pil per keer afbouwen, dat doet teveel pijn. misschien 1/8 tablet per week afbouwen? das veel beter denk ik.

Je lichaam is erg afhankelijk geworden en ja dan blijft het lichaam vragen dus met langzame afbouw ook. Alleen als je een heel klein beetje van je pilletje af doet, houd je je lichaam voor de gek die heeft zo'n klein beetje misschien minder of niet in de gate. Je hebt nog een lange weg te gaan meis, poeh maar ook jou lukt het.

Het huilen en het moedeloos worden ja dat ken ik maar al te goed, ik dacht dat ik gek werd. Wist niet wat er met me aan de hand was. Ik woon alleen met m'n dieren en daar maakte ik me nog het meest zorgen over, m'n dieren. Toen ik me realiseerde dat dit te maken had met een verslaving werd ik wat rustiger. Had bijna mijn neuropsych, aangevallen. Heb daar zitten bidden en smeken om een tabletje, maar nee hoor geen sprake van. Heb hem dingen door de tel. verweten waar ik nu spijt van heb. Allemaal voor die troep.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat die pillen allemaal niet veroorzaken. De 8e dag bij mij nu op 0,5 mg Lorazepam en het gaat wel weer. 

Slapeloosheid wordt minder, spiertrillingen worden minder en pijn in buik-maag is vrijwel verdwenen. Dat patroon tekent zich steeds af, een dag of 3 na elke afbouwstap beginnen de klachten en die houden een dag of 5 aan. Daarna zijn er ook wel mindere dagen, maar is het goed behapbaar. 
Een broer van buren van ons heeft goede ervaringen met taperingstrips via de Regenboogapotheek. Ik overweeg nu sterk om de laatste 0,5 mg via een tapering van 28 dagen te doen. Ik denk daar nog even over na.

Allemaal succes met deze strijd, het gaat lukken! 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft apart om te horen hoe dat voor iedereen werkt.  Bij mij is het ziek worden eigenlijk direct na de eerste verlaagde dosis al die ik dus tegen 12 uur in de middag neem.  Om 16.00 uur voelde ik me al beetje raar.  Volgende dag ben ik gevloerd. Nu dus 7e dag en nog steeds niks waard.  Heb koude voeten ook merk ik.  Omdat jij vertelde dat je ergste dag dan wel geweest is had ik hoop dat ik ook wel al opgeknapt zou aanvoelen.  Mooi niet dus. 

Die trillende organen noem ik zo omdat de trilling zo diep in mijn romp aanvoelt en zo volledig binnen mijn borstkas. Een nerveus gevoel naar dan X 1000.  Het zullen spieren zijn eigenlijk als ik er over nadenk maar dan tot het kleinste spiertje aan toe. 

Ja.  Ik ga niet meer 1/4 pilletje naar beneden.  Ondanks de switch naar Diazepam trek ik dat blijkbaar ook niet.   ( in verhouding tot lorazepam is het echt een Veel kleiner stapje en toch. ...) het ziet er naar uit dat ik voorlopig aan de diazepam zit want zonder flip ik de pan uit. Vooral het effect op mijn stemming en gedachten vind ik heel erg. Gore rot pillen..... 

 

Dank dat jullie hier zijn. Het is fijn om te delen met jullie. Heel veel sterkte ook allemaal weer! 

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het gelezen, is niet mijn ervaring, dat dag 3 en 4 het akeligst zijn. Vanmiddag geslapen, bizarre dromen/ gedachten. Ik sta al ruim 4 weken op deze dosis. Koude handen en voeten heb ik al 2 jaar Kannie, is ook een afkickverschijnsel, de trilling in je romp ken ik (nog) niet, maar kan me wel voorstellen dat het een onttrekking is, de vreemdste klachten heb ik al gelezen en herkenning. Ook het evenwicht, die rotzooi werkt ook op de kleine hersenen, dus vandaar. Niet meer recht lopen, en het gevoel om te vallen...

Eergisteren kon ik beter zien, niet wazig! Vandaag voor het eerst in een t shirt kunnen lopen, geen vest nodig. Emoties af en toe, en ik wordt langzaam wakkerder, al heeft die rotzooi een flinke aanslag op mijn geheugen en het cognitieve vermogen. Als ik terug kijk; ben ik zo dom geweest, heb ik dat niet eerder gezien/ door gehad! Het gaat langzaam, maar het komt goed.

Ik schrijf dit voor degene o.a. Kannie die het nu moeilijk hebben, heel veel sterkte!

De reden voor mij dat ik even blijf staan is dat ik een groot trauma heb gehad, waar de psychiatrie weinig tot niks aan heeft gedaan. Naar mijn mening was toen de 15 mg diazepam voldoende geweest met een goede therapie en of gesprekken!

bewerkt door Anoniem48
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Ano. die gesprekken zijn zo belangrijk, ik loop het al bijna twee jaar te roepen i.v.m. de winterdepressie en het herseninfarct. Maar daar schijnt zo weinig aandacht voor te zijn. Liever houden we de cliënten tam met medicatie. Gelukkig heb ik nu een psych. die daar op tegen is.

Kanniet dat is ook het zwaarste vind ik, die sombere gedachten en stemmingen. Hoop dat je gauw iets positiever in het leven staat dit is vreselijk.:rose: En huil maar als je verdriet voelt, en klaag maar. Je raakt toch wat kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen reageert anders op ontwenning of afbouw en dat maakt het ook zo onvoorspelbaar en soms onvergelijkbaar. 
Jullie klachten lijken heviger dan de mijne, maar ik ontdek steeds wel een rode draad. 
Zolang het slapen goed gaat lijken de overige klachten ook minder of in elk geval beter hanteerbaar. is ook wel logisch natuurlijk.

Vandaag een dagje weg naar vrienden op de camping. even wat verpozing. 
Vreemde nacht gehad. Wel geslapen, maar gemiddeld 2 keer in het uur wakker geworden. daarna wel weer in slaap gevallen steeds, maar de diepe slaap wordt dan niet bereikt. 

Ach, hoort er allemaal bij. 

Kanniet, prima dat je even pas op de plaats maakt. Je kunt nooit te langzaam afbouwen. Gun jezelf de tijd om te stabiliseren. 
Bolletje en Ano, inderdaad zijn gesprekken belangrijk. Ik heb veel aan cognitieve gedragstherapie gehad. Ik word nu alleen nog wat begeleid bij het afbouwen, maar merk dat de arts dat toch flink onderschat, waardoor ik toch mijn eigen plan moet trekken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Anno Bolle en Cy, 

Dank voor jullie lieve steun.

Voel me echt een zeur eigenlijk,  terwijl ik weet dat dat niet aan de orde is. Ben vandaag ongesteld geworden en zelfs dat geeft nu stress. 

Ik slaap wel altijd maar word met hoge stress wakker. Is bij jullie het wakker worden ook vervelend?  

Ik wacht al maanden op therapie. Heb alleen een gesprek van 15 a 20 minuten  per twee weken om me te monitoren. Ben nu wel zo ziek steeds dat ik ook niet had kunnen gaan denk ik.... Deze week knap ik vast weer op.  Dat kan toch niet anders? ...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@benzodizzy, is de teruggang van 7,5 mg naar 3,75 mg je 1e afbouwstap? Ik vind dat ook snel.
Nu kun je juist diazepam wat makkelijker doseren, ik zou overwegen om niet meer dan 0,5 mg per keer af te bouwen, dan gaat het veel geleidelijker en ondervind je minder ontwenningsverschijnselen. 
Mijn  stap van 1 mg naar 0,5 mg Lorazepam is met jouw afbouwstap vergelijkbaar, al heb ik eerder afgebouwd van 4 mg naar 0 Lorazepam (in 6 maanden)  maar een kleine week na het stoppen werden de symptomen mij te veel en ben ik weer op 1 mg gezet. Nu schijnt dat al helemaal niet goed te zijn, omdat bij heropstarten de ontwenningsverschijnselen heftiger kunnen worden. De afbouw vanaf 0,5 mg wil ik nu zo geleidelijk mogelijk doen. 

@Kannietmeer niet zozeer het wakker worden is bij mij vervelend, maar het slapen zelf en dan vooral het feit dat ik slecht slaap. In slaap komen is lastig bij afbouw en doorslapen al helemaal. Het lukt me nu ook even niet om te werken, eerst maar weer wat stabiliseren. Als de slaap weer wat herstelt lukt de rest ook zoveel beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi...ik slaap juist heel goed en zelfs overdag ook nog.  Ik word maar niet wakker lijkt wel.  Zo moe en uitgeput. Ik wil elke keer heel graag liggen.  Rustig liggen. Maar ben me aan het afvragen of ik me juist meer zou moeten inspannen om weer conditie op te bouwen.  Of werkt dat zo niet?  

Vandaag dus nog steeds helemaal niets gedaan en ook weer bang dat het niet goed komt. Tegen vrienden blijven zeggen dat het niet gaat vind ik zo naar.  Ik was juist eindelijk wat beterende. Ben bang mijn contacten/ vrienden te verliezen. 

@benzodizzy Brrrr. .. grote stap joh. Wat zijn je reacties/ klachten op dit moment? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Het komt goed, het heeft alleen tijd nodig. Ik begrijp je twijfel, want bij elke terugslag denk je (ik ook) dat het niet meer goed komt. Uiteindelijk wordt het weer beter, tot de volgende afbouwstap. Een continu proces waar we echt doorheen moeten. 
Ik probeer iedereen maar gewoon eerlijk te vertellen waar ik last van heb en waarom. Meestal begrijpt men het niet, maar dat is dan maar zo. Een gebroken poot is zoveel duidelijker. 

We moeten elkaar er op dit forum inderdaad maar doorheen slepen. Begrip doet zoveel!

Stress daarentegen ook. Ik was op 1 juli weer volledig hersteld, maar inmiddels weer terug naar 50% werken. Te snelle afbouw, maar ook persoonlijke omstandigheden (ernstige ziekte schoonvader, overlijden van goede vriendin van ons) zorgen voor net dat beetje extra stress dat je niet kunt gebruiken bij een afbouwstap. 
Eigenlijk moet je alleen afbouwen wanneer stress geen rol speelt. Lukt dat iemand? vast niet, maar we doen het toch. 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren tot niets in staat, erg misselijk etc. Nu ging het, het slapen, steeds wakker bah. Ik sta weer op de oude dosis, en ik hoop dat dit goed gaat. Ruim 4 weken, eerder kon ik wel dagelijks m'n dingen doen, naast het middagdutje tussendoor, nu is het om de dag, zo moe! Door die rotzooi heb ik geen sociaal leven meer, afspraken zei ik steeds meer af, en ik begreep niet waarom. Ik kan zeggen dat die lorazepam 5 jaar m'n leven heeft vergald. Het ging redelijk met 15 mg diazepam, en dat had de psych zo moeten laten, dat is de langwerkende benzo die verder niet zoveel vreemde dingen doet dan die zware! De clonazepam en xanax had ik al gelezen, zware rotzooi!

Ik wil niemand bang maken, ik had dus ook last van slaapapneu, naast een waslijst van klachten, de laatste maanden gelukkig niks meer van gemerkt! Wel 10 keer schrok ik wakker, nu slaap ik met twee kussens.

De diazepam 15 mg had ik geen klachten van, niet dat ik het fijn vindt om benzo's te gebruiken! Maar die kun je toch makkelijker aftaperen, zonde!

Allemaal weer veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Voorlopig toch even ene fikse stap terug moeten doen. De  komende 2 weken 50% werken en dan alleen thuis. Daarna zien we wel weer. Gisteren een rotdag. Daar zijn zeker redenen voor, maar de afbouw doet er geen goed aan. 

Op zich zijn de onttrekkingsverschijnselen niet eens zo ernstig (wel erg vervelend natuurlijk), maar ik heb er verreweg het meeste last van dat ik telkens denk dat het niet meer beter wordt en onbewust ga ik daar dan tegen vechten. Acceptatie en loslaten is veel beter zegt iedereen, maar dat is nog niet zo gemakkelijk. 

Gelukkig vannacht wel beter geslapen, dat scheelt toch. 

Hoe vergaat het jullie vandaag? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 11-7-2017 om 20:47 zei Anoniem48:

Helemaal top dat je ervan af bent @Ellendig, wat een afschuwelijke ontwenningsverschijnselen zeg! Wat, hoeveel en hoelang heb jij gebruikt en hoe lang duurde het dat je hersteld was? Je hoeft niet te antwoorden, maar misschien is het een indicatie en motivatie voor de afbouwers...

Alvast bedankt!

Heb een half jaar tranxene 5 Mg gebruikt en de laatste 14 dagen van die periode ook nog temesta 2,5 Mg. In een keer alles gestopt, omdat ik niet wist dat dit niet mocht. En 10 maanden echt slecht geweest! Heb wel wat Windows gehad, in die tijd. Stilletjes aan steeds beter geworden. Had ik deze site niet gevonden, zou ik nooit geweten hebben wat mij zo ziek maakte en had ik dit nooit volgehouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kannietmeer zeuren en klagen heeft een functie, zei mijn man  altijd en hij kon het weten;) dus blijf a.u.b. (zeuren) Het gevoel dat mensen het lezen en jij kunt delen is zoooooooooooo belangrijk.

Ja het wakker worden, (hoewel nu minder gelukkig) voelt niet prettig. Spanningen maar ook erg somber. Na verloop van tijd werd het gelukkig minder.

En hoe moeilijk soms, probeerde ik me vast te houden aan de momenten die wel prettig waren, want die zaten er ook.

WEET DAT ER EEN EINDE AAN KOMT, WEET DAT HET GELUK WEER TERUG KOMT EN GELOOF ER IN.

 

                                                                       Plaatjes Sterkte

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig kan ik zeggen dat dat trillen nu even voorbij is. Alle trillingen zijn zo goed als verdwenen.Duurde elke keer ongeveer twee weken na een verlaging. Alle symptomen zijn nu bijna wel weg, behalve verslechterde stemming, zeer weinig energie, onzekerheid en de ochtend is soms wat lastig en stel ik het uit bed gaan te lang uit.

Ben nu wel echt al een maand op 4mg Diazepam en wacht nog even met verlagen omdat ik wat zaken moet kunnen regelen, zoals mijn vriend die gaat verhuizen en de helft van mijn kleren liggen nog bij hem, plus was spullen/boeken/ gitaar etc., en ik moet eerst wat aankomen zodat ik weer wat reserve heb om een stapje aan te kunnen. Ben er nog niet uit hoe ik dit wil aanpakken. Ik ga maar eens een schemaatje opschrjiven om te kijken hoe dat er uit zou kunnen zien. Lang leve excel .

 

Hoe gaat het met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trillende organen ken ik (nog) niet, wel vandaag maagkrampen, nachtdosis verlaagt met 0,1 mg lorazepam.

@Kannietmeer, dat het juist nu zo gaat, vreselijk voor je, heel veel sterkte ermee! Doe je er goed aan extra rustig aan te doen met afbouwen. Wat een ellende allemaal zeg.

Vanmiddag in tranen, nou eindelijk die kunnen er weer zijn, omdat het zolang duurt en je niks leuks kan plannen, bah.

Klagen mag, dank je Bolletje, dat heb je wel eens nodig, dus Kannie schrijf ook maar van je af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een voorbeeld berekening van wat ik zou kunnen doen, gewoon om even te delen. Het is niet meer dan een eigen richtlijn om te zien wat 10% verminderen inhoud qua gewicht van tablet. Geen idee hoelang ik daar over ga doen, en dan ben ik pas op de helft. Dit zijn 8 stappen. ik bouw eerst de dagdosis af.

Dagdosis is nu 1,5mg voor de nacht 2,5.

Ik laat het jullie weten als ik ga verminderen natuurlijk. Maar zoals ik al zei houd ik nog even vast om te kunnen functioneren.

 

Succes allemaal en slaap lekker vannacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ongeveer 1,5 maand verder, slik nogsteeds de helft van 7,5 mg diazepam. Ik ben nogsteeds totaal van de kaart. Ik heb zelf griepachtige verschijnselen en extreem moe. Ik lees nu veel Engelstalige fora over die benzo troep en bekijk youtube withdrawal valium video's.  Ik ben nog maar slechts 15 procent van mijn originele ik. De tijd uitzitten maar.... 

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI @benzodizzy, Het lijkt erop dat je stap naar beneden eigenlijk te groot is geweest en het is erg verstandig te wachten met naar beneden te gaan totdat je lichaam echt verbeterd in functioneren. Als de video's je helpen het te relativeren dan is het fijn. Als het je ongerust maakt, zou ik ze laten. Hoe werkt dat voor jou? Heb je enige verandering gemerkt in klachten in die 1,5 mnd of is het echt nonstop hetzelfde en ellende?

15% zijn is inderdaad heftig. Het hoort er helaas allemaal bij. Ik weet ook werkelijk niet hoe lang we die tijd moeten uitzitten, maar pijnlijk is het en zal het zijn en we kunnen er niet aan ontsnappen. Er doorheen is de enige weg.

Ik kan niet vaak genoeg zeggen, hoe stoer we zijn en hoe knap het is dat we overleven en ons door de onttrekkingsverschijnselen heen worstelen.

En we gaan het halen! Met elkaar. Ook jij Benzodizzy! Het komt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...