-
Aantal bijdragen
55.996 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
-
Gewonnen dagen
355
Soort bijdrage
Profielen
Forums
Kalender
Alles door lady jane geplaatst
-
Dinsdag 5 juli 2011
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Kirky wat ben je vreselijk goor aan het posten vind je dit nou echt humor? -
Dinsdag 5 juli 2011
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
goeienavond mensen nog niet bijgelezen' was tot 20.00 uur op het strand, lijkt wel een vakantiedag:D tatum donderdag komt er bij de ldl een gelzadel in de aanbieding €5,= -
En ook hier een warm welkom Evelien. Je bent weer een paar daagjes verder nu, hoe gaat het? Moet je het erg op je wilskracht doen, of is het frissere leven genoeg motivatie om zo door te gaan? Of kom je jezelf tegen met vallen en opstaan? Het ADB worden is een heel persoonlijk proces, waarin je krijgt te dealen met de redenen waarom je drinkt/dronk. Die zijn eigenlijk veel wezenlijker dan de drank an sich. Dat is een neutraal goedje. Hoe wij daarmee om gaan is waar het om gaat. Je leert jezelf dus steeds beter kennen en als het lukt allemaal word je ook weer trotser op jezelf. En gezonder en waarschijnlijk ook blijer. Al moet ik eerlijk zeggen dat dat bij mij best lang heeft geduurd. Toch heb ik nooit spijt gehad van het stoppen. Ik hoop dat je nog terugleest hier en mee komt schrijven. Wie schrijft die blijft
-
ook al zitter er nu wolken voor, ik vertrouw op de kracht van ons zonnetje
-
Dinsdag 5 juli 2011
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Tina, fijn dat je weer een peut hebt, gooi het er daar maar lekker uit, wie weet wat het oplevert en je bent het kwijt, daar waar het hoort. Ik denk aan je en hoop dat je dag helemaal weer opfleurt en Fleur jouw dag op-tinaat -
Dinsdag 5 juli 2011
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Ga je mee toch Fleur:rose: zul jij eens zien dat dat zomaar gaat, heel goeh zenne! -
Hulde aan Hannah1 voor het openen van deze draad een dagelijks genot het brengt me heel veel baat. Me
-
Vriendschap is één ziel in twee lichamen. Aristoteles.
-
Dinsdag 5 juli 2011
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Ha jammermeidjes! verse koffie en croissants dan maar? Ik heb ff gekeken maar het zelfs geen volle maan, dus het moet iets in jezelf zijn. Ook al weet je het niet, het gaat toch over hoor, als dat een beetje kan troosten. En de zon schijnt uitbundig, dus ik ga lekker mijn klussen doen en naar het strand. Dinah -
een héééééle goeiemorgen mensen. Ik heb een lopend buffetje klaargezet in de keuken; de sapjes en smoothie staan naast de cola in de koelkast. er was net kortsluiting toen ik mijn hand in de broodrooster stopte (ja, ik weet het: wie doet dat nou, nou ikke dus op dat onzinnige tijdstip van 5 uur) Maar ontbijt bij kaarslicht heeft ook wel wat en alles is weer in orde nu. Dochter is op weg naar de tomatenplukkerij en moeders duikt er nog even in. Straks second breakfast Geen ruzie om de verse croissantjes: er zijn er nog meer! Yvonne, blijf nog maar even liggen meis, het is vandaag Yvonne-dag Igor breng jij haar even ontbijt op bed? thnx
-
Mijn wekker gaat 4.30 uur zal ik het nog meemaken dat ik toch een vroege vogel word:wacko: weltersuten mensen:lips:
-
Sha, als je nog leest: ik hoop dat je over een poosje net als die moeder mee mag maken dat jouw zoon ook meebuigt en uit deze situatie kan halen wat hij oh zo nodig heeft. Ik heb er wel vertrouwen in, streng, structuur, regels, verantwoordelijkheid leren nemen. Hij heeft erg veel tijd nu om na te denken, om te gaan vergelijken daar en zal inzien wat hij nou nog wil met de rest van zijn leven, na deze periode. Het maakt het niet makkelijker voor jou als moeder maar daar is die andere moeder ook doorheen gegaan en gekomen!
-
slaap lekker:lips:
-
zijn vakantie is alweer voorbij, arme Jaap:(
-
Ha Witje
-
geeft niks janneke ik begon hier 2 jaar terug ook als zo'n muts, mijn eerste forum (en nog steeds) wel verslavend dus, pas maar op:D
-
truste vroege vogel:P
-
Ja hoor janneke, net terug van het beachvolleybal en nog volop energie. ik ben meer een avondmens dus mij zul je niet snel bij de ochterploeg zien. En jij?
-
Ha die Bammie! doet me eraan denken: bammetjes tijd. jammie:P
-
Sunny toch, mensen supporten me niet? Niwi support je wel, er is hier een héél forum, en op het terras kun jij alleen jezelf supporten; jij bent het die hen als smoes gebruikt meis, en een ander de schuld geven is precies waar wij alci's last habben. Hopelijk heb je ervan geleerd nu, dan kun je weer opnieuw beginnen. Als je er niet van hebt geleerd, is het misschien raadzaam er Refusal bij te vragen, maar ook dan moet je de discipline en motivatie hebben die ook echt te slikken. Jij hebt verantwoordelijkheid te nemen voor jouw leven. zie je onderschrift! kom op meid, je kunt het!! en misschien beter even die terassen mijden totdat je sterker in je schoenen staat.
-
Morele verontwaardiging is jaloezie met een hoge hoed op. Herbert George Wells.
-
Ha die Jane, eindelijk mijn naamgenoot eens lezen, leuk! Ik zit een maand achter je en dan heb ik ook 2 jaar niet gedronken. Ik herken het je naakt voelen in je emoties, en meestal weet ik er goed mee om te gaan. En soms wil ik persé dempen en dan heb ik een vreetbui. jammer, maar ik hoef niet perfekt te zijn en eten is minder kwalijk dan alcohol. Ik zie het niet zo dat drank een funktie heeft, dat hebben wij ervan gemaakt omdat we een reden willen. maar al die mensen die nooit zijn gaan drinken dan? En ons leven van vóór de drank(misbruik) jaren dan? Toen had en verwerkte ik mijn emoties ook en wel heel wat gezonder dan met drank op. Ik begin eindelijk weer diegene te worden en stapje voor stapje word ik daar ook weer tevreden mee. Want ik ben wat ontevreden geweest in mijn leven. Ondanks wat ik wel had aan gezin en materie, dat maakte niet uit. Er leek een gat te zitten waar mijn hart zat en dat gat moest gevuld. Ik heb geen oplossing, misschien is er geen oplossing; we doen met het leven wat op dat moment mogelijk is. Nuchter kan ik bijstellen, met drank doe ik wat jouw onderschrift zegt: meer van hetzelfde en dat helpt niet. Acceptatie en overgave helpen mij vaak, en soms is het gewoon verduren, ook een vorm van acceptatie, die me inzichten brengt en me helpt weer in de aktie te komen, te vechten voor mijn dingen waar ik in geloof en me stukje bij beetje weer tevreden laten zijn met wat ik heb. dagje ouder geworden ook he:D
-
Dus je bedoelt dan eigenlijk he geestelijk voorbereiden? sterkte daarmee, misschien ook juist v wat leuke afleiding zoeken, anders ben je er juist misschien te veel mee bezig. voor mij is het spinning-time en daarna de klusser in huis helpen, bye
-
Welkom hier MsLuzac ik herken de eenzaamheid die uit je posting schrijft, het lijkt alsof je gelukkig moet zijn maar ben je dat niet dan ben je dus nog ontevreden ook. Je weet vast al wel hoe klein drank je wereldje maakt zelfs als spil in een gezin. Fijn dat je er hulp in zoekt, dan ben je op dat vlak in elk geval niet alleen en zal als je de schuld en schaamtegevoelens hier deelt hopelijk een deel van je eenzaamheid kunnen verdwijnen.
-
gevangenis is zoals mijn leven soms voelde in de ban van de drank
