Spring naar bijdragen

lady jane

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    55.996
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    355

Alles door lady jane geplaatst

  1. Dat is het pas als je het echt niet meer meldt Bor hoogverraad aan jezelf dan gekkie. Tina:heart: ik trek me op aan jou niet aan je zware omstandigheden maar aan hoe je ermee omgaat klasse! nu echt weg Heintje
  2. zolang hij in je garage staat blijft hij trekken Jeannet vergelijkbaar met op je netvlies staan energetisch dan he. Dit kun je lang volhhouden op wilskracht zeker in het begin, maar ooit is je wilskracht lager en dan is de drempel naar de garage wel erg laag ineens de mijne was na 7 maanden ineens te laag en daarna ging het langzaam omhoog en eindigde ik met meer per week dan voor het stoppen. Dit was mijn 1e echte stoppoging. Bij de 2e, die nu ruim 2 jaar duurt haal ik niks meer in huis en geef wat na een feestje over is mee geen enkele trigger meer gehad ook niet in winkels op mijn netvlies of niet ik hoef niet meer en voel rust en wil die niet meer kwijt. nu lekker CANVASfilm even afstand van hier vandaag word er een beetje moedeloos van soms Morgan Freeman heerlijke afleiding fijne avond en vast welterusten:lips:
  3. lady jane

    Woorddomino

    poehhhhh poehhhhhhhhhhhh en toch maar afblijven dus, juist nu!
  4. Bor, Bor quote ik je eens komt ie op gisteren terecht kan ik dat ook niet eens maar goed, er stond stop en dat heb je gedaan nu
  5. Originally posted by: borretje Als ik zou gaan drinken, vergaat de wereld dan niet? Ik denk dat dan in ieder geval mijn wereld zou vergaan. Ik kan niet drinken, klaar. Welkom trouwens, Alge..quote> Bor je weet precies hoe het zit waar ben je mee bezig? stop klaar!
  6. lady jane

    Woorddomino

    afgesproken:P
  7. lady jane

    Woorddomino

    brengen mag je dr, maar dan halen ook weer als ze weer fit is
  8. Carmen, ik ben om extra te ontgiften en weer wat gezonder te gaan leven, meer gaan sporten, naar de sauna, cursus mindfulness gaan doen. Af en toe naar het filmhuis met vriendinnen. s avonds kaarsje aan, het gezellig maken thuis en in het begin ook wat meer gesnoept. je lichaam kan meer suikers vragen, fruit mag ook dus. Maar alcohol zijn omgezette loze suikers eigenlijk, en fysiek was dat mijn afkicken, psychisch dus afleiding zoeken, belonen en langzaam mijn wereldje weer wat groter gemaakt.
  9. Teuntje, niet te makkelijk over denken hoor je bent nog niet gestopt en hebt blijkbaar nog drank in huis en dat is te verleidelijk in deze fase. Als je de drempel hoger legt (niks in huis) dan heb je beter kans dat je het redt. Het patroon is pas echt doorbroken als je een week of zo je houdt aan wat je van plan was. Je drinken verschuiven, maakt nog geen minderaar. Klinkt wat streng allemaal, en dat heeft weinig met jou te maken, maar ik las dat Aicha en An er in mijn ogen wat luchtig over schreven en toen was ik al bang dat dat een soort van toon zet, als je snapt wat ik bedoel. We kunnen zulke sjoemelaars zijn he als het om drank gaat. (ja en sigaretten, en snoep/snacks eten, enz enz; verslavingsgedrag dus)
  10. lady jane

    Woorddomino

    bekaf betekent uitrusten, doen dus!
  11. Jemig marjo dit is niet de eerste keer he ia ia ia ezelin die je dr bent geef volgende keer maar hier in bewaring ik weet er wel weg mee;) zonder gekheid meis ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen tegen je je bent een echte Fries famke he stijfkop Wat zou bij jou die knop toch om kunnen krijgen?
  12. :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart: Han deel ze maar in porties elke dag een om de dag mee te beginnen en je mag terugkomen voor nieuwe gezond herhaalrecept:D
  13. lady jane

    even voorstellen

    Hoi Merel, bij mij was de aanleiding om hier te komen een woordenwisseling met mijn dochter, toen 13. Ik had tegen mijn principes in, vóór het eten gedronken, en had het eten niet op tijd klaar. Ging in de verdediging (aanval is de beste, toch?) en zij at bij haar vriendin en bleef daar meteen slapen. Ze had mij nog niet eerder aangeschoten gezien overdag en was zich er misschien niet eens van bewust. maar ik schaamde me dood en ging meteen naar de super om mijn avondportie nogmaal te kopen. Sjonge wat voelde ik me beroerd de volgende dag, psychisch nog meer als fysiek. Ik kwam dit forum tegen, meldde me aan voor de online training en heb nooit meer een drankje op. En 2 1/2 maanden later, was ik er, broodje nuchter, voor haar bij haar eerste slechte kennismaking met drank. Wat was ik blij met mezelf. Ik kon haar opvangen, er later goed met haar over praten, een sanctie zodat het niet weer zou gebeuren en tijdens die avonden huisarrest zocht haar foute vriendinnetje een nieuw slachtoffer. Via haar zag mijn dochter pas echt hoe een slecht voorbeeld ze had gehad. het is niet weer gebeurd (dat ik weet) en ondanks de puberteit merk ik dat ik respect van haar heb. Hoe anders had dat kunnen zijn en aflopen. Ook jouw dochter gaat ermee te maken krijgen. Wat voor voorbeeld wil jij zijn? En natuurlijk doe je het voor jezelf. Maar bij mij was mijn verantwoordelijkheid op dat moment groter naar haar dan naar mezelf, want mijn eigenwaarde had inmiddels een dieptepunt bereikt. ik had mezelf al zowat opgegeven. Nu kan ik weer trots op mezelf zijn. Het leven is niet gemakkelijker geworden, maar ik kan het wel aan nu. En kan weer emoties echt voelen, ook de leuke! Ik hoop jou over een poosje ook trots te lezen en genietend van de leuke dingen, en van je dochter:heart:
  14. Welkom Carmen, ik wil je niet ontmoedigen, maar als je al (veel) hebt meegelezen zul je snappen hoe moeilijk minderen is voor mensen die het niet bij een paar drankjes kunnen laten op een avond. De basis van je afhankelijkheid zal niet veranderen en als je een fles sterke drank op één avond wegwerkt kun je op wilskracht wel een poosje een aantal dagen per week niet drinken, maar de ervaring leert dat de meesten toch terugvallen. Je blijft geobsedeerd naar het moment toeleven dat je weer door mag zakken/los mag. hoe je het ook noemt. Het is wel erg goed dat je terugf bent naar 1/3 van wat je dronk per week, dus je zou het kunnen proberen onder begeleiding bijv. van de online behandeling hier. Dan krijg je er individuele begeleiding bij en houd je een alcoholschriftje bij. Ik heb er goeie ervaringen mee en kon meteen helemaal stoppen. terwijl ik dat al jaren probeerde, met wisselend succes dus. Maar nietr drinken bevalt me het beste; niet vermoeiend en eenmaal de dingen/redenen aangegaan waarom ik dronk, werd het steeds makkelijker. Nu doe ik leuke dingen van het geld wat ik uitspaar en ben veel beter gezelschap voor mezelf en anderen. Ik hoop dat je je hier snel thuisvoelt en er net zoveel aan hebt als ik had en heb.
  15. Meer kun je niet doen 10 en weet je het is ook genoeg veel sterkte en een kus voor je vader ik wilde dat ik de mijne nog had. en nu naar mijn fietsmaatje ook fijn en het is nog droog klein geluk
  16. lady jane

    Pact...

    Tobber, fijn je weer te lezen ondanks de vervelende aanleiding Ik weet zeker dat sailor alle begrip voor je heeft, en ikzelf houd er een gevoel van waakzaamheid aan over; ik kan zo maar de volgende zijn. Het houdt me nederig dus. Bedankt dat je de moed hebt hier eerlijk te blijven:present:
  17. zennnnnnnnnnnnn Tina:heart: sht happens :$
  18. Teuntje, er wordt per dag een dagdraadje aangemaakt door degene die het vroegst opstaat. Je hebt per abuis een apart draadje aangemaakt en ja dat ben je dus even alleen. ers vind ik niet bij goole, ben benieuwd! Kom lekker op de goeie draad meeschrijven, en je hoort er helemaal bij!
  19. Bako, hoe is het met je?
  20. Ik heb gisteren 4 gemeente containers gevuld MarQ en zeker nog 4 te gaan
  21. ook goeiemorgen mensen, gisteren begonnen de tuin winterklaar te maken en vandaag maar afmaken voor de buien losbarsten want morgen begint het echt herfst te worden.
  22. lady jane

    Treffende uitspraken

    Bijna alle mensen sterven aan hun geneesmiddelen, en niet aan hun ziekten. Molière
  23. Teuntje welkom hier je zit hier goed als je zelf ook actief leest en schrijft liefst elke dag even komen dat houdt je scherp. en per dag: ik neem vandaag dat eerste glas niet is een simpele maar oh zo goeie tip. succes!
  24. Zo, bijgelezen erg mooie film gezien op RTL8 dus voldaan naar bed slaap lekker:lips:
  25. lady jane

    Woorddomino

    kruimeltje niet oelewapper; Ciske de Rat
×
×
  • Nieuwe aanmaken...