-
Aantal bijdragen
55.994 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
-
Gewonnen dagen
355
Soort bijdrage
Profielen
Forums
Kalender
Alles door lady jane geplaatst
-
En, Bol; bij jou zal het verleden zich nooit herhalen je bent verder gegaan enorm gegroeid het verleden herhaalt zich pas als je je les er niet uit hebt geleerd.
-
Ik ben graag alleen werkelijk eenzaam voel ik me slechts in gezelschap. Marc Callewaert
-
En de eenzaamheid die ik juist in mijn relaties kende wens ik niemand toe. Als onzeker iemand die verlangens, eisen en begrip verwachtte, en die vaak niet vond, merk ik dat ik nu juist makkelijker bij verschillende mensen kan zoeken wat ik nodig heb. Alsof ik meer de regie heb over mijn eigen leven. Dus ja, eenzaamheid is maar betrekkelijk he. Er is een gezegde dat luidt ongeveer zo: alleen ben ik niet eenzaam eenzaam ben ik slechts in gezelschap. Ik ga m opzoeken en zet m op de tips. Summer: goed meid:heart:
-
en af en toe hier meeschrijven Carmen? ons niet vergeten he in je to do list.
-
Dhen heeft pas nog een erg goed stuk geplaatst Spud en lijkt persoonlijk erg goed te gaan ondanks griekenland.
-
Teuntje; vóór jerzelf kiezen en tegen de drank nee zeggen! Applaus komt wel, maar eerst verdienen, ha ha. Het klinkt alsof de knop om is, dus dat verdient wel alvast een beloninkje:present:
-
goeiemorgen mensen.
-
Vrijdag 7 oktober 2011
discussie antwoordde op een Yvonne van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
OK, dan laat ik het gaan slaap lekker straks:lips: -
Beste frummers, ik maak maar niet een dagdraadje aan, maar wil graag extra steun van jullie vragen voor Albert Remmo. Hij heeft het moelijk en kan dat niet uitleggen om anderen niet herkenbaar te omschrijven. Albert is een van mijn Nieuwjaarsduikmaatjes en was destijd een van mijn voorbeelden in het gestopt zijn en blijven. Destijds werkzaam in de horeca notabene. Albert, ik weet dat je de aanleiding om te drinken nu gebruikt als zijnde reden, maar dat is niet hetzelfde. Je hebt geen reden en een aanleiding gaat voorbij, verandert. Ik geloof in je, en de frummers kunnen jou ook leren kennen zoals ik je heb leren kennen, een tijger en een bikkel, met een partner die achter je staat. Kortom de moeite waard om voor door te zetten. Dag 1:heart:
-
Vrijdag 7 oktober 2011
discussie antwoordde op een Yvonne van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Hoeveel heb je gedronken Wijfie? ADB is zo vaag als je niet tevreden lijkt? -
Baclofen tegen alcoholisme
discussie antwoordde op een Madelief van lady jane in Thema's rondom alcohol
Gefeliciteerd bb :light::):light::light::):light::light::):light::light::):light: zo zie je maar het is mogelijk ook als je het al bijna hebt opgegeven Ik heb zelf ooit ook met hulp van Ibago 7 maanden niet gedronken en deze keer kon ik het zonder hulpmiddelen als baclofen wel werkt en andere dingen/methodes niet ik zou het precies zo doen denk ik. Gelukkig taal ik ook niet meer naar drank heb nooit craving gehad en ben van plan te zorgen dat dit zo blijft. ik hoop voor jou idem! -
Diesel, dat is voor iedereen anders. Ik heb de eerste maanden 0,0% gedronken en heel af en toe heb ik nog diezelfde maar dan witbier. Maar ik taal er niet meer naar, dus de laatste 3 komen niet op. Het heeft mij geholpen. Een ander triggert het juist om het echte weer te willen. Probeer het, bevalt het dan doe je dat zolang het nodig is, of je wilt. Bevalt het niet, dan geef je er niet aan toe en je hoeft niets te bewijzen. Maar de kat op het spek binden is voor niemand goed.
-
Ik heb geen verstand van de werking van refusal, maar begrijp dat al;s er nu geen reaktie is, die ook niet meer komt. Misschien even met je arts overleggen. Om m om die reden niet meer te slikken is misschien niet verstandig. Misschien kun je samen met je psycholoog iets bedenken wat jou bij jezelf houdt op een moeilijk moment. Voor mij is het even met mijn lijf bezig zijn, en niet in mijn hoofd blijven zitten. Voor jou kan het iets anders zijn, koken, boodschappen, iemand bellen, creatief zijn, of nog iets heel anders. Je weet het vast zelf al, denk ik, maar om het bewust te krijgen kan een ander je helpen. Dan heb je een anker (ik heb een kastanje in mijn jaszak zitten als symbool daarvoor, dan voel ik die even, knijp erin en ben ik er weer voor dat moment). Drinken maakt juist dat je nog minder jezelf bent. het ging lang zo goed basia, en het gaat weer lang zo goed, je zet nu zelf stappen om daaraan te werken door hier te komen.
-
Vrijdag 7 oktober 2011
discussie antwoordde op een Yvonne van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Hannah heb vertrouwen in jezelf meis, je kinderen hebben het ook en die zijn bekend met jou en zien er naar uit. Als jij je overgeeft kun je er ook naar uitzien, enne niets moet perfekt zijn gewoon leuk, met wat missers is ook goed. Ik hoop morgenavond te lezen hoe het was. -
Vrijdag 7 oktober 2011
discussie antwoordde op een Yvonne van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Ik kan m ook gewoon aanpassen Soothe maar ja, nog niet antiek he? -
We worden niet bemind omdat we goed zijn; we zijn goed, omdat we bemind worden. Desmond Tutu.
-
Lieve Basia, ik weet niet goed wat te zeggen op je stukje. Ik lees hoe verdrietig en eenzaam je bent en dat maakt je extra kwetsbaar voor iemand die onaardig tegen je doet. Maar als je daarop reageert met drinken, ondanks de Refusal, oei< dan ben je zelf ook onaardig naar jezelf en je gezondheid. In een liter biologische wijn zit ook teveel alcohol en je lichaam went daaraan dus dat je geen kater drinkt/hebt zegt niet zoveel goeds. Sorry als het cru klinkt, maar je houdt jezelf een beetje voor de gek ben ik bang. Misschien kun je beter kijken naar die eenzaamheid en hoe je daar mee om zou willen gaan, zodat je daar sterker in wordt en weer trotser op jezelf. Mijn ervaring is dat je vanuit tevredenheid en kracht makkelijker je wereldje groter maakt dan vanuit drinken en je rot voelen. Kom op de dagdraad meeschrijven, hier kun je je eenzaamheid leren te verkleinen op een veilige manier. En dan komt het later in de echte wereld ook wel weer. is mijn ervaring hoor. Succes!
-
Vrijdag 7 oktober 2011
discussie antwoordde op een Yvonne van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Fleur meis, alweer een jaartje ouder en wijzer van harte gefeliciteerd en een te gekke dag! :moon::heart::moon::heart::moon::heart::moon::heart::moon::heart::moon: -
weer leven, zonder dat drank een rol van belang speelt
discussie antwoordde op een fleurtje van lady jane in Thema's rondom alcohol
Dit sluit exact op een van mijn ervaringen van vandaag met dochter ik heb steeds minder' maar ben er steeds meer en vandaag voor haar ik ben een rijk mens dankjewel Dhen -
Sha.... schrik pffff kanjer! niet bijgelezen hectisch dagje maar lekker uitgerust toch ook slaap lekker frummers:lips:
-
Hoi Chris, welkom hier. Je hebt er duidelijk goed over nagedacht en weet al wat je wilt. Idd gewoontes die je kunt omvormen naar nieuwe gewoontes die beter voor je zijn. Zelf vind ik de sociale gelegenheden juist het gemakkelijkst want dan is er altijd afleiding en mensen zijn meestal toch met hun eigen drinken bezig, dus een opmerking van ik ben aan het versoberen is meestal genoeg. maar ik was dan ook een thuisdrinker. Ook thuis is het inmiddels uit mijn systeem. Ik drink veel zoethoutthee met gember, heerlijk, vooral swinters. Zomers koud met wat spa erdoor ook heel lekker. Ik hoop je vaak te lezen en wens je veel succes!!!
-
Goeiemorgen mensen en meteen weer fijne dag allemaal ik ga lekker een dagje naar bleiswijk mezelf verwennen. Vandaag een verwenpact? Iedereen op zijn eigen plek en manier goed voor je lijf en leden vandaag. enjoy!
-
Originally posted by: borretje Ik begrijp niet zo goed.. Telkens als ik zeg gedronken te hebben; krijg ik wàt over me heen. Tegen ieder ander wordt gezegd; "Kom op, morgen nieuwe dag, of nu." Bij mij niet, ik durf bijna niet meer hier. Ik begrijp Tobbertje heel goed nu. Is dit de bedoeling? Dan ben ik weg. Dan zoek ik heil wel elders. Zoveelste keer dat ik herval, zoveelste keer dat ik aangesproken wordt; en dat mag. Maar ik moet door, en dat mis ik.quote> Bor, je begrijpt Tobbertje niet goed denk ik zij blijft niet weg om onze reacties integendeel zelfs zij schreef gisteren dat het kwam door schaamte en walging over zichzelf. Ook jij hebt steeds aanmoediging gehad en betrokkenheid, aandacht en steun het is ook jammer dat je je dat nu niet herinnert, en doordat je zelf steeds over het verhaal van je zoon bent gaan schrijven is het logisch dat mensen dan hopen dat je voor hem kunt stoppen. Ik ben bang dat je zo het kind met het badwater weggooit en nee dan bedoel ik niet je zoon maar de steun hier die je nog steeds broodnodig hebt. Ik heb niemand gelezen die niet jou probeert te steunen. dus gewoon doorgaan met schrijven echt stoppen geen drank kopen en bij triggers je begeleider eerst bellen je weet het allemaal al lang. En ik gun jou een jongere leeftijd van ADB zijn dan ikzelf moest bereiken en ik denk dat ik niet de enige ben.
-
Dat is het pas als je het echt niet meer meldt Bor hoogverraad aan jezelf dan gekkie. Tina:heart: ik trek me op aan jou niet aan je zware omstandigheden maar aan hoe je ermee omgaat klasse! nu echt weg Heintje
-
zolang hij in je garage staat blijft hij trekken Jeannet vergelijkbaar met op je netvlies staan energetisch dan he. Dit kun je lang volhhouden op wilskracht zeker in het begin, maar ooit is je wilskracht lager en dan is de drempel naar de garage wel erg laag ineens de mijne was na 7 maanden ineens te laag en daarna ging het langzaam omhoog en eindigde ik met meer per week dan voor het stoppen. Dit was mijn 1e echte stoppoging. Bij de 2e, die nu ruim 2 jaar duurt haal ik niks meer in huis en geef wat na een feestje over is mee geen enkele trigger meer gehad ook niet in winkels op mijn netvlies of niet ik hoef niet meer en voel rust en wil die niet meer kwijt. nu lekker CANVASfilm even afstand van hier vandaag word er een beetje moedeloos van soms Morgan Freeman heerlijke afleiding fijne avond en vast welterusten:lips:
