Spring naar bijdragen

Zondag 28 mei 2017


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, stralend blauwe lucht en een pittig zonnetje al. 
Uitgeslapen want viel pas na 1 uur in slaap: buren verderop vierden het mooie weer
blijkbaar.... en de gesprekken werden luidruchtiger naarmate de kratjes leger raakten.... :blink:
Ben benieuwd wat vandaag gaat brengen...

....... post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg uhm, koffie en thee natuurlijk om te beginnen, zou het bijna vergeten... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Had de katrol met verlengsnoer buiten laten liggen vannacht, dus die zit vol water. :P
Vannacht in bed was de temperatuur perfect. (Dankzij de airco, haha, ff een paar mensen de ogen uitsteken)

Tis alweer warm, blerk.

Delievervankoeltehoudende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Al weer 2 uurtjes gewerkt,

Nu aan de koffie
Niks geen regen gehad hier, strak blauwe lucht, prachtig weer.
Heerlijk geslapen vannacht (winterdekbed eraf gehaald)

Wat rot voor je Bol, dat je zo'n last van de warmte hebt, misschien een ventilator of zo ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, middag.

Ventilator kan i.d.d. helpen Bol. Wij hebben alleen op slaapkamer airco maar in huis gebruik ik verder een ventilator. Heb een goede sterke gekocht; waren mij de centjes meer dan waard.

Fijne dag allemaal.

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hoppa, direct die tweede willen. vraag me af of dat anders kan worden nog. Kan het me niet voorstellen. Ik heb toevallig de laatste week een aantal nieuwe mensen verteld dat ik niet drink. Al een half jaar niet. En nog een half jaar in de planning heb en dan opnieuw overweeg, Kreeg alleen maar bewondering. Hoe ik me voel. Of het niet heel moeilijk is. Zeg maar een :'WoW!' Gek genoeg vewracht ik dat helemaal niet. Maar doet me wel goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik merkte dat ik mijn gebruik niet kon beheersen, na de eerste halve was de rem er vanaf of helemaal kapot. En eigenlijk was de drank niet eens nodig om verslavend gedrag te vertonen. Drank was alleen het middel voor me om uit te kuren.

Ik heb nuchterheid en herstel gevonden in zelfhulpgroepen van AA en NA. Dat redt mijn leven.
Ik leerde ook dat alcohol absoluut niets meer toevoegt aan mijn leven. Ik kan heel goed zonder. Het leven wordt er een stuk boeiender en veel leuker door, erg veel echter.
Bovendien kan ik niet tegen alcohol en kan ik er absoluut niet mee om gaan. Het verandert  mijn geest en mijn manier van denken. Ik ga idiote en stomme, achterlijke dingen doen, zeggen en denken. Alcohol is voor mij pure waanzin, die me bijna in de dood heeft gebracht. Ik ben ontstellend dankbaar dat ik er vanaf ben!

 

Ik meld me af voor de dagpact: nuchter.
Vandaag een stevige fietstocht van zo'n 75 km gemaakt met wat vrienden/vriendinnen.
Ook dat vind ik weer fijn om te doen.

Welterusten of een fijne avond. Ik blijf nog even buiten zitten, de thermometer zakt maar heel langzaam en vertoeft nu nog bij de 24 graden.
Morgen weer lekker wandelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld me ook droog af.

hele struik uit de tuin verwijderd, bleek een broeinest van de wollige dopluis. Vanmorgen expres een paar handschoenen gehaald, want er komt plakkerig spul uit als je ze per ongeluk plet. En nou is dat natuurlijk wel uiteindelijk het doel, maar liever niet tussen ,in vingers of onder mijn nagels :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je reactie staat hier op een prima plaats, Mazzelaartje. Als je mijn nick nu in het vervolg zonder hoofdletter schrijft (jowan)  is het helemaal perfect.

On topic: AA en/of NA groepen kost niks, hooguit wat eerlijkheid, bereidwilligheid en openheid van geest. Als het anderen helpt, kan het jou wellicht ook helpen. Gewoon proberen: niet geschoten is altijd mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lieve, ik vind het ook oneerlijk dat anderen wel kunnen stoppen. Aan de andere kant, zolang ik blijf denken dat ik iets mis, mis ik iets. Op het moment dat ik niet kan bedenken dat alcohol iets toevoegt, mis ik niets. En gelukkig denk ik heel vaak het laatste.

Slaap lekker allen. Belangrijke beslissing hier genomen. Vond het wel en geen fijn weekend. Het was in ieder geval een leerzaam weekend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...