Spring naar bijdragen

Dinsdag 23 mei 2017


Quinn

Aanbevolen berichten

k weet t bollie :(. Ik had er nooit terug aan mogen beginnen.

Ikzelf ben meer fan van de fruitkauwgom sowhat. Maar dat is persoonlijk. Ik ga ze  terug halen en dan afwisselen met de zuigtabletjes. Kauwgom houdt me langer bezig maar wil ook ni de eeuwige kauwende koe zijn. De zuigtabletjes komen enkel in munt en ben daar niet zon fan van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb veel gehad aan de pleisters. Misschien als  je het met de h.arts bespreekt dat hij het dan via een recept kan uitschrijven Fleurie.:rose:

Ik was nog nooit gestopt, was niet nodig vond ik.Vond stoppen met drinken al mooi zat, maar toen ze zeiden dat het veel beter was zei ik "Nou dan wil ik het wel een keertje proberen", maar dacht "als ik het maar iets of wat moeilijk krijg stop ik gelijk met stoppen. Dit is eerste keer in m'n leven, en ik moet zeggen, ik vond het echt niet moeilijk, ook niet in het bijzijn van rokers, kan nog komen hé 't is nu een jaar geleden.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Nu zeg je dus dat ik niet meer hoeft te stoppen met roken maar dat ik alleen maar moet stoppen met te hoeven roken

Neeeehheeeeee .... hè Koh We moeten jou ook álles uitleggen......

dat je mág stoppen met te móeten roken...

Of zo.

 

Maar inderdaad....voor mij werkt dat ook beter.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap dat mensen meerdere verslavingen kunnen en willen aan pakken. Ik hou het eerst maar bij niet drinken voor een jaar. Dat is mijn belangrijkste streven, de rest komt/volgt dan ook wel. Stap voor stap, werkt het beste voor mij. Niet alles tegelijk en door en in elkaar, alleen al bij die gedachte kan ik hysterisch worden bij wijze van spreken. En dat moet vooral niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai gaan we het over roken hebben... hm. Volgens mij zit ik zoals Kohtje in elkaar, wat een drama. Nicotinekauwgum, een e-smoker.. vanalles in de kast liggen.

Vanmiddag onkruid wieden bij de heg. Op de kop en peuk in de mond. Zowat de vlecht in de fik. Erger dan erg...

Ik werkte 2 volle dagen in de tuin. Shagje in de hand waar ik in feite 2 x aan trek. Ik vergeet die linkerhand volledig. Maar er moet iets tussen de vingers zitten kennelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Koh het is erg rustig hier, ook op de DD. Voor nieuwkomers niet echt leuk en bovendien mis ik Etty, Basta etc etc. Ook Vasja... Op mij werkt dat dan wat verlammend. Reageer dan ook niet meer zo snel merk ik. Jammer.

Iedereen gestopt met drinken hoop ik.

Goh Sowhat ook een roker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd hoi,

Met twee verslavingen tegelijk stoppen zag ik ook niet zitten. Eerst pakte ik de drank aan en toen het roken.
In 2007 met drinken gestopt en 2014 met roken. Daar zit een ruime tijd tussen. Deze tijd, zo'n zeven jaar was ik met roken
aan het stoppen. Steeds weer had ik de beste voornemens en steeds weer ging ik onderuit. Alles had ik gedaan, veel
lectuur lezen,kauwgom, spray etc etc. Op een gegeven moment dacht ik serieus het nooit meer te redden.

Toen op een ochtend werd ik wakker en wilde gaan roken, ik had een enorm loser gevoel. Voelde me waardeloos.
Deze dag was ik echt gestopt. Ik was het zat, meer dan zat en het lukte. Ook nu probeerde ik het dag  voor dag
vol te houden. Niet te ver vooruit kijken en al mijn energie erin stoppen.

April 2017 dus drie jaar van het roken af. Achteraf gezien viel het mee. Had ik geweten dat het na een tijd volhouden
lichter werd, dan had ik natuurlijk eerder gestopt. Zo werkt dat vaak met een verslaving, als ...

Ik ben er behoorlijk los van en de trek is doorgaans afwezig, maar soms gaat het beloningscentrum me wijsmaken
dat ik me iets ontzeg en lekker mee moet doen.

Ook daar niet aan toegeven is de remedie. Ééntje en men is voor de bijl.

Ik wil hiermee zeggen dat het kan en vaak op een moment dat je het meer dan zat bent.

Ben blij gestopt te zijn. Zet 'm op ontevreden rokers.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Soothe,

Djw voor je uitgebreide posting. Kan er echt wat mee!

Sterkt mij , zoiets. Tijd plaats plek datum moet ik zelf gaan bepalen, wil het zo graag maar niet ten kosten van mijn aller ergste verslaving, zo zie ik dat dan. Maar wordt wel tijd, ben al 44 grrr.

Jouw verhaal/posting geeft mij wel moed. Daarvoor kom ik hier graag, vaak lezend.

 

Smart...zooooo herkenbaar haha. Ook gewoonte iets en ik heb ook alles in huis, alle hulpmiddelen, nu nog het doen en niet 4 dagen. Fin je te lezen btw,

Duikel mn bed in, gister veels te laat mn bed in gegaan voor een dagdienst. gelukkig morgen vrij.

Slaap lekker voor wie ook zo/straks gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei smart:

Ja Koh het is erg rustig hier, ook op de DD. Voor nieuwkomers niet echt leuk en bovendien mis ik Etty, Basta etc etc. Ook Vasja... Op mij werkt dat dan wat verlammend. Reageer dan ook niet meer zo snel merk ik. Jammer.

Iedereen gestopt met drinken hoop ik.

Goh Sowhat ook een roker?

Ben ik met je eens. Zo langzamerhand kan ik het halve forum noemen bij wie mis je al een tijdje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...