Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 mei 2017


Sowhat

Aanbevolen berichten

Ha @Lars, gaat wel goed. Morgen een afspraak met een claimerige vriend, waar ik inmiddels tegenop zie als tegen een huizenhoog huis. Zal vast meevallen. En als ik van de opluchting maar niet naar de drank grijp komt dat ook weer goed.

Ik hoop jouw emotionele rollercoaster wat minder heftig is:heart:

nu echt weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Hoi aardappelkroketje :rose:

Slecht geslapen hier. Pijn in de buik maar ben altijd te lui om naar beneden te gaan om iets in te nemen. Lig dan te draaien en te keren in de hoop dat t weggaat maar das dom. Elke keer opnieuw! Hardleers :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen.

Welkom  A. Kroket.

Vanmiddag naar psych. Hoop eindelijk dat ie eens wat geeft waardoor mijn gemoed wat stabieler wordt. En heel benieuwd wat er uit het N.P.O. onderzoek gaat komen.6 juni gaan we er over praten. Hopelijk kunnen ze dan ook iets doen aan die sombere  gevoelens.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurie ik rust goed, alleen vannacht niet. Had het gevoel iets verkeerd gegeten te hebben. Dus om de haverklap naar de wc.

Bij een N.P.O. kunnen ze door middel van püzzels,  vragen enz. zien wat de beroerte voor een schade heeft aangericht. Geheugen, Motoriek, praten, ruimtelijk inzicht enz. Nou denk ik dat daar niet zoveel mis mee is. Ik heb allang geaccepteerd dat ik niet alles meer kan. Het zijn die * sombere gevoelens. Het kan een rechtstreeks gevolg zijn van de beroerte, en dan kan ik er helemaal niets aan doen. Ook dat kunnen ze zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief dat je 't vraagt. Nog steeds pijnlijk en bij tijd en wijle humeurbeïnvloedend.. van de fysiotherapeut wat oefeningetjes
meegekregen om de spieren rond het schouderblad anders te gebruiken. Schouderblad steekt al bijna 25 jaar als een soort
vleugeltje uit waardoor de boel een beetje vergroeid is. Over vier weken weer naar de neuroloog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie Kroketje. Misschien een ander bed kopen of op de grond slapen;)

Fleurie ik heb altijd last van de winter. Maar normaal ben ik heel positief en opgewekt.

Die gevoelens zijn er ineens maar kunnen ook zo weer weg zijn. dan krijg ik even een opleving van zo'n 10 sec. en dan zakt het weer weg. Heel raar. Het is niet stabiel meer.

 

Koh. sterkte kerel.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, wat fleurtje ook zegt, je had al eerder last van sombere gevoelens.. En nu kun je nóg zoveel van de gevolgen van
je beroerte geaccepteerd hebben, je zult er niet zomaar vanzelf vrolijker van worden. Hoop dat je met de 'medicijnmannen en -vrouwen"
tot een oplossing zult komen, of op z'n minst tot een verlichting van die somberheid.
 

Fleurtje, die schouderbladstand is een restverschijnsel van een zenuwaandoening die ik in 1994 had.
In 2004 nog een keer een aanval van die zenuwaandoening en eind vorig jaar weer een keer.
Erg pijnlijk en elke keer een beetje minder spierkracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop het ook Koh. Maar was ik zo vaal somber dan? Kan het me niet meer herinneren alleen 's winters. Maar goed misschien heb ik een uitslag waarin alles duidelijker wordt. Ik kan er erg moeilijk tegen als ik machteloos voel tegenover mezelf. Ga er liever actief mee aan de gang zodat ik het gevoel heb aan mezelf te werken en daardoor verbetering zie.

Mensen ik ga wat doen. Bedankt voor jullie aandacht:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Tijdje niets van me laten horen denk ik, maar computer dus een tijd stuk geweest

Nu een nieuwe, maar vanochtend alweer opstartproblemen

Hoop echt dat dat "per ongeluk "was
Verder, druk ,druk, met werk, en kozijnen  schilderen
Krijg nieuwe deuren, wordt mooi, maar voorlopig even in de troep.

Verder gaat het harstikke goed met me
3 weken geleden definitief gestopt met ex
Niet drinken, gaat momenteel prima, en heb het gevoel, dat de hele wereld voor me open ligt
Hier een heel blij en tevreden mens dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was ik voor een second opinion bij een chirurg. Hij had een fundamenteel ander verhaal dan de eerste chirurg, heel verwarrend. Ik weet werkelijk niet meer wat ik moet doen, en hij kan het niet zeggen. 

Wat de eerste chirurg voorstelde, kan helemaal niet!!! Deze chirurg is erg terughoudend omdat de operatie veel risico met zich meebrengt. Dus wat is wijsheid, opereren met veel risico of doormodderen met de klachten die ik heb eb die alleen maar toenemen. Hij wil opnieuw een aantal onderzoeken doen om extra informatie te krijgen en zo tot een betere afweging te kunnen komen. 

Ik word heen en weer geslingerd, de rollercoaster is nog niet over. De rek is er overigens wel behoorlijk uit nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een goede huisarts hebt, erheen jan. 

Met je verhaal, je zorgen, je uitgerekte elastiek. 

Niemand kan dit alleen en chirurgen zijn niet opgeleid om t menselijk aspect (levenskwaliteit) mee te nemen in hun overwegingen en communicatie. Internisten wel. Huisartsen ook. 

Doen!. Netwerk en valscherm gaan bouwen. Dat Is t enige wat je nu kan. 

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi ruk, die onzekerheid Jannigje.
Dat heen en weer slingeren en beslissingen verschuiven naar anderen hoort bij de zorg, lijkt het wel.

Ik zie iig wel een patroon met de sores hiero.

Hou vol, komt goed J!!!

bewerkt door Asterix
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Jannigje, wat akelig. Afgaand op wat je schreef zou ik als ik in jouw schoenen stond de extra onderzoeken die de tweede chirurg voorstelt maar laten doen en het resultaat daarvan afwachten, mits de toenemende klachten daarvoor tenminste nog genoeg tijd gunnen. In de tussentijd is het inderdaad zoals Jopie schrijft goed dit alles, inclusief je onzekerheid, met je huisarts te bespreken. 

Het blijft natuurlijk een inschatting van kansen. Ik hoop dat het je lukt het besef daarvan en de keuzen zelf los te maken van je boosheid over hoe het allemaal gegaan is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...