Spring naar bijdragen

Ik wil dit niet meer


Blondie37

Aanbevolen berichten

Ik schaam me zo. De buitenwereld weet van niets en ik snap er zelf helemaal niets van. Hoe heeft het zo uit de hand kunnen lopen? Ik drink niet elke dag, maar als ik drink kan ik niet meer stoppen. Ik ben de hele week bezig om genoeg flessen wijn in huis te halen, ga bijna elke dag naar de glasbak zodat het voor mijn partner niet opvalt, ik schaam me zo.

Ik heb alles: prachtige kinderen, een fijne man, mooi huis, alles wat mijn hartje begeert. Maar de drank is bezig alles kapot te maken. 2 Flessen op een avond is geen uitzondering meer, dit weekend zelfs 3 op een avond. Ik herinner me niet meer wat er gebeurt is. Elke dag denk ik; ik wil dit niet meer, ik doe het niet meer. Maar de drang om te drinken is te groot. Ik neem mijzelf steeds voor om het vandaag toch echt bij 2 of 3 glaasjes te houden, maar ik kan het niet. Ik ben wanhopig en radeloos, ik schaam me zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harp,

Fijn dat je reageert. Als mijn alcoholgebruik niet normaliseert, zal ik wel moeten stoppen. Ik breng mezelf en mijn (jonge) kinderen in gevaar. Maar het idee nooit meer alcohol te mogen drinken, vind ik doodeng. Het liefst zou ik 'normaal' met drank kunnen omgaan. Maar is er wel een manier om dat te doen? Op eigen kracht lukt dit in ieder geval niet. Zijn er mensen bij wie dit is gelukt of is stoppen echt de enige manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Blondie, wellicht kan je met de hulp van hier de power vinden om te stoppen. Bij mij werkt minderen niet, na die 2 of 3 wijntjes ga ik ook door tot 2 of 3 flessen zodat ik het de voolgende dag niet meer weet. Mij lukt het voorals om niet meer te drinken, en nee dat is niet makkelijk maar het geeft mij wel een voldaan gevoel als ik de volgende dag fris ben en nog exact weet wat er is gebeurt en is gezegd. Zet hem op!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Blondie en goed dat je je hebt aangemeld! Moeder zijn vraagt veel.
Werk je naast je moeder-zijn?

Heb je een idee hoe je het wilt aanpakken? Lees 'lekker' hier rond; veel ervaringen en herkenbare strijd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Blondie,

 

Goed dat je erkent dat je een probleem hebt met alcohol. Dat is al dapper.

Of het je lukt je alcoholgebruik onder controle te gaan krijgen? Tja...dat is voor weinigen weggelegd. Je schrijft dat dat je op eigen krach niet gaat lukken. Het forum is een goeie stap richting hulp. Je zou ook naar je huisarts kunnen stappen, om je probleem te bespreken om gepaste hulp te krijgen. Het is in ieder geval aan te raden om het eens een langere periode zonder alcohol te proberen.  Je brengt jezelf en je kinderen in gevaar. Redenen genoeg om aan de bel te trekken. Ja, dat is allemaal best eng, maar niets doen...is uiteindelijk veel enger.....heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk niet naast het moeder zijn. Een glaasje bij het koken is zo verleidelijk, zeker na een drukke dag. Ik hou mezelf voor dat het mijn verwenninkje is. Met roken ben ik al lang gestopt en snoepen/snacken doe ik ook niet. Helemaal stoppen met drank voelt alsof alles me 'afgenomen' wordt. Overigens bedoel ik niet dat ik mijn kinderen direct in gevaar breng, maar meer dat ik ze bijvoorbeeld niet naar het ziekenhuis kan brengen als ik weer eens teveel op heb, mocht dat nodig zijn.

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken, maar denk wel dat het een goed idee is om voorlopig eens langere tijd te stoppen. In ieder geval langer dan de 2 dagen per week die ik nu niet drink. Ook zoiets: 2 dagen per week niet drinken om aan mezelf te bewijzen dat ik toch echt geen alcoholist ben. Maar ik ben het zat om te ontkennen. Ik wil de strijd aangaan. Voor mijn gezin, maar vooral voor mezelf. Ik wil dit niet meer. Ik vind het in ieder geval al fijn om lotgenoten te treffen, het is een steun in de rug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Blondie, knap dat je besloten hebt om de strijd aan te gaan. 

Ik heb mezelf ook vandaag aangemeld, want ik kan zo ook niet meer verder. Ben er wel klaar mee en wil me weer goed voelen en tevreden zijn met mezelf. Zolang ik verslaafd ben, kan ik dat niet. Dit knaagt aan me. 

Ik herken veel van de dingen die je hier neer tikt. Zeker het niet weten hoe de situatie aan te pakken. 

Ik wens je heel veel succes! 

 

bewerkt door Jazz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Blondie37:

 Overigens bedoel ik niet dat ik mijn kinderen direct in gevaar breng, maar meer dat ik ze bijvoorbeeld niet naar het ziekenhuis kan brengen als ik weer eens teveel op heb, mocht dat nodig zijn.

Als je wilt, lees dit nog een keer met afstand. 
Dit heb ik moeten leren, echt eerlijk zijn. Het is niet fijn, maar het is erg belangrijk dat wel te zijn.

Ik breng m'n kinderen op dat soort momenten wél in gevaar: als er iets is kan ik niet handelen zoals nodig is. Dit terwijl ze mijn verantwoordelijkheid zijn. Ook ben ik anders van geest en bestaat er een grotere kans dat ik ze schaad door ander gedrag dan als ik niet zou drinken. En zo kan ik er nog een paar noemen.

Verder herken ik die beloning-trigger maar altijd goed. Bleef het bij dat ene glaasje zou dat oké zijn, maar helaas dat lukt mij zeker niet. Gisteren heb ik mezelf bijvoorbeeld beloond met een verse vruchtensap.

Een langere tijd niet drinken is een mooi begin: de cirkel doorbreken.
Sterkte en hier veel zijn/komen helpt mij enorm, ik hoop jou ook.

Sita

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi SvDolphin,

Misschien heb je wel gelijk, maar het doet wel heel veel pijn dit onder ogen te moeten zien. Mijn kinderen zijn namelijk mijn alles, ik heb heel veel voor ze over. Dat ik ze in gevaar breng, voelt als een heel groot falen. Ik word er ontzettend emotioneel van, omdat het voelt alsof ik als moeder mislukt ben. Terwijl ik het op heel veel andere vlakken wel goed doe, maar dit lukt me niet. Nog niet, maar ik ga ermee aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, ja dat doet pijn. Is confronterend.

'Je bent er wel en tegelijk ook niet mam', kreeg ik terug van mijn jongste (12). En dat terwijl ik dacht dat ze het niet in de gaten hadden. 

Zie het niet als falen. Je bent niet mislukt als moeder. Je hebt een probleem en daar kun je aan werken. En het goede nieuws? Dat kan al meteen, nu. Door vandaag de eerste niet te nemen. En als het lastig is hulp te zoeken, een plan te maken...het is het allemaal waard. Succes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom Blondie!! :rose:  erkenning is de eerste stap. Inderdaad die eerste niet nemen zoals Kruidenthee zegt. En dat kun jij! ^^ succes!! 

Kom maar hier schrijven als je het moeilijk hebt :rose:

bewerkt door Vasja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Blondie, 

Goed dat je hier bent. 
Schaamte om jezelf. We kennen het, iedereen die hier voor het eerst komt ervaart dat. Hier kun je jezelf zijn, snor eens even langs de topics op dit forum. 

Ik kan je aanraden om mijn blog te lezen, daar halen veel mensen inspiratie of herkenning uit (zeg ik niet, dat hoor ik van anderen). 

De eerste stap is toegeven dat je een probleem hebt. 

Ik ben ondertussen bijna 160 dagen gestopt met drinken en geloof mij, het leven is er echt mooier op geworden maar verwacht geen wonderen. Je zult er zelf keihard voor moeten blijven werken. 

Heel veel succes en als je vragen hebt weet je mij te vinden :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sita,

Vandaag voel ik me een stuk beter dan gisteren, maar er is werk aan de winkel. Gisteren en vandaag heb ik niks gedronken, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dat meestal niet doe op maandag en dinsdag. Meestal gaat het op woensdag fout, als ik sta te koken. Dan denk ik; zie je wel, ik kan het wel, nu mag ik een beloning en vandaag lukt het me WEL om het bij 2 glaasjes te houden. Het lukt een enkele keer, maar meestal moet ik de volgende dag met bonkend hoofd constateren dat ik verdorie weer bijna 2 flessen heb opgedronken. Mijn grootste valkuil is wanneer ik alleen ben. Op feestjes weet ik mij goed te gedragen, maar als ik alleen ben, kinderen op bed en man weg, verlies ik vaak de controle. En dat wil ik niet meer. Wat ik vaak lees, is dat er onderliggend probleem is, maar ik zou niet weten wat dat zou moeten zijn. Natuurlijk, verdriet en verlies horen bij het leven, ook ik heb het nodige meegemaakt, maar over het algemeen ben ik een gelukkig mens.
Vandaag en gisteren ben ik dus goed doorgekomen, maar de echte uitdaging komt nog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blondie,

Goed dat je ziet dat er vandaag een uitdaging ligt. Je bent je bewust van je lastige moment. En kunt je er op voorbereiden.

Wat kan helpen is het patroon van vandaag doorbreken. Niet koken? Ander moment koken, vanmiddag al zorgen dat het klaar staat? Zodat je op dat lastige moment iets anders kunt gaan doen..ik verzin maar wat...in ieder geval de eerste niet nemen. Want je weet inmiddels dat je het niet kunt houden bij die twee glaasjes. Hier komen schrijven,meelezen kan je ook afleiden.

Onderliggende problematieken...dat hoeft niet altijd zo te zijn...maar je komt er achter als je een tijdje nuchter bent. Daar de focus op houden, het niet meer willen drinken zoals je dat tot nu toe gewend was, dat is denk ik voor nu het belangrijkste. 

Heel veel succes vandaag!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blondie, ik herken je verhaal zo erg! Ik heb ook alles om gelukkig voor te zijn en toch is die drank sterker dan ik. Ik ben nu weer aan de refusal. Het helpt mij om even tot rust te komen en een weloverwogen plan te maken. Zolang je drinkt kun je niet goed nadenken. En geloof me, ik heb een rijk sociaal leven, twee prachtige kinderen en een goede baan. Ik drink ook niet op feestjes, ik wil niet door de mand vallen. Zoals jij, voornamelijk als ik alleen ben. En dat is eenzaam!

Sterkte!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een moeder. Het is voor mij nu al de moeite waard gebleken om niet te drinken. Na bijna 6 maanden. Zeker in de relatie met mijn kinderen. Hoe dan ook. Ik heb geen schuldgevoel meer. En dat maakt dat ik eerlijker ben in mijn houding en opener. En dat merkt iedereen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lika,

Ja hè? Dat eeuwige schuldgevoel! Geen flessen en glazen meer verstoppen en de volgende dag afvragen waar je ze gelaten hebt. Mijn kinderen zijn 14 en 16 en dus niet gek meer. Ik voel me nu al beter. Lisa, jij bent al 6 maanden gestopt....zagen mensen het ook aan je uiterlijk? Hoe lang heb jij gedronken?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik ongeveer twintig jaar behoorlijk veel tot me heb genomen. Niet tijdens de zwangerschappen.

Uiterlijk weet ik niet. Zal wel. Ik voel me wakkerder nu, dus dat zul je wel zien. Ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik op een dieper niveau aan mezelf kan werken. Dat vind ik zelf heel fijn. Het gevoel dat ik meters vooruit maak. 

Kinderen zijn niet gek nee. Ze komen op een leeftijd dat jouw voorbeeld des te belangrijker is. Daar voel ik me nu heel trots op, ik kan ze begeleiden. Vanuit veel ervaringen en tegenwoordig een goed voorbeeld gevend ook nog. 

Tijd om trots te worden op jezelf. Dat ben je heel erg waard. Bij mij zat een groot deel in het met mijn tanden op elkaar maar door (moeten) gaan van mezelf. Goede baan, man, kinderen etc. Eigenlijk vind ik het allemaal best eng. Dat mag ik nu toegeven. Dat scheelt al. En het wordt minder eng. 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, altijd maar moeten en de schone schijn ophouden....ondertussen werken en een leuke moeder zijn maar met drank op lukt dat niet. Dat werken wel, maar moeder en vrouw niet. Ik ben inmiddels gescheiden, ik zeg met drank op de vreselijkste dingen. De volgende dag vreselijke spijt. Zonder drank ben ik een keurige en hardwerkende vrouw en een leuke moeder. 's avonds drinken, overdag "perfect".

Ik ben moe nu, al ruim twee weken niet gedronken en wil alleen maar slapen. Er komt zoveel moeheid uit mijn lijf. Herkent iemand dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Proost:

Ik ben moe nu, al ruim twee weken niet gedronken en wil alleen maar slapen. Er komt zoveel moeheid uit mijn lijf. Herkent iemand dit?

Ja, dat had ik ook. Ging uiteindelijk wel over hoor. Je lichaam is aan het ontgiften en dat kost veel energie. Gewoon laten gebeuren.

Overigens is dit eigenlijk het draadje van Blondie. Ze zal het misschien niet erg vinden maar je kunt ook een nieuwe discussie starten zodat je een eigen "draadje" krijgt, Proost.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...