Spring naar bijdragen

dubbelop


Griet

Aanbevolen berichten

Fijn dat ik hier even terecht kan! :) Heb namelijk besloten dat het afgelopen moet zijn met de drank! 

Afgelopen weken veel thuis, herstellende van een zware operatie. Ik heb in deze tijd meer drank gedronken dan me lief is! Het staat het herstel dan ook zéker in de weg (merk het gewoon aan mijn lijf).  Boos en teleurgesteld dus over mijn afhankelijkheid :( ... Terwijl ik dit eigenlijk al wel tijden al weet hoor! En goede voornemens? Dagelijks! Maar zodra ik 's avonds voor de tv zit, dan is dat wijntje toch wel erg "lekker" :blush: ... en bij 1 wijntje houd ik het dan niet, want die drempel ben ik vaak te snel over.

Komt bij, dat mijn lief ook een stevige drinker is (bier). En dat helpt niet erg mee in je goede voornemens. 

In 2000 stopte ik succesvol met roken door het lezen van het boek van Alan Carr en met medicijnen. Ik heb daarna nooit meer een sigaret durven aanraken, uit angst voor terugval. Basis voor het succes is de overtuiging dat "in je uppie buiten in de regen een sigaretje roken voor de gezelligheid" niet bestaat. :) Gelukkig rookt mijn lief niet, dat hielp enorm!!

Hoe raar dan ook dat ik niet eerder daaraan dacht in relatie tot alcohol. En hoewel ik enerzijds denk: zo moeilijk is het stoppen niet, merk ik aan de andere kant direct dat gevoel van: oh jee, zo meteen "mag" ik het niet meer. Ik ga dus het boek lezen van Alan Carr, en hoop dat ik - behalve een paar lastige dagen - geen rare dingen mee zal maken. en dat het voldoende is om het achter me te kunnen laten!

Het meest lastige vind ik nog het feit dat ik graag mijn man mee zou nemen in mijn tocht. Het samen doen! Maar dan wel zónder dat je elkaar aan zit te kijken van "heb jij ook zo'n zin?"

Ik zie hoe het zijn leven beïnvloed. Ik merk hoe het met mij ook die kant op gaat... Ik hoop van harte dat we samen dat tij kunnen keren!  

Heb mij hier aangemeld omdat ik weet dat fora mij wel helpen als ik een doel wil bereiken. Een plek waar ik vragen kan stellen, of even een uitlaatklep in vind.
Heb nog geen stopdatum, maar die ligt niet ver meer weg heb ik zo het idee. ;)

 

Dank jullie wel alvast! :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Griet,
als roken gelukt is, dan kan drank zeker ook exit, dus ik zou die datum niet te ver weg leggen,
want dan maak je het zwaarder dan misschien nodig. Ik zou wel partner vragen je serieus te nemen
en je te steunen, ook al vindt hij het misschien ongezellig. Hij zal zeker ook meer geconfronteerd worden
door jou, metr zijn eigen drankgebruik. Dit kan de nodige spanningen oproepen; gebruik die niet als achterdeurtje/excuus meis.
Jij en jij alleen beslist over je eigen gezondheid en hoe je die wilt gaan bereiken. De voordelen zijn altijd groter dan de nadelen.:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, welkom. Reusachtig dat je het echt aan gaat pakken. Heel herkenbaar, dat van die goede voornemens die je dagelijks hebt maar later op de dag evenzo goed weer opzij zet, en dat er na het eerste glas helemaal geen rem meer op zit. Ik had dat net zo, maar nu drink ik al sinds vorige zomer geen druppel alcohol meer en het bevalt me echt prima. Lees ook maar eens wat anderen hier zoal schrijven. Van dag tot dag besluiten de eerste niet te nemen is een methode die veel mensen met succes in het begin toepassen. Dat maakt het overzichtelijk en minder angstig. Misschien werkt dat bij jou ook goed. Zelf heb ik meer het gevoel van een besluit dat ik voor langere tijd wilde nemen, en dat werkt bij mij goed. Het ligt ook een beetje aan de persoon en de situatie.

Succes, en hou ons op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...