Spring naar bijdragen

Een maand stoppen en dan....


Nana

Aanbevolen berichten

Hoi Nana, welkom op het forum! Drie weken av, dat is een mooie basis. 'Terug naar af' betekent dat drie à vier keer per week anderhalve fles? Waarom plak je er niet nog een droge maand aan vast? Wat sterk trouwens dat je op eigen kracht je eetverslaving hebt overwonnen. Dat geeft moed voor de volgende overwinning!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Nana. Leuk dat je hier schrijft, en goed van je om zomaar te stoppen. Al weer drie weken geleden, dat is nog wat anders dan de tijd daarvoor, niet?

Ja, wat nu straks. Je kun deze week eens gaan lezen wat anderen op dit forum voor ervaringen hebben. Bij "wie is wie" kun je individuele ontwikkelingen volgen, bijvoorbeeld. Het algemene beeld is, als na 2 of 3 glazen de rem los gaat, probeer dan niet te minderen maar doe het dan nog veel langer helemaal zonder, zodat je lichaam en je geest dat als de normale toestand gaan ervaren. Dat moet je eerder denken aan een jaar of daaromtrent. En dan nog eens evalueren.

Maar dit is alleen maar mijn mening hoor, voor jou kan het weer anders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, harstikke bedankt voor jullie feedback! Alle drank het huis uit gaat lastig. Mijn vriend drinkt elke avond een wijntje. Ik wil dit ook voor mezelf kunnen weerstaan en dat gaat nu prima! Ik zie en voel nu de grote voordelen van een aantal weken geen alcohol. Veel lekkerder slapen, meer energie, er beter uitzien en voelen, vrolijker en geen kater s' morgens! Heerlijk! Maar een avondje in het weekend met een wijntje trekt ook wel weer, maar dan niet zoveel! Ik moet het voor mezelf uitvinden en ga hier inderdaad fijn wat ideeen opdoen en ervaringen lezen. Misschien plak ik er inderdaad nog een maand aanvast om mezelf nog een maandje te evalueren. Ik ben in ieder geval erg blij met dit forum en met jullie!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nana! Fijn dat je de voordelen van niet drinken al ervaart! En je hoeft niet een hele maand vooruit de plannen, je kunt ook zeggen vandaag drink ik niet, en dit je morgen ook voornemen en voor je het weet ben je misschien wel n jaar gestopt! 

Copyright: vrijwel iedereen van dit forum die lang gestopt is. Heb ik niet van mezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nana

Goed dat jezelf gestopt bent en dat je de voordelen al ervaart.

1 maand gestopt en dan?

Wat is de meerwaarde van af en toe drinken en wegen deze op ten opzichte van de voordelen die je nu al ondervind?

Na 1 maand ligt een nieuwe uitdaging.

Want eigenlijk heb je nu twijfel.En daar ligt het probleem van alcohol en verslaving.

Welkom hier en succes 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, eergisteren is mijn allerliefste collega in zijn slaap overleden. 49 jaar. Ben er zo verdrietig van en heb twee nachten heel slecht geslapen. Moet er steeds aan denken. Drie kleine kindertjes had hij. Gisteravond veel (troost) chocola naar binnen gewerkt en heb nu heeeel veel zin in een wijntje. Pfffff, je wordt nu wel op de proef gesteld. Hoe gaan jullie om met plotseling verdriet?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

gecondoleerd Nana, je eert je kollega het meeste door

je verdriet helder aan te gaan. Drank maakt er jouw drama van (drankjank), je weet dat het niet bij 1 wijn"tje" blijft.

Dus houd het maar bij chocolade en je gevoelens erover hier uiten. Het zou toch gek zijn als je geen verdriet voelde?

En 49 is veel te jong om dood te gaan, dus voor zover je er invloed op hebt, kun jij nu extra gemotiveerd kiezen om de rest

van jouw leven zo gezond mogelijk te gaan leven; en dan valt er ook weer heel veel te genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Nana,

Gecondoleerd, wat een vreselijk nieuws! Dat raakt je! Naast je familie zijn je collega's de mensen met wie je het meeste optrekt en er zijn ook hele speciale bij. Heel veel sterkte!

Toen ik net gestopt was, werd mijn liefste collega ineens ontslagen. Zomaar. Politieke issues. Dat is natuurlijk niet zo heftig als wat jouw college /naasten is overkomen, maar voor mij hetzelfde, want ik zie hem nooit meer.

En het liefst wil je die pijn verdoven. Kom hier met die fles, nu mag het, nu is het mijn verdriet. Lekker zwelgen, drankjank ja, zoals LJ al zei.

Ik heb het niet gedaan en heb mijn verdriet in alle rauwheid over me heen laten komen. Het hoort erbij. Maar omdat je dit verdriet kunt voelen, kun je ook net zo heftig vreugde voelen zonder verdoving.

Rouw, laat het toe.

Sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor jullie medeleven! Heel erg lief en heb er veel aan gehad (en nog steeds natuurlijk) en heb er kracht uitgeput... Zit nog een beetje in een roes van verdriet en ongeloof. Alles is anders, thuis en op het werk. Een raar sfeertje. Het raakt me enorm allemaal, maar zoals jullie allemaal aangeven. Alcohol zal even verdoven maar zeker niet helpen! Ik heb dan ook nog steeds niet gedronken. Gisteren paar uurtjes gesnipperd en aan het verven geslagen in huis. Afleiding! Zo mooi geworden! Een voordeel van niet drinken. Gemiddeld veel meer energie en zin om dingen op te pakken (maar ook dagen dat ik moe ben hoor...). Toen ik nog best veel wijn dronk, kon ik altijd overal zo tegenop kijken. Mijn man vind mij nu wel een beetje een theedrinkende theemuts. Hij moet er ook aan wennen. Noemt me een gezondheidsfreak. Het samen doorzakken was ook altijd gezellig op de ruzies soms na op einde van de avond. Ik tel nog steeds de dagen. Woensdag een maand en dan is mijn Ik pas maand voorbij. Het houdt me erg bezig, zelfs in mijn slaap. Het gezellige wijntje trekt, maar ook weer niet. Wordt er een beetje gespannen van op dit moment. Probeer hier veel te lezen en te leren van jullie. Misschien dat ik er eerst nog even paar weken aanvast plak. Gemoed gaat heen en weer, pffff. Vermoeiend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja...vermoeiend...en verwacht niet te veel begrip van je omgeving. Niet omdat ze niet willen

maar simpelweg omdat ze het niet begrijpen.

Een maand..joh...wat een prestatie!....super!

Nee dat wijntje is niet gezellig...het trekt je weer opnieuw de afgrond in.

Blijf maar lekker aan de thee, theemuts. Je bent goed bezig....laat die gevoelens maar toe...met wijn in je lijf kon je ze niet voelen....

Sterkte!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er nog een maand, dag voor dag, aan vast plakt en dat besluit dan is dat heen en weer gevoel weg. Maar wil je dat besluiten? Dat is de vraag ja.  Het helpt heel erg om de knop in je hoofd om te draaien. ( merk ik na jaren last van heen en weer in mijn hoofd.....)

je gaat goed. Succes. Wat je besluit ook moge zijn. Maar laat het je niet overkomen. Besluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nana,
Ik zou eerst met partner praten voor je door blijft modderen met die piekers.
Hij kan kiezen, jou steunen of je een beetje blijven pesten, want dat wordt het wel zo. Een maand niet drinken en gezondheidsfreak? Kom op. Waarschijnlijker is het dat je hem onbewust konfronteert denk je niet? Je posting deed me eraan denken toen ik probeerde af te vallen en op feestjes geen taart nam. Doe toch gezellig mee, en zelfs; dit lust je toch zo graag? Eentje kan geen kwaad enz enz. Ik voelde me doodongelukkig, maar was helaas niet erg assertief. Ik hield wel stand zo'n avond maar voelde me buitenstaander, er werd aandacht op gevestigd en ik wilde zo graag minder snoepen. Met drank is het nog beladener. Waarom is het voor een ander gezellig als jij alcohol drinkt? Een kopje thee/koffie is echt net zo gezellig. Men moet even wennen aan iets nieuws, maar meestal zijn mensen echt veel meer op hun eigen drank-inname gefixeerd. En als anderen meedoen dan ontlast hun geweten dat een beetje. Want veel meer mensen eten en drinken meer dan goed voor hen is. Kijk maar eens om je heen hoe veel meer dikke buiken oudere mannen hebben en hoe meer obesitas er is. Ik kom wekelijks in de sauna en ik schrik me rot soms. Voel me dan zelf ook meteen wat slanker haha. Probeer maar eens iets met Mindfullness. Je leert dan meer in het hier en nu te leven. Want het gaat gewoon goed met je en je piekers snachts gaan niet echt over nu, maar .... wat straks? Er wordt niet voor niets op veel plekken geadviseerd om dag per dag te kijken. Vandaag drink ik niet. Wanneer je straks wat sterker komt te staan omdat het tijd nodig heeft, voor lichaam en psyche om bewuster te leven, dan vergeet je waarschijnlijk ook weer een stukje van dat dag tot dag, juist omdat het een vanzelfsprekend heid wordt. En dan ben je echt aan het oogsten. Komt goed met jou hoor.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk Lady Jane, wat mij betreft dan. Ik vond het in mijn drink periodes heel fijn als mijn man ook dronk. Soort legitimatie van mijn drinken... ja. En die fixatie van mensen op hun eigen drinkgedrag valt mij nu ook op. Ze zijn daar mer mee bezig dan met mijn tonic. En ik voel me beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...