Spring naar bijdragen

Sterk spul


Hallo

Aanbevolen berichten

Dit kan zo niet langer, ik moet nu echt gaan minderen of stoppen.

Daarom kom ik hier op "alcohol de baas "dat wil ik veranderen naar "ik ben de baas."

Gisteren weer een hele fles rode wijn op.

Ik ben een vrouw van bijna 63 jaar, getrouwd 2 kinderen en 4 kleinkinderen waarvoor ik een fitte oma wil zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je een goede plek gevonden om wat steun te krijgen, welkom. Waarom je wilt stoppen (of op z'n minst minderen) is ook helder, ook een helpende factor. Vandaag je eerste nuchtere dag? Is het een idee om hulp van je huisarts erbij te vragen?

Succes in elk geval. Er is hier veel te lezen aan ervaringen en tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Hallo!

Heel goed dat je je meldt en dapper ook. Lees vooral hier en schrijf. Het helpt. Wat ook helpt is de dagdraad. Een soort virtuele huiskamer. Daar kun je je ook. Aansluiten bij het dagpact. Een afspraak om vandaag niet te drinken. Dat heeft mij heel erg geholpen!

Weet je hoe je het wilt gaan aanpakken? Heb je steun van je man?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een vlugge reacties Quinn, vandaag toch gedronken daarom schrok ik van mijzelf maar het is niet zo dat ik elke dag een fles drink maar toch wel vaak.

Naar de huisarts durf ik niet voor dat probleem, mijn man weet ervan en samen willen we dit oplossen met dit forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Welkom hier. Mooi dat je dit forum gevonden hebt, inderdaad. Ik weet niet of je al eerder serieus geprobeerd hebt om te minderen, maar in de praktijk is dat vaak veel lastiger dan "gewoon" stoppen voor minstens een aantal maanden tot een jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van een fles wijn op een avond naar nul teruggaan levert waarschijnlijk geen ernstige onthoudingsverschijnselen op. Als het veel meer was zou ik aanraden toch een arts te raadplegen.

 

Wel kun je slapeloosheid verwachten gedurende de eerste paar weken, maar dat gaat vanzelf voorbij. Het grootste probleem is waarschijnlijk de "trek" momenten te weerstaan, vooral in het begin. Het is goed om te weten dat die in de meeste gevallen na een minuut of 20 voorbij gaan, dus je kunt ze ook gewoon uitzitten. Lees hier ook maar eens over de ervaringen van anderen. Het zal je opvallen dat die nogal uiteen kunnen lopen. Niet iedereen reageert hetzelfde.

 

In elk geval wens ik je veel succes, en weet dat we je graag helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allo Allo Hallo

welkom, en ja het forum kan zeker bijdragen.

Ikzelf heb nooit meer gedronken sinds ik hier kwam en

dat viel me reuze mee. Ik had echt angst om te stoppen, want

het minderen was al zo vaak mislukt en zelfs een stoppoging van 7 maanden

was geeindigd in een inhaalslag van weer een paar jaar drinken.

Zelfs aan serieuze minderaars wordt aangeraden om een hele periode eerst te

stoppen om echt ontgift te zijn, en de psychische kanten aan te gaan van waarom je dronk.

Dan heb je pas een echte keuze. En als die periode beviel, waarom dan weer risico nemen denk ik dan.

Het leven zonder drank is echt de moeite waard. Fit, helder en weer trots op mezelf. Niet makkelijk altijd.

Maar daarom des te waardevoller.

Alles van waarde kost moeite heb ik ergens gelezen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Hallo.

Veel is al gezegd. Ik wens je veel succes. Geef het niet te snel op hoor, gewoon schrijven hier.

 

Huisartsen zijn wel wat gewend hoor en reageren in veel gevallen goed. Vaak schrijven ze vitamine B1 voor, waar flinke drinkers vaak een tekort van oplopen. Wat testjes voor lever (en nieren wellicht) en eventueel andere steuntjes. Sommige hier zijn zó vreselijk goed geholpen daar...

 

Het is misschien ook goed voor jou, jullie, om je wat verder te verdiepen in wat er bij je speelt. Hier op het forum, maar ook op YouTube, staat een heldere presentatie van 35 minuten, die de moeite van het kijken en luisteren waard is. Ik heb hem nu een keer of zeven gezien, denk ik. Op www.youtube.com kun je hem vinden door "Els Noorlander" in te tikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan zo niet langer, ik moet nu echt gaan minderen of stoppen.

Daarom kom ik hier op "alcohol de baas "dat wil ik veranderen naar "ik ben de baas."

Gisteren weer een hele fles rode wijn op.

Ik ben een vrouw van bijna 63 jaar, getrouwd 2 kinderen en 4 kleinkinderen waarvoor ik een fitte oma wil zijn

 

Goedemorgen!

 

Goed zeg dat je hier steun en toeverlaat zoekt. Ik kan je vertellen uit mijn eigen korte ervaring dat dit forum echt helpt om nieuwe inzichten te krijgen. Zoals gezegd staan hier veel tips en tricks om te stoppen met drinken. 

Ondanks dat wij vele jaren schelen (mijn moeder is 63) is het verhaal van dezelfde strekking. 

De drank niet nodig maar als je eenmaal drinkt dan moet de fles ook leeg. 

Ik ben nu bijna 50 dagen gestopt en het leven is nog nooit zo leuk geweest!  

 

Gerrit droeg het filmpje van Els Noorlander al aan maar ik zal hem hieronder nog even linken, dan hoef je niet verder te zoeken. Kijk het vooral op je gemak en helemaal af. Het is één van de duidelijkste filmpjes die ik gezien heb en geeft een goed inzicht. 

Verder heel veel succes! 

Voor verhalen van een dame die 100 dagen gestopt was kun je hier terecht. Voor mijn strijd tegen alcohol hier

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het filmpje van Els Noorlander staat uiteraard ook gewoon hier op het forum, onder Tips en adviezen. Het heet "presentatie...". Net zoals de strijd tegen/met alcohol van een behoorlijk aantal mensen op dit subforum te lezen is. In de dagdraad die Lika ook al aangaf, kun je de hele dag wel iemand vinden om met je te praten, zeker als je aangeeft dat je het moeilijk hebt.

Het gaat tijd kosten, maar je was ook niet in één dag verslaafd. Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een fijne en waardevolle reactie,s heb ik gekregen ik weet heel zeker dat ik hier goed zit.

De dagpact kon ik niet zo gauw vinden en heb me gelijk aangemeld voor een week.

Misschien te optimistisch maar heb er zin in om een week te stoppen.

Waarschijnlijk valt het ook wel mee met onthoudingsverschijnselen.

Bij mijn intro was ik vergeten te vertellen dat ik op late leeftijd pas ben begonnen met drinken

Ongeveer 5 jaar geleden ben ik gaande weg meer gaan drinken door problemen tot op een gegeven moment een fles per dag.

Tussendoor geprobeerd om te stoppen / minderen maar lukte niet echt.

Met hulp van dit forum moet het me gewoon lukken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hallo,

 

Welkom, hier een leeftijdgenoot. (er zijn er meer)

Ik zeg dat mede omdat het ouder wordende lijf sowieso erge moeite heeft

met het afbreken van alcohol. Ik heb een jaar gestoeid met minderen en ga nu mijn 9e dag in

zonder alcohol. Ik werd het beu en moe, het tellen en telkens de vraag "wel of niet".

Bovendien voelde ik ook die 2 glaasjes al "zitten". Kortom, bahh. Het lijf reageerde steeds gevoeliger.

De brains ook..

 

Ik heb weinig afkickverschijnselen gehad hoewel ik daar erg bang voor was tot aan paniek toe.

Maar... niks aan de hand, althans lichte hoofdpijn, ook een korte fase maagpijn en soms even lichte verwarring

(bijna vergeten te betalen in de winkel, foute schoenen aan naar het werk).

 

Ik hoop voor jou ook op een omslagpunt! (heldere kop en trots)

Heel erg veel succes gewenst! :rose:  :rose:

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn eerste dag zonder alcohol, het ging goed .

Toppie Smart dat je de 9e dag ingaat.

Nu ik de meeste verhalen lees ga ik ook zolang als het kan stoppen zo te horen is dat toch beter dan minderen.

Hoop dat ik geen afkickverschijnselen krijg tenminste geen ernstige, daar ben ik bang voor, hoofdpijn maagpijn dat heb ik er wel voor over.

Die lichte verwarring heb ik zo wie zo, steeds vaker kom ik niet op woorden maar misschien is daar mede de oorzaak alcohol van, en zeker ook de ouderdom haha .

Maar wie weet wordt dat ook minder.

Ook heb ik vaker de neiging om nee te zeggen, daar weet ik zeker van dat de alcohol de oorzaak is.

Een fijne avond en een goede nachtrust voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. je eerste dag zit erop! Hoe mooi is dat? Goed gedaan Hallo :rose:

 

Ik ben benieuwd hoe je morgen wakker wordt en of je een beetje hebt kunnen slapen.

 

Wat mij in het begin goed geholpen heeft, is steeds een dag vooruit kijken. Wat heb ik morgen te doen? Op welke momenten kan ik het moeilijk krijgen om geen drank te nemen? Hoe ga ik dat oplossen? Op die manier liet ik me niet meer zo overvallen als daarvoor.

 

Ik wens je alvast een goed start morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Gerrit,

Allereerst slecht geslapen, maar het allerbelangrijkste niet gedronken.

Vandaag mijn 2e dag ik weet dat dit ook zal lukken.

De dag vooruitplannen is een goed idee, mijn probleem is rond 16:00 uur.

Ik heb 2 honden die ga ik nu rond dit tijdstip uitlaten,

Daar zit nog een gat van een uur in die ik moet opvullen, ik denk ritueel een kopje thee zetten, muziekje erbij dat moet lukken

Voor jou ook een droge dag gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooh ik zie nu dat je al 3 jaar niet drinkt het zou dan ook geen probleem voor je zijn

Een hele fijne dag gewenst

 

Hoewel het niet drinken me goed afgaat en ik best vertrouwen in mezelf heb, is mijn principe nog steeds om het dag voor daag te doen.

In de eerste weken en maanden van mijn stoppen begon ik te beseffen dat niet drinken voor mij nooit klaar zou zijn. Ik moet wakker en alert blijven.

Dat doe ik door o.a. hier wat op het forum te lezen en schrijven. Het zijn automatische patronen voor me geworden, een nieuwe manier van leven.

En dat bevalt goed :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...