Gast Geplaatst 17 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2017 Wat goed Rups! En ik herken het helemaal: eng, herkenning en goed volk. Je gaat het een kans geven. Ik vind jou een topper! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 Wat fijn rups dat het zo goed beviel gisteravond! En vandaag dag 18 alweer! Super! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 Volgende week is het vast een stukje minder spannend en een stukje meer vertrouwd. En... volgende week zit je al op dat 24! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 Ik lees dit en whoeps, heb spontaan gebeld, ga vanavond naar de AA.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 En wordt opeens heel zenuwachtig... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 Gepest? Dat mag helemaal niet. Wat vervelend voor je. Wat je ook doet, niet drinken. Dat niet Rups. Heb je iemand bij wie je terecht kunt met je verhaal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 Ik ben even gaan teruglezen in jouw draad en citeer deze aantekening die ook ging over boos worden op een collega. Ik had gisteren en vandaag een momentje trouwens, dat ik boos werd op een collega en ik wist niet wat ik er mee aan moest. Net als bij het stoppen met roken moet ik een andere manier vinden om met boosheid, teleurstelling, stress of angst bijvoorbeeld om te gaan. Iemand heeft mij al gezegd dat ik, door nu te stoppen, veel ga voelen. Nou.....dat klopt. Normaal rook je een peukie en drink je een wijntje(lees fles) en dan was het rot gevoel weg. Guess what! Blijft hangen....tot ik ga relativeren en dan zakt de emotie. Pfff, ik zit in mijn praatstoel. Sorry hoor... Daar staat onder meer: "tot ik ga relativeren en dan zakt de emotie." Ook uit andere stukken die je in je draad schreef maak ik op dat je stemming nogal kan wisselen maar dat slechte momenten meestal niet heel lang duren. Misschien kun je een soort dagboek bijhouden en gaan opschrijven wanneer je je prettig voelt en wanneer juist niet, en wat dan de mogelijke oorzaken zijn van een stemmingswisseling, en hoe het je lukte (zonder drank) van een sombere stemming af te komen. Het kan zijn dat je daardoor patronen te zien krijgt die je in de toekomst kunnen helpen bij vergelijkbare situaties. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 Niet doen. Niet naar de supermarkt en volgieten. Ook hier emotionele dagen. En dan probeer ik tegen mezelf te zeggen: ook deze dag gaat weer voorbij. Alleen zo doorbreek je het patroon om te gaan drinken als je je niet goed voelt. Ik weet dat het makkelijker klinkt dan het is. En inderdaad gaan schrijven voor jezelf ga jezelf uitpluizen. Vind je eigen gebruiksaanwijzing maar dan die zonder de drank want die andere ken je wel. Sterkte rups! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 Schrijf! Meld je hier. Koop nieuwe sokken. Alles, maar niet drinken. Hoeveel uur werk je? Genegeerd worden is niet fijn nee. Daar heb je helemaal gelijk in. Bijna weekend? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 Hé rups, kom op hè! Net bij de AA geweest en daar vandaan oa meegenomen dat een leven zonder alcohol veel mooier is. Maar dat weet jij al, daarom zijn we 1 jan ook gestopt met drinken. En in die eerste dagen zijn we daar al heel gelukkig mee geweest. We moeten problemen maar eens echt op gaan lossen ipv er een plens alcohol over heen gieten. Zal niet altijd makkelijk zijn. Maar ik ga ervan uit dat ik er gelukkiger van word. Sterk blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 (bewerkt) Rups, ik denk dat je het hebt volgehouden. Wat je beschrijft is een hele lastige. Heel erg vervelend voor je. Als het de spuigaten uit dreigt te lopen, dan zou je met je leidinggevende in gesprek moeten kunnen gaan. En altijd van jezelf uit blijven gaan. Heel feitelijk, droog vertellen wat er gebeurt (zonder waarde oordeel) en dan aangeven wat dat met je doet. Zoiets. Maar dat is best moeilijk. En zo'n collega is het niet waard om voor te drinken of helemaal voor in de stress te schieten. Voor onder de riem typo (2x ) 18 januari 2017 bewerkt door MijnGerrit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2017 mijn zoon die heel zwaar gepest is had feilloos door dat de pesters, en vooral de meelopers zieliger waren dan hij, zij hadden het immers nodig zich ten koste van hem te handhaven. De actieve en passieve meelopers vochten met hun loyaliteit naar hem, hun positie naar de pester en hun angst zelf gepest te worden. Misschien heb jij hier iets aan ook om je relativeringsvermogen op gang te brengen en je minder slachtoffer te voelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Succes Rups! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Nee niet zien hoe het loopt. Besluit nemen voor jezelf dat wat er ook gebeurt vandaag dat je niet gaat drinken. Het is het niet waard. Het is die pestende collega absoluut niet waard. Maak met jezelf en hier met ons die afspraak als stok achter de deur. Geen deurtjes op een kiertje zetten voor jezelf. Als je maar ziet wat er gebeurt sta jij straks zo in die supermarkt. En dat willen we niet. Dat wil jij niet. Dagpact zou ik zeggen. Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 En wat Sbs zegt Rups. Dat zijn wijze woorden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Succes Rups. hou je goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Rups, hoe is het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Goed om dit te horen. Uiteindelijk moet zulk gedrag als dat van je collega gisteren ook een beetje van je schouders af kunnen laten glijden in plaats van je eraan te ergeren. Het was niet jouw fout maar die van hem, en daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Maar ik begrijp ook wel dat dat niet zomaar gaat. Gelukkig was het vandaag prettiger. Een fijne avond nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Goed zo rups, zo lost het zich toch weer op he. Nu maar weer door!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Me happy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Ha Furby!! Lekker slapen rups! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 20 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2017 Top! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 20 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2017 Fijne dag rups! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2017 Goede dag vandaag, strakke plannen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 20 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2017 Hoe is het nu met je Nooit Genoeg? ^^ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden