Spring naar bijdragen

voorstellen

kale

Aanbevolen berichten

Goede voeding is zeker belangrijk Quinn.Dat is ook iets waarmee ik me de komende tijd meer wil bezighouden. Dat heb ik ook erg verwaaarloosd de afgelopen tijd.

Ik heb al 3 bakken koffie op, ik zal zien of de koffie mij door deze nieuwe dag kan slepen.

Gaan we straks van een drank verslaving naar een koffie verslaving haha dat zal vast minder erg zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag poly

Ik denk dat motivatie het aller belangrijkst is. Als ik er niet bewust mee bezig ben en gemotiveerd blijf, dan ga ik het niet redden.

Ik moet mijn doelen in het oog houden, er is vast meer uit het leven te halen, dan hoe ik de laatste tijd leefde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijn dat je goed gaat en dat je je ook alwel wat fitter etc... voelt.

en mooi dat je je eigen signalen goed herkent.

alert zijn is het goede wat je nu voor jezelf kunt doen. en afspreken dat je niet gaat drinken.

met mij gaat het goed, na een enorme dip 1,5 week geleden voel ik me ineens een stuk sterker (in het niet willen gaan drinken dan). Ook dat is nog maar wankel maar het voelt ook wel even goed op dit moment. Ik ben toen die waardeloze zware k. dag doorgekomen en ik zeg nu tegen mezelf dat als ik dat heb gered, ik andere dingen ook makkelijker aankan. maar ook ik bekijk het per dag. niet teveel druk, niet tever vooruit kijken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien leuk om even bij het Arrenslee pact te kijken?

Daar zitten enorm veel stoppers die met elkaar een virtuele reis maken en van alles beleven en een

droge overtocht maken de komende feestdagen.

Volgens mij is SBS daar ook bij...

Voor als je afleiding zoekt en de mensen hier wat wilt leren kennen.

En ken je de dagdraad al?

Goed bezig trouwens! ... dat drukke hoofd gaat wel bijtrekken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen Kale,

zag dat je het kerstpact al gevonden had. leuk! de dagdraad vind je ook bij ditjes en datjes. herkenbaar aan de datum die er boven staat. iedere dag zijn eigen datum en eigen draadje zeg maar.

Hier kun je gewoon van alles kwijt over alledaagse dingen maar natuurlijk ook als je het moeilijk hebt of anderszins even wat wil laten weten in het algemeen.

Ikzelf ga met de feestdagen weg, komen pas in het nieuwe jaar weer terug. voel me sterk en positief maar toch kijk ik er wel een beetje tegenop. bij vakantie hoort............ bij kerst en oud en nieuw hoort........ die gedachten houden me wel steeds bezig. maar ondertussen ook gemerkt dat zonder drank ook leuk is (of eigenlijk veel leuker) en ik veel meer plezier beleef met mijn gezin nu ik niet meer drink. en zij met mij. dus ik heb ook goede controleurs bij me hoor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat houd de dagdraad precies in?

Elke dag kun je meekletsen in de dagdraad, waar ook de mogelijkheid bestaat je op het "dagpact" bij te schijven. Dat laatste is een belofte aan jezelf en de anderen dat je die dag geen alcohol zult drinken. De bedoeling is dat je aan het eind van de dag ook meldt of dat gelukt is.

Je vindt de dagdraad onder Ditjes, datjes & dagdraad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Leintje1971!

Gaat nog steeds  goed hier , alleen vandaag wel ff zwaar gehad..wat een strijd!

Maar is gelukkig goed afgelopen

Denk dat ik oud en nieuw het lastigst word..zit ook steeds te denken van zal ik dan nog 1 keer een avondje zuipe..maar zou natuurlijk  ook weer zonde zijn dat ik dan weer opnieuw  moet beginnen 

Hoe gaat het met jou dan Leintje? Alles onder controle?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet twijfelen. Beslissen. Voor mij helpt het heel erg me af te vragen, 'wat voegt het toe?' . Die vraag kan ik gewoon NIET anders beantwoorden dan met NIETS OF MINDER. Opeens is het dan weer duidelijk. Maar ja : dat ben ik.

Sterkte en het is gewoon een paar uur op een avond. Oud en nieuw gaat vanzelf voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...